کارهای ساده ای که میتواند آسیب جدی به موها وارد کند

آسیب رساندن به موها با کارهای ساده | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و آرایشی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

آسیب رساندن به موها با کارهای ساده : بسیاری از ما گمان می کنیم که برای نگهداری از موها الزاماً باید دائماً در حال شستشو‌ و برس کشیدن‌ آنها باشیم . در حالی که این یک عقیده کاملا غلط است که می تواند موهایتان را تا سرحد نابودی پیش‌ ببرد . مو‌ها‌ با توجه‌ به جنس و خصوصیت هایی که دارند احتیاج به نگهداری‌ متفاوتی دارند . در پی نکات ساده ای را معرفی می کنیم که با انجام‌ دادن‌ آنها قادر خواهید بود به مو‌هایتان‌ آسیب برسانید با ما همراه باشید در هفت رژ

شستشوی بسیار موها

شستشوی بیش از حد مو و با فاصله کم سبب از بین رفتن‌ چربی طبیعی مو خواهد شد و می تواند به مو‌هایتان‌ آسیب وارد نماید . در این وضعیت مو‌ها‌ شکننده‌ می‌شوند و ممکن خواهد بود به سادگی خرد‌ شوند‌ . ازاین‌رو شستشوی مو‌هایتان‌ را به دو الی سه بار در هفته کاهش‌ دهید . اگرچه ناگفته نماند که شستشوی کم مو‌ها‌ هم باعث مسدود‌ گشتن منافذ‌ چربی می شود و موجب ریزش‌ مو خواهد شد .

شستشوی مو با آب گرم

اگر آب به اندازه‌ای داغ می باشد که قادر نخواهید بود دستتان را به آن بزنید ، قطعاً برای مو‌ها‌ هم آزاردهنده است و باعث صدمه بی‌اندازه به آنها خواهد شد . می شود گفت اثری که آب گرم روی مو‌ها‌ دارد با اثر مخرب اتوی مو و سشوار برابری می نماید .

آسیب رساندن به موها با کارهای ساده

استفاده از شامپوی نامناسب‌

استفاده از شامپوی مناسب جنس مو‌هایتان‌ ارزش زیادی خواهد داشت . چنانچه موهای شما رنگ شده‌ است حتما باید از شامپوی مخصوص مو‌های‌ رنگ شده بکارگیری نمائید . شامپوی مخصوص موهای رنگ شده موها را بدون‌ از میان بردن‌ رنگ پاکیزه می‌کند و رطوبت مناسب را که مو‌های‌ رنگ شده احتیاج دارند ، به آنها می‌بخشد .

هدف شستشوی پوست‌ سر خواهد بود نه انتهای مو‌ها‌

دقت کنید ، شامپو را فقط به کف سرتان بزنید ، نه به نوک موها ، زیرا آب شامپو را به نوک‌ تارهای مو می‌رساند و لازم نیست آن‌قدر شامپو بریزید که نوک‌ مو را هم بشویید .

استفاده از نرم‌کننده مو در ریشه‌‌ها‌

هیچ وقت نرم کننده را روی ریشه‌ موها نزنید . برای بکارگیری از نرم کننده خوب تر است بخش تحتانی ساقه‌ مو‌ها‌ را به نرم کننده آمیخته کنید چون این بخش به رطوبت‌ و آبرسانی بسیاری نیاز دارد .

آسیب رساندن به موها با کارهای ساده

آسیب رساندن به موها با کارهای ساده

 

برس زدن‌ و بستن مو‌های‌ تر

موهای تر نه تنها سنگین‌تر می باشند ، بلکه انعطاف بیشتری دارند و حساس‌تر هستند . پس موقعی که آنها را با شانه زدن‌ می‌کشید ، موجب خرد گردیدن تارها می‌شوید . به جای این عمل پیش از دوش رفتن موها را شانه کنید .

پیوسته صبر نمائید مو‌هایتان‌ به صورت کامل خشک گردد بعد آنها را ببندید درصورتی‌که قادر نخواهید بود صبر کنید‌ کمی با پارچه نخی موهایتان را خشک بکنید آن‌وقت آنها را شل و آرام‌ ببافید و از فشار‌ آمدن به مو‌ها‌ جلوگیری بکنید . بستن مو‌های‌ خیس می تواند باعث ضعیف گشتن ریشه موها و تولید موخوره گردد .

خشک نمودن خشن موها با حوله

بسیاری از اشخاص عادت‌ دارند پس از آنکه از حمام‌ بیرون‌ می‌آیند ، یک حوله دور تن و یک حوله را مستحکم روی سر ببندند . الزاماً باید بدانید که این شیوه خوبی‌ برای رفتار‌ با مو‌های‌ مرطوب و حساس نیست‌ ! به جای اینکه مو‌ها‌ را محکم‌ بچلانید و روی سر مستحکم نمائید ، یک پارچه نخی را به آرامی و بدون‌ فشاردادن مو‌ها‌ دور موها بپیچید . قادر خواهید بود این حالت‌ را در بالای سر ، زیر و یا در سمت چپ و راست‌ اعمال کنید . در این حالت آب مازاد بسیاری از موهایتان گرفته و جذب‌ خواهد شد .

آسیب رساندن به موها با کارهای ساده

استفاده زیاد از حد از شامپو خشک

بکارگیری بیش از حد از شامپو خشک هم سبب صدمه به مو خواهد شد . چربی و آلوده شدن موها هر روز‌ به طور طبیعی دیده‌ می گردد و باید از روی سر پاک شوند تا فولیکول‌ های مو تمیز و متعادل باقی‌ بمانند . در حقیقت شامپو خشک هیچ‌کدام از این ماده‌های مازاد را از روی سر منزه نمی‌کند بساکه می‌تواند باعث بسته شدن فولیکول‌ها بشود که در آتیه ریزش و کاستن رویش مو را نیز به دنبال‌ خواهد داشت . کوشش نمائید هفته‌ای یک تا دو مرتبه از شامپو خشک استفاده کنید .

رنگ کردن فراوان مو

بسیاری از زن ها تنوع را دوست‌ دارند و ترجیح‌ می‌دهند هر از گاهی‌ ظاهر خویش را عوض کنند اما الزاماً باید بدانید که رنگ نمودن موها یک فرآیند شیمیایی می باشد که باعث صدمه به تارهای مو خواهد شد . درصورتی‌که بکارگیری از رنگ موهای موقت نمی‌تواند نیاز شما را برآورده‌ نماید ، اکستنشن مو می‌تواند بی نیاز به رنگ نمودن مو‌ها‌ ، ظاهرتان را تحول بدهد .

آسیب رساندن به موها با کارهای ساده

آسیب رساندن به موها با کارهای ساده

 

استفاده از ابزار های حرارتی برای حالت دادن‌ به مو‌ها‌

ابزارهای حرارتی مشابه اتوی مو ، سشوار ، بابلیس و… می توانند به ساقه‌ مو صدمه بزند و صحت و شادابی مو‌ها‌ را از میان می برند . سفارش می نماییم هر چه زودتر بکارگیری از این وسایل را به حداقل برسانید و تنها در برخی موارد آنها را به کار ببرید اگر مجبور به استفاده از وسیله های حرارتی شدید‌ حتما نکاتی را رعایت‌ نمائید .

 ✅ قبل از استفاده از سشوار از محصولات حفاظت کننده مو‌ها‌ بکارگیری کنید.

 ✅قبل از بکارگیری از سشوار کمی صبر نمایید تا آب موها گرفته شود‌.

 ✅سشوار را با مسافت از موها نگه دارید.

 ✅باید دائما سشوار را تکان دهید تا حرارت در یک نقطه تمرکزیافته نشود .

آسیب رساندن به موها با کارهای ساده

بسیار بیشتر از حد مو‌هایتان‌ را شانه می زنید

شانه کشیدن‌ زیادتر از حد هم می تواند به مو‌هایتان‌ صدمه برساند . برای داشتن مو‌هایی‌ بدون مشکل ، براق و بی گره بایستی آنها را یک مرتبه صبح‌ و یک دفعه پیش از رفتن‌ به رختخواب با آرامش و بی فشار‌ مو‌هایتان‌ را شانه بزنید .

روغن تراپی مو‌ها‌ را جدی‌ نمی گیرید

روغن‌های مخصوص مو جزو تولیدات مراقبت از مو هستند که طرفداران فراوانی در بین آرایشگران دارند . این روغن‌‌ها‌ کاری‌ می‌کنند که موها بیش‌ از حد خشک نشود ، مو‌هایتان‌ را آبرسانی می کنند و سبب از میان رفتن وز و گره موها می شوند .

قادر خواهید بود از مقدار اندکی روغن کرچک ، روغن‌ نارگیل ، روغن جوجوبا یا هر روغن‌ دیگری که به موهایتان سازگار خواهد بود بکارگیری نمائید .

آسیب رساندن به موها با کارهای ساده

5/5 - (26 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *