چند گیاه برای افزایش رشد مو
گیاهانی برای افزایش رشد مو

چند گیاه برای افزایش رشد مو | هفت رژ ✅ آموزش آرایشی و زیبایی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

چند گیاه برای افزایش رشد مو: طبیعت منشا مؤثر زیبایی بوده و استفاده از گیاهان یکی از راه‌حل‌های طبیعی برای درمان انواع بیماری‌ها می باشد درمان پوست خشن ، زبر درمان خشکی پوست سر و… گیاهان دارویی به رشد مو نیز کمک خواهند کرد. برای ادامه مطلب با بی هوش همراه باشید.

 

چند گیاه برای افزایش رشد مو

۱- جینکو بیلوبا

جینکو بیلوبا  تأثیر در تحریک جریان خون و بهبود گردش خون داسته به همین دلیل معروف می باشد این گیاه جریان خون را در فولیکول مو افزایش میدهد و رشد مو را تقویت خواهد کرد.

جینکو بیلوبا را به‌صورت موضعی مصرف کنید، اما بهتر است دم‌نوش آن را استفاده کنید؛ زیرا این گیاه مانند بسیاری از گیاهان دارویی دیگر، در صورت هضم در سیستم گوارش، خواص خود را بهتر نشان داده و تأثیرگذاری بیشتری دارد.

چند گیاه برای افزایش رشد مو

همچنین، می‌توانید این گیاه را به‌عنوان مکمل مصرف کرده. به ویژه اگر به نوعی از بیماری مبتلا بباشید که بر فولیکول مو اثر می‌گذارد.  مصرف این گیاه به رشد مجدد مو کمک می‌کند، به این دلیل که بر تکثیر و کاهش آپوپتوز (مرگ) سلول‌های موجود در فولیکول مو اثر می‌گذارد.

 

بنابراین جینکو بیلوبا به‌عنوان تقویت‌کننده مو پیشنهاد می شود.

 

۲- رزماری

رزماری اغلب به شکل روغن استفاده می‌کنند روغن رزماری خالص یا ترکیب آن با روغن زیتون به گردش خون کمک کرده و رشد مو را افزایش خواهد داد. مزیت دیگر این گیاه جلوگیری از سفید شدن زودرس موها نیز است.

 

ماساژ دادن آرام مو با روغن های ولرمراه ساده برای رشد سریع مو می باشد.

چند گیاه برای افزایش رشد مو

علاوه بر این، رزماری مرطوب‌کننده‌ای عالی می باشد. می‌توانید از آن برای درمان خشکی پوست سر و پوسته پوسته شدن آن استفاده کنید.

 

۳- نعناع فلفلی

نعناع فلفلی، گیاه دارویی دیگری است که با التیام پوست سر، به رشد مو کمک زیادی می‌کند. این گیاه پوست تحریک‌شده و آسیب‌‌دیده را مرطوب می کند و التیام می‌دهد، فولیکول‌های مو را نیز تحریک خواه کذپد.

چند گیاه برای افزایش رشد مو

پوست سر سالم، بستر اصلی رشد مو می باشد؛  نعناع فلفلی غالباً به شکل روغن و به‌طور مستقم روی پوست سر استفاده می‌شود. .

 

نعناع فلفلی ماندد دم‌نوش نیز مصرف می‌شود. مصرف روغن نعناع فلفلی، پس از گذشت یک ماه، به رشد موی ۹۲ بیمار کمک کرد.

 

۴- آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا معمولا در حالت‌دهنده‌های مو به کار می‌رود. این ژل تعادل pH پوست سر را بازیابی و در نتیجه رشد مو را تقویت خواهد کرد همچنین، استفاده از این گیاه، راه ‌حلی عالی برای مرطوب کردن پوست سر می باشد؛ زیرا ژل آلوئه‌ورا یک آبرسان بسیار قوی است.

چند گیاه برای افزایش رشد مو

برای نتیجه بهتر استفاده از آلوئه ورا برای مو، می‌توانید این ژل را روی پوست سرتان بمالید و آن را ماساژ دهید. همچنین، می‌توانید با این ژل محلول شست‌وشوی آلوئه‌ورا بسازید. به طور سنتی، از ژل آلوئه‌ورا برای تقویت رشد مو پس از ریزش موی ناشی از آلوپسی (طاسی) استفاده می‌شود.

 

استفاده از گیاه آلوئه‌ورا یکی از ۱۰ راه موثر برای تقویت موی سر می باشد.

 

۵- گیاه دم اسب

گیاه دم اسب، یکی از گیاهان دارویی میباشد که شهرت زیادی بین مردم ندارد، اما یکی از پرمصرف‌ترین گیاهان در تولید محصولات مراقبت از مو است. شهرت این گیاه بین تولیدکنندگان محصولات مراقبت از مو، به‌دلیل خواص آن در بهبود استحکام مو و استخوان‌ها است.

چند گیاه برای افزایش رشد مو

گفتنی است که سیلیس موجود در گیاه دم اسب، عامل به‌ وجود آورنده این خواص می باشد. گیاه دم اسب با کاهش شکنندگی مو، به حفظ آن کمک کرده و به همین دلیل، در کاهش ریزش مو بسیار مؤثر می باشد. برای استفاده از فواید این گیاه، می‌توانید آن را به‌عنوان مکمل نیز مصرف کنید یا از محصولاتی استفاده کنید که حاوی این گیاه می باشنند.

 

در هنگام مصرف فرآورده‌های خوراکی گیاه دم اسب، باید حتماً به مقدار کافی مایعات نوشید؛ زیرا این گیاه ادرارآور می باشد.

 

۶- اسطوخودوس

این گیاه دارویی ، خاصیت ضد باکتریایی داشته به همین دلیل، پوست سر را از مواردی که مانع رشد مو می‌شود، پاک‌سازی خواهد کرد. اگر روی پوست سرتان مقدار زیادی انگل، قارچ یا موارد دیگر وجود داشته باشد، رشد مو تقریباً غیرممکن خواهد شد.

چند گیاه برای افزایش رشد مو

اسطوخودوس به شکل روغن و به صورت موضعی استفاده می شود، اما می‌توانید دم‌نوش آن را نیز میل کنید. بسیاری از برندهای مشهور محصولات مراقبت از مو، از اسطوخودوس استفاده می‌کنند.

 

۷- گزنه

گزنه، یکی از راه‌حل های مؤثر برای درمان ریزش مو می باشد؛ زیرا گردش خون را در پوست سر افزایش داده و همچنین، ساقه مو را تقویت و مستحکم خواهد کرد. می‌توانید گزنه را آسیاب کرده تا حالت خمیری شود؛ سپس این خمیر را با روغن زیتون مخلوط کرده و آن را روی موهایتان بمالید.

چند گیاه برای افزایش رشد مو

چند گیاه برای افزایش رشد مو

این گیاه از ریزش مو جلوگیری کرده، گردش خون را بهبود می‌بخشد و آسیب و شکستگی موها را بسیار کاهش می‌دهد.

 

۸- جینسنگ

این گیاه به‌دلیل تحریک گردش خون، برای رشد مو بسیار مفید است. جنسینگ همچنین تار‌های مو را تقویت کرده؛ بنابراین در نگهداری مو مؤثر می باشد. عصاره جینسنگ تأثیر مثبتی بر ترمیم فولیکول مو دارد.

چند گیاه برای افزایش رشد مو

 

۹- گیاه نخل اره‌ای (ساو پالمتو)

این گیاه، از بروز عدم تعادل هورمونی که منجر به توقف رشد مو می‌شود، جلوگیری خواهد کرد. به همین علت، این گیاه از نظر عملکرد شبیه گزنه می باشد. برای افزایش تأثیر، می‌توانید این دو گیاه را با یکدیگر مخلوط و به‌صورت موضعی به کار ببرید تا هم از ریزش مو جلوگیری کنید و هم رشد موهایتان را بهبود بخشید.

چند گیاه برای افزایش رشد مو

نخل اره‌ای تولید بیش از حد دی هیدروتستوسترون (DHT) را کنترل کرده که این هورمون باعث طاسی با الگوی مردانه و زنانه (آلوپسی آندروژنیک) می‌شود

 

۱۰- چای سبز

چای سبز آنتی‌اکسیدان‌ها و کافئین، ریزش مو را کاهش و ضخامت مو را افزایش خواهد داد.

چای سبز منبع خوبی از پانتنول می باشد. این ماده اغلب در شامپوها و نرم‌کننده‌ها برای تقویت مو به کار برده می شود. همچنین، چای سبز حاوی اسید آمینه‌های خاصی به نام تئانین می باشد. تئانین به همراه پانتنول ساقه مو را تقویت و از موخوره  نیزجلوگیری خواهد کد.

چند گیاه برای افزایش رشد مو

چای سبز تقویت کننده و قابض نیز می باشد به همین دلیل با حفظ رطوبت مو، درخشندگی و شفافیت آن را دو چندان  می کند. ویتامین C طبیعی موجود در چای سبز، مو و پوست سر را از آسیب‌های ناشی از آفتاب محافظت کرده. اگر به مشکلات مربوط به پوست سر مانند پسوریازیس یا شوره دچار شده اید، چای سبز راه‌حل مناسبی برای شما می باشد.

 

۱۱- گل همیشه بهار (گیاه کالندولا)

 

گل همیشه بهار (کالندولا) سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که التهاب را رفع کرده. این گیاه تولید کلاژن را افزایش داده و کلاژن نیز گردش خون را در پوست سر بهبود می‌بخشد و رشد مو را تقویت خواهد کرد.

چند گیاه برای افزایش رشد مو

گل همیشه بهار، استحکام و خاصیت ارتجاعی ساقه مو را افزایش خواهد داد. این گیاه را به ‌تنهایی یا با روغن‌های حامل مرطوب‌کننده می توان استفاده کرد. روغن‌ حامل برای رقیق کردن اسانس روغنی و تسهیل انتقال آن به پوست به کار می‌رود.

 

به طور کلی، کالندولا مو و پوست سر را تغذیه خواهد کرد، تولید کلاژن را افزایش داده و گردش خون را بهبود می‌بخشد.

 

۱۲- بابونه

بابونه به عطر آرامش‌بخشش مشهور می باشد. می‌توان از آن به‌صورت موضعی برای مراقبت از موها استفاده نمود. از جمله خواص شناخته شده بابونه، تغذیه و ترمیم پوست سر و تقویت رشد مو می باشد.

چند گیاه برای افزایش رشد مو

همچنین، این گیاه یک هایلایت کننده طبیعی مو می باشد و رنگ‌هایی روشن در موها ایجاد خواهد کرد. پس از شستن موها و استفاده از نرم کننده، می توانید موهایتان را با بابونه دم شده شست‌وشو دهید. بابونه دم شده، پوست سر را تسکین داده و ریشه‌های آن را تغذیه می‌کند.

 

۱۳- حنا

حنا معمولاً برای رنگ کردن مو به کار برده میشود، تحقیقات نشان می دهند، این گیاه با خواص ضد باکتریایی، ضد میکروب و قابض، برای سلامت کلی موها مفید می باشد. حنا همچنین پوست سر را از چربی‌های اضافی پاک‌سازی خواهد کرد و از گرفتگی منافذ مو جلوگیری می‌کند.

چند گیاه برای افزایش رشد مو

برگ‌های حنای پودر شده را با آب مخلوط کرده؛ سپس خمیر به دست آمده را روی موهای خود بمالید. پس از مدت چند ساعت موهایتان را با آب بشویید. حنا مشکل موهای چرب را حل خواهد کرد، pH پوست سر را به حالت عادی بر می‌گرداند و آسیب‌های آن را نیز ترمیم می‌کند.

 

۱۴- آویشن

آویشن گیاهی حاوی  پتاسیم، منیزیم و سلنیوم می باشد. این گیاه فولیکول مو را تحریک و رشد مو را تقویت خواهد کرد. علاوه بر این، آویشن ضدعفونی‌کننده و ضدقارچ نیز می باشد و به حفظ سلامت پوست سر کمک خواهد کرد.

چند گیاه برای افزایش رشد مو

می‌‌توانید روغن آویشن را پیش از مصرف با روغن حامل ترکیب کنید. همچنین می‌توانید موهایتان را با آویشن دم شده بشویید. به این منظور، آویشن را در آب دم کرده؛ سپس مایع به دست آمده را صاف کرده و می توانید زمانی که خنک شد، موهایتان را با آن بشویید.

 

۱۵- جعفری

جعفری کراتین تولید می کند و کلاژن پوست سر را تقویت خواهد کرد . وجود هردوی این مواد برای رشد مو ضروری می باشد. این گیاه گردش خون را بهبود بخشیده و رشد مجدد مو را تقویت می‌کند. جعفری حاوی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی دارد که با رادیکال‌های آزادی که به مو آسیب می‌زنند، مبارزه خواهد کرد.

چند گیاه برای افزایش رشد مو

همچنین، این گیاه ساخت ملانین را افزایش داده. ملانین رنگدانه‌ای است که مو را در برابر آسیب‌های ناشی از آفتاب محافظت خواهد کرد. جعفری را در آب جوشانده و مایع به‌دست آمده را به‌عنوان شست‌وشو دهنده گیاهی استفاده نمایید.

همچنین، می‌توانید جعفری را آسیاب کرده و با افزودن آب، آن را به شکل خمیر در آورید؛ سپس، به عنوان ماسک موی جعفری از آن استفاده نمایید.

نکته: خانم های باردار باید از خوردن زیاد جعفری پرهیز نمایند.

 

 

 

4.7/5 - (13 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *