انواع رژ‌ لب💄
انواع رژ‌ لب💄

انواع رژ‌ لب💄 | هفت رژ انواع رژ‌ لب💄

زمان مطالعه این مطلب: 8 دقیقه

انواع رژ‌ لب💄

 

انواع رژ‌ لب💄 ، اولین کلمه ای است که با فکر کردن به آرایش در ذهن اغلب افراد تداعی می شود. استفاده از رژ در روتین آرایشی بیشتر خانم ها قرار دارد و در تمام کیف های لوازم آرایشی پیدا می شود. وسیله ای منحصر به فردی که می تواند در گام های آخرین یک آرایش تمام و عیار استفاده شود یا در شرایطی دیگر تنها آرایشی باشد که بر چهره فرد دیده می شود.با هفت رژ همراه باشید.

 

حتما بخوانید:  رژ لب طبیعی بدون سرب

 

رژ لب چیست؟

انواع رژ‌ لب💄
هر چیزی که به لب های شما رنگ زیبایی بدهد را می توان نوعی رژ دانست. هدف نهایی این محصول رنگ دادن، نرم کردن و دادن کمی درخشش به لب ها است. امروزه از فرمول های متنوعی برای ساخت انواع ماتیک استفاده می شود و هیچ محدودیتی در انتخاب خود نخواهید داشت.

به طور مثال پیگمنت های رنگ لب برخی افرد کم رنگ و ملایم است و می توانند تنها با رژ لبی ملایم و رنگ های طبیعی به چهره خود شادابی و طراوت را هدیه کنند. ست کردن رنگ رژ‌ با لباس یا حتی تی‌شرتی که بر تن کرده اید نیز شما را بشاش تر و پر جنب و جوش تر نشان می دهد.

چگونه رژ لب بزنیم؟

انواع رژ‌ لب💄

 

همه ما رژ لب زدن را بلدیم و این کار را بارها انجام داده ایم اما با چند نکته کوچک می توان زیبایی آن دوچندان کرد. نکاتی که باید قبل از رژ زدن آن ها را انجام دهید تا دوام و ماندگاریش بیشتر (البته همیشه گزینه رژ زدن سریع و بیرون رفتن نیز پیش روی شماست) شود.

پیش از هر کاری باید لب هایتان را با انواع پاک کننده ها و شوینده های آرایشی به خوبی تمیز کرده و سپس آن ها را مرطوب نمایید. اگر هر نوع بیسی برای آرایشتان استفاده می کنید، مقداری از کرم پودر یا کانسیلرتان را بر روی لب ها بمالید، چرا که رنگ طبیعی هر شخصی با دیگری متفاوت است و ممکن است بعضی ها لب هایی کبود و گروهای دیگر لب های قرمز رنگ داشته باشند. بنابر این با داشتن زمینه خنثی، رنگ رژ ‌بر روی لب بدون تغییر خواهد بود.

نحوه تشخیص رژ لب بدون سرب

انواع رژ‌ لب💄
وجود فلزات سنگین و تهدید سلامتی، یکی از نگرانی های بسیاری از افرادی است که به دنبال راه حل های گوناگون برای تشخیص رژ لب بدون سرب هستند. معروف ترین تست آن هم، تست انگشتر طلا است، اما آیا این گزینه حقیقت دارد؟ باید بگوییم که خیر! هیچ مدرک علمی دال بر حقیقت داشتن این آزمون وجود ندارد. پس چگونه از ایمنی سرب رژ لب مطمئن شویم؟ سازمان بهداشت جهانی و FDA تا ۲۰PPM سرب را برای صنایع آرایشی مجاز دانسته اند. آزمایش ها نشان می دهد که رژ لب هایی که دارای افزودنی های رنگی مجاز، سربی در محدوده (۶/۳ – ۰۹/۰ قسمت در میلیون) دارند که هیچ زیانی برای بدن ندارد.به زبان ساده‌تر، استفاده از انواع رژ لب از برندهای معتبر حتی حاوی مقدار اندکی سرب، هیچ خطری برای سلامتی ندارد.

کدام یک از انواع رژ لب را بخریم؟

انواع رژ‌ لب💄
رژهای موجود در بازار از نظر جنس، بافت و نوع کارایی با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه پرطرفدارترین انواع آن را بررسی می کنیم:

رژهای مات: رژهای مات اصلا براق نبوده و نوری را منعکس نمی کنند. این ماتیک ها بر روی لب نمایی لوکس و مخملی دارند و رنگ هایشان غنی و فشرده است. به طور معمول ماندگاری و دوام آن ها بر روی لب بیشتر است. بافتشان به نسب سفت تر بوده که موجب شده پخش کردن یکنواختشان بر روی لب کمی دشوار باشد. نکته منفی این مدل، خشک بودنشان در حین استفاده یا پس از مصرف است.

رژهای نیمه مات: آنها درخشش لطیفی دارند که لب ها را نرم تر و کمی حجیم تر نشان می دهد. رژ های نیمه مات ترکیبی از بهترین ویژگی های رژهای براق و مات هستند که در یک محصول جمع شده اند. استفاده از این رژها احساس راحتی، رطوبت و آبرسانی بیشتری نسب به رژهای مات دارد و همچنین ماندگاریش نسبت به رژهای براق بیشتر است.

رژهای کرمی: رژهای کرمی در مقایسه با رژهای شفاف و براق پوشانندگی بیشتری دارند و بافتشان روی لب با حالتی براق و درخشان همراه است. در آن ها ترکیبات مومی بیشتری به کار رفته که موجب افزایش ماندگاری رژ لب می شود. آن ها در انواع براق، مخملی و اکلیلی تولید شده و گزینه مناسبی برای موقعیت های رسمی و غیر رسمی هستند.

رژهای مخملی: رژهای مخملی نوعی پرطرفدار از رژهای مات و نیمه مات هستند که لب را حجیم تر نشان می دهند و بافت برجسته ای بر روی لب دارند. برای زیبایی و لطافت بیشتر از بهترین مارک رژ‌لب مخملی موجود در بازار استفاده کنید.

رژ‌ لب مخملی
رژهای براق (لیپ گلاس): جلوه ای براق و درخشان که حجم لب های شما را افزایش می دهد. این ظاهر خیره کننده به خوبی لب ها را آبرسانی کرده و احساس راحتی به شما می دهد. البته به خاطر همین ترکیبات مرطوب کننده زیاد، احتمال دارد سریع از روی لب پاک شود. میزان رنگ دهی آن ها معمولا کم تر از رنگی است که از داخل بسته بندی دیده شده و حالت ملایمی دارند.

حتما بخوانید:  رژ لب طبیعی بدون سرب

 

رژهای مات یا مرطوب و درخشان؟

انواع رژ‌ لب💄
هر کسی به دنبال محصولی است که بیشترین احساس راحتی را با آن داشته باشد. رژی با حس راحتی روی لب، مرطوب کننده و ماندگاری و دوام بالا، اما متاسفانه این ویژگی ها با یکدیگر یکجا نمی گنجند. نقد به انواع رژ لب های با دوام بالا این است که خشک هستند،‌ متاسفانه همین خشک بودن است که موجب افزایش ماندگاری آنان شده است. چه از رژهای معمولی استفاده کنید و چه از رژهای مایع در هر صورت باید کمی از رطوبت را فدای ماندگاری بیشتر نمایید.

اگر می خواهید رطوبت یا درخشندگی آن را افزایش دهید، می توانید کمی از رژهای براق را روی رژ مات خود استفاده کنید. همچنین طرفداران رژهای براق و مرطوب باید در نظر داشته باشند که، دوام آن ها خیلی طولانی نیست و در طول روز نیاز به چندین بار تجدید دارند. اگر همزمان با خط لب از این محصولات استفاده کنید، دوام آن ها افزایش می یابد. چرا که خط لب ها خشک تر بوده و همچنین زیرساز مناسب و زیبایی چه برای خود لب و چه اطراف آن هستند و پس از گذشت زمان لبتان کاملا بدون رنگ نخواهد بود.

مشکلات خوردن غذا و رژ لب

انواع رژ‌ لب💄انواع رژ‌ لب💄
غذا خوردن از آن دسته کارهایی است که می تواند حسابی رژ لب را پاک یا خراب کند. اگرچه بسته به ترکیبات و فرمولاسیون رژی که انتخاب کرده اید، ممکن است بعد از غذا هنوز رژ‌ داشته باشد اما تمیزی و زیبایی آن مثل قبل نخواهد بود. بنابر این بهتر است در چنین شرایطی حتما رژتان را همراه خود داشته باشید. روغن و چربی رژ را در خود حل می کنند و به همین خاطر غذاهای چرب سریع تر رژ را پاک می کنند.

تنوع بسته بندی و بافت رژها
انواع ماتیک یا رژ لب در بسته بندی ها و شکل های ظاهری متفاوتی تولید می شوند که هر کدام بافت و ویژگی های منحصر به خود را دارند.

رژ جامد، معروف ترین و پرفروش ترین

انواع رژ‌ لب💄انواع رژ‌ لب💄
قدیمی ترین و رایج ترین نوع ماتیک که کاربرد آسانی دارد. رنگدانه های آن اغلب در مقایسه با نوع مایع قوی تر است و در تنوع رنگی بیشتری تولید و عرضه می شود. رژ لب جامد به اشکال مختلفی مثل رژهای پیچی یا معمولی، کاسه ای یا پالتی و رژ لب مدادی تقسیم بندی می شوند که روش استفاده و نوع کاربرد هر کدام متفاوت است.

رژ لب جامد
رژ پیچی: پرفروش ترین و معروفترین نوع رژ که همه با آن آشنایی دارند.

رژ کاسه ای: رژهای کاسه ای بیشتر توسط آرایشگران حرفه ای استفاده می شوند و برای استفاده از آن ها به قلم مو و براش آرایشی نیاز است.

رژ مدادی: ظاهر رژهای مدادی شبیه به خط لب اما با قطر مدادی کلفت تر است. استفاده از آن ها بسیار راحت بوده و نتیجه ای دقیق و منظم دارند.

رژ‌ مایع، محصولی برای استفاده روزانه

انواع رژ‌ لب💄انواع رژ‌ لب💄

رژهای مایع از دیگر نوع پرطرفدار هستند که در انواع مات، نیمه مات، کرمی، مخملی و براق تولید می شوند. حمل آنان در کیف آسان تر بوده و با توجه به چهره و استایل گوناگون افراد در رنگ ها و بافت های مختلف و هیجان انگیزی فروخته می شوند.

لاک لب یا تینت لب: لاک لب نوعی رژ مایع است که ماندگاری و دوام طولانی مدتی دارد. این محصولات دارای رنگ های مات و براق بوده و اغلب فاقد بو هستند. بسته بندی آن ها شباهت زیادی با لاک ناخن دارد و روی لب بسیار طبیعی به نظر می رسند.

برق لب: برق لب ها اکثرا از نوع رژ مایع بوده و لب را مرطوب و درخشان می سازند. رنگدانه های آنان بسیار کم است و پوشانندگی زیادی ندارند اما لب های را چرب و براق نشان می دهند. برق لب های فاقد رنگ و کاملا شفاف نیز برای حفاظت از لب یا استفاده بر روی سایر رژها استفاده می شوند. برق لب در بیشتر مواقع دارای SPF‌ است و در مقابل اشعه آفتاب از لب محافظت می کند.

تفاوت رژ لب مایع با رژ لب مدادی جامد

انواع رژ‌ لب💄انواع رژ‌ لب💄

رژهای مایع کاربری بسیار آسانی دارند و برای استفاده در هر مکانی مناسب هستند، اما رژهای مدادی جامد با دقت بسیار بر روی لب زده می شوند. رژ لب مدادی را می توان به عنوان بیس و برای افزایش ماندگاری سایر رژها استفاده کرد، در مقابل رژهای لب مایع (مخصوصا برق لب) گزینه فوق العاده ای برای استفاده بر روی دیگر رژها می باشند.

انتخاب رنگ رژ‌لب
انتخاب رنگ رژلب تاثیر چشمگیری در نتیجه نهایی آرایش و چهره افراد دارد. بهتر است رژ را با رنگ پوست، لباس، آرایش دیگر قسمت های صورت و متناسب با محلی که می خواهید بروید، انتخاب نمایید. در کل خانم های زیادی رژ لب هلویی و رژ لب کالباسی را انتخاب می کنند که رنگ هایی طبیعی، مناسب استفاده روزانه و متناسب برای بسیاری از شرایط هستند. در نهایت استفاده از هر نوع رژ‌لبی بر روی لب ها زیبایی خاص خودش را دارد.

رژ لب پوست های تیره
به افراد دارای پوست تیره یا برای آرایش های برنزه و کاراملی استفاده از رنگ های با تناژ قهوه ‌ای، بنفش، کاراملی، شرابی و قرمز با پایه آبی را توصیه می کنیم.

رژ‌لب پوست های سبزه
رنگ های قهوه‌ ای، بنفش، کاراملی، شرابی و قرمز با پایه آبی بیشترین همخوانی را با پوست های سبزه دارند.

رژ لب پوست های گندمی
صورتی، ارغوانی، هلویی و قرمز آلبالویی با پوست های گندمی ترکیب بسیار زیبایی را ایجاد کرده و جلوه چهره آن ها را دوچندان می سازند.

رژ‌لب پوست های سفید
صورتی روشن، مرجانی (صورتی مایل به نارنجی)، هلویی و رنگ قرمز خاکی با پوست های سفید و صورتی ترکیب فوق العاده زیبایی را شکل می دهند و می توانند بهترین انتخاب برای این دسته افراد باشند.

بالم لب و ویژگی های آن
بالم لب نوعی موم یا کرم است که خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی بالایی دارد. این محصولات لب ها را آبرسانی کرده و چرب می سازند و مانع ایجاد سنگینی، چسبندگی و ترک خوردن آن ها می شوند. لب ها بدلیل نداشتن غدد تعریق مستعد خشکی (مخصوصا در فصل زمستان) هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *