آشنایی با محصولات ترمیم و صافی مو

آشنایی با محصولات ترمیم و صافی مو | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و آرایشی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

آشنایی با محصولات ترمیم و صافی مو : چنانچه موهای خود را رنگ کرده باشید به طور حتم مشاهده کرده اید که پس از رنگ یا دکلره کردن مو ، دست کم صدمه ای که موهای شما می بیند از دست دادن اندکی از آب و پروتئین است با ما همراه باشید در سایت هفت رژ مجله زیبایی

زیبایی از مواردی است که هر فردی خواستار آن است و از گذشته در فطرت انسان وجود داشته است‌ و این مبحث در ارتباط با عصر حاضر نخواهد بود . این زمان ها هر شخصی با بکارگیری روشهای مختلف تلاش در بهتر شدن و زیباتر شدن خواهد داشت و روش رسیدن به این ظاهر زیبا در اشخاص مختلف است؛ یکی برای خوشگل تر شدن از متد های امروزین و دانش و فن‌آوری ها استفاده می کنند همانند جراحیهای زیبایی ، کاشت و کاور ناخن و خیلی از اشخاص سعی دارند که از شیوه هایی تقویتی و عادی برای رسیدن‌ به این ظاهر زیبا بکارگیری کنند مانند ورزش‌ کردن به جای عمل های زیبایی‌ و پیکر‌ تراشی و … ولی در این نوشته می خواهیم ، خوشگلی و نگهداری های لازم برای مو را مورد ارزیابی قرار دهیم.

همانگونه که می دانید داشتن موهای آراسته و خوشگل ، از مواردی خواهد بود که در ظاهر زیبا شما اثرگذاری زیادی دارا است و استعمال از اکسسوری مو یکی از روش هایی می باشد که قادر خواهید بود توسط آن زیبایی و گیرایی موهایتان را چند برابر نمائید ولی در برخی موارد بکارگیری از اکسسوری مو به تنهایی درست نیست و موهای شما به مراقبتهای زیادی احتیاج خواهد داشت تا خوش‌منظر و زیبا گردند . چنانچه موهای خود را رنگ کرده باشید به طور حتم مشاهده کرده اید که پس از رنگ یا دکلره کردن مو ، دست کم صدمه ای که موهای شما می بیند از دست دادن اندکی از آب و پروتئین حاضر در ساقه های مو است و در مواردی آب از میان رفته مو به قدری زیاد‌ می گردد که به تعبیر مو گرفتار سوختگی و یا آسیب شدید می گردد . امروزه برای برگرداندن سلامت موهای سوخته‌ شده و صدمه دیده ماده‌های شیمیایی‌ فراوانی در فروشگاه ها وجود دارد که اگر از آنها آگاهی نداشته باشید شاید دوباره لطمه شدیدتری به موهای خود وارد کنید . در این نوشته تصمیم داریم شما را بیشتر با ماده‌های اصلاح کننده مو آشناکنیم و تفاوت آنها را با هم مشخص نماییم :

۱ – کراتین مو

یک کدام از روش های مشهور و آشنای ترمیم مو ، کراتین نام خواهد داشت که طرفداران فراوانی دارد . در شروع باید به این مبحث اشاره‌ کنیم که کراتین گونه ای از پروتئین خواهد بود که در حالت طبیعی‌ در موهای شما وجود خواهد داشت تشکیل‌ دهنده ساختار مو خواهد بود و به دلیل رنگ یا دکلره نمودن موها به این ساختار لطمه می رساند و با شیوه درست کراتینه کردن مو ، این ساختار کمی ترمیم می گردد . ولی آنچه که در مورد کراتین بسیار بااهمیت است بدانید این مبحث است که کراتین به تنهایی قدرت صاف نمودن موها را ندارد و وظیفه‌ ی این ماده احیا و سلامت موی شما می باشد . موضوعی که به خطا رواج یافته است این خواهد بود که اکثریت برای لخت شدن مو از این ماده‌ بکارگیری می نمایند اما باید این نکته را دانست که در صورتی این ماده موهای شما را لخت و صاف و ابریشمی می نماید که مواد صافی در کنار‌ آن وجود داشته باشد که سبب می گردد قضیه ترمیم کنندگی آن کمتر گردد . پس چنانچه فقط تصمیم به احیا کردن موهای خویش را دارید سفارش می گردد از کراتین صدرصد احیا‌ یا ماده‌های دیگری که در زیر به آنها اشاره‌ می گردد بکارگیری نماید و همچنین اگر تنها قصد لخت و ابریشمی شدن موی خود را دارید کراتین نمی تواند به تنهایی این کار را انجام دهد.

آشنایی با محصولات ترمیم و صافی مو

آشنایی با محصولات ترمیم و صافی مو

 

۲ – بوتاکس مو

به طور حتم تا حالا نام بوتاکس را تنها در موردهای برطرف کردن چین‌ و چروک پوست‌ شنیده اید ، منتها ماده ترمیم کننده دیگری به نام بوتاکس مو وجود دارد‌ که تنها در معالجه ترمیم کننده عمیق مو عمل‌ می کند و چنانچه تصمیم به لخت کردن موهای خویش را دارید اصلا این گزینه شما را متقاعد نمی کند . بوتاکس مرتبه بالاتری جهت ترمیم مو در مقابل کراتینه خواهد داشت و صدمه و عوارض‌ استفاده از آن کمتر‌ از‌ کراتین می باشد . بوتاکس مو برای هر گونه مو در اقسام مختلف اعم از وز ، لخت ، بلوند ، ضخیم یا کم پشت‌ مطلوب است و همچنین در معالجه موخوره نیز بکارگیری می گردد . به اضافه لازم به ذکر است شیوه استفاده از بوتاکس مو بسیار آسانتر‌ از‌ کراتینه مو است .

آشنایی با محصولات ترمیم و صافی مو

آشنایی با محصولات ترمیم و صافی مو

 

۳ – اولاپلکس یا پلکس تراپی

تا حالا از موادی اسم بردیم که به احیای مو پس از سوختگی‌ و صدمه یاری می کند . ولی حالا ماده جدید دیگری از خانواده‌ پلکسها را داریم که در چند وقت اخیر در فروشگاه های ایران وارد گشته اند و تفاوت این ماده‌ها با کراتین و بوتاکس این خواهد بود که شما با مصرف از آنها در رنگ و دکلره خویش قادر خواهید بود از صدمه ای که رنگها و دکلره ها به موهای شما می رسانند ، خودداری کنید مسلماً تنها وظیفه ی این خانواده‌ این نخواهد بود و در مواردی مشابه کراتینه نمودن مو نیز مناسب بکارگیری می باشند به این منظور که شما در زمان کراتینه نمودن مو با بکارگیری از پلکس قادر خواهید بود درصد احیای موی خویش را بالاتر ببرید . ولی اگر حالا موهای شما آسیب‌دیده‌ شده است قادر خواهید بود از این ماده‌ بکارگیری نمایید و با یک مرتبه استفاده از پلکس تراپی همه صدمه های موهای خویش را از میان ببرید .

آشنایی با محصولات ترمیم و صافی مو

آشنایی با محصولات ترمیم و صافی مو

 

۴ – ریباندینگ یا صافی‌ ژاپنی

صاف و لخت بودن موهای زن ها یکی از دغدغه های دایمی خواهد بود که برای اعمال آن همیشه پیگیر راه حلی حتمی می باشند ولی بایستی این قضیه را مورد توجه داشت که بیشتر مواد‌ لخت کننده مو خودش صدمه زیادی به ساقه‌های‌ مو و فرم آن وارد می نماید . پس پیش از گزینش هرگونه ماده‌ صافی در آغاز در ارتباط با صاف کردن موهای خویش دقت داشته باشید که گزینه ی مناسبی برای شماست منتها این ماده بدی‌های زیادی داراست که مهمترین آن صدمه رساندن به مو خواهد بود.

آشنایی با محصولات ترمیم و صافی مو

5/5 - (23 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *