ترندهای آرایشی در سال ۱۴۰۱
ترندهای آرایشی در سال 1401

ترندهای آرایشی در سال 1401 | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

ترندهای آرایشی در سال ۱۴۰۱ : احتمالا اگر بگوییم بهار بهترین فصل برای امتحان کردن ترندهای جدید است، شما هم موافق خواهید بود؛ شاید به دلیل این باشد که هوا کمی گرم‌تر می‌شود و نور آفتاب جذابیت بیشتری به چهره‌ و آرایش شما می‌دهد. تا به الان ما شاهد ترندهای بسیار جدیدی در آرایش کردن از خط چشم‌های گرافیکی گرفته تا آرایش چشم اسموکی و نامتعارف بوده‌ایم؛ اما در ماه‌های پیش‌رو، ترندهای آرایشی باعث برجسته‌تر شدن و منحصر به فرد شدن شما می‌شوند. در هفت رژ با ما همراه باشید تا با ترندهای آرایشی سال ۱۴۰۱ آشنا شوید.

۱- ساده و نچرال؛ یک آرایش ملایم و جذاب

آرایش ساده و نچرال برای مدت زیادی است که جز ترندهای پرطرفدار بوده و همچنان با قدرت به محبوبیت خود ادامه می‌دهد و می‌توان گفت که تا حدودی جایگزین آرایش‌های غلیظ شده است. با پیشرفت فناوری و تکنولوژی (هم در زمینه‌ی مراقبت از پوست و هم در تولید محصولات)، محصولاتی که در بازار هستند به ما کمک می‌کنند تا به ظاهر مورد نظرمان برسیم. چه کسی دوست ندارد چهره‌ی طبیعی و جذاب و سرحالی داشته باشد به طوری که انگار از یک مسافرت خوب برگشته است؟ با انتخاب این ترند آرایشی شما به سادگی می‌توانید از پوست خود نیز محافظت کرده و زمان کمتری را نیز صرف آرایش کردن کنید.

ترندهای آرایشی در سال 1401

۲- آرایش مونوکروم

آرایش مونوکروم یعنی استفاده از طیف‌های مختلف یک رنگ برای همه‌ی قسمت‌های صورت از سایه‌ی چشم گرفته تا رژگونه و رژلب. آرایش مونوکروم بهترین گزینه برای داشتن ظاهری بی‌دردسر و در عین حال صیقلی و جذاب است. در این مدل آرایش حتما از هایلایتر برای درخشان‌تر کردن صورتتان استفاده کنید. برای آرایش مونوکروم شما هر رنگی را می‌توانید انتخاب کنید؛ اما رنگ‌های شاد و براق حال و هوای بهار را بیشتر برایتان زنده خواهند کرد.

ترندهای آرایشی در سال 1401

ترندهای آرایشی در سال ۱۴۰۱

 

۳- لب‌های برجسته و قرمز

“من رنگ‌های برجسته‌ای را روی لب‌ها می‌بینم و همچنین بازگشت دوباره و استفاده‌ی زیاد از خط لب‌ها به همراه تینت لب یا برق لب برای قسمت بالایی لب.” گفته شده توسط Tai Young، یکی از مشهورترین میکاپ آرتیست‌های سلبریتی‌ها. رژ لب‌های قرمز و سرخابی می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای داشتن لب‌های برجسته باشند. یک مزیت درباره‌ی این ترند آرایشی، این است که شما می‌توانید به همراه خط لب، فرم دلخواهتان را به لبتان بدهید. البته سعی کنید تا این کار را خیلی طبیعی انجام دهید تا فرم لب و آرایشتان مصنوعی نشود. همچنین کانتور کردن لب‌ها به شما در داشتن لب‌های برجسته کمک خواهد کرد.

ترندهای آرایشی در سال 1401

۴- لب‌های براق؛ بهترین انتخاب برای آرایش ساده و دخترانه

لب‌های براق یک ترند برگشته از دهه‌ی ۲۰۰۰ هستند. اگر علاقه‌ای به استفاده از رژ لب‌های پررنگ ندارید و دوست دارید آرایش ملایم‌تری داشته باشید، ترند لب‌های براق مناسب شما خواهد بود. برای این ترند آرایشی می‌توانید از برق لب، تینت‌های لب شفاف و همچنین بالم لب استفاده کنید؛ با این کار می‌توانید به طور خیلی طبیعی به لب‌هایتان کمی حجم بدهید. اگر دوست دارید لب‌هایتان درخشش بیشتری داشته باشند، از مقدار کمی هایلایتر برای قسمت بالایی لبتان می‌توانید استفاده کنید. ترند لب‌های براق یک انتخاب مناسب برای آرایش دخترانه و ساده هستند.

ترندهای آرایشی در سال 1401

ترندهای آرایشی در سال ۱۴۰۱

 

۵- ابروهای نرم و مرتب

ابروها علامت تجاری زیبایی هستند. اگر توجه کرده باشید مدت زیادی است که ابروهای پررنگ و خط کشیده با مداد از مد خارج شده‌اند و ابروهای نچرال و مرتب جایگزین آن‌ها شدند. برای داشتن ابروهایی مرتب و تمیز، می‌توانید با استفاده از سایه‌ی ابرو یا مداد ابروهایی ماژیکی که حالت طبیعی‌تری دارند، فاصله‌ی بین ابروهایتان را پر کنید و به آن‌ها ظاهر پرتر و جذاب‌تری بدهید.

ترندهای آرایشی در سال 1401

۶- سایه‌های چشم دو رنگ

سایه‌های دو رنگ، بسیار آسان و کاربردی هستند که بهترین گزینه برای داشتن چهره و ظاهری منحصر به فرد محسوب می‌شوند؛ مخصوصا اگر از رنگ‌های پاستلی مات یا براق استفاده کنید که برای فصل بهار بهترین انتخاب هستند. یکی دیگر از ترندهای ۲۰۲۲، بازی کردن با اشکال، بافت‌ها و رنگ‌هاست و به همین دلیل شما به سادگی می‌توانید طرح‌های مختلفی برای سایه‌های دو رنگ پیدا کنید. شاید سایه‌های دو رنگ برای مهمانی مناسب نباشند؛ اما می‌توانند یک انتخاب جذاب و رنگارنگ برای یک دورهمی دوستانه باشند. بهترین رنگ‌ها برای انجام دادن این ترند، سایه‌ی بنفش و سبز است.

ترندهای آرایشی در سال 1401

ترندهای آرایشی در سال ۱۴۰۱

 

۷- خط چشم‌های گرافیکی

اگر دنیای مد آرایشی را دنبال کرده باشید، شاهد انقلاب چشم‌گیر خط چشم‌های نئونی و گرافیکی بوده‌اید. این ترندها همچنان به محبوبیت خود ادامه می‌دهند و می‌توانند ظاهر متفاوت‌تری برای چشم‌های شما ایجاد کنند. شما به روش‌های بسیار زیادی می‌توانید خط چشم گرافیکی بکشید؛ برای مثال می‌توانید برای خط چشمتان یک دنباله بلند بکشید و آن را به سمت خط پلک و تا قسمت جلویی و درونی چشمتان ادامه بدهید. این‌گونه فضای بیشتری برای سایه زدن یا بازی کردن با رنگ‌ها خواهید داشت.

ترندهای آرایشی در سال 1401

۸- پوست درخشان با هایلایتر

البته قبل از اینکه هیجان زده شوید، باید بدانید که به گفته‌ی ملیسا هارکمن، میکاپ آرتیست حرفه‌ای، قرار است که شاهد بازنشستگی صورت‌های درخشان و بازتاب کننده‌ی نور باشیم. ترند ۲۰۲۲ به این صورت است که باید به طوری از هایلایتر استفاده کنید که درخشش و برق بسیار طبیعی و نچرالی به صورتتان بدهد. این کار به صورت شما ظاهر سرحال و شاداب‌تری می‌دهد. البته اگر هایلایترهای شاین زیادی دارید، اصلا نگران نباشید؛ از آن‌ها می‌توانید به عنوان سایه‌ی چشم استفاده کنید.

ترندهای آرایشی در سال 1401

چگونه پوستتان را برای بهار آماده کنید؟

همان‌طور که می‌دانید، مهم‌ترین نکته درباره‌ی ترندها آرایشی، داشتن پوستی سالم و شفاف است. با تمام شدن فصل زمستان و شروع بهار، بهتر است که روتین مراقبتی از پوستتان را آپدیت کنید و آن را با تغییرات رطوبتی، دما و نور آفتاب سازگار کنید. در ادامه به شما چند راه ساده‌ی مراقبت از پوست برای فصل بهار را معرفی خواهیم کرد.

۱- لایه برداری و پاکسازی پوست را فراموش نکنید

اولین قدم برای رسیدن به پوستی شفاف و درخشان، با پاکسازی لایه‌های پوست باقی‌مانده از زمستان هستند. هرچند که سلول‌های پوست به طور مداوم بازسازی می‌شوند؛ اما هوای زمستان می‌تواند باعث خشک شدن پوست شما و مانع از بین رفتن پوست‌های مرده‌ی روی صورتتان شود. بهترین راه برای پاکسازی پوست، یک حمام آب گرم و لایه برداری کل بدن به همراه یک اسکراب قوی اما ملایم است. از اسکراب برای همه‌ی نقاط بدن به جز دست، پا، آرنج و زانو می‌توانید استفاده کنید. توجه کنید که اسکراب‌های بدن معمولا برای پوست صورت خیلی خشن هستند و بهتر است برای لایه برداری پوستتان از یک اسکراب مخصوص صورت استفاده کنید. بعد از پاکسازی و لایه برداری، استفاده از مرطوب کننده و آبرسان را فراموش نکنید. مراقب باشید که لایه برداری پوست را بیش از اندازه انجام ندهید؛ زیرا باعث تحریک شدن و آسیب رساندن به پوست خواهد شد. لایه برداری باید به صورت هفتگی و حداکثر دو بار در هفته انجام شود.

۲- خودتان را هیدراته کنید

بیشتر افراد از نوشیدن آب در طول روز غافل می‌شوند؛ اما ساده‌ترین راه برای داشتن پوستی درخشان و زیبا، نوشیدن آب فراوان است. اندام‌های بدن شما برای عملکرد درست به آب نیاز دارند و پوست بزرگ‌ترین اندام بدن است. هرچه‌قدر آب بیشتری بنوشید، راحت‌تر از خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوستتان جلوگیری خواهید کرد.

ترندهای آرایشی در سال 1401

ترندهای آرایشی در سال ۱۴۰۱

 

۳- استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید؛ حتی در روزهای ابری و بارانی

به یاد داشته باشید که ضدآفتاب فقط مخصوص به روزهای آفتابی یا روزهایی که می‌خواهید به ساحل بروید نیست؛ حتی روزهای ابری هم می‌توانند اشعه‌های مضر UV را به پوست شما وارد کنند بنابراین باید از پوستتان دفاع کنید! برای استفاده‌ی روزمره از ضدآفتاب، یک محصول سبک انتخاب کنید که منافذ پوستتان را مسدود نکند و به آن اجازه‌ی نفس کشیدن هم بدهد. سعی کنید قسمت‌هایی از صورتتان که زیر ماسک قرار دارد را کرم نزنید؛ زیرا باعث ایجاد جوش می‌شود. همچنین به یاد داشته باشید که حتما وقتی به خانه برگشتید روتین پوست خود را فراموش نکنید و آن را کاملا تمیز کنید.

۴- خوردن میوه و سبزیجات تازه را فراموش نکنید

وقتی صحبت از هیدراته کردن پوست باشد، مصرف میوه و سبزیجات به عنوان میان‌وعده یک راه عالی برای رساندن آب به پوست است. خوردن میوه و سبزیجات تازه علاوه بر آبرسانی به بدن، ویتامین‌ها و مواد مغذی را نیز به بدنتان می‌رساند. آب باعث می‌شود تا پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند و در نتیجه با مشکلاتی مانند پیری زودرس و چین و چروک مبارزه کند. بهترین و سالم‌ترین گزینه‌ها برای داشتن پوستی سالم، کاهو، بروکلی، گریپ فروت، هویج، سیب و هندوانه هستند. همچنین مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مرکبات نیز به سلامت پوست کمک بسیار زیادی می‌کنند.

۵- از یک نرم کننده‌ی سبک‌تر استفاده کنید

احتمالا برای زمستان به دلیل خشکی هوا از مرطوب کننده‌ها و آبرسان‌های قوی استفاده می‌کردید؛ همین محصولات و کرم‌های غلیظ، با گرم‌تر شدن هوا یک لایه‌ی چرب بزرگ روی صورت شما باقی خواهند گذاشت. به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست برای فصل بهار، بهتر است که یک مرطوب کننده‌ی سبک انتخاب کنید تا پوستتان را سالم و هیدراته نگه دارد بدون اینکه آن را سنگین کند.

۶- ورزش کنید

شاید رفتن به باشگاه یا انجام تمرینات ورزشی در خانه، آخرین چیزی باشد که بخواهید به برنامه‌ی روزانه و پرمشغله‌ی خود اضافه کنید؛ اما باید بدانید که ورزش کردن باعث افزایش جریان خون شده و به حفظ سلول‌های پوستی سالم کمک می‌کند. سلول‌های پوستی سالم مساوی هستند با پوستی درخشان و زیبا! اگر وقت باشگاه رفتن را ندارید، می‌توانید حتی ۳۰ دقیقه در خانه و اتاقتان یوگا انجام دهید یا در هوای خوب بهاری قدم بزنید.

۷- براش‌های آرایشی‌تان را تمیز کنید

در حالی که کمدها و کشوهای خود را تمیز می‌کنید، به محصولات آرایشی و بهداشتی خود نیز حتما توجه کنید. براش‌ها و اسفنج‌های آرایشی می‌توانند باکتری‌ها و آلودگی‌های زیادی را در خود جای بدهند که حتی شما نمی‌توانید ببینید و این باکتری باعث آسیب رساندن به پوست و ایجاد جوش و آکنه خواهند شد. بنابراین بهترین گزینه این است که آن‌ها را با یک پاک کننده‌ی ملایم بشویید و بعد از اینکه خشک شدند دوباره از آن‌ها استفاده کنید. شامپو بچه یک انتخاب خوب برای شستن براش‌ها و اسفنج‌های آرایشی است؛ زیرا فاقد پارابن، سولفات و رنگ است.

5/5 - (17 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *