آموزش گام به گام مانیکور حرفه ای در منزل
آموزش گام به گام مانیکور حرفه ای در منزل

آموزش گام به گام مانیکور حرفه ای در منزل | هفت رژ ✅ مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

آموزش گام به گام مانیکور حرفه ای در منزل : ناخن‌های زیبا و آراسته در زیبایی و جذابیت استایل‌تان خیلی اثرگذار است. افزون بر این، مرتب‌سازی ناخن‌های دست و پا یکی از اصول بهداشتی است که برای سلامتی ناخن‌ها باید به صورت مرتب انجام شود. به فرآیند تغییر اندازه ناخن، مراقبت و مرتب کردن ناخن‌ها و پوست‌های اطراف آن به همراه ماساژ و لایه‌برداری دست، مانیکور گفته می‌شود.

هم اکنون خیلی از آرایشگاه ها مانیکور را به شکل ماهرانه انجام می‌دهند، اما محدودیت‌های حاصل از همه‌گیری ویروس کرونا، محدودیت‌های زمانی و مالی باعث می‌گردد بعضی از خانم‌ها نتوانند برای مانیکور به سالن‌های زیبایی رجوع کنند. در این نوشته تصمیم داریم چگونگی انجام مانیکور خانگی ماهرانه را به شما آموزش دهیم، با ما همراه باشید در مجله زیبایی هفت رژ

وسایل مورد نیاز برای انجام مانیکور خانگی

کاسه‌ی بزرگ آب گرم
سوهان ناخن
بافر ناخن برای پولیش و برق انداختن
ناخن‌گیر
اسکراب لایه‌بردار
پوشر کولیکول
پاک‌کننده‌ی لاک ناخن
لوسیون ماساژ
حوله‌ی دست
لاک ناخن، تاپ‌کوت و بیس‌کوت
پد‌های پنبه‌ای
برس انگشتی
گوشت‌گیر یا نیپر

آموزش گام به گام مانیکور حرفه ای در منزل

مراحل انجام مانیکور خانگی

۱- برای شروع دست‌هایتان را خیلی خوب شستشو دهید و زیر ناخن‌هایتان را با برس انگشتی کاملا تمیز کنید.

۲- در گام بعدی با استفاده از لاک‌پاک‌کن، لاک‌های قدیمی را کاملا پاک نمایید. توجه داشته باشید که از لاک‌پاک‌کن‌های استاندارد و با کیفیت بکارگیری کنید، به این خاطر که لاک‌پاک‌کن‌های با وضعیت کیفی پایین پس از مدتی باعث خشکی پوست و ناخن شما می‌گردد.

۳- مدل ناخن مورد نظرتان را انتخاب کنید، سپس با توجه به مدلی که انتخاب کرده‌اید ناخن‌هایتان را کوتاه کنید و سوهان بکشید. در این گام دقت کنید که ناخن‌ها یک سایز باشند. مدل‌های متعدد ناخن‌های دست را در آخر همین مقاله معرفی کرده‌ایم و می‌توانید با توجه به فرم دست و پسند خودتان مدل ناخن مورد نظرتان را انتخاب کنید.

آموزش گام به گام مانیکور حرفه ای در منزل

آموزش گام به گام مانیکور حرفه ای در منزل

 

۴- در گام بعدی ناخن‌هایتان را با بافر ناخن پولیش نمایید. بافر ناخن شکلی شبیه به سنباده یا سوهان ناخن دارد و حتی خیلی از سنباده‌های مکعبی، در یک سمت خود این وسیله را دارند که باعث براق کردن سطح ناخن می گردد. غالبا پس از سوهان کشیدن ناخن‌ها، کمی حالت زبری و کدری روی ناخن ایجاد می گردد که می‌توانید با استفاده از بافر ناخن آن را از بین ببرید اما اصلا ناخن‌هایتان را بیش از اندازه پولیش نکنید به این دلیل که ناخن‌ها مقاومت‌شان را از دست می دهند و خیلی نازک می‌شوند.

آموزش گام به گام مانیکور حرفه ای در منزل

۵- در این گام انگشت‌ها و ناخن‌هایتان را با لوسیون ماساژ یا کرم مرطوب کننده ماساژ بدهید. ترکیب شکر و روغن زیتون یا روغن بادام و نارگیل هم می‌تواند یک لایه‌بردار طبیعی برای شما درست کند تا پوستی نرم داشته باشید، به این شکل که شکر و روغن زیتون یا روغن بادام و یا نارگیل را با یکدیگر مخلوط نموده و آهسته و به صورت دورانی انگشتان و دور ناخن‌هایتان را ماساژ دهید.

۶- سپس در یک ظرف آب گرم اندکی شامپو بریزید و انگشتانتان را پنج دقیقه در آب گرم و شامپو ماساژ دهید تا گوشت اضافه دور ناخن‌ها که کوتیکول نام دارد، نرم گردد.

آموزش گام به گام مانیکور حرفه ای در منزل

آموزش گام به گام مانیکور حرفه ای در منزل

 

۷- در این گام با بکارگیری از پوشر کوتیکول که حالتی قاشقی دارد می‌توانید پوسته‌های اضافی روی ناخن را از بین ببرید؛ به این صورت که با بکارگیری از این وسیله به آرامی کوتیکول را به عقب هل دهید. دقت نمایید که فشار وارد شده نباید به اندازه ای باشد که سبب ساز لطمه به ناخن‌هایتان گردد.

آموزش گام به گام مانیکور حرفه ای در منزل

۸- در گام بعدی باید از گوشت‌گیر یا نیپر بکارگیری نمایید. این وسیله مانند یک قیچی مخصوص برای بریدن گوشت و پوست اضافی موجود در اطراف ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مرحله را میتوان حساس‌ترین بخش مانیکور خانگی دانست چرا که برای استفاده از نیپر باید خیلی مراقب باشید تا باعث خونریزی و آسیب انگشت‌ها نشوید.

آموزش گام به گام مانیکور حرفه ای در منزل

آموزش گام به گام مانیکور حرفه ای در منزل

 

۹- حالا وارد گام لاک‌زدن می‌شویم، برای شروع لاک بیس‌کوت یا پایه را روی ناخن‌های‌تان بزنید. بعد از این که بیس‌کوت خشک شد، دو لایه‌ی نازک لاک رنگی را روی ناخن‌تان بزنید و پس از آن از لاک تاپ‌کوت بکارگیری کنید تا هم لاک‌تان فوری خشک شود و هم استحکام و مقاومت لاک زیادتر گردد. می‌توانید با بکارگیری از ابزار طراحی ناخن، به صورت طرح‌دار لاک بزنید و با طرح‌های زیبا و خاص استایلی گیرا و جذاب به دست خود بدهید.

آموزش گام به گام مانیکور حرفه ای در منزل

۱۰- در بخش پایانی یک گوش‌پاک‌کن را آغشته به لاک‌پاک‌کن نمایید و اطراف ناخن‌هایتان را تمیز کنید.

4.8/5 - (17 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *