تثبیت‌ رنگ مو با روش های ساده
تثبیت‌ رنگ مو با روش های ساده

تثبیت‌ رنگ مو با روش های ساده | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

تثبیت‌ رنگ مو با روش های ساده : برای اینکه رنگ موهایتان پس از رنگ نمودن به همان قشنگی و شادابی روز‌ نخست باقی‌ بماند متاسفانه‌ امکان‌پذیر نخواهد بود . رنگ موی تصنعی پس از گذشت مدت زمانی کمرنگ‌ می گردد یا کمی رنگ آن تغییر می‌کند. منتها راه هایی وجود خواهد داشت تا اینکه بتوانید تا حد امکان‌پذیر رنگ موهایتان را تثبیت‌ نمائید و جلوی تبدل رنگ آن را حداقل برای مدت زمان کوتاهی بگیرید . در این نوشته چند روش به منظور تثبیت‌ رنگ مو را برای شما توضیح می دهیم . با ما همراه باشید در هفت رژ

چه عواملی موجب کمرنگ شدن رنگ موها و ممانعت از تثبیت‌ رنگ مو می گردد ؟

این که رنگ مو تا چه زمان روی موهایتان برجای می‌ماند و تثبیت‌ می گردد ارتباط به گونه رنگ و گونه موهایتان خواهد داشت . چنانچه از رنگ موی نیمه‌دائمی بکارگیری نمائید ، رنگ موی شما حدود ۶ هفته ماندگاری خواهد داشت . رنگ موهای فانتزی‌ نظیر آبی ، صورتی ، سبز ، بنفش‌ و… جزو‌ رنگ موهای نیمه‌دائمی می باشند و ماندگاری اندکی دارند . چنانچه کوتیکول ضعیف‌ یا صدمه دیده گردد ، امکان‌پذیر خواهد بود مدت‌ زمان‌ اندکی باقی‌ بماند . درصورتی‌که از رنگ موی دائمی بکارگیری می‌کنید ، اگر بیشتر مواظبت کنید قادر خواهید بود رنگ موها را تا ۶ ماه تثبیت کنید . موهایی که آسان تر نمناکی را به خود جذب‌ می‌کنند در ثابت‌سازی رنگ مو‌ هم‌ خوب تر عمل‌ می‌کنند .

عامل هایی که سبب می‌گردد رنگ تصنعی روی موها ثابت‌سازی نشوند مواردی از قبیل خشکی مو ، شستن بسیار موها با شامپو ، اشعه‌ی ماورا‌بنفش ، ماده‌های معدنی موجود‌ در آب ، سولفات ، الکل و پراکساید موجود‌ در ماده‌های شوینده و انواع حالت‌دهنده های مو می باشد. به منظور مقابله‌ با این موارد چکار باید بکنیم؟ در قسمت بعد‌ی می توانید مطالعه کنید.

تثبیت‌ رنگ مو با روش های ساده

۱- پس از رنگ نمودن موها تا‌ چند روز‌ سرتان را با شامپو شستشو ندهید

پس از آن شستشو نخستین به منظور از بین بردن رنگ از روی موها تا چند روز اقدام به شستن موها نکنید . موقعی که رنگ تصنعی روی موها قرار خواهد گرفت کوتیکول موها باز می گردد تا رنگ‌دانه‌های تصنعی را جذب کند؛ ازاین‌رو یکی از با اهمیت ترین کارهایی که حتما باید بعد از رنگ نمودن موها به منظور ثابت‌سازی رنگ مو انجام‌ دهید این خواهد بود که تا سه روز سرتان را نشویید تا کوتیکول‌های مو فرصت‌ لازم به منظور بسته‌ گردیدن به صورت طبیعی‌ را داشته باشند . کافی می باشد موقعی که به حمام‌ می‌روید از کلاه دوش‌ بکارگیری نمائید و موهایتان را شستشو ندهید.

تثبیت‌ رنگ مو با روش های ساده

تثبیت‌ رنگ مو با روش های ساده

 

۲- به منظور ثابت‌سازی رنگ مو با آب گرم دوش نگیرید

آب گرم کوتیکول‌های مو را ترغیب نموده و رنگ‌دانه‌ها را از میان می‌برد؛ منتها وقتی که با آب خنک یا نیم‌گرم حمام می کنید باعث می شوید کوتیکول‌ها بسته گردد و از شستشو رنگ‌دانه‌ها از کوتیکول‌ها جلوگیری می‌کنید . هرچند دوش گرفتن با آب خنک و نیم‌گرم امکان‌پذیر خواهد بود کاری‌ دشوار و مشکل باشد‌ منتها شما قادر خواهید بود بدنتان را با آب گرم و سرتان را با آب نیم‌گرم یا خنک شستشو دهید.

۳- سر دوش‌ حمام یک فیلتر‌ نصب‌ نمائید

ماده‌های معدنی حل‌شده در آب نظیر کلر ، آهن‌ و آهک چنانچه پیوسته در آب وجود داشته باشد و شما با این آب موهای خود را بشویید برای‌ رنگ‌دانه‌های تصنعی زیان‌آور می باشند . به منظور ممانعت از اثرگذاری این ماده‌ها روی موهایتان سر دوش‌ حمام‌ یک صافی خوب و استاندارد‌ نصب‌ نمائید تا هم‌ رنگ‌ موهایتان ثابت‌ گردد و هم مو نرم‌تر باقی‌ بماند .

تثبیت‌ رنگ مو با روش های ساده

۴- از شامپوها و نرم کننده‌های تثبیت‌کننده رنگ مو و بی سولفات بکارگیری نمائید

شامپوهای ثابت کننده رنگ مو به منظور محافظت رنگ موهایتان بسیار گزینه خوبی هستند . در این شامپوها فرمول ساخت طبیعی‌ و ملایم‌ به منظور محافظت از رنگ مو به کار‌ رفته است‌. مورد دیگر این که این ماده ها به ترمیم و اصلاح مو ناشی‌ از صدمه های رنگ مو یاری می‌نماید . تنها بایستی حتما توجه نمائید که این شوینده‌ها بدون سولفات باشند . سولفات می‌تواند رنگدانه‌های تصنعی را از میان ببرد و تار‌های‌ موهایتان را هم ضخیم تر سازد . شامپوها و نرم‌کننده‌های تثبیت‌کننده بی سولفات را تست بکنید تا موهایتان نرم‌تر ، براق تر و مستحکم تر باقی‌ بماند .‌

۵- به منظور ثابت‌سازی رنگ مو فاصله‌ میان شستشو موهایتان را زیادتر نمائید

چنانچه پیش‌ازاین هرشب موهایتان را شستشو می دادید اکنون فاصله‌ میان شست‌وشوی موهایتان را زیادتر نمائید . هر چه کمتر موهایتان را شستشو دهید رنگ موهایتان ثابت تر باقی‌ می‌ماند ، حتی درصورتی‌که موهایتان چرب‌ است‌ ۳ تا ۴ روز‌ میان شست‌وشوی موها با شامپو فاصله‌ بگذارید .

به صورت کلی‌ این اعتقاد که موهای شما به شست‌وشوی هرروزه نیاز دارند عقیده اشتباهی خواهد بود . چنانچه موهایتان ظاهری‌ چرب‌ پیدا‌ می‌کنند قادر خواهید بود در فاصله های مشخصی از شامپوهای خشک بکارگیری نمائید . شامپوهای خشک موجب می‌شوند ظاهر‌ موهایتان با طراوت و پاکیزه باقی‌ بماند . توصیه ما این خواهد بود که دو مرتبه در هفته موهایتان را شامپو بکنید و وسط این دو فاصله‌ ، یک دفعه از شامپوی خشک بکارگیری نمائید.

تثبیت‌ رنگ مو با روش های ساده

تثبیت‌ رنگ مو با روش های ساده

 

۶- تا جایی که قادر هستید از‌ ابزار حالت دهی حرارتی مو کمتر بکارگیری نمائید

سشوارها و اتوهای مو و به صورت کلی‌ حرارت‌ افزون بر این که در دراز مدت به موهایتان صدمه می‌زنند ، موجب ضعیف نمودن رنگدانه‌ها و عدم ثابت‌سازی رنگ مو می‌شوند . تا حد امکان‌پذیر کوشش نمائید از این ابزار حرارتی کمتر بکارگیری بکنید و در زمان بکارگیری از اسپری‌های محافظ‌ مو استعمال نموده و تا حد امکان‌پذیر درجه‌ حرارت‌ سشوار یا اتو را کم کنید.

۷- به منظور ثابت‌سازی رنگ مو بدون‌ محافظ‌ در مقابل نور‌ بی واسطه آفتاب قرار نگیرید

اشعه های زیان بار خورشید ضمن‌ این که کوتیکول‌های مو را ضعیف می نماید سبب می گردد رنگدانه‌های تصنعی موها هم ضعیف گردند . اشعه‌ی ماوراء بنفش‌ قادر است به کوتیکول مو نفوذ‌ نماید و رنگ را اکسید‌ کند‌. ضدآفتاب مو که به شکل سرم‌ ، کرم و لوسیون در فروشگاه ها مشاهده می شود موردی است که بایستی فراهم بکنید و پیش از بیرون‌ رفتن‌ موهایتان را با آن بپوشانید . در کارهای زمانبر در فضای باز مثل کوه‌پیمایی ، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در زیر‌ نور‌ آفتاب بکارگیری از کلاه ضرورت‌ دارد‌ .

شامپوهای تهیه‌ گشته از ماده‌های ضد اشعه‌ فرا بنفش آفتاب هم به منظور ممانعت از پاک‌ گشتن رنگ مو در اثر‌ نور بی واسطه آفتاب اثرگذاری فوق العاده ای دارند؛ ازاین‌رو این شامپو را در صورت انتخاب‌ مواد‌ بهداشتی‌ مطلوب به منظور صیانت از موهای رنگ شده‌ قرار دهید .

تثبیت‌ رنگ مو با روش های ساده

۸- به صورت منظم از ماسک موهای مرطوب کننده و نرم‌کننده بکارگیری نمائید

موهای خشک زیادتر در مقابل ریسک رنگ‌پریدگی و تغییر‌ رنگدانه‌های مو قرار می گیرند. به منظور ثابت‌سازی رنگ مو الزاماً باید موهایتان را مرطوب نگه دارید . کوشش نمائید به صورت منظم هفته‌ای یک دفعه از ماسک مرطوب‌کننده و نرم‌کننده‌ی مو بکارگیری نمائید . عالی ترین راه بکارگیری از ماسک مو این خواهد بود که از بخش های زیرین تار‌های‌ مو آغاز نمائید و به سوی قسمت های وسط موها بیایید؛ پس از یک ساعت موهایتان را با آب نیم‌گرم بشویید .

۹- از مواد‌ حالت‌دهنده مناسب‌ برای‌ موهای رنگ شده‌ بکارگیری نمائید

مواد‌ حالت‌دهنده‌ای که بکارگیری می‌کنید از اسپری‌های حالت‌دهنده تا واکس مو و ژل مو بایستی ویژه موهای رنگ شده باشند . وجود الکل و پراکساید در حالت‌دهنده‌های مو ممکن است روال ثابت‌سازی رنگ مو را ضعیف نماید پس باید به این مورد حتما دقت کنید.

تثبیت‌ رنگ مو با روش های ساده

تثبیت‌ رنگ مو با روش های ساده

 

5/5 - (23 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *