۱۰ راهنمایی برای بلندتر شدن مو

10 راهنمایی برای بلندتر شدن مو ✔️ مجله سرگرمی بی هوش ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

احتمالا بسیاری از شما به دلایلی نظیر ترند شدن مو های کوتاه، خسته شدن از موهای بلند و نگهداری از آنها اقدام به کوتاهی موهای خود کرده اید. در ادامه این مطلب با سایت هفت رژ همراه باشید تا ۱۰ راهنمایی برای بلندتر شدن مو را با یکدیگر بررسی کنیم .

اگر یک موضوع برای تمام بانوان صدق کند این است که همزمان به موهای کوتاه و موهای بلند علاقه دارند و بسیاری از روی هوس و یا میل به تنوع موهای خود را کوتاه میکنند. پس از مدتی نیز از آن خسته شده و به دنبال راه هایی برای بلند کردن آن می‌گردند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با چند ترفند ساده موهای خود را سریع تر بلند کنید.

۱- موهایتان را کوتاه کنید!

با اینکه عجیب به نظر می‌رسد اما یک راهنمایی برای بلندتر شدن مو می‌گوید برای داشتن موهای سالم و بلند باید موهایتان را کوتاه کنید. هر ۶ هفته یک بار کافی است زیر موهایتان را کوتاه کنید تا رشد موخره ها به موهایتان آسیب بیشتری نزنند و باعث کوتاه تر شدن آن نشوند.

۲- نه به آب داغ!

حمام کردن با آب داغ را کنار بگذارید. شما می‌توانید با آب ولرم و یا گرم حمام کنید اما آب بسیار داغ موهای شما را ضعیف و خشک و شکننده می کند. و موهای خشک بیشتر مستعد شکستگی هستند.

۳- بیش از حد از ابزار های حرارتی استفاده نکنید!

حالت دهنده های حرارتی می توانند موهای شما را سرخ کرده و از بلند شدن و قوی شدن موهای شما جلوگیری کند. بنابراین اگر قصد دارید موهای خود را صاف کنید، به جای حرارت دادن بیش از حد، ابتدا بگذارید موهایتان در هوا خشک شود. (به هیچ وجه هنگامی که موهایتان خیس اند از حالت دهنده های حرارتی استفاده نکنید). قبل از اینکه از یک ابزار داغ استفاده کنید، موهای خود را با یک حالت دهنده محافظ، مانند اسپری محافظ حرارت، بپوشانید، قبل از اینکه به موهای خود بر اثر حرارت زیاد آسیب بزنید.

روش های بلند کردن مو

۴- موهای خود را خشک کنید!

یک راهنمایی برای بلندتر شدن مو می‌گوید برای داشتن چنین موهایی باید در ابتدا از آنها محافظت کنیم، موهای خیس بسیار شکننده هستند، بنابراین پیچاندن آن‌ها در حوله بعد از بیرون آمدن از حمام می‌تواند تارها را بشکند و به موی شما آسیب برساند. در عوض، آن را به آرامی با یک حوله خشک کنید.

۵- پوست سر خود را نوازش کنید!

کثیفی، چربی و سلول های مرده پوست روی پوست سر شما انباشته می شود و رشد موهای جدید را سخت می کند. هر بار که شامپو می‌زنید، پوست سر خود را با انگشتانتان ماساژ دهید تا تمام غده‌های پوست سرتان از بین برود و جریان خون برای فولیکول‌های سالم‌تر و فعال‌تر افزایش یابد.

۶- از شانه های دندانه پهن استفاده کنید!

شانه های دندانه پهن اساساً تنها ابزاری هستند که باید بعد از حمام روی موهای خود استفاده کنید. از آنها برای از بین بردن گره خوردگی ها به آرامی استفاده کنید بدون اینکه رشته های ظریف مو را جدا کنید.
روش های بلند کردن مو

۷- دکلره کردن را کنار بگذارید!

سفید کننده و سایر مواد شیمیایی با مو با خشن رفتار میکنند بنابراین باعث شکستی های شدید و جبران ناپذیری میشوند. در عوض به رنگ های تیره‌تر رو بیاورید. اگر در حال حاضر بلوند هستید، در حالی که برای بلند کردن موهایتان تلاش می‌کنید از آن مراقبت نیز بکنید.

۸- هنگام بستن موهای خود مراقب باشید!

محکم بستن کش دور موهایتان باعث وارد شدن فشار به تار های مو میشود. آخرین کاری که باید انجام دهید این است که کش موهایتان را با خشونت جدا کنید. یک راهنمایی برای بلندتر شدن مو این است که همیشه هنگام باز کردن موهایتان با آرامش عمل کنید تا باعث کنده شدن و آسیب به آنها نشوید.

۹- یک رو بالشی ابریشمی تهیه کنید!

در واقع، روبالشی از جنس ابریشم به آرامی موهای شما را هنگام خواب نوازش می کند، برخلاف روبالشی از جنس پنبه که اصطکاک بیشتری ایجاد می کند و باعث شکستگی و آسیب و گره خوردگی تار های مو می شود.

۱۰- گول دم اسبی های سفت را نخورید!

ثابت شده است که یک دم اسبی بسیار تنگ می تواند منجر به ریزش مو و باعث میگرن شود. دم اسبی های سفت چند بار در ماه شما را نمی کشد، اما به جای آن یک دم اسبی شل و راحت را امتحان کنید.

روش های بلند کردن مو

در این مطلب از سایت هفت رژ چند راهنمایی برای تسریع روند بلند کردن مو را با هم بررسی کردیم امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.

4.5/5 - (24 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *