ترفندهای داشتن مژه های زیبا و طبیعی

ترفندهای داشتن مژه های زیبا و طبیعی | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و آرایشی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

ترفندهای داشتن مژه های زیبا و طبیعی : چشم‌ها نقاط کانونی صورت شما می‌باشند و مژه‌ها زینت بخش این نقاط کانونی. به این ترتیب داشتن مژه های قشنگ تاثیر بسزایی در زیبایی فیس شما خواهد داشت. البته بعضی اشخاص طبیعتا مژه‌های کم و بی‌رنگی دارا هستند و یا این که به علت نگهداری اشتباه و به کار گیری خطا از ابزارهای آرایشی قسمت متعددی از مژه های قشنگ و طبیعی خویش را از دست میدهند. ولی این زیبایی قابل احیا میباشد به شرطی که از مژه‌های خویش درست محافظت نمائید و آنها را درست آرایش نمایید. در این مقاله منحصر به فرد از هفت رژ ترفندهایی را که در داشتن مژه های خوشگل و طبیعی مفید میباشند برای شما ذکر خوا‌هیم کرد و به شما خوا‌هیم گفت که چطور مژه‌های خویش را آرایش فرمائید تا سالم و قشنگ باقی بمانند.

از محصولاتی که به تقویت مژه یاری می‌نمایند به کار گیری فرمایید

مژه‌ها هم مثل هر مو دیگری که در سر و صورت و تن می روید دوره رشد و استراحت دارد براین اساس ممکن میباشد به هر دلیلی رویش آن ها کاهش پیدا کرده و مژه های خوشگل و بلند شما ضعیف و کوتاه شوند. البته شما می توانید با به کار گیری سرم‌های منحصر به فرد تقویت مژه، پرورش مژه‌ها را ارتقاء دهید و مژه‌هایی بلندتر و پرپشت‌تر داشته باشید. پیش از تعیین و خرید این تولیدات مسلما با دکتر دارای تخصص خویش مشورت داشته باشید زیرا ترکیباتی که در این محلول‌ها و سرم‌ها وجود دارد می بایست با دقت تعیین گردیده و به نحوه درست به کارگیری شوند. به خاطر داشته باشید که نمی‌توان از سرم تقویت ابرو برای مژه بهره مند شد زیرا قادر است منجر التهاب چشم گردد. به کار گیری از وازلین یا این که روغن کرچک نیز برای مژه‌ها خطرناک میباشد.

ترفندهای داشتن مژه های زیبا و طبیعی

ترفندهای داشتن مژه های زیبا و طبیعی

به غذاهایی که مصرف می کنید دقت داشته باشید

تغذیه نقش مهمی در رویش و تقویت موها داراست و مژه‌ها هم از این اصل مستثنی نیستند. در‌حالتی که در غذاهایی که مصرف میکنید مواد مفید مایحتاج برای رویش مژه‌ها به اندازه کافی وجود نداشته باشد مژه‌های شما ضعیف و نازک خواهند شد و آسیب خواهند دید. ویتامین B3 نقش مهمی در تقویت مژه دارااست و از خشک شدن و ضعیف شدن موها خودداری می‌نماید. ویتامین E نیز تحت عنوان یک آنتی اکسیدان از مژه در مقابل رادیکال‌های آزاد حفاظت کرده و رویش آنان را تقویت می‌نماید، علاوه بر این از التهاب فولیکول‌های مژه نیز پرهیز می‌نماید. مصرف تخم مرغ، روغن زیتون، سیب زمینی شیرین آووکادو و آجیل خام اثر مطلوبی در تقویت مژه و داشتن مژه های خوشگل و طبیعی داراست.

ترفندهای داشتن مژه های زیبا و طبیعی

ترفندهای داشتن مژه های زیبا و طبیعی

 

مژه‌ها را به شیوه درست فر بزنید

تقویت مژه‌ها تا حد متعددی می تواند زیبایی طبیعی آن‌ها‌را برگرداند ولی برخی اشخاص به صورت ذاتی و ژنتیکی مژه های کوتاه، کمرنگ و نازکی دارا هستند و آراستن برای داشتن مژه های خوشگل یک کاری ضروری در روتین آرایشی آن ها به حساب می‌آید. فر زدن مژه‌ها یکی‌از مهم ترین کارهایی میباشد که میتوانید برای زیباتر کردن مژه‌های خویش ایفا دهید. این عمل سبب می‌گردد چشمان شما بزرگ‌تر و بازتر گردد به شرطی که از یک فرمژه کیفیت خوب به کار گیری نمایید و آن را درست به کار ببرید زیرا به کارگیری از فرمژه غیراستاندارد می‌تواند سبب شکستن مژه‌ها و آسیب مستمر به آنها گردد. به جای اینکه فرمژه را روی مژه چفت نمائید ان را چنددفعه با ملایمت فشار دهید و گشوده و بسته نمایید تا فرم گرد و نرمی روی مژه‌ها صورت بگیرد. به طبع پیش از ریمل زدن فرمژه بزنید زیرا چنانچه بعد از آن این فعالیت را انجام دهید مژه‌های شما آسیب خواهد دید و فرمژه آلوده خواهد شد.

ترفندهای داشتن مژه های زیبا و طبیعی

ترفندهای داشتن مژه های زیبا و طبیعی

 

از پرایمر مژه به کار گیری فرمائید

همان گونه که گفتیم خشک شدن مژه‌هاقادر است سبب ساز آسیب به آنان گردد به همین عامل مورد نیاز میباشد که پیش از آراستن مژه از پرایمر به کار گیری نمائید. پرایمر مژه مورد‌ای مطلوب برای پیرایش به وجود می آورد و از آسیب به مژه‌های شما دوری می‌نماید. از پرایمری استعمال نمائید که خواص آبرسانی داشته باشد و لایه‌ای حافظ میان مژه و ماده آرایشی (معمولا ریمل که خواص خشک کنندگی داراست) به وجود آورد. بعضی از پرایمرها اثر تغذیه کننده و حالت دهنده هم دارا هستند و به ماندگاری بیشتر پیرایش و زیباتر شدن آن روی مژه‌های شما یاری می‌نمایند در نتیجه شما به لایه‌های کمتری از ریمل برای آرایش و پیرایش نیاز خواهید داشت.

ترفندهای داشتن مژه های زیبا و طبیعی

ترفندهای داشتن مژه های زیبا و طبیعی

 

از ریملی به کار گیری فرمایید که برای مژه‌های شما اثر گذار میباشد

ریمل یکی اجزای اصلی در آرایش و پیرایش چشم میباشد و بیشتر خانم‌ها به ریمل‌های خویش تعلق خاصی دارا هستند. ولی استعمال از هر ریملی برای سلامتی و زیبایی مژه‌ها مطلوب نیست. خودتان قضاوت فرمائید، شما ریملی را ترجیح می‌دهید که فقط مژه‌های شمارا بلند و سیاه و پرپشت نماید یا این که ریملی که علاوه بر این امور به رشد مژه‌ها نیز یاری دهد و آن‌ها‌را سلامت نگه دارد؟ برخی ریمل‌ها از برندهای دارای اعتبار و خاص اینگونه اثری دارا‌هستند و علاوه بر زیباتر کردن مژه‌ها به سلامت‌تر شدن آن ها نیز یاری می‌نمایند. ریمل‌های ضدآب اثر خشک کنندگی بیشتری دارند و چون پاک کردن آن ها دشوارتر میباشد آسیبی که‌این نوع ریمل به مژه‌ها وارد می‌نماید بیش تر از گونه های دیگر میباشد. پس ترجیحا از ریمل‌های سبک‌تر استعمال فرمایید و هیچ زمان فارغ از پاک کردن ریمل به رختخواب نروید.

ترفندهای داشتن مژه های زیبا و طبیعی

ترفندهای داشتن مژه های زیبا و طبیعی

 

5/5 - (21 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *