روش صحیح پنکک زدن
روش صحیح پنکک زدن

روش صحیح پنکک زدن | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

روش صحیح پنکک زدن : برای اینکه آرایش کامل و مرتبی داشته باشید از چه ابزارهای آرایشی استفاده می کنید؟ آرایش خود را با چه ابزاری شروع و با چه ابزاری به پایان می رساند. از پنکک و کرم پودر، کانسیلر که ابزارهای آرایشی پوست هستند در چه مواقعی استفاده می کنید؟

پنکیک یکی از بهترین ابزارهای آرایشی است که در مرحله آخر و به عنوان اتمام کننده آرایش استفاده می شود. پنکک قدرت و تاثیر بسیار زیادی در آرایش دارد که در این مقاله می خواهیم در مورد تاثیرات پنکک، انتخاب پنکک صحیح و استفاده حرفه ای از این ابزار آرایشی اطلاعاتی ارائه دهیم. پس اگر به دنبال آرایشی تمیز و بدون نقص هستید و به دنبال راهکارهای مناسب برای این هدف می گردید پیشنهاد می کنیم در خواندن این مقاله با ما همراه باشید در هفت رژ

آشنایی با تاثیر پنکک در زیبایی آرایش

اولین و مهم ترین کاربرد پنکک که همه خانم ها در ابتدا با این هدف از پنکک استفاده میکنند، پوشاندن لکه های تیره و قهوه ای روی پوست که با وسایل آرایشی مربوط به پوست مانند کرم پودر و کانسیلر پوشانده نشده اند. برخی از لکه ها تیره و قهوه ای هستند که خیلی راحت با کرم پودر مخفی می شوند و برخی دیگر قهوه ای تیره هستند مانند خال های روی صورت که استفاده از کرم پودر کارساز نیست و حتما باید از پنکک استفاده شود.

بنابراین مهم ترین کاربرد پنکک پوشاندن و کاور کردن لکه های صورت است.

اگر احساس می کنید که صورتتان خیلی هم کک و مک ندارد می توانید کانسیلر و کرم پودر را حذف کنید و صورتتان را با یک لایه پنکک بپوشانید. استفاده از این ابزار آرایشی به تنهایی می تواند گزینه خوب و مناسبی برای آرایش های سبک روزانه باشد. اما برای مهمانی ها و مراسم خاص توصیه می کنیم از ابزارهای مختلفی استفاده کنید تا زیبایی تان تثبیت و خیره کننده باشد.

روش صحیح پنکک زدن

روش صحیح پنکک زدن

 

دلایل خرید پنکک

در اثر استفاده مداوم از پنکک جنبه های دیگری از پنکک برای خانم ها رونمایی شد. و حالا خانم ها از این ماده آرایشی استفاده های مختلفی می کنند. یکی از تاثیرات بسیار مهم و فوق العاده که پنکک روی آرایش شما می گذارد این است که می تواند آرایش شما را طبیعی و نچرال نشان دهد. گویی که اصلا آرایش نکرده اید. اما چگونه می توان به این هدف دست یافت؟

بسیاری از خانم ها بعد از آرایش احساس می کنند که صورتشان برق می افتد. این حس در بین خانم هایی که پوست چرب دارند بیشتر است. پوست های چرب از چربی زیاد برق می افتد و حالا با آرایش کردن این بیشتر هم شده است. این براقیت چهره موجب مصنوعی شدن آرایش شما خواهد شد. اگر بتوانید از ابزارهایی استفاده کنید که این براقیت را از بین ببرید مطمئن باشید که از طبیعی شدن آرایش تان شگفت زده خواهید شد.

پنکک ماهیت پودری و خشکی دارد و زمانی که روی پوستتان قرار می گیرد علاوه بر اینکه می تواند چربی تولید شده توسط پوست را کنترل کند براقیتی که از وجود چربی روی پوستتان می افتد را از بین می برد. در نتیجه شما آرایشی طبیعی و نچرال خواهید داشت.

یکی از دلایلی که می گوییم پنکک برای پوست های چرب بسیار مناسب است کنترل چربی پوست می باشد. پس دومین تاثیر فوق العاده پنکک، طبیعی کردن آرایش شماست.

حتما برای شما این احساس به وجود آمده است که برخی از روزها آرایش صورتتان را خیلی دوست دارید و میخواهید آن را حتی شده برای چند ساعت روی چهره خود نگه دارید.

برای اینکه ماندگاری کل آرایش تان را بالا ببرید چه می کنید؟ از چه ابزاری استفاده می کنید؟

پنکک می تواند باعث افزایش ماندگاری آرایش شود. این دقیقا همان چیزی است که خانم ها به دنبال آن هستند. آرایش کنند و تا ساعت ها مانند دقیقه اول باقی بماند. زمانی که روی کرم پودر پنکک می زنید میتوانید مطمئن باشید که کرم پودر تا ساعت ها روی صورتتان باقی می ماند.

حتی اگر زیر رژ لب تان از پنکک استفاده نمایید، یعنی ابتدا لب هایتان را با پنکک آغشته نمایید و بعد روی آن رژ لب بزنید می توانید رژ لبتان را ۲۴ ساعته کنید بدون اینکه به پوست لبتان آسیبی وارد شود. رژ لب جامد مات ۲۴ ساعته می تواند باعث خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها شود. اما با کمک این ماده آرایشی می توانید ماندگاری رژ لب را بدون آسیب به لب هایتان افزایش دهید. به جای پنکک می توانید خرید کانسیلر بدون چربی هم انجام دهید و آن را به کار ببرید. بله درست حدس زدید کانسیلر جامد هم می تواند ماندگاری آرایشتان را افزایش دهد.

سومین تاثیر پنکک در آرایش، افزایش ماندگاری آن روی صورتتان می باشد.

مراحل زدن پنکک به روش اصولی

پنکک مرحله آخر آرایش شما است. در نتیجه باید مراحل قبلی آرایش را به درستی طی کرده باشید تا بتوانید از نتیجه و تاثیر پنکک انتظار درست داشته باشید. در مرحله اول از کرم پودر برای پوشاندن لکه های قهوه ای صورتتان استفاده کنید. کرم پودر زیرساخت آرایش شما است سعی کنید آن را به طور یکنواخت روی صورتتان بزنید. برای پخش کردن آن و افزایش قدرت کاور، می توانید از پد آرایشی استفاده کنید.

روش صحیح پنکک زدن

روش صحیح پنکک زدن

 

اگر شما صورتی دارید که لکه های کمرنگ دارد و یا لک، کک و مک ندارد و قصدتان آرایش روزانه است پیشنهاد می کنیم از کرم پودر استفاده نکنید تا با ایجاد لایه های اضافه روی پوست، راه های تنفس پوست را نبندید و به آن آسیب نزنید. آرایش روزانه بهتر است سبک باشد و پوستتان دچار مشکل نشود. این توصیه ما به خانم های پوست چرب است.

حالا به زدن پنکک می رسیم. برای پیاده کردن پنکک بهتر است از یک براش و یا پد مخصوص آرایشی استفاده کنید. استفاده از این ابزارها هم به بهتر پخش شدن پنکک کمک می کند هم ماندگاری آن را روی صورت افزایش می دهد. در ضمن قدرت کاور را نیز بالا می برد.

پنکک را از مرکز صورت یعنی قسمت T پیشانی شروع به زدن کنید. در ابتدا حرکت دستتان به صورت ضربه ای باشد و سپس براش را با حالت جارویی روی صورتتان بکشید. این کار باعث می شود تمام قسمت های صورت به خوبی کاور شود و پودر پنکک را به خود جذب کند.

برای زدن پنکک بهتر است از براش های بزرگ و پر مو استفاده کنید تا بتوانید پوشش یکنواختی روی صورت ایجاد نمایید. هنگامی که قلمو به پنکک آغشته شد آن را بتکانید تا پودر پنکک اضافه آن بریزد. پودر اضافه روی صورتتان می ماسد و چهره شما را نازیبا خواهد کرد.

یکی از عوامل مهمی که ماندگاری و کاور پنکک را افزایش می دهد، استفاده از مواد آرایشی اصل و اورجینال است. می توانید با مراجعه به فروشگاه هفت رژ تمام محصولات آرایشی تان را با کیفیت اصل و استاندارد خریداری نمایید و در کنار زیبایی سلامت پوست خود را تضمین کنید.

5/5 - (40 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *