چگونه پوستی درخشان داشته باشیم؟

چگونه پوستی درخشان داشته باشیم؟ | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و آرایشی و خودآرایی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

چگونه پوستی درخشان داشته باشیم؟ داشتن یک پوست قشنگ و براق آرزوی اکثری از اشخاص است. در‌این مقاله از هفت رژ قصد داریم تا به‌این پرسش که چه‌گونه پوستی براق داشته باشیم جواب بدهیم. البته وجود عارضه های شایع پوستی مانند آکنه، جوش ، پف پایین چشم و بیماری های پوستی دیگر جواب دادن بدین پرسش را مقداری دشوار نموده است. البته در این مقاله به چند شیوه ثابت شده و عمومی اشاره خواهیم کرد که چنانچه رعایت فرمایید بعد از زمان کوتاهی شاهد تغییرات مثبتی در پوست تان خواهید بود.

گام نخستین برای داشتن پوستی درخشان ; تنقلات و وعده غذایی سالم است

مردم اهل کره جنوبی به داشتن پوست های براق و خوشگل بسیار مشهور می باشند. در‌حالتی که نگاهی به رژیم غذایی این اشخاص بیاندازیم متوجه رده بسیار اساسی خوراک های دریایی و سبزیجات در رژیم غذایی شان خواهیم شد. مصرف مرتب غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو قادر است به صورت عجیبی پوست را روشن و عاری از هر گونه عارضه کند.

گزینه دو‌مین که می توان از رژیم غذایی عموم کره جنوبی یادگرفت به کار گیری از غذاهای آب پز و سبزیجات است. سبزیجات نقش مهمی در رژیم غذایی عموم کره جنوبی داراست. به کار گیری از خاصیت بسیار سبزیجات در کنار خاصیت غذاهای دریایی توانسته است مشکلات پوستی را تا حدود اکثری کاهش بدهد و پوستی روشن را به ارمغان میاورد.

آیتم سومی که تحت عنوان یک شاخص اصلی بایستی در رژیم غذایی تان لحاظ فرمائید، کاهش تنقلات مضر میباشد. تنقلات مدام به معنای مواد غذایی مضر مانند چیپس و پفک نمیباشد. شما میتوانید تنقلات مضری مانند چیپس، پفک، نوشیدنی ها و دلستر ها را حذف نمائید و تنقلات سالمی مانند میوه های خشک گردیده، آجیل و مغز های خشک را جایگزین فرمایید تا علاوه بر لذت بردن از مزه خوب شان از خاصیت شان نیز سود ببرید.

چگونه پوستی درخشان داشته باشیم؟

چگونه پوستی درخشان داشته باشیم؟

شیوه های داشتن پوست براق و روشن

مصرف ماهی و میگو

ماهی یک کدام از اثرگذار ترین وعده های غذایی برای سلامت پوست است سعی کنید حداقل هفته ای یک بار از ماهی در برنامه غذایی خود استفاده کنید تا سلامت بدن و پوست خود را تضمین کنید.

ارتقا مصرف ویتامین c

مصرف ویتامین c برای درخشش و شفافیت پوست شما بسیار اثر بخش است. ویتامین C به خوبی به ارتقا ساخت‌و‌ساز سطح کلاژن پوست یاری می نماید و یه این ترتیب علاوه بر سرعت مرمت، از پیری زودرس پوست نیز پرهیز می نماید.

یکی‌از مهمترین منابع غذایی دربردارنده ویتامین C میوه و سبزیجات است. از همین امروز در رژیم غذایی تان بخشی را برای ویتامین C در حیث بگیرید و مصرف میوه هایی همانند، پرتقال، انگور وسبزیجاتی مانند کلم بروکلی و سیب زمینی که سرشار از ویتامین C میباشد را آغاز نمائید.

هر از گاهی به دکتر پوست بروید

لایه برداری عمل ساده ای میباشد؛ ولی اکثری از اشخاص هنوز از مزایای آن با خبر نیستند. در حالتی‌که تا به حال لایه برداری نکرده اید از تفاوتی که در پوست شما ایجاد می نماید شگفت زده خواهید شد. صرفا کافی ست از یک لوسیون لایه بردار یا این که یک لایه بردار دستساز مانند یه خرده روغن زیتون و شکر یا این که جوش شیرین به کار گیری کرده و یک یا این که دوبار در هفته سلول های مرده را از روی پوست خویش تمیز فرمائید. این فعالیت جریان خون را زیر پوست ارتقا می‌دهد، منافذ عمیق را پاک می نماید و شمارا به سمت داشتن پوست براق و روشن سوق میدهد.

چگونه پوستی درخشان داشته باشیم؟

چگونه پوستی درخشان داشته باشیم؟

در طی روز ۸ تا ۱۰ استکان آب بنوشید

آب یک کدام از مهم‌ترین نوشیدنی ها برای سلامت همگانی تن است. شما با نوشیدن روزمره ۸ تا ۱۰ لیوان آب نه صرفا به سلامت پوست و مو خویش امداد نموده اید، بلکه به تناسب اندام و سلامت دیگر اعضای تن نیز امداد میکنید.

نوشیدن آب سبب ساز دفع مواد سمی تن از روش ادرار و تعریق میگردد و به تطهیر تن از سموم و مواد کثیف امداد می نماید. شاید بهتر باشد که بدانید اکثری از عوارض پوستی مانند جوش و آکنه به جهت وجود مواد سمی ساخت و ساز می گردد.

در طی روز از کرم های مراقبتی استعمال نمایید

زندگی های شهری و درپی آن آلودگی هوا قادر است مشکلات اکثری برای تن درستی اشخاص به وجود بیاورد. در صورتیکه در حین روز بیش تر از سه ساعت در محیط های باز کار دارید، باید از کرم های مراقبتی استعمال فرمایید تا مواد کثیف و سمی جذب پوست تان نشود. این مقدار در روز های آلوده و کثیف می بایست کوتاه تر شوند چون مواد سمی معلق در هوا بسیار بیش از شرایط معمول میباشند.

به کار گیری از کرم ضدآفتاب نیز یک کدام از متداول ترین چاره ها برای حفظ از پوست در زمان روز و هوای گرم است. اکثر کارشناسان معتقدند هرزمانی که می‌خواهید از منزل بیرون گردید می بایست کرم ضدآفتاب استعمال نمائید. وقتی که هوا سرد میباشد یک شال بدور صورت شما قادر است در قبال خشکی بادهای سرد، از پوست مراقبت نماید.

چگونه پوستی درخشان داشته باشیم؟

چگونه پوستی درخشان داشته باشیم؟

میزان خواب و کیفیت خواب تان را تنطیم فرمائید

مدت زمانی کافی و کیفیت مطلوب خواب می‌تواند به سلامت همگانی تن برای مثال پوست یاری کند. تن در طی روز به فعالیت می‌پردازد و در زمان شب که شما استراحت میکنید سرگرم به مرمت و تطهیر خود اش می گردد. به صورت نمونه در ساعتی از شب کبد آغاز به پاک سازی خودش می نماید و در‌صورتی‌که شما در این ساعت در خواب عمیق نباشید، عملیات پاک سازی صورت نخواهد گرفت. به این ترتیب تلاش نمایید هر شب راس ساعت ۲۳ در خواب عمیق باشید تا در برنامه پاکسازی تن تداخلی ایجاد نشود.
همینطور توجه داشته باشید که بالشتی که از آن استعمال میکنید باید از الیاف طبیعی باشد و هر دو شب یک بار شسته گردد. همینطور با بستن موهایتان در زمان شب از برخورد مو با پوست صورت تان پرهیز فرمائید. موها به جهت چرب بودن میتوانند سبب بروز جوش و آکنه شوند.

5/5 - (13 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *