روش استفاده از موم عربی و طرز تهیه آن در خانه
موم عربی

روش استفاده از موم عربی و طرز تهیه | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

روش استفاده از موم عربی و طرز تهیه آن در خانه : آیا از پوست پر از موی بدنتان خسته شده‌اید؟ آیا بعد از هر بار استفاده از ژیلت و تیغ، موهای صورت و بدنتان ضخیم‌تر می‌شوند؟ آیا از این که هر روز ژیلت به دست بگیرید و موهای خود را اصلاح کنید، به ستوه آمده‌اید؟ یا کثیف کاری‌های بعد از وکس باعث می‌شود که دیگر سراغ وکس و پد نروید؟ اگر تمام این مشکلاتی را که گفتیم شما هم دارید، چاره آن استفاده از موم عربیست که به تازگی وارد بازار شده است. اما موم عربی چیست و کاربرد آن چگونه است؟ برای دانستن نکات بیشتر درباره روش استفاده از موم عربی و طرز تهیه آن در خانه، با این مقاله از هفت رژ همراه باشید.

موم عربی یک نوع موم جدید است که برای برداشتن موهای بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این موم به صورت سرد استفاده می‌شود و مانند دیگر موم‎‌های موجود در بازار نیازی نیست که آن را گرم کرد. این موم به خاطر این که از مواد طبیعی ساخته شده و هم به خاطر این که برای استفاده نیاز به حرارت دیدن ندارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

برای اینکه موم عربی آماده استفاده کردن بشود اصلا نیازی نیست اقدام خاصی صورت گیرد، همین که مقداری از موم را از جلد بیرون آورده و در دستان خود ورز دهیم، می‌توان شروع به استفاده از آن کرد.

از دیگر مزیت‌های این نوع موم این است که به پد مخصوص وکس و پارچه احتیاجی ندارد. برای استفاده از آن کافیست مقداری موم روی پوست مالیده شود و بدون استفاده از پد و کاغذ، فقط با فشار دست، دوباره موم از روی پوست برداشته می‌شود. بعد از برداشتن موم می‌بینید که به خوبی توانسته موهای زائد شما را با کمترین درد از پوست جدا کند.

موم خلیجی، موم آدامسی، صمغ عربی و موم سرد از نام‌های دیگر موم عربی هستند.

روش استفاده از موم عربی و طرز تهیه

روش استفاده از موم عربی و طرز تهیه

موم عربی چه ویژگی‌هایی دارد؟

موم عربی ویژگی‌های شگفت انگیز زیادی دارد و هر فردی را ترغیب به استفاده از این محصول می‌کند. ویژگی‌های این محصول بهداشتی مراقبت پوست عبارتند از:

✔️ موم عربی از مواد طبیعی ساخته شده و تا به امروز گزارشی از حساسیت پوستی به این موم گزارش نشده است.

✔️ موم عربی برای از بین بردن موهای زائد بدن گزینه بسیار خوبی است.

✔️ این ماده دارای چسبندگی طبیعی بوده و به راحتی روی پوست می‌چسبد و جدا می‌شود.

✔️ روش استفاده از موم عربی بسیار ساده است.

✔️ پس از استفاده از این نوع موم، موهای شما کم پشت خواهند شد.

✔️ برای پاک کردن موم عربی از روی پوست به آسانی می‌توانید از آب استفاده کنید.

✔️ صمغ عربی توانسته طرفداران بسیار زیادی برای خود پیدا کند.

✔️ این ماده را می‌توان هم برای صورت و هم برای بدن به کار برد.

✔️ کاملا گیاهی است.

روش استفاده از موم عربی و طرز تهیه

روش استفاده از موم عربی و طرز تهیه

 

مزایای استفاده از موم عربی

✔️ رفع جوش‌های سرسیاه صورت و بدن

✔️ سفیدکننده پوست

✔️ لایه بردار و پاکساز کننده پوست

✔️ بدون گرم کردن و بدون نیاز به پد و پارچه قابل استفاده است

✔️ بصرفه است و قیمت مناسبی دارد

✔️ استفاده منظم و مرتب از آن، ریشه مو را نازک و سست می‌کند

✔️ پوست را ماساژ می‌دهد و نوعی ورزش پوست است

✔️ در مقایسه با سایر روش‌های موم انداختن، درد کمتری دارد

✔️ خنک است و به خاطر همین مسئله، پیری پوست را به تعویق می‌اندازد

روش استفاده از موم عربی و طرز تهیه

روش استفاده از موم عربی و طرز تهیه

 

روش استفاده از موم عربی

✔️ برای استفاده از موم عربی، باید آن را چند ساعت قبل از استفاده در دمای محیط قرار دهید و نیازی به حرارت دادن آن نیست. بعد از اینکه دیدید موم کمی نرم شده، مقدار کمی از آن را بردارید و در دستان خود مالش دهید تا گرمای دستتان آن را نرم‌تر کند. بعد از اینکه احساس کردید موم کاملا نرم شده آن را در جهت رشد موهایتان روی پوست بکشید.

✔️ چند ثانیه صبر کنید و بعد با دستتان خیلی محکم و پرقدرت، موم زده شده را در خلاف جهت رشد موها بکشید. مشاهده خواهید کرد که موهای زائد شما کنده شده و پوست ناحیه‌ای که از موم استفاده کرده‌اید روشن‌تر از سایر نقاط بدنتان است.

✔️ استفاده از موم عربی بسیار راحت و آسان است و با استفاده از آن در زمان خود صرفه جویی می‌کنید.

✔️ از مومی که برداشته‌اید می‌توانید برای کل بدن هم استفاده کنید اما اگر وسط کار احساس کردید موم خیلی شل شده و دیگر نمی‌توانید آن را از روی پوست خود جدا کنید، آن موم را کنار گذاشته و مقداری موم جدید بردارید.

طرز تهیه موم عربی در خانه

موم یا صمغ عربی را به راحتی خودتان در خانه می‌توانید درست کنید. برای ساخت این موم به مواد پیچیده‌ای نیاز نیست و در هر خانه‌ای پیدا می‌شود.

مواد لازم برای تهیه موم عربی

شکر : یک فنجان
عسل : یک فنجان
آبلیمو : نصف فنجان

روش استفاده از موم عربی و طرز تهیه

روش استفاده از موم عربی و طرز تهیه

 

ابتدا یک قابلمه را روی شعله گاز بگذارید و شکر را درون آن بریزید. اجازه بدهید شکر کاملا آب شده و حالت مایع غلیظ به خود بگیرد. وقتی شکر در حال ذوب شدن است آن را به خوبی هم بزنید تا حالت کاراملی به خود بگیرد. بعد از این که شکر آب شد حالا نوبت آن است که عسل و آبلیمو را به آن اضافه کنید. بعد از ترکیب مواد به خوبی آن را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند.

در این جا موم شما آماده است و می‌توانید از آن استفاده کنید. البته اجازه بدهید خمیر به دست آمده خنک شود بعد آن را برای برداشتن موهای زائد به کار ببرید. در صورتی که احساس کردید ترکیب به دست آمده خیلی غلیظ شده، مقدار کمی آب به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد. اگر بیش از حدی که برای مصرفتان لازم است، موم درست کرده‌اید، می‌توانید اضافه آن را برای مصرف بعدی خود نگه دارید. اما حواستان باشد که حتما در ظرف در بسته و در یخچال نگهداری شود.

جمع بندی

برای از بین بردن موهای زائد بدن راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از وکس و موم است. اگر قصد خرید وکس برای انجام اپیلاسیون را دارید یکی از گزینه‌ها موم عربی است که مزایای زیادی دارد. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این نوع موم می‌توان به عدم نیاز آن به گرم کردن و عدم نیاز به پد اشاره کرد.

5/5 - (15 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *