آموزش کانتورینگ با توجه به شکل صورت

آموزش کانتورینگ با توجه به شکل صورت | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله مد و زیبایی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

آموزش کانتورینگ با توجه به شکل صورت : در صورتیکه از علاقه مندان کانتور صورت باشید پس قطعا می دانید که‌این تکنیک نیاز به مهارت‌های خاصی داراست. البته این تنها میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای نیستند که می توانند به خیر و خوبی صورت را کانتور نمایند، شما هم میتوانید این عمل را ایفا دهید. برای اینکه امداد‌تان کنیم تا بتوانید صورت خویش را در عرض سه دقیقه کانتور نمایید، نکات و پیشنهاد‌های کاربردی مفیدی برای‌تان گردآوری کرده‌ایم با ما همراه باشید در هفت رژ

به طبع برای عده‌ای از شما که‌این مقاله را میخوانید این پرسش پیش می آید که اصلا کانتور صورت چه میباشد؟! کانتور، تکنیکی میباشد که در پیشین برای مدل‌ها و بازیگران تئاتر به کار می رفت، البته امروزه بخشی از روتین‌های میکاپ گردیده‌است. کانتور صورت، هنر ِ تقویت نقاط قوت صورت و پوشاندن عیب‌های آن با آرایش و پیرایش و فرم دهی به بخش‌های خاصی از صورت میباشد، جوری که بخش‌های کوچک‌تر و بخش‌های بزرگ‌تر دیده شوند.

برای اینکه به شما یاد بدهیم چه طور فرم دقیق زیباتری به صورت‌تان بدهید و استخوان‌های خوش تراش گونه‌های‌تان را بیشتر جلوه دهید می بایست فرایند فعالیت را به شما معرفی کنیم.

نکاتی برای کانتور صورت

۱- صورت‌تان را با کرم مهیا نمائید

صورت خویش را آماده نمایید؛ کرم مرطوب کننده، کرم پودر و کانسیلر بزنید. لایه‌ی نازکی از پودر مات کننده بمالید تا زیرسازی‌تان بی نقص گردد. این فعالیت امداد‌تان می‌نماید کانتور صورت‌تان راحت‌تر و هموارتر صورت بپذیرد.

۲- پودر و کرم و برس‌تان را تعیین فرمائید

شما می توانید تعیین نمائید که از کرم به کار گیری نمائید یا این که از پودر. پودر در نقطه نهایی، جلوه‌ای مات‌تر می دهد ولی کرم جلوه‌ی باطراوت‌تری داراست. در شرایطی که مبتدی و تازه کار می باشید پیشنهاد میکنیم با تولیدات کرمی استارت فرمائید زیرا راحت‌تر ساخته و ادغام می شوند.در زمینه‌ی برس‌ها نیز از برس‌های کوچک‌تر و پُرتر برای بالا بردن دقت و ظرافت عمل به کار گیری فرمائید. شما به یک برس برای کانتورینگ و برسی دیگر برای هایلایت کردن نیاز دارید.

۳- نقشه صورت‌تان را بشناسید

نقاط اساسی کانتور صورت مشتمل بر نواحی پایین فک، طرفین پیشانی، طرفین بینی و فرورفتگی‌های استخوان گونه می گردد. ترفندی که بکار می برید این میباشد که از ساختار استخوانی صورت تحت عنوان راهنما به کار گیری کرده و رنگ‌ها را گزینش نمایید.

۴-به ادغام رنگ‌ها اعتنا نمایید

کانتور صورت‌تان هر چه طبیعی‌تر به حیث رسد بهتر میباشد. مدام اعتنا داشته باشید که نباید خطوط تیز و آشکار رنگ، روی صورت‌تان دیده گردد. از اسفنج تخم مرغی (اشکی) مرطوب یا این که برس فونداسیون برای ادغام مواد استعمال نمایید. شما میتوانید از رژ گونه‌ی هلویی – صورتی برای درخشش گونه‌های‌تان امداد بگیرید.

۵- هایلایت کردن

صرفا بخش‌هایی از صورت را هایلایت نمائید که نور و روشنایی طبیعی به آنان برخورد می‌نماید برای مثال گونه‌ها، استخوان ابرو، پل بینی، برجستگی میانه لب بالایی و اواسط چانه. این عمل سبب ساز بیشتر شدن اثر کانتورینگ میشود.درحال حاضر دستور العمل بی آلایش‌ای از کانتور صورت را برای‌تان می گوییم. او‌لین کاری که می بایست بکنید این میباشد که فرم صورت خویش را معین فرمایید. برای هر فرمی از صورت، دستورهایی خاص خودش وجود دارااست.

کانتورینگ با توجه به شکل صورت

کانتور صورت قلبی شکل

آموزش کانتورینگ با توجه به شکل صورت

آموزش کانتورینگ با توجه به شکل صورت

 

چیزهایی که نیاز دارید
۱- پالت کانتورینگ
۲- برس‌ها

فراهم کردن پوست
نخستین بایستی پوست خویش را با کرم پودری سبک، مهیا نمائید.

هایلایت
با یک کرم هایلایتر، فک، تیغه‌ی بینی، ذیل چشمها، اواسط چانه، کناره‌های دهن و میانه پیشانی را پر‌نور نمائید.

کانتور
حال که دانستید چه بخش‌هایی را بایستی هایلایت نمائید، گام بعدی این میباشد که کانتور نمائید. رنگی که برای کانتور تعیین می کنید بایستی مطلوب سایه زدن باشد، نه خیلی گرم یا این که نارنجی رنگ. برس را بردارید و از زیر خط رشد موهای‌تان آغاز نمائید، به سمت گوشه‌های پیشانی بروید تا آن را باریک‌تر نمائید. برای کانتور گونه، از ساختار طبیعی استخوان‌تان آغاز فرمائید و از بالای گوش به سمت کناره‌های دهن را سایه بزنید. پهلوهای بینی‌تان را هم مقداری سایه بزنید تا خوش‌تراش‌تر جلوه نماید.

یکپارچه کردن
درحال حاضر که طبق نقشه‌ی صورت، کانتور و هایلایت کرده‌اید وقت آن میباشد که آن‌ها‌را یک دست فرمایید و این صحیح همانجایی میباشد که نیاز به ترفند دارااست. از یک برس کوچک و پُر به کارگیری فرمایید. در آغاز ضربه‌های کوچکی روی پیشانی‌تان بزنید تا هایلایت یک پارچه خواهد شد و این عمل را روی بخش‌های دیگر نیز ایفا دهید. برای بخش‌های کانتور گردیده از یک برس بزرگ کانتورینگ استعمال فرمائید؛ از پیشانی آغاز فرمائید و سایه‌ها را به آرامی یک دست فرمائید. برای گونه‌ها از حرکات افزایشی استعمال فرمائید تا جلوه‌ی ملایم‌تری پیدا نماید. همه چیز می بایست حقیقتا ملایم و لطیف به حیث رسد.

تثبیت کردن
درحال حاضر با استعمال از پودر مات و یک برس مطلوب و حرکات آهسته و سبک، کانتور صورت‌تان را ثبت نمائید تا مدت طولانی‌تری بماند. می توانید مقداری پودر برنزه هم اضافه فرمائید تا ظاهرتان گرم‌تر دیده گردد.

کانتور صورت گرد

آموزش کانتورینگ با توجه به شکل صورت

آموزش کانتورینگ با توجه به شکل صورت

 

هایلایت
صورت خویش را با مرطوب کننده و کرم پودر مهیا نمایید. هایلایت را از میانه پیشانی آغاز نمایید، بعد تیغه‌ی بینی و سپس هم اواسط گونه‌ها. پایین چشمها، مثلث‌های کشیده و معکوس تولید فرمائید و روی استخوان گونه‌ها نیز یه خرده هایلایتر بزنید.

کانتور
برای کانتورینگ مطلوب و خودداری از موج دار شدن آن از یک سایه‌ی آندرتون سرد به رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای به کارگیری نمائید. کانتورینگ را از تحت گوش آغاز نمائید زیرا این فعالیت منجر میگردد صورت شما کشیده‌تر به لحاظ رسد. بعد گوشه‌های پیشانی را بصورت C‌ شکل کانتور نمائید. برای باریک‌تر کردن بینی، طرفین آن را سایه بزنید و کانتور فرمایید.

یکپارچه کردن
از یک برس کوچک و پُر برای یک دست کردن بخش‌های هایلایت به کار گیری فرمایید، برس را به آرامی فشار داده و رول مانند جنبش دهید. با یک برس بزرگ کانتورینگ نیز کانتورها را یکپارچه فرمائید تا هیچ خطی روی صورت‌تان دیده نشود.

تثبیت کردن
با برس مطلوب، پودر ثبت کننده یا این که پودر مات را تمامی جا پخش فرمایید تا میکاپ‌تان فیکس گردد. درحال حاضر فیض را ملاحظه کنید!

 

کانتور صورت چهارگوش

آموزش کانتورینگ با توجه به شکل صورت

آموزش کانتورینگ با توجه به شکل صورت

 

هایلایت
بعداز اینکه صورت خویش را با کرم پودر مهیا کردید می بایست بخش‌های هایلایت را معلوم نمائید. از اواسط پیشانی استارت فرمایید و به سمت راس چانه بروید. برای اتصال این دو بخش، یک خط کوچک میان بینی‌تان بکشید. دقیقا از مجرای اشکی استارت فرمائید، بخش‌های پای چشم را هایلایت نمائید و دو شکل V تولید نمایید. کناره‌های بیرونی دهن را نیز هایلایت فرمایید.

کانتور
در زمینه‌ی گزینش رنگ برای کانتور صورت چهار گوش، خاکستری سرد و خاکستری متمایل به قهوه‌ای مطلوب‌ترین میباشد زیرا تقلیدی از سایه‌های طبیعی میباشد. روی خط فک را سایه بزنید، تحت استخوان گونه و طرفین بینی را هم سایه بزنید.

یک پارچه کردن
ترفندی که می بایست بکار ببرید این میباشد که نخستین هایلایت‌ها را یک پارچه فرمایید و آنگاه کانتور را وارد هایلایت و یک دست فرمائید. برس را به آرامی فشار بدهید و تیره روشن‌ها را ادغام فرمائید.

تثبیت کردن
برای فیکس کردن کانتور، از مقداری پودر استعمال نمائید. با یک برس بزرگ، پودر را تمامی جا پخش نمایید. می توانید برای گرم‌‌تر کردن جلوه‌ی صورت‌تان از ترکیبی از برنزه و هلویی استعمال نمائید. اکنون تفاوت را تماشا فرمایید!

کانتور صورت بیضی شکل

آموزش کانتورینگ با توجه به شکل صورت

آموزش کانتورینگ با توجه به شکل صورت

 

هایلایت
پوست‌تان را با مرطوب کننده و کرم پودر مهیا نمائید. روی پیشانی به طور نسبتاً دایره مانند هایلایت فرمائید و به سمت بینی بیایید. چانه، کناره‌های بیرونی دهن و پای چشمها و استخوان گونه‌ها را نیز هایلایت نمائید.

کانتور
از سایه‌ی خنثی برای کانتورینگ به کار گیری نمائید. با بخش کناره‌ی نوک برس‌تان، ذیل استخوان‌های گونه را سایه بزنید. آن‌گاه بخش بیرونی پیشانی، طرفین بینی و خط فک را کانتور فرمائید.

یکپارچه کردن
از کناره‌ی داخلی چشم آغاز فرمائید، هایلایت را از راس به سمت بیرون پخش و یکپارچه فرمائید و کانتور را از سمت بیرون به داخل.

تثبیت کردن
از پودر مات برای فیکس کردن میکاپ استعمال فرمائید. از راس صورت آغاز فرمائید و به آرامی پیش بروید. نتیجه جذاب میباشد!

کانتور صورت الماس شکل

برای صورت الماس شکل، بخش‌های پایین استخوان گونه را کانتور فرمایید. از کنار گوش استارت کرده و در اواسط گونه، کانتورینگ را آحاد فرمایید. بخش‌های زیر چشم، اواسط پیشانی و میانه چانه را هایلایت نمائید تا این بخش‌ها که طبیعتا باریک می‌باشند، پهن‌تر جلوه بدهید.

کانتور صورت مستطیلی

در حالتی‌که صورت مستطیل شکل دارید تمرکز خویش را روی کانتورینگ طرفین پیشانی بگذارید تا خط رشد موهای‌تان کوتاه‌تر به حیث رسد. پایین استخوان فک و بخش ذیل استخوان گونه را کانتور فرمائید؛ از گوش‌ها آغاز کرده و فعالیت را در اواسط گونه‌ها تمام فرمایید. بخش‌های زیر چشم، کنار استخوان ابرو و اواسط چانه را نیز هایلایت فرمایید.

آموزش کانتورینگ با توجه به شکل صورت

نکات و ترفندهای کانتورینگ

ممکن میباشد کانتور صورت در صدر طاقت فرسا به لحاظ رسد ولی در حالتی‌که به تمرین کردن ادامه دهید بالاخره به مهارت لازم خواهید رسید. به دنبال بایدها و نبایدهایی در باب کانتورینگ صورت ارائه میدهیم تا حس نکنید سرگردان گردیده‌اید.

۱- قبل از هر چیزی خیلی اساسی میباشد که کانتور متناسب با فرم صورت خویش را گزینش فرمایید تا طبیعی به حیث رسد.
۲- برای ابزار کانتورینگ از هر رنگی که خیلی سرخ یا این که نارنجی رنگ میباشد اجتناب فرمائید.
۳- برای کانتور بینی می توانید از نوار کاغذی به کارگیری فرمایید تا خطی که می کشید صاف دربیاید. طرفین بینی دو خط بکشید و این عمل را از کناره‌ی داخلی استخوان ابرو استارت کرده و در نوک بینی صورت U مانند ساخت و ساز فرمایید.
۴- از برس‌های مطلوب به کار گیری فرمائید.

اکنون دیگر مجموع اصول کانتور صورت را می دانید، وقت آن میباشد که آن ها را بکار ببرید و تمرین را استارت نمائید. برای تازه کارها صرفا پیشنهاد‌ ما این میباشد که یک کیت کانتورینگ برای خویش تهیه و تنظیم فرمائید تا هر چه را که نیاز دارید داشته باشید. پالت کانتورینگ برای آحاد اشخاص هر درجه از مهارت مطلوب میباشد؛ از تازه کار گرفته تا حرفه‌ای.

5/5 - (34 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *