افزایش رشد مو ها با روش های طبیعی

افزایش رشد مو ها با روش های طبیعی | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و آرایشی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

افزایش رشد مو ها با روش های طبیعی : با این شیوه‌های طبیعی و اثر گذار، رشد موها را ارتقاء دهید تمامی ما دوست داریم موهای بلند و پرپشت با ساقه‌های قوی و محکم داشته باشیم البته رشد موها در واحد زمان مقدار مشخصی داراست و شکیبایی کردن شاید فقط راه و روش پیش روی شما باشد. اما برخی اشخاص برای رسیدن بدین مقصود از طریق‌هایی مثل استعمال از قرص‌های مکمل، ماسک‌های تقویت کننده، ماساژ و … هم امداد میگیرند که کلیه آن ها در تقویت رشد موها اثرگذار نیستند. شیوه‌های طبیعی و موثری وجود دارند که رویش موهای شمارا به وضوح ارتقا میدهند و تارهای موی قوی، خوشگل و بلندی را به شما هدیه می‌نمایند. البته این شیوه‌ها کدامند؟ در‌این مقاله منحصر به فرد از هفت رژ شیوه‌های طبیعی و اثرگذار برای ارتقا و تقویت رویش موها را خواهید شناخت تا با یاری گرفتن از آنها بتوانید موهای خویش را تقویت نمائید و در مدت زمان کمتری آن‌ها‌را بلند و پرپشت و قشنگ نمایید.

شیوه‌هایی که در‌این مقاله معرفی میگردند تماما طبیعی می‌باشند و مواد ما یحتاج برای آنها در آشپزخانه هر منزلی یافت میشود. در نتیجه این امور هزینه مازاد برای شما در پی نخواهند داشت و دردسر به کار گیری از مواد و تولیدات شیمیایی تقویت کننده را نیز از سر شما کم می‌نماید. پس چنانچه با رویش موهای خویش در گیر مشکل می‌باشید و میخواهید در برهه زمانی مجال کوتاه‌تری شاهد بلند شدن موهای خویش باشید بهتر میباشد این شیوه‌های طبیعی را امتحان فرمائید. این طریق‌ها به طور کامل آزمایش گردیده و بی‌خسارت می‌باشند و تاثیر آن ها از دید علمی اثبات شد‌ه‌است به شرطی که نکات مطرح گردیده را در این نوشته‌علمی جدی بگیرید و به صورت دقیق رعایت فرمائید.

ارتقا رویش موها با ماساژ و روغن رزماری

ما از گونه های شامپوهای تقویت کننده، قابل انعطاف کننده‌های لاکچری و تولیدات حالت دهنده و … برای زیباتر کردن موهای خویش استعمال می کنیم غافل از این که زیبایی و رویش موها در محل دیگری صورت میگیرد. ریشه موها در پوست کف سر قرار دارند و یک روش ساده و اثر گذار برای ارتقاء پرورش موها ماساژ دادن کف سر میباشد. ماساژ دادن سبب میشود که جریان خون در پوست کف سر و فولیکول‌های موی ارتقا پیدا نماید، بنابراین ریشه موهای شما اکسیژن و مواد مفید بیشتری اخذ خواهند کرد و پرورش آن ها بیشتر و بهتر گردد.

ماساژ دادن کف سر به طور خشک هم امکان پذیر میباشد ولی شما می توانید با افزودن روغن‌های مغذی، تاثیر آن را دو برابر نمائید. یک کدام از شایسته ترین روغن‌های گیاهی برای تقویت پرورش مو، روغن رزماری میباشد. این روغن قرن‌ها میباشد که تحت عنوان یک روغن تقویت کننده پرورش موها گزینه استعمال قرار میگیرد و تاثیر آن ثابت شد‌ه‌است. روغن رزماری عروق کف سر را باز می‌نماید و خون بهتر به فولیکول‌های سطح پوست میرسد، در سود موها بهتر و سریع‌تر پرورش می‌نمایند. برای این عمل شما میتوانید یک سری قطره روغن رزماری را درون شامپوی خویش بریزید و یا این که آن را با روغن‌های پایه‌ای مثل زیتون و نارگیل رقیق نمایید و مستقیما روی کف سر ریخته و ماساژ دهید.

افزایش رشد مو ها با روش های طبیعی

افزایش رشد مو ها با روش های طبیعی

 

ارتقاء رشد موها با به کارگیری از ماسک زرده تخم مرغ

در شرایطی‌که موهای شما بعد از بلند شدن و عبور و خط شانه‌ها، در گیر آسیب و شکنندگی و موخوره می شود این ماسک راه‌حل کار شما میباشد. تخم مرغ یک ماده به طور کامل طبیعی میباشد که در هر منزل‌ای یافت میگردد و دربردارنده لسیتین و پروتئین میباشد. این دو ماده تاثیر چشمگیری در تقویت ساقه‌های مو و تغذیه موهای شما دارا‌هستند. علاوه بر این سولفور موجود در تخم مرغ نیز اثر ضدشوره داراست و برای عده ای که با این اختلال هم دست به یقه می‌باشند شایسته ترین راهکار به شمار می‌رود.

برای به کارگیری از این ماسک نسبتا ارزان بها و اثرگذار کافی میباشد دوتا تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ادغام نمائید. در صورتی‌که چسبناک بودن این ادغام برای شما آزاردهنده میباشد میتوانید آن را با نصف واحد اندازه گیری آب ادغام نمائید تا رقیق گردد و کار کردن با آن سهل وآسان تر خواهد شد. این ترکیب را مستقیما روی موهای خشک و برس زده خویش بمالید و به مقطع نیم ساعت به همین حال باقی بگذارید. بعداز نیم ساعت موها را شامپو بزنید و مثل مدام از نرم کننده به کارگیری فرمایید. بعد از آن خواهید دید که موهای شما پرپشت‌تر گردیده و رویش آن بیشتر گردیده و دیگر از شوره سر و خشکی و شکنندگی در آن خبری نیست.

افزایش رشد مو ها با روش های طبیعی

افزایش رشد مو ها با روش های طبیعی

 

تقویت رشد موها با امداد روغن کرچک داغ

بارها در رابطه تاثیر روغن کرچک در تقویت موهای سر و ابرو و مژه مطالبی را ذکر کرده‌ایم ولی روغن کرچک یا این که کاستر فارغ از اغراق، قهرمان دنیای محافظت از مو میباشد و در شرایطی‌که کل خاصیت آن را بشناسید و به چشم خود ملاحظه کنید احتمالا برای مدام به کار گیری از روغن‌های گیاهی دیگر مثل نارگیل ار کنار خواهید گذاشت. نخستین از تمامی این که روغن کرچک خواص ضدباکتری و ضدقارچی دارااست و تمامی آلودگی‌هایی را که در کف سر و ریشه مو وجود دارند از پرورش موها دوری می‌نمایند از میان می برد. دوم این که روغن دربردارنده امگا۶، ویتامین E، پروتئین‌ها و دیگر مواد پرخاصیت لازم ساقه موهای شما میباشد. این مواد به صورت بدون واسطه در موها جذب می گردند و آن را مرطوب و قابل انعطاف نگه می‌دارند.

ولی سومی و مهمترین خصوصیت روغن کرچک این میباشد که در شرایطی‌که به صورت داغ استعمال شود تاثیر بسیار چشمگیری در ارتقا پرورش موهای شما خواهد داشت. برای به کارگیری از روغن کرچک این چنین، آن را روی کف سر خویش بمالید و ماساژ دهید طوری که تا نوک ساقه موها هم رسد. بعد موهایتان را بالای سرتان جمع فرمائید و با یک کلاه منحصر حمام بپوشانید. در قدم پایان سشوار را بردارید و به برهه زمانی ۱۵ دقیقه موها را سشوار بکشید. آنگاه به حمام بروید و موهایتان را با شامپو و نرم کننده بشویید و از زیبایی و درخشش آن ها لذت ببرید.

افزایش رشد مو ها با روش های طبیعی

افزایش رشد مو ها با روش های طبیعی

 

داشتن رژیم غذایی مطلوب برای تقویت رشد موها

قرص‌های مکمل متنوعی برای تقویت رویش موها وجود دارند مثل بیوتین. ولی حقیقت این میباشد که هنوز تاثیر حقیقی و واقعی این تکمیل کننده‌ها در رویش موها اثبات نشده است . پس بهتر میباشد به جای خرید این قرص‌های گران قیمت (که دربردارنده مقادیر غیرضروری و مازاد ویتامین و مواد معدنی هم می‌باشند و ممکن میباشد در غایت به تن و موهای شما صدمه بزنند) یک رژیم غذایی بی نقص و مطلوب را دنبال فرمایید که در آن اشکال پروتئین‌ها و ویتامین‌ها و مواد معدنی به مقدار کافی وجود داشته باشد. این شیوه، تماما بی‌زیان میباشد زیرا دقیقا به همان شکلی فعالیت می‌نماید که طبیعت برای ما در لحاظ گرفته میباشد.

ترک سشوار و ابزارهای حرارتی

احتمالا بارها شنیده‌اید که به کارگیری مکرر از ابزارهای حرارتی مثل سشوار و اتومو و فرکننده‌های حرارتی چه بلایی بر سر ساقه‌های موهای شما می آورد ولی لذت کوتاه مدتی که بعد از سشوار کشیدن و حالت دادن به موها عاید شما می‌گردد گوش دادن به‌این سفارش‌ها را سخت می‌نماید. البته کارشناسان آرایشی و متخصصان پوست و موی فارغ از شک وتردید ذکر می‌نمایند که شایسته ترین رویکرد برای تقویت رویش موها ترک ابزارهای حرارتی برای مثال سشوار میباشد. اما مورد نیاز نیست سشوار را برای مدام کنار بگذارید بلکه می توانید تعداد دفعات سشوار کشیدن را در هفته به نصف کاهش دهید و به جای آن اذن دهید موها به طور طبیعی و با جریان هوا کم آب شوند.

افزایش رشد مو ها با روش های طبیعی

افزایش رشد مو ها با روش های طبیعی

 

 

5/5 - (13 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *