خطاهای متداول در شستشو صورت‌

خطاهای متداول در شستشو صورت‌ | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

خطاهای متداول در شستشو صورت‌ می‌تواند به صحت و ظاهر زیبای پوست‌ شما امداد بکند . همان طور که در جریان هستید پوست صورت جزو‌ یکی از اعضای بدن‌ خواهد بود که زیادتر از هر بخش دیگری در معرض‌ روشنایی آفتاب ، باد‌ ، سوز و حرارت قرار خواهد داشت . از سویی هم به علت پیکره مهمی که در ظاهر زیبای ما خواهد داشت ، احتیاج به بررسی مخصوصی خواهد داشت که این بررسی بایستی از جهت های متفاوتی شکل بگیرد . خطاهای متداول در شست‌ و شوی‌ صورت‌ می تواند پیکره خیلی با اهمیتی در به مخاطره انداختن صحت و ظاهر زیبای پوست صورت شما داشته باشد‌ با ما همراه باشید در سایت آرایشی هفت رژ

بعضی معتقدند که شست‌ و شوی‌ صورت‌ عمل آنقدر دشواری نبوده و احتیاج به مراعات نکات مخصوصی نخواهد داشت ، منتها بایستی نقل کرد که پاکسازی پوست‌ صورت‌ پیکره بی‌اندازه با اهمیتی در محافظت صحت پوست‌ خواهد داشت . بنابراین سبک‌ زندگی و گونه خودآرایی در پاکیزه گردانیدن صورت‌ ارزش زیادی داراست . منتها در راستی خیلی از ما در همین عمل های به ظاهر‌ آسان ، گرفتار خطا می شویم و صحت و ظاهر زیبای پوست صورت خویش را به مخاطره می اندازیم .

بکارگیری از آب با دمای نامطلوب

یکی از نکات با اهمیتی که بایستی به آن دقت داشته باشید؛ بکارگیری از آب با دمای خوب خواهد بود . در حقیقت‌ بکارگیری از آب گرم موقع شست‌ و شو‌ ممکن است دشمن‌ پوست‌ صورت‌ باشد ، مخصوصاً پوست‌های‌ لطیف ، احتمالا حمام آب گرم یا بکارگیری از آب خیلی گرم در یک روز‌ سرد‌ زمستانی‌ کیف خیلی زیادی داشته باشد‌ . منتها با این عمل امکان‌پذیر خواهد بود به پوست‌ خودتان لطمه های جبران‌ ناپذیری را وارد نمائید .

توجه داشته باشید که دمای زیاد آب یا بکارگیری از دوش بخار‌ ، می تواند سبب از میان رفتن‌ چربیهای الزامی پوست صورت گشته و یکدستی آن را از میان ببرد . این مورد به این مفهوم است که پوست صورت شما زود تر خشک می گردد و پس از سپری شدن مدتی مبتلا خارش و یا لایه‌لایه گشتن می گردد . افزون بر آن ، گرمای زیاد از حد سبب گشادی‌ رگ‌های‌ خونی‌ تن گشته و در نتیجه به بافتهای لطیف تن صدمه می رساند . بر این مبنا خوب تر خواهد بود برای شست‌ و شوی‌ صورت‌ از آب ولرم‌ به عوض آب گرم بکارگیری نمائید .

بیش از اندازه‌ صورتتان را شست‌ و شو ندهید

یکی از موردهای بااهمیت برای جلوگیری از خطاهای متداول در شست‌ و شوی‌ صورت‌ دقت به طبع پوست صورت خواهد بود . در حقیقت چنانچه پوست‌ خشکی دارید ، خوب تر خواهد بود در طی روز‌ ، تنها یک مرتبه صورت‌ خودتان را شست‌ و شو دهید و اشخاصی که پوست صورت چربی دارند همچنین حداکثر بایستی دو مرتبه این عمل را اعمال نمایند . شست‌ و شوی‌ بسیار بیشتر از حد می تواند سبب خشکی پوست صورت شما گردد که در نهایت پوست‌ برای جبران‌ ، چربی بیشتری‌ تولید‌ خواهد نمود .

خطاهای متداول در شستشو صورت‌

بیش از اندازه‌ لایه‌ برداری انجام ندهید

همان گونه‌ که در جریان هستید بکارگیری از اسکراب ها ، می تواند سبب لایه‌ برداری از پوست صورت گشته و سلول‌های‌ بی‌جان صورت‌ را از میان ببرد . این مبحث در حالت مراعات حد اعتدال ، می تواند اثرگذار باشد . ولی لایه‌ برداری روزانه‌ می تواند سبب خشکی و لایه‌لایه گردیدن صورت‌ گردد . در راستی اسکراب برای پاکسازی پوست صورت اعمال خواهد شد . منتها می تواند منتهی به خیلی حساس گردیدن پوست‌ صورت‌ گردد . بنابراین لایه‌ برداری را حتما باید حداکثر دو مرتبه در هفته اعمال کنید .

خطاهای متداول در شستشو صورت‌

خطاهای متداول در شستشو صورت‌

 

استفاده از لیف‌ صورت‌

بعضی از اشخاص معتقد هستند که بکارگیری از لیف‌ صورت‌ ، زمان لایه‌ برداری پوست‌ می تواند منتهی به پاکسازی ناپاکی ها از روی پوست‌ صورت‌ گشته و پوست صورت را براق تر نماید . منتها شما با اجرای این عمل ، به توازن صدمه‌پذیر باکتریایی روی پوست‌ آسیب وارد می نمائید . بعضی از باکتری‌های‌ سودمند حاضر بر روی پوست صورت می توانند سبب پیشگیری از عفونت‌ و التهاب پوست‌ گشته و به صحت زخم‌ یاری نمایند . بر این مبنا ، لزومی به پاکسازی شدید با بکارگیری از لیف‌ نخواهد بود و قادر خواهید بود به عوض آن با بکارگیری از دست ، ۲ مرتبه در هفته پوست صورت را اسکراب نمائید .

بکارگیری از پدهای تمیز کننده صورت‌

استعمال از پدهای تمیز کننده وسایل آرایش امکان‌پذیر خواهد بود بهتر‌از‌این باشد‌ که صورت‌ خودتان را نشویید . ولی این بدین مفهوم نخواهد بود که بتوانید به عوض شست‌ و شوی‌ یومیه صورت‌ از این تولیدات بکارگیری بکنید . زیرا این پدها خودشان دارای ماده‌های غیرطبیعی شیمیایی می باشد و نمی تواند پوست صورت را خیلی خوب پاک بکند . ولی استفاده به صورت موقت از آن بدون اشکال خواهد بود . به همین مقصود مصرف مستمر از پدهای تمیز کننده چهره در گروه خطاهای متداول در شست‌ و شوی‌ صورت‌ قرار گرفته که می تواند سبب از دست دادن‌ شادابی و ظاهر زیبای پوست‌ شما گردد .

خطاهای متداول در شستشو صورت‌

شست و شوی‌ صورت با تولیدات صابونی

بهتر خواهد بود در هیچ شرایطی از تولیدات صابونی برای پاکسازی پوست‌ خودتان استعمال نکنید . زیرا بکارگیری از این گونه کالاها می تواند منتهی به از میان رفتن‌ چربی اصلی پوست صورت گشته و آن را خشک نماید . در این‌گونه حالات احتمال‌ پرالتهاب شدن پوست صورت بیشتر از قبل شده‌ و شما را با مشکلات فراوانی مواجه می نماید .

شست و شوی‌ درست پوست صورت

چنانچه تصمیم دارید انجام‌ این عمل زیادترین مقدار اثر پذیری را در پوست صورت شما داشته باشد‌ ، خوب تر خواهد بود عمل شست‌ و شو را با حرکات‌ دایره‌ای‌شکل روی پوست صورت اعمال نمایید . این عمل می تواند علت ازدیاد جریان خون پایین پوست صورت شده‌ و غدد لنفاوی تحریک می گردند که ماده‌های اضافی حاضر در بافتهای تن را خارج کنند . افزون بر این با اجرای این عمل پوست صورت پف کرده و به عوض شل شدگی و افتادگی‌ ، رو به بالا و استوار می گردد .

خشک نمودن صورت‌ با حوله

یکی از خطاهای متداول در شست‌ و شوی‌ صورت‌ بکارگیری از حوله پس از پاکسازی ناپاکی های پوستی از روی چهره خواهد بود . در راستی با اجرای این عمل پس از مدتی سبب از میان رفتن‌ لیپید ها ، پروتئینها و اسیدهای چرب‌ پوست صورت شده‌ و از تحریک‌ گردیدن پوست‌ صورت‌ خودتان خودداری خواهید نمود . بنابراین خوب تر خواهد بود صبر نمائید که به صورت عادی پوستتان خشک گردد تا بدین صورت‌ مراقب سلامتی پوست‌ خود باشید.

خطاهای متداول در شستشو صورت‌

خطاهای متداول در شستشو صورت‌

 

عدم بکارگیری از مرطوب‌ کننده

چنانچه پوست صورت خودتان را شست‌ و شو دادید؛ خوب تر خواهد بود که بی‌درنگ از کرمهای مرطوب‌ کننده یا سرم‌های‌ مناسب‌ پوست صورت بکارگیری نمائید . زیرا در این وقت پوست صورت در پاک ترین وضعیت خودش قرار خواهد داشت و شما با بکارگیری از این عمل قادر خواهید بود جلوی از دست رفتن‌ رطوبت‌ پوست صورت خودتان را بگیرید .

خطاهای متداول در شستشو صورت‌

خطاهای متداول در شستشو صورت‌

 

5/5 - (15 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *