آموزش روش گذاشتن و برداشتن لنز
آموزش روش گذاشتن و برداشتن لنز

آموزش روش گذاشتن و برداشتن لنز | هفت رژ ✅ سایت آموزش آرایشی و خود آرایی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 2 دقیقه

آموزش روش گذاشتن و برداشتن لنز : می توان لنزهای رنگی و طبی را یک کدام از دوست داستنی‌ترین اشیاء مورد به کار گیری در دانش پزشکی یا این که حتی دنیای مد و زیبایی شمرد. مراقبت ایمنی در زمان استعمال از لنز بسیار حائر اهمیت میباشد چون به کارگیری غلط قادر است صدمات جبران ناپذیری به دیده ها وارد نماید. محافظت و استعمال خطا لنزهای تماسی میتواند دلایل خطرناکی را برای شخص به همراه داشته باشد. یک کدام از مهمترین نکات مراقبتی، یادگیری روش درست گذاشتن لنز در چشم و همینطور برداشتن آن میباشد.

شیوه گذاشتن لنز در چشم

در آغاز دستان خویش را به طور کاملً بشویید و خوب کم آب فرمائید. ترجیحاً شستشوی دست را با یک شوینده فاقد رایحه جاری ساختن دهید.
کادر لنز تماسی خویش را گشوده کرده و لنز چشم راست یا این که چپ را با به کار گیری از نوک انگشت، در اختیار بگیرید. بهتر میباشد لنز را در دست غیرمسلط خویش قرار دهید؛ یعنی به عنوان مثال در صورتی‌که راست‌دست می‌باشید لنز را در اختیار چپ نگه دارید.
لنز را با به کار گیری از محلول منحصر لنز منزه بشویید. یادتان باشد که هیچ زمان برای این فعالیت از آب ساده به کار گیری نکنید.
لنز را روی نوک انگشت اشاره قرار دهید. در‌این مرحله سفارش میشود از دست مسلط خویش به کارگیری نمایید؛ یعنی در‌صورتی‌که دست‌راست میباشید لنز را روی نوک انگشت اشاره دست راست بگذارید.

در این مرحله حاشیه‌های لنز بایستی به سمت بالا باشند. در واقع، لنز می بایست روی انگشت اشاره مانند یک ظرف قرار گرفته باشد؛ در حالتی که لنز را برعکس گرفته‌اید آن را برگردانید تا کناره‌های آن صعودی قرار بگیرند.
تحلیل نمایید که لنز آسیب ندیده باشد. در حالتی که لنز آسیب دیده میباشد، از آن استعمال نکنید.
به آینه نگاه نمایید و پلک‌های بالایی و پایینی خویش را به امداد دستی که لنز در آن قرار ندارد گشوده نگه دارید.
نگاهتان را رو به جلو یا این که افزایشی (یه خرده مایل به سقف اتاق) اثبات فرمائید و لنز را داخل چشم قرار دهید.
چشم خویش را به آرامی بسته یا این که سمت به گوشه و کنار بچرخانید تا لنز در مکان خویش قرار گیرد. لنز می بایست در دیده شما شم راحتی نماید. همینطور بعداز چندبار پلک زدن می بایست دیدتان تماماً بدیهی باشد. در شرایطی‌که اینطور وجود ندارد، لنز را به آرامی از دیده خارج بیاورید، آن را بشویید و فرایند بالا را مجدد آزمون نمائید.
مفاد ۱ تا ۹ را برای لنز دوم نیز تکرار فرمائید تا به نیکی در چشم قرار بگیرد.

آموزش روش گذاشتن و برداشتن لنز

روش برداشتن لنز از چشم

دستان خویش را به صورت دقیق بشویید و خوب کم آب فرمایید. ترجیحاً شستشوی دست را با یک شوینده فاقد بو انجام دهید.
با استعمال از انگشت وسطی دست مسلط خویش به آرامی پلک پایینی دیده را به سمت پایین بکشید. به کارگیری از دست مسلط یعنی در حالتی که دست‌راست می باشید پلک را با انگشت وسطی دست راست بکشید.
در حالی که به سمت بالا نگاه میکنید، از انگشت اشاره به عبارتی دست به کار گیری نمائید تا لنز را به آرامی به طرف قسمت سفید چشم خویش بکشید.
آنگاه به امداد انگشت شست و انگشت اشاره به عبارتی دست، لنز را لمس کرده و از دیده بیرون نمایید.
بعداز برداشتن لنز، آن را در کف دست خویش قرار داده و آن را با محلول منحصر لنز شستشو دهید. برای این فعالیت می بایست لنز را به آرامی برای حدود ۳۰ ثانیه با محلول منحصربه‌فرد لنز مالش دهید تا هرگونه مخاط، چربی و آلودگی از دربین برود.
بعد از شستشوی بی نقص لنز، آن را در قالب و کیف منحصر لنز قرار داده و بعد با محلول منحصر به فرد به طور کاملً بپوشانید.
پروسه ۱ تا ۶ را برای لنز چشم دیگر نیز تکرار فرمائید.

آموزش روش گذاشتن و برداشتن لنز

 

برخی اوقات با وجود رعایت کلیه فرایند فوق، چشم به ورود لنز عکس العمل نشان می دهد و سبب ساز ناراحتی می شود. در اینگونه مواقعی از مالش چشم اکیداً دوری کنید و لنز را به آرامی بیرون فرمائید. آن‌گاه مراحلی را که در نصیب گذاشتن لنز در چشم ذکر شد مجدد اعمال دهید. در‌صورتی‌که گشوده هم شم ناراحتی کردید، برای موعظه بیشتر و خودداری از آسیب‌هایی مانند قرمزی چشم، عفونت چشم و … با دکتر مشورت نمائید.

5/5 - (32 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *