ضرورت استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی برای زیبایی پوست
ضرورت استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی برای زیبایی پوست

ضرورت استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی برای زیبایی پوست | هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

 

ضرورت استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی برای زیبایی پوست،پوست کارایی قابل توجهی بر زیبایی دارد. به‌ همین جهت مراقبت از پوست به دغدغه افراد مختلف، به خصوص خانم ها و البته بسیاری از آقایان تبدیل شده است. همان طور که می دانید، زیبایی پوست به خودی خود با استفاده از هیچ محصول آرایشی نمی تواند جایگزین شود.

مراقبت از پوست دربرگیرنده چند اصل ابتدایی است. برای همین داشتن یک سری محصولات بهداشتی ضروری است. البته اگر می‌خواهید از این محصولات بیشترین بهره را ببرید، بهتر است عادات اشتباه خویش را هم تغییر دهید.

در واقع، برخی امور عادی روزانه که فکرش را هم نمی کنید، به مرور موعد به پوستتان آسیب می زند. پس، اگر می خواهید زیبایی و شادابی پوست خود را حفظ کنید، علاوه بر به کارگیری محصولات با کیفیت باید این نوع عادت ها را هم شناسایی کنید و آن ها را رفع کنید.

 

با ما همراه باشید در هفت رژ تا در ابتدا محصولات آرایشی بهداشتی ضروری مراقبت از پوست و سپس عادات اشتباه را به شما نشان دهیم.

 

 

۱- پاک کننده صورت یا فیس واش

یکی از مهم ترین محصولات مراقبت از پوست، پاک کننده صورت است. احتمالا درمورد اهمیت شستن صورت مخصوصا هنگام شب، شنیده اید.

قبل از خوابیدن باید حتما آرایش خود را پاک کنید؛ اگر با آرایش بخوابید، منافذ صورتتان مسدود می شود و این امر منجر به کهولت زود رس و بروز جوش می شود.

برای شادابی و زیبایی پوست شب ها با استفاده از شوینده صورت مناسب گونه پوست‌تان، آرایش و آلودگی هایی که در طول روز جذب پوستتان شده است را پاک کنید.

تفاوت آرایش پاک کن با پاک کننده صورت

بیشتر اوقات این دو اصطلاح به جای هم به پیشه می‌روند، ولی هر یک از اینها، مزیت‌های ویژه خودشان را دارند. پس، آرایش پاک کن را نباید با پاک کننده صورت اشتباه بگیرید. برای اینکه تصمیم بگیرید بهترین شوینده صورت کدام است، آرایش منزه کن یا پاک کننده صورت، سایت هفت رژ قصد به کارگیری هرکدام را ذکر کرده‌است:

آرایش پاک کن

این محصول‌ برای پاک کردن آرایش پایه، گونه ها کرم پودر، رژ گونه، کانسیلر (کرم پوشش دهنده دور چشم)، سایه چشم، رژ و کرم پودر از پوستتان سودمند است. آرایش پاک کن‌ها گونه های مختلفی دارند. اما، بهترین پاک کننده آرایش، آن است که بتواند آرایش شما را بدون از بین بردن چربی‌های طبیعی صورتتان، پاک کنند.

پاک کننده صورت

هدف اصلی استفاده از پاک کننده‌ صورت، از بین بردن آلودگی، عرق، سموم و ناخالصی هایی است که منافذ پوست را مسدود می کنند. اگر از پاک کننده صورت بهره‌گیری کنید این آلودگی‌ها قبل از اینکه، با باکتری‌ها ترکیب شوند و آفت جدی به پوست شما وارد شود، پاک می‌شوند.

پاک کننده ها در شکل، اندازه و گونه ها مختلفی استفاده می شوند، همانند فوم، ژل، روغن، کرم، بالم و لایه بردار. بهترین شوینده صورت‌، محصولی است که متناسب با گونه پوست شما باشد.

در واقع، پاک کننده‌های پوست بر بنیاد انواع پوست طراحی می‌شوند. پس، برای هر نوع پوست، بهترین پاک کننده چهره محصولی است که ویژه همان گونه پوست طراحی و فرآوری شده باشد.

۲-کرم مرطوب کننده

صرف نظر از اینکه کجا زندگی می کنید و چه گونه پوستی دارید، باید همش پوست خود را نمناک و هیدراته نگه دارید. کرم مرطوب کننده، محصولی است که این کار را برای شما انجام می دهد.

استفاده از مرطوب کننده از خشکی پوست جلوگیری می کند، به پوست شما نما جوانتری می دهد و در نهایت مایه زیبایی پوست می‌شود. مرطوب کننده ها در ضمن از پوست در برابر رادیکال های آزاد که باعث خارش و حساسیت پوستی می شوند، محافظت می کند.

کرم مرطوب کننده را بر بنیاد نوع پوستتان انتخاب کنید. اگر پوستتان مستعد جوش زدن است، از مرطوب کننده های غیر کومدون زا بهره‌گیری کنید، زیرا مرطوب کننده هایی که دارای چنین فرمولاسیونی هستند، باعث مسدود شدن منافذ نمی شوند.

 ۳-کرم ضد آفتاب

حتما می دانید که ضد آفتاب مهم ترین و اصلی ترین محصولی است که باید هر روز از آن بهره‌گیری کنید. بر اساس توصیه ی متخصصان، ضد آفتاب باید همیشه در فهرست محصولات مراقبت از پوست هر شخصی وجود داشته باشد. چراکه، اشعه های مضر خورشید در تمام روزهای سال، مایه آسیب به سلول های پوستی می شود.

صبح ها پس از شستن و مرطوب کردن پوست، از ضد آفتاب استفاده کنید و سپس بقیه برنامه روزانه مراقبت از پوست خود را انجام دهید. به کارگیری کرم ضد آفتاب، بهترین راه برای بازداری از کهولت زود رس پوست، برپایی لکه های قهوه ای، چرمی شدن پوست و گونه های سرطان پوست، است. ملانوما، یکی از انواع سرطان پوست، بیشترین قربانی را در میان افراد ۲۰ الی ۳۰ سال دچار به سرطان دارد.

۴-سرم پوست صورت

یکی دیگر از محصولاتی که موجب زیبایی پوست می‌شود، سرم است. اگر نگران تیره شدن پوست، منافذ بزرگ و خطوط ریز صورتتان هستید، افزودن سرم به برنامه روزانه مراقبت از پوستتان یک قدم مهم و تاثیر گذار است.

سرم ها نسبت به مرطوب کننده ها، معمولا از مواد موثره فعال اکثریت برخوردار هستند، پس مشکلات پوستی را با قدرت زیادی رفع می کند. همچنین سرم ها از مولکول های کوچک تری نسبت به مرطوب کننده ها تشکیل شده اند. برای همین، می توانند به لایه های عمیق تر پوست وارد شوند و مواد مغذی و رطوبت را به پوست برسانند.

شب ها از سرم های در بر گیرنده آنتی اکسیدان مثل ویتامین C استفاده کنید، تا هنگامی که خواب هستید مواد مغذی جذب پوستتان شود.

۵-ماسک صورت خانگی

ماسک صورت خانگی

 

حداقل هفته ای یکبار در منزل از ماسک صورت استفاده کنید. به کارگیری ماسک صورت با اینکه وقت کمی از شما می گیرد، فواید بیشماری دارند. بر خلاف پاک کننده های معمولی، که آلودگی های سطحی را برطرف می کنند، ماسک چهره آلودگی را از لایه های بالایی اپیدرم بیرون می کشد.

ماسک های چهره با توجه به ترکیباتشان می توانند باعث لایه برداری پوست، صریح شدن رنگ پوست، آبرسانی، محافظت و نرم و لطیف شدن پوست شوند.

 

ضرورت استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی برای زیبایی پوست

 

عادت های اشتباهی که به پوست آسیب می زنند!

۱- سیگار کشیدن

نیکوتین سیگار، جریان خون صورت را کاهش می دهد. به همین دلیل، پوستتان مواد مغذی و اکسیژن کافی دریافت نمی کند. مواد کیمیایی موجود در توتون و تنباکو، به پروتئین های الاستین و کلاژن موجود در ساختار پوست آسیب می رسانند.

پوست افراد سیگاری، نازک و کدر است. علاوه بر این، چروک های زیادی دارد و قابلیت ترمیم آن کمتر است.

۲- مصرف بسیار قند و مصرف مختصر میوه و سبزی

یکی از عادت هایی که بیشترین خدشه را به زیبایی پوست تان می‌زند، رژیم غذایی اشتباه است. بعضی تحقیقات اثر می دهند که رژیم غذایی پر قند روند کهولت را تسریع می کند. رژیم هایی که در بر گیرنده تنقلات شیرین مشابه آبنبات و بستنی است، از این بخش اند.

نشاسته ی موجود در کربوهیدرات های پالایش شده همانند نان سفید و پاستا هم روند کهولت را تسریع می کنند.

۳- دستکاری کردن جوش ها

 

 

هنگامی که جوشی به اندازه ی کوه بر پوستتان نمایان می شود، انتظار دارید هر‌چه تندتر از بین برود. ترکاندن جوش ها بازتاب راستی نیست، زیرا ممکن است سبب ایجاد عفونت شود. علاوه بر این، بعد از دستکاری جوش، احتمال بیشتری دارد که جای آن روی پوستتان باقی بماند.

 ۴- لایه برداری پوست

پوسته پوسته شدن نخستین پرتوی خشکی پوست است. درست است که لایه برداری پوست، پوسته ها را از بین می برد، ولی این درمان خشن به لایه ای از پوست شما که رطوبت آن را در تعادل نگه می دارد، آسیب می رساند. بنابراین، به جای احتقار و لایه برداری پوسته ها، خشکی پوست خود را با آبرسانی به آن آرامش ‌دهید.

۵- نوشیدن بیش از حد قهوه

کافئین انگیزه اصلی خشکی و چروک پوست است. با نوشیدن مقدار زیادی آب، نشانه آن بر پوستتان را برطرف کنید. برای بهتر کردن طعم آب تکه های میوه مانند پرتقال و لیمو را به آن بیفزایید.

۶- گرمابه طولانی و داغ

در بعضی مواقع، دوش آب داغ خوب است، اما بیرونی ترین لایه ی اپیدرم را از بین می برد. به همین دلیل، شدنی است پوست شما را خشک و زبر کند. بنابراین، بهتر است با آب ولرم یا گرم دوش بگیرید. اگر پوستتان در گرمابه قرمز شد یا شروع به خارش کرد، بهتر است از حمام بیرون بیاید.

۷- خواب ناکافی

مطالعات نشان می‌دهد هشت ساعت خواب شبانه باعث شادابی و تجدید انرژی شما می شود. علاوه بر این، به باز جذب رطوبت پوستتان کمک می کند. اگر خواب شما ناکافی باشد، پوستتان کدر و منافذ آن مسدود می شود.

۸- عوض نکردن مرتب روبالشی

شب ها که می خوابید، پوستتان استراحت و سلول های مرده را دفع می کند. این سلول های مرده به بازبینی سررسید بر روبالشی شما باقی می مانند و باکتری و سموم روی آن جمع می شوند. به قصد حفظ سلامت پوست، حداقل هر دو هفته یک بار روبالشی خود را بشویید.

از نظر شما برای زیبایی پوست به کارگیری کدام فرآورده مراقبت از پوست شایسته تر و موثرتر است؟ و ترک این عادات چقدر می‌تواند به پوست‌تان کمک کند؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

 

ضرورت استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی برای زیبایی پوست

 

بیشتر بخوانید:

استفاده از پاک کننده آرایش برای جلوگیری جوش صورت

5/5 - (4 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *