مراقبت از موی رنگ و دکلره شده
مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده : برای مراقبت از موهای رنگ و دکلره شده لازم است به بعضی نکات توجه داشته باشید در این نوشته به این نکات می پردازیم با ما همراه باشید در هفت رژ

استفاده‌ از شامپو مخصوص براي موهاي دکلره شده

پس از رنگ نمودن مو ، بايستي به فکر عوض کردن شامپو سر خود باشيد . شامپوهايي براي موهاي رنگ شده‌ مطلوب می باشند که در ترکيباتشان از مقدار اندکی ماده‌هاي شيميايي‌ استفاده شده باشد. اين شامپوها رنگ مو را تثبیت نموده و حداقل ترين صدمه را به موي سر مي رسانند . البته شامپو اختصاصي موهاي دکلره گشته هم وجود خواهد داشت که به درمان موهاي دکلره شده‌ مي پردازند اما مصرف روزمره از اين شامپوها ، عمل درستي‌ نيست . به علت وجود سولفات در ترکيباتشان ، منتهي به خشکي زيادتر مو مي گردند . به اين دليل خوب تر خواهد بود براي مواظبت از موهايي که دکلره مي شود روند استفاده اين شامپوها را بدانيم. نگران نباشيد ، در اين نوشته تصميم داريم راهکارهاي مفيدي براي مواظبت از موهاي دکلره شده‌ بگوييم که با مراعات بعضي از اين توصیه ها قادر خواهيد بود از لطمه هاي جدی تر به موها خودداري کنيد .

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

استفاده از آب داغ ممنوع است

براي مواظبت از موهاي دکلره شده‌ هيچگاه آن را با آب داغ نشوييد . آب داغ ، موجب جلوگيري از چربيهاي حاضر در تار‌هاي‌ مو مي شود و با پاک کردن چربي اصلي مو باعث خشکي بيشتر از حد موها مي شود. بهتر مي باشد حتي چنانچه موهايتان را رنگ هم نکرده ايد از ريختن آب داغ بر روي آن خودداري کنيد و براي آبکشي موهايتان از آب سرد بکارگیری بکنيد همچنين استحمام طولاني موي سر را کم‌توان کرده و باعث بدحالتي موي سر می گردد .

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

 

کوتاه نمودن مو

يکي از شیوه هاي رایج براي احياي موهاي سر کوتاه نمودن آن خواهد بود . زماني که موهاي خودتان را دکلره کرده ايد براي مواظبت از موهاي دکلره شده هر ۶ هفته يکبار به نوک‌ گیری موهايتان بپردازيد . اين راهکار به جز احيا نمودن موي سر براي جلوگیری از موخوره سر نيز مفيد خواهد بود .

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

ماسک هاي آبرسان

از جمله محصولاتي که براي ترميم موی سر بسيار تاثير دارد ماسکها و کرم هاي آبرسان خواهد بود . شرکت‌ هاي توليد کننده گوناگونی وجود دارد . اين کالاها براي ترميم موهاي خشک و وز توليد می شود که مي توانيد براي ترمیم موهاي دکلره شده از آنها بکارگیری نماييد . نکته دارای اهميت اين خواهد بود که در ترکيبات آنها از فرمولاسيون ماده‌های پروتئيني و نرم کننده بکارگیری می شود و براي مراقبت از موهاي دکلره شده‌ به جاي شامپو هاي نرم کننده توصیه مي شود‌. نکته اي که شايد کمتر به آن دقت کرده باشيم اين است‌ که استحمام هر روز به موها آسیب میرساند . استفاده از آبرسان هاي خانگي و روغن های طبيعي نيز مي تواند راهکار بسيار موثري براي مواظبت از موهاي دکلره شده‌ باشد. از آنجا که بکارگیری از روغن‌ هاي خانگي براي مواظبت از موهاي دکلره شده‌ می باشد در اين بخش به توضيحي درمورد اشکال اين روغن‌ها‌ مي پردازيم .

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

 

روغن آرگان و نارگیل

يکي از مهمترين آبرسان هاي خانگي که براي مواظبت از موهاي دکلره شده بسيار تاکید ميشود روغن‌ آرگان هست . خاصیت های روغن‌ آرگان براي مو بسیار عالی می باشد و نبايد از آن غافل‌ شد. روغن آرگان باعث آبرساني مو می گردد و حاوی روغن طبيعي موي سر می باشد که برای احياء و ترميم موها مناسب است . روغن نارگیل يک آبرسان طبيعي و بسيار پر مصرف براي مراقبت‌ از موهاي دکلره شده‌ مي باشد‌ . اين روغن‌ های بسيار عالی برای نرم کردن‌ موهاي دکلره شده‌ با چربي طبيعي موجود‌ ، به آبرساني موهاي دکلره شده‌ و مراقبت‌ از آنها مي پردازد .

مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

5/5 - (15 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *