۵ نکته کرم ضد آفتاب
۵ نکته کرم ضد آفتاب

۵ نکته کرم ضد آفتاب | هفت رژ ✅ آموزش آرایشی و زیبایی❤️❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

۵ نکته کرم ضد آفتاب: همه ما می دانیم که به ضد آفتاب نیاز داریم با وجود بسیاری از لوسیون ها، اسپری ها و ژل ها، چطور می توان متوجه شد که کدام کرم ضد آفتاب واقعاً از سرطان و سوختگی پوست می تواند جلوگیری کند؟هنگامی که موضوع محافظت از پوست در برابر خورشید به وجود می آید، نوع کرم ضد آفتابی که انتخاب می کنید به اندازه نحوه ی استفاده از آن مهم می شود.

اکثرا افراد هنگامی که آفتاب را می بینند، از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند. مشکل اینجا است که کاربر برچسب اطلاعاتی کرم را خوانده و ضد آفتاب را درست استفاده نمی کند. برای ادامه مطلب با ما در هفت رژ همراه باشید

چند نکته مهم در مورد نحوه ی استفاده از کرم ضد آفتاب

به یاد داشته باشید قبل از بیرون رفتن از خانه، ۵ نکته کرم ضد آفتاب را برای محافظت از پوست خود در برابر آفتاب انجام. دهید.

۱- حفاظت در برابر اشعه UVA و UVB

۵ نکته کرم ضد آفتاب

ضد آفتابی را انتخاب نمایید که حفاظت از هر دوی UVA و UVB انجام دهد در این صورت، شما پوست خود را از اشعه های ماورای بنفش (B (UVB حفاظت خواهید کرد که باعث آسیب سوختگی  پوست و همچنین اشعه های ماورای بنفش (A (UVA می شود و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش داده و هم چنین مطمئن شوید که کرم ضد آفتابی را که انتخاب کرده اید، حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم باشد. این مواد به مسدود کردن هر دو اشعه های UVA و UVB کمک خواهد کرد.

۲- کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر را انتخاب نمایید

توجه داشته باشید از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده نمایید. SPF کرم های ضد آفتاب، اشعه های خورشید را جذب و منعکس خواهد کرد، بنابراین آن ها به پوست شما آسیب نخواهند زد.

 به یاد داشته باشید که اگر SPF بالاتری بخرید، اوضاع بهتر نمی شود، اکثر افراد فکر می کنند اگر SPF بالاتری را بخرند، بیشتر می توانند زیر آفتاب قرار بگیرند و از آنها محافظت می شود.

۳- سعی کنید استفاده از کرم ضد آفتاب را زود به زود تکرار نمایید

۵ نکته کرم ضد آفتاب

۵ نکته کرم ضد آفتاب

جالب است بدانید حدود نیم ساعت زمان میبرد، تا ضد آفتاب جذب پوست شود.پس به یاد داشته باشید ۳۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن به پوست خود کرم ضد آفتاب بزنید. اکثر افراد از ضد آفتاب به اندازه کافی استفاده نمی کنند.شما باید به میزان یک اونس ضد آفتاب بزنید که برابر است با اندازه یک توپ گلف به این ترتیب همه قسمت های بدن که در برابر نور خورشید قرار میگیرد را بپوشانید، که شامل گوش، روی دست ها و پشت گردن و … می باشد.

۴- هر دو ساعت کرم ضد آفتاب را تکرار نمایید

۵ نکته کرم ضد آفتاب

کرم ضد افتاب دوام زیادی روی پوست ندارد و نمی تواند تمام روز  از پوستتان محافظت کند؛ به یاد داشته باشید کرم ضد آفتاب بعد از چند ساعت پاک خواهد شد بنابراین، توجه نمایید که هر دو ساعت به اندازه کافی ضد آفتاب خود را تمدید کنید. در بعضی موارد، شما باید هر ۶۰ تا ۹۰ دقیقه از ضد آفتاب استفاده نمایید. 

۵- استفاده از کرم ضد افتاب کافی نیست

۵ نکته کرم ضد آفتاب

۵ نکته کرم ضد آفتاب

توجه داشته باشید کرم های ضد آفتاب نمی توانند به طور کامل از سرطان پوست، تاول و سوختگی پوست جلوگیری نمایند ولی با زدن آنها روی پوست خود می توانید کمی از پوستتان محافظت کنید . علاوه بر استفاده از  کرم ضد آفتاب شما باید : 

استفاده از برق لب با SPF 30 یا بالاتر

 استفاده غز کلاه با لبه پهن

استفاده ازعینک آفتابی با حفاظت از ماورا بنفش

پیراهن آستین بلند و یا لباس های روشن بپوشید.

همچنین با قرار گرفتن زیر سایه از ساعت ۱۰ صبح الی ۴ بعد از ظهر، از پوست خود محافظت نمایید.

به یاد داشته باشید، هیچ کرم ضد آفتابی صد درصد از پوست شما حفاظت نخواهد کرد، اما با رعایت نکاتی که گفته شد و تکرار کرم زدن نتیجه خوبی خواهید گرفت.

چند نکته از متخصصان پوست

توجه داشته باشید حتی اگر فقط برای ۲۰ دقیقه بیرون می روید، به حفاظت در برابر اشعه آفتاب نیاز دارید. پس این باور غلط که اگر زمان کمی زیر آفتاب باشید ، ضد آفتاب نیاز نیست را فراموش کنید و تصور کنید که مشکلی پیش نخواهد آمد، بلکه هنگامی که در معرض آفتاب هستید بسته به زمان، پوست شما می تواند در معرض اشعه خورشید باشد.

همچنین، ۲۰ دقیقه به آسانی می تواند به ۴۰ دقیقه تبدیل خواهد شد پس همیشه راه های جایگزینی را برای لوسیون ها، کرم ها و اسپری ها برای خود داشته باشید.

اکثر برندهای ورزشی انتخاب های خوبی برای لباس های محافظ دارند. این موارد به عنوان عامل UPF (عامل حفاظت فرابنفش) در تضاد با عوامل SPF نام برده اند ، اما اعدادشان مشابه می باشد.برای مثال یک تی شرت سفید معمولی حدود ۸ UPF دارد و بیشتر لباس های محافظ خورشید UPF 50 می باشند بنابراین با دقت آنها را انتخاب و استفاده نمایید . 

۵ نکته کرم ضد آفتاب

۵ نکته کرم ضد آفتاب

از چشمانتان هم محافظت نمایید ، یک عینک آفتابی برای محافظت در برابر آب مروارید روش مهم و تاثیرگذار است. در صورت مراقبت نکردن از چشم ها در برابر اشعه آفتاب ممکن است دچار بیماری های  چشمی شده مخصوصا هنگامی که در آب هستید، نور بازتاب کرده و به همین علت دو برابر بیشتر در معرض اشعه آفتاب قرار خواهید گرفت. مواجهه نور UV با چشم، تغییرات بینایی مرتبط با سن را سرعت خواهد بخشید.

نحوه استفاده درست از کرم ضد آفتاب به همراه آرایش

جالب است بدانید کرم ضد آفتاب با کاربرد آرایشی تداخل ایجاد خواهد کرد. 

برای حل این موضوع تقریباً همیشه به خاطر استفاده از کرم ضد آفتاب مقاوم در برابر آب و یا استخری به صورت، و یا  صبر نکردن به اندازه کافی برای جذب کرم ضد آفتاب قبل از انجام آرایش می باشد.

توجه داشته باشید استفاده از مرطوب کننده نادرست صورت، برای نوع پوست شما نیز ممکن است تاثیر داشته باشد.اما اگر مطمئن شده اید که مرطوب کننده برای نوع پوست صورتتان  درست می باشد، پس قبل از استفاده از آرایش خود، ۳ تا ۵ دقیقه صبر نمایید یا سراغ یک پرایمر مخصوص بروید که میتواند مانند یک کرم ضد آفتاب خوب عمل نماید.

یکی از مشکلات هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب لایه سفیدی را روی صورت برجا می گذارد. 

برای حل این مشکل به دنبال کرم های ضد آفتاب باشید که ته رنگ بژ برای خنثی کردن مواد سفیدش را دارد. اگر شما نیز نمی توانید رنگ کرمی را که دوست دارید را پیدا نمایید، از کرم ضد آفتاب به عنوان اولین مرحله در آرایش استفاده نمایید و سپس می توانید روی آن را با پودر یا پنکک برای خنثی نمودن لایه سفید، بپوشانید.

مشکل بعدی در هنگام ورزش کردن می باشد کرم ضد آفتاب در مدت ورزش و با توجه به عرق کردن بدن چ اغلب داخل چشم می ریزد.

برای حل این مشکل  به دنبال کرم ضد آفتابی باشید که حاوی مواد معدنی اکتیو دی اکسید و یا اکسید روی باشند. مواد معدنی هنگامی که عرق کنید و وارد چشمان شما شوند، چشم ها را حساس نخواهد کرد، فقط ممکن است کمی سوزش ایجاد نماید. 

5/5 - (9 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *