نکاتی در مورد رنگ موی فانتزی و دکلره شده

نکاتی در مورد رنگ موی فانتزی و دکلره شده ✔️ مجله آرایشی هفت رژ ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

امروزه بسیاری از نوجوانان، جوانان و افراد بزرگسال به رنگ موی فانتزی علاقمند شده اند. اما اکثرا تصور درستی از این مدل رنگ ها ندارند. در ادامه با سایت هفت رژ همراه باشید تا درباره این نوع رنگ ها و روش های مراقبت از مو های دکلره شده مطلع شوید

رنگ کردن مو از قدیم ها برای تنوع، زیبایی و تغییر روحیه مرسوم بوده است. در میان دنیایی از رنگ ها، رنگ مو های منحصر به فردی هستند که ما آنها را به رنگ های فانتزی می‌شناسیم. دیدن مو هایی به رنگ کاراملی، قهوه ای و مشکی بسیار عادی شده است. اما به شخصه چند نفر را در خیابان دیده اید که موهای آبی و صورتی و یا سبز داشته باشند؟ این گروه از رنگ مو ها در عین زیبایی به مراقبت متفاوت تری نسبت به رنگ مو های معمولی نیاز دارند که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم.

دکلره کردن چیست؟

دکلره به معنای از بین بردن رنگ و رساندن مو به رنگ روشن است. که حین آن پیگمنت های رنگ طبیعی از ساختمان مو خارج می شوند. اگر قصد روشن کردن موهای خود و استفاده از رنگ موی فانتزی را دارید باید از دکلره استفاده کنید. دکلره کردن علاوه بر مزایایی که دارد، عوارضی نیز دارد. امکان سوختن و ریزش مو وجود دارد، همچنین خشکی، دوشاخگی، شکنندگی و موخوره در اکثر مواقع برای افرادی که موهای خود را دکلره کرده اند پیش می‌آید. البته این عوارض برای همه یکسان نیست و به نوع و ضخامت مو بستگی دارد.

 

رنگ موی فانتزی آبی

آیا دکلره برای رنگ موی فانتزی نیاز است؟

بله، اگر قصد استفاده از شامپو رنگ موی فانتزی را دارید، باید توجه داشته باشید که به این منظور باید موهای خود را با دکلره روشن کنید. در غیر این صورت پس از یک بار شستشو تمام رنگ از موهای شما پاک می‌شود.

میزان ماندگاری رنگ موی فانتزی چقدر است؟

ماندگاری رنگ موی فانتزی بسیار کم است، به طوری که پس از ۶ تا ۸ بار حمام و شستشو از بین می‌روند. برای مثال رنگ موی فانتزی بنفش به تدریج  به صورتی و صورتی کمرنگ تبدیل می‌شود. این یکی از خاصیت رنگ مو های فانتزی است که شما نیازی به دکلره دوباره برای عوض کردن رنگ مو های خود ندارید. بله درسته، شما می‌توانید رنگ موهای خود را تمدید کرده و در مدت کوتاهی از چند رنگ مختلف روی موی خود لذت ببرید.

رنگ موی فانتزی سبز

مراقب های بعد از دکلره و رنگ موی فانتزی به چه صورت است؟

  • استفاده از شامپو های ملایم مانند شامپو بچه به همراه شامپوی نرم کننده در جهت مراقبت از موها پس از دکلره توصیه می‌گردد. چرا که باعث نرمی و لطافت مو ها و همچنین سهولت در شانه زدن می‌شود. همچنین دقت داشته باشید که شامپو های دارای آمونیاک باعث آسیب به موهای رنگ و دکلره شده می‌شوند.
  • هنگام استحمام به درجه حرارت آب توجه نمایید و از شستن موها با آب داغ بپرهیزید.
  • عمل شانه زدن با آرامش و ملایمت، از پایین مو ها آغاز کنید.
  • موها پس از رنگ شدن با رنگ‌ موی فانتزی، رطوبت خود را از دست می‌دهند، پس لازم است که رطوبت موها را تامین کنید. پس از استحمام با لوسیون ها و روغن هایی که با موهایتان سازگاری دارند از موهایتان محافظت کنید تا به تدریج به حالت اولیه و سالم خود بازگردد. همچنین می‌توانید از انواع آبرسان ها و ماسک های مخصوص مو نیز بهره ببرید.
  • استفاده بیش از حد از اسپری های حالت دهنده و سشوار و اتوی مو، باعث آسیب های جبران ناپذیر به موهای دکلره و رنگ شده می‌شود.

رنگ موی فانتزی بنفش

برای از بین بردن رنگ تند موهای دکلره شده چه کنیم؟

شما می‌توانید برای این منظور از تونر ها استفاده کنید. رنگ های تندی که بعد از دکلره دیده می‌شوند اکثرا زرد و قرمز و یا نارنجی اند. با توجه به تیره بودن موی اکثرا ایرانیان احتمال مواجه شدن با چنین رنگ هایی پس از دکلره بسیار زیاد است. این تندی ها باعث می‌شوند رنگ موی فانتزی شما به خوبی روی موهای شما ننشیند و ذوقتان کور شود.

بهترین زمان برای استفاده از تونر، پس از دکلره کردن است زیرا قدرت جذب تونر توسط مو بسیار بالا می‌باشد. اما شما می‌توانید هر زمان که خواستید این کار را انجام دهید. تونر هایی که پایه رنگ آبی دارند خنثی کننده رنگ زرد و تونر هایی که پایه رنگ بنفش دارند خنثی کننده رنگ نارنجی هستند. اگر قصد استفاده از تونر دارید حتما با یک فروشنده لوازم آرایشی یا آرایشگر مشورت کنید و نوشته های روی تونر خود را مطالعه نمایید.

شاید این مقاله هم برای شما مفید باشد: رنگ موی مناسب پوست گندمی و سبزه

رنگ موی فانتزی زرد

در این مطلب از سایت هفت رژ به چند سوال پرتکرار در مورد رنگ موی فانتزی و دکلره پاسخ دادیم، امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.

4.1/5 - (7 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *