همه چیز در مورد رژگونه زدن
همه چیز در مورد رژگونه زدن

همه چیز در مورد رژگونه زدن | هفت رژ همه چیز در مورد رژگونه زدن

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

همه چیز در مورد رژگونه زدن

همه چیز در مورد رژگونه زدن ،داشتن گونه هایی برجسته با استفاده از رژگونه زدن از جمله تکنیک هایی است که اکثر خانم ها خواهان یادگیری آن هستند. تمام نکات مربوط به رژگونه زدن را در این مجال گنجانده ایم، با هفت رژ همراه باشید.

لزوم استفاده
در نقاشی و گریم، استفاده از سایه روشن هاست که به فضا، عمق، زیبایی و جلوه ای خاص می بخشد. برای ایجاد آرایشی جذاب نیز همین تفاوت رنگ ها به چهره زیبایی و طراوت می بخشد.

گونه برجسته جز آیتم های ایجاد کننده زیبایی بیشتر در چهره است. به همین دلیل رژگونه زدن به کمک چهره پردازی آمده تا با ایجاد سایه روشن، گونه ها را برجسته تر و چهره را شاداب تر نشان دهد.

بیشتر بخوانید : کدوم رژگونه رو بخرم؟

مواد تشکیل دهنده
در رژگونه های پودری ماده انتقال دهنده رنگ، پودر تالک است و در انواع کرمی و مایع، سیلیکون و مواد جاذب رطوبت وجود دارد. رنگ و نگهدارنده از دیگر مواد تشکیل دهنده فرمول رژگونه هستند.

انواع رنگ

همه چیز در مورد رژگونه زدن
رنگ رژگونه از دو نوع رنگ طبیعی پوست و دیگری رنگ دلخواه تشکیل شده است. برخی رژگونه ها مواد جاذب روغن، متراکم کننده و پخش کننده نیز دارند.

پرکاربردترین رژگونه، نوع پودری آن است که از تالک، مواد رنگی، مواد جاذب چربی و متراکم کننده تشکیل شده است. مزیت این نوع رژگونه حالت طبیعی، محوشدن آسان و جذب بهتر چربی پوست است.

طیف رنگی رژگونه ها کاملا متنوع و مناسب انواع رنگ پوست افراد مختلف می باشد. شما با داشتن انواع رنگ پوست ها می توانید، رژگونه مناسب پوست خود را بیابید.

انتخاب نوع مناسب

همه چیز در مورد رژگونه زدن
افرادی که پوست خشک دارند، باید از انواع کرمی رژگونه استفاده کنند تا رطوبت و آبرسانی به پوستشان حفظ گردد. اما اگر شما پوست چربی دارید، باید انواع پودری رژگونه را انتخاب کنید تا رژگونه از روی صورت روان نشود. برای پوست های معمولی تا چرب هم انواع پودری مناسب ترند چون دوام آنها بر پوست افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید : کدوم رژگونه رو بخرم؟

همه چیز در مورد رژگونه زدن

اگر رژگونه تان پودری و روشن است، یک قلموی بادبزنی بخرید چون پودر را خوب پخش و ظاهری یکنواخت ایجاد می کند. برای زدن رژگونه های تیره می توانید از فرچه های پرمو استفاده کنید و به هیچ وجه از فرچه های خیلی بزرگ استفاده نکنید زیرا در هر بار زدن آن به پوست، مقدار زیادی پودر پررنگ به پوست زده می شود. برای زدن انواع کرمی یا ژلی هم باید از انگشتانتان استفاده کنید.

محل رژگونه زدن

همه چیز در مورد رژگونه زدن
در مقابل آینه بخندید تا روی چهره تان یک سیب ایجاد شود.

همه چیز در مورد رژگونه زدن

اگر صورتی گرد دارید، برای کشیده نشان دادن آن می توانید روی برآمادگی سیب صورتتان رژگونه بزنید سپس از روی استخوان گونه به سمت شقیقه ها رنگ را محو کنید.

برای پر کردن صورت لاغر، باید رژگونه را با حرکت های دورانی روی گونه هایتان بزنید و به سمت استخوان گونه محو کنید و صاف به سمت گوش ها بروید.

برای کوتاه نشان دادن صورت های خیلی کشیده باید فرچه را از خط سیب به سمت شقیقه بکشید و بعد کمی رژگونه روی پلک ها و چانه بزنید.

برای گرد کردن صورت چهار گوش هم کافی است رژگونه ای با رنگ ملایم بر سیب صورت و گودی گونه بزنید و برای برجسته کردن گونه ها با رژگونه ای ۲ درجه تیره تر از پوست، دور استخوان گونه تان را تیره کنید تا استخوان آن برجسته به نظر برسد.

بیشتر بخوانید : کدوم رژگونه رو بخرم؟

رنگ مناسب چهره و رنگ چشم

همه چیز در مورد رژگونه زدن

بسته به رنگ چشم ها و رنگ پوست های مختلف، در فصول مختلف، رنگ های مختلفی برای رژگونه پیشنهاد می شود. برای چشم های قهوه ای، انواع رگه های قرمز جگری، اناری و گوجه ای مناسب می باشد. برای خانم های چشم آبی، رژگونه هلویی یا صورتی یخی مناسب تر است و تمام طیف های صورتی، رنگ سبز چشم ها را مشخص تر می کنند.

در کل برای پوست های تیره تر، رژگونه های قهوه ای از یک تا سه درجه تیره تر از رنگ پوست بسته به درجه حرارت هوا مناسب است و رنگ رژگونه صورتی و هلویی مناسب پوست های روشن تر می باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *