آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو در خانه
آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو در خانه

آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 11 دقیقه

آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو در خانه : نمی توان انکار کرد که گاهی اوقات موهای شما به هر دلیلی ممکن است کمی آسیب دیده یا کدر به نظر برسند. چه به دلیل شنا کردن در استخرهای کلردار در تابستان یا مراقبت نکردن از موها در برابر هوای خشک و سرد. وقتی این اتفاق می‌افتد، احیا و سالم نگه داشتن موهایتان می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا و سخت باشد. به‌طوری که ممکن است فکر کنید تنها راه‌حل شما استفاده از تراپی های سالنی مو مانند پروتئین تراپی مو، ریبانیدنگ مو، اوزون تراپی و … است. اما این تنها گزینه شما نیست!

درمان های خانگی بسیاری وجود دارند که می توانند موهای شما را احیا کرده و براقیت و زیبایی سابق را به آن ها بازگردانند. یکی از این گزینه ها پروتئین تراپی مو با روش های مختلف گیاهی و خانگی است که می توانید به راحتی و با صرف کمترین هزینه انجام دهید. علاوه بر مواد گیاهی، محصولات آماده ای نیز برای این کار تولید شده اند که می توانید از آن ها به راحتی در منزل استفاده کنید. برای آشنایی با این روش ها تا انتهای مطلب با ما همراه باشید در هفت رژ

پروتئین تراپی مو چیست؟

موهای شما از کراتین و زنجیره ای از اسیدهای آمینه یا به عبارت ساده تر پروتئین تشکیل شده است. استفاده مداوم از مواد شیمیایی خشن مانند رنگ مو و دکلره مو و تماس مکرر با گرما و آلودگی می تواند پروتئین موجود در موهای شما را تجزیه کند و احساس خشکی، شکنندگی و آسیب به موهای شما بدهد. تنها راه برای بازگرداندن سلامت موهایتان در صورت وقوع این اتفاق، دادن چیزی است که از دست داده است. یعنی بازگرداندن پروتئین به موها. درست همان کاری که پروتئین تراپی مو انجام می دهد. این روش درمانی طی فرآیندهای مختلفی پروتئین از دست رفته موهای شما را باز می گرداند و موهای شما را قوی، سالم، و درخشان می کند.

پروتئین تراپی مو برای چه موهایی مفید است؟

قبل از اینکه موهای خود را با پروتئین درمان کنید، باید مشخص کنید که آیا واقعاً به آن نیاز دارید یا خیر. اگر موهای شما خشک، سفت و آسیب دیده است، احتمالاً موهای شما کم آب شده و نیاز به نرم کننده دارد. از طرف دیگر، اگر متوجه شده اید که موهایتان کشیده می شود، در حین شستن نرم شده و می شکند، احتمالاً به شدت به پروتئین نیاز دارد. به طور کلی اگر موهای شما ویژگی های زیر را دارد، این روش برای شما مفید خواهد بود.

۱- موهایی که تخلخل بالایی دارند

موهای با تخلخل بالا اغلب دارای پارگی و شکاف در تارها هستند که آن ها را بیشتر در معرض آسیب قرار می دهد. این شکاف ها و پارگی ها به مو اجازه می دهد آب زیادی را جذب کند که می تواند باعث وز، گره خوردن و حتی از بین رفتن رنگ موهای رنگ شده شود. برای پر کردن شکاف ها، شما نیاز به درمان پروتئینی برای تقویت تار موهای خود دارید.

۲- موهایی که حالت کشسانی خود را از دست داده اند

آیا موهای شما به سختی فر می شوند یا حتی فرهای طبیعی خود را از دست می دهند؟ خب، این ممکن است به دلیل از دست دادن خاصیت ارتجاعی موهای شما باشد. هنگامی که موهای شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند، معمولاً نشانه این است که نیاز به درمان پروتئینی دارند. برای اینکه بفهمید موهایتان چقدر الاستیک هستند، یک تار از موهایتان را بردارید (که هنوز به سرتان چسبیده است) و آن را خیس کنید. هنگامی که تار خیس شد، مو را بکشید. اگر مو به طول اولیه خود برگردد، آنگاه تار شما متعادل است. اما اگر تار مو به عقب برنگردد، سست به نظر برسد یا بشکند، قطعا به تقویت پروتئینی نیاز دارد. با افزایش سطح پروتئین موهای خود، خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می دهید. این کار باعث می شود موهای شما درخشان تر، شاداب تر، و حالت دادن به موهای شما راحت تر شود.

آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

 

۳- موهای شما نازک و شل شده است

موهای رشته ای، صاف یا شل نشانه قطعی این است که موهای شما نیاز به درمان پروتئینی دارند. به طور معمول، مو باید بسیار بادوام و پر باشد، بنابراین وقتی ریزش موی شما زیاد شد به آن توجه کنید. با افزودن مجدد پروتئین به مو، می توانید تارهای خود را احیا کنید و آنها را به حالت سالم تری برسانید.

۴- تار موهای شما حالت چسبنده دارد

وقتی موهای شما حس عجیبی دارد، نشانه خوبی نیست. به طور معمول، زمانی که مو حالت چسبندگی دارد، به این معنی است که سیستم پشتیبانی داخلی موهای شما بسیار آسیب دیده است. اگر روی موهای خود به طور از روش های درمانی یا زیبایی شیمیایی استفاده می کنید، یا به هر دلیل دیگری به موهای خود آسیب زده اید، ممکن است این اتفاق بیفتد. هنگامی که سیستم حمایتی موهای شما ضعیف شود، بافت آن تغییر می کند و احساس ناخوشایندی ایجاد می کند. با مراجعه به آرایشگر خود برای درمان پروتئین، می توانید به بازسازی سیستم حمایتی موهای خود کمک کنید و به تارهای خود زندگی بازگردانید.

۵- اخیرا موهای خود را رنگ کرده اید

وقتی موهای خود را رنگ می کنید، فرمول رنگ مو در واقع می تواند بافت موهای شما را تغییر دهد. اگر موهای خود را زیاد رنگ کنید، پیوندهای مو شکسته می شودند و باعث دو شاخه شدن موها و آسیب به مو می شوند. برای اینکه به موهایتان پایه بهتری برای رنگ مو بدهید، قبل از استفاده از رنگ، از آرایشگرتان بخواهید یک درمان پروتئینی داشته باشد. با انجام این مرحله اضافی، می توانید کمک کنید که تارهای خود در طول سرویس شیمیایی محکم بمانند.

مزایای پروتئین درمانی مو چیست؟

۱- محافظت از مو در برابر آسیب

مواد پروتئینی مانند پروتئین هیدرولیز شده گندم یا اسیدهای آمینه ابریشم مستقیماً به فولیکول مو متصل می شوند و لایه کوتیکول را سفت می کنند. اوگبورو می‌گوید که این مانعی در اطراف فولیکول ایجاد می‌کند که از آسیب بیشتر محافظت می‌کند.

آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

 

۲- تقویت مو

پروتئین بلوک ساختمانی مو است. بنابراین جایگزین کردن پروتئینی که در ردیف‌های فولیکول‌های دور از ریشه از بین رفته یا آسیب دیده است به تقویت کل طول مو کمک می‌کند.

۳- بهبود حالت ارتجاعی مو

موهای فاقد پروتئین اغلب قبل از شکستن، بیشتر از حد معمول کشیده می شوند. یک درمان پروتئینی به بازیابی حالت ارتجاعی مو کمک می کند تا به طور طبیعی کشیده شود و سپس به حالت قبل برگردد.

۴- کمک به درمان موخوره

ماسک های پروتئینی به درمان موخوره یا همان شکستگی و شکافتگی انتهای مو کمک می کند. این ویژگی می تواند ظاهر پرپشت تری را به مو بدهد، زیرا از ضعیف و شکننده شدن مو جلوگیری می کند. در نتیجه موهای قوی تر کمتر می شکند و سالم روی سر شما باقی می ماند.

۵- بهبود ظاهر مو

پروتئین ها مطمئناً بر تراکم، کشش و استحکام مو تأثیر می گذارند. علاوه بر این، آنها به از بین بردن شکستگی و دو شاخه شدن انتهای مو کمک می کنند و به مو کمک می کنند تا به قطر بالقوه خود برسند و در مجموع منجر به ظاهر شدن موهای بیشتر، بهتر یا سالم می شوند.

آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

 

آموزش پروتئین تراپی مو در خانه

برای انجام پروتئین تراپی مو در خانه با استفاده از پکیج دو مرحله ای پروتئین ApHogee، قدم به قدم مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- موهای خود را بشویید

برای اینکه درمان پروتئینی به خوبی به موهای شما بچسبد، تمیز بودن موهای شما مهم است. پیشنهاد می کنیم از شامپوی مخصوص موهای آسیب دیده استفاده کنید. هنگامی که شامپو را آبکشی کردید، موهای خود را با حوله خشک کنید.

۲- محصول را به موهای خود بزنید

برای سهولت در کار، موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید. یک قسمت از موهایتان را باز کنید، محصول را در یک بطری بریزید و آن را به موهایتان اسپری کنید. پس از اینکه کاملا موهایتان را به محصول آغشته کردید آن ها را با یک شانه یا برس دندانه پهن شانه کنید یا با دست به طور کامل ماساژ‌ دهید.

۳- اجازه دهید مواد پروتئین کاملا سفت شود

از سشوار با حرارت کم و متوسط و جریان هوا زیاد استفاده کنید. البته سشوار آخرین راه حل است و خشک کن کلاه دار یا کلاه خشک بهترین گزینه است. در حین خشک شدن از کلاه پلاستیکی استفاده نکنید و موهای خود را لمس نکنید. بسته به طول مو، ضخامت و غیره، حدود ۲۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد تا محصول پروتئین به طور کامل به موهای شما بچسبد. زمانی که موهای شما کاملا سفت شد، درمان پروتئین شما کامل شده است.

۴- موهایتان را آبکشی کنید

اجازه دهید آب گرم روی موهایتان جاری شود و به آرامی آبکشی کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام محصول روی موهایتان شسته شده است.

۵- قسمت دوم محصول را روی موهایتان اعمال کنید

مرطوب کننده متعادل کننده بخش دیگری از این پکیج است که استفاده از آن ضروری است. مرطوب کننده را روی موهایتان اعمال کنید، اجازه دهید ۲ دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. اگر موهایتان آسیب دیده است، بسته به تعداد دفعاتی که موهای خود را شامپو می کنید، می توانید هر ۴ تا ۶ هفته یک بار از این محصول استفاده کنید.

بهترین ماسک های گیاهی پروتئین تراپی مو

علاوه بر محصولات آماده ای که می توانید برای تقویت و احیای موهای خود استفاده کنید، مواد گیاهی و مغذی زیادی وجود دارند که می توانند جای خالی پروتئین های از دست رفته موهای شما را پر کنند و با صرف کمترین هزینه موهای درخشان، سالم، و قوی را به شما هدیه بدهند. برخی از این مواد که به سادگی در دسترس هستند شامل موارد زیر است:

۱- ماسک مو تخم مرغ و ماست

تخم مرغ سرشار از پروتئین است و موهای شما را صاف و براق می کند. این ماده مفید همچنین به رشد مو کمک بسیاری می کند. ماست نیز سرشار از پروبیوتیک است که می تواند موهای شما را تقویت کند. این ماسک می تواند موهای شما را نرم و ابریشمی کند و پروتئین لازم را به آن بازگرداند.

مواد مورد نیاز:

۱ عدد تخم مرغ
۲ قاشق غذاخوری ماست

تخم مرغ و ماست را در ظرفی با همزن بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. (اگر موهایتان خیلی خشک است از زرده استفاده کنید. اگر موهایتان چرب است از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. و در صورتی که موهایتان معمولی یا مختلط است از تخم مرغ کامل استفاده کنید). مخلوط را به پوست سر و موهای خود بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس موهایتان را با آب خنک بشویید، شامپو بزنید و حالت دهید. از این ماسک مو می توانید تا ۲ بار در هفته استفاده کنید.

آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

 

۲- زرده تخم مرغ و عسل
آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

 

این یکی از بهترین ماسک های طبیعی پروتئین تراپی مو برای زمانی است که موهای شما فاقد رطوبت و پروتئین است. تخم مرغ پروتئین مورد نیاز موهای شما را تامین می کند. روغن بادام حاوی اسیدهای چرب ضروری است و می تواند به نرم شدن موهای شما کمک کند. عسل نیز موهای شما را نرم می کند و رطوبت آن را حفظ می کند و مشکلاتی مانند شوره سر و ریزش مو را بهبود می بخشد.

مواد مورد نیاز:

زرده تخم مرغ ۱ عدد
روغن بادام ۱ قاشق غذا خوری
عسل ۱ قاشق غذاخوری

مواد را در یک کاسه مخلوط کنید تا مخلوطی با غلظت و یکدست به دست آید. ماسک را روی موهای خود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. بعد از این مدت موهایتان را با آب خنک بشویید و شامپو بزنید. از این ماسک نیز می توانید تا دو بار در هفته استفاده کنید. اگر موهای چرب دارید از این ماسک مو استفاده نکنید. این ترکیب را بیش از ۲۰ دقیقه روی موهایتان نگه ندارید. زیرا عسل خاصیت سفید کنندگی دارد و در صورت ماندن بیش از حد روی مو می تواند رنگ موهای شما را روشن کند.

۳- آووکادو و شیر نارگیل
آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

 

شیر نارگیل منبع غنی از پروتئین و آووکادو حاوی ویتامین های A، B و E است که همگی برای سلامت مو حیاتی هستند. این ماسک همچنین باعث افزایش تولید کلاژن و در نتیجه منجر به رشد مو می شود. روغن زیتون حاوی اسکوالن است که موهای شما را حالت می دهد و به آن احساس نرمی و ابریشمی می دهد.

مواد مورد نیاز:

آووکادوی رسیده ۱ عدد
۲ قاشق غذاخوری شیر نارگیل
۱ قاشق چایخوری روغن زیتون

آووکادو را له کنید تا جایی که هیچ تکه بزرگی باقی نماند. شیر نارگیل و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا به قوام یکدستی برسید. مخلوط را به پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس ماسک را با شامپو بشویید. لازم به ذکر است که این ترکیب برای موهای چرب مناسب نیست و ممکن است موهای شما را سنگین کند.

۴- پروتئین تراپی مو با شیر نارگیل
آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

 

شیر نارگیل مملو از اسیدهای چرب اشباع شده و ویتامین های B، C و E است. این ماده ضمن پر کردن جای خالی پروتئین های از دست رفته، موهای شما را حالت می دهد. شیرنارگیل همچنین به عنوان بهترین درمان پروتئینی برای مو در نظر گرفته می شود زیرا به طور موثری شوره سر را درمان می کند و باعث تقویت رشد موهای شما می شود.

مواد مورد نیاز:

۳ قاشق غذاخوری شیر نارگیل

شیر نارگیل را حدود یک دقیقه روی شعله ملایم حرارت دهید تا گرم شود. سپس آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید و به موهای خود بمالید. موهای خود را در یک حوله بپیچید و بگذارید شیر نارگیل یک شب روی موهای شما بماند. روز بعد آن را با شامپو بشویید. می توانید این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

۵- موز و آووکادو
آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

 

موز حاوی پتاسیم، روغن‌های طبیعی، ویتامین‌ها و کربوهیدرات‌هایی است که موهای شما را تغذیه و نرم کرده و آن‌ها را تقویت می‌کند. آووکادو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و اسیدهای آمینه ضروری است. این مواد می توانند ساقه موهای شما را بپوشانند و به حفظ رطوبت و بافت آن کمک کنند.

مواد مورد نیاز:

۱ عدد موز رسیده
آووکادوی رسیده ۱ عدد
۱ قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم
۱ قاشق چایخوری روغن گل رز

آووکادو و موز را به طور کامل له کنید. روغن ها را به این مخلوط اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را روی موهای خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب خنک و شامپو بشویید. این ماسک مو برای موهای خشک مفید است و می توانید هفته ای یکبار از آن استفاده کنید. اگر موهای خیلی خشکی دارید می توانید هفته ای ۲ بار از آن استفاده کنید.

۶- سس مایونز و تخم مرغ
آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

 

هم سس مایونز و هم تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. این پک برای نرم و صاف کردن موهای وز فوق العاده است. برای درست کردن این ماسک بی نظیر مواد زیر را تهیه کنید.

موارد مورد نیاز:

سفیده تخم مرغ ۱ عدد
۲ قاشق غذاخوری سس مایونز

مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. این مخلوط را روی موهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بماند. سپس موهایتان را با شامپوی روزانه خود بشویید و آبکشی کنید. می توانید از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید. اگر موهایتان مختلط است، این ماسک را از قسمت میانی موهایتان بمالید.

۷- آووکادو و روغن نارگیل
آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

آموزش قدم به قدم پروتئین تراپی مو

 

روغن نارگیل دارای خواص نفوذی است که موهای شما را از داخل ترمیم می کند. همچنین حاوی اسیدهای چرب است که از بین رفتن پروتئین مو را کاهش می دهد. در ترکیب با آووکادو، یک پک موی عالی ایجاد می کند که موهای شما را سالم و قوی می کند.

مواد مورد نیاز:

آووکادوی رسیده ۱ عدد
۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

آووکادو را له کنید و روغن نارگیل را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. این مخلوط را روی موهای خود بمالید و بگذارید ۴۵ دقیقه بماند. سپس موهایتان را با شامپو و آب ولرم بشویید. از این ماسک می توانید هفته ای یک بار استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که این ماسک پروتئین برای موهای چرب مناسب نیست.

5/5 - (16 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *