معرفی انواع مدل خط چشم مناسب چشم ریز و درشت
معرفی انواع مدل خط چشم مناسب چشم ریز و درشت

معرفی انواع مدل خط چشم مناسب چشم ریز و درشت | 💖 هفت رژ💖

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

 

معرفی انواع مدل خط چشم مناسب چشم ریز و درشت

 

 

معرفی انواع مدل خط چشم مناسب چشم ریز و درشت : معجزه خط چشم را نادیده نگیرید. در واقع یک خط چشم زیبا و حرفه‌ای می‌توانید چهره و چشمان شما را جذاب و خیره‌کننده کند.

حتی اگر به آرایش غلیظ علاقه ندارید، خط چشم باعث بشاش شدن چشم‌هایتان می‌شود. اما پیش از یادگیری کشیدن خط چشم، بهتر است بدانید که هر مدل چشم، یک مدل خط چشم منحصربه ‌فرد خود را دارد.

 

در این مقاله از هفت رژ سعی کردیم انواع مدل خط چشم برای چشم‌های ریز، درشت، گرد و پلک افتاده را فراهم سازیم تا آرایش چشمتان متناسب و جذاب و خیره‌کننده شود.

 

اگرچه ممکن است در ابتدا دستتان بلرزد و نتوانید به سادگی خط چشم صاف و زیبا بکشید، اما با کمی تمرین می‌توانید این مهارت را بیاموزید و آرایش چشم شیک و جذابی را تجربه کنید.با هفت رژ در ادامه میخواهیم درباره  نحوه آرایش چشم باتوجه به فرم چشم صحبت کنیم.

 

انواع خط چشم را بشناسیم:

 

با وجود بلاگرهای آرایشی و سلبریتی‌ها، تنوع محصولات آرایشی و بهداشتی روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و شما می‌توانید هر یک از این محصولات را با توجه به نوع پوست و علاقه خود استفاده کنید تا آرایش بی‌نقص و زیبایی را تجربه نمایید.

 

یکی از مدل‌های محبوب خط چشم میان آرایشگران، خط چشم ژله‌ای است. خرید خط چشم ژله‌ای بسیار به‌صرفه خواهد بود، چرا که معمولاً حجم آن زیاد است و شما می‌توانید با یک براش نازک یا باریک، به سادگی خط چشم بکشید.

 

دومین مدل خط چشم، خط چشم مایع است. کشیدن خط چشم مایع همچون نقاشی مینیاتوری می‌ماند. این مدل خط چشم به دو مدل خط چشم ماژیکی و مویی تقسیم می‌شود. توصیه می‌کنیم افرادی که مبتدی هستند از خط چشم ماژیکی و افرادی که لرزش دست کم‌تری دارند، از خط چشم مویی استفاده کنند.

اگر می‌خواهید خط چشمتان ثابت باقی بماند، خرید خط چشم ۲۴ ساعته را توصیه می‌کنیم.

 

سومین مدل خط چشم، مداد چشم است. اگر مبتدی هستید و ممکن است دستتان هنگام خط چشم کشیدن بلرزد، توصیه می‌کنیم مداد چشم تهیه کنید، چرا که راحت‌تر پاک می‌شود.

البته این روزها برای مدل آرایش چشم ساده  جدید نیز از مداد چشم رنگی یا سفید نیز استفاده می‌کنند که کاربرد بسیاری دارد.

 

زیرسازی خط چشم

پیش از خط چشم کشیدن باید اقدامات لازم همچون زیرسازی و کشیدن سایه چشم را انجام دهید و در نهایت خط چشم بکشید. برای شروع، ابتدا پوست صورت و اطراف چشمتان را با کمک کرم مرطوب کنند، نرم و مرطوب نمایید.

 

پس از مرطوب‌کننده، مقداری پرایمر روی پلک بزنید تا آرایش چشمتان ماندگاری بیشتری داشته باشد. پس از آن کمی کرم پودر و کانسیلر بزنید تا سیاهی دور چشمتان باقی نماند و پوستتان یک دست شود.

 

در صورتی که می‌خواهید چشمتان را آرایش کنید، نسبت به مدل چشمتان که در مقاله‌های گذشته توضیح دادیم، سایه چشم بزنید و در پایان خط چشم مناسب فرم چشمتان را بکشید.

 

انواع مدل خط چشم برای انواع چشم‌ها

اگر آرایشگاه بروید، احتمالاً مدل مویی انتخاب می‌کنید که متناسب با صورتتان باشد. اگر برای خرید لباس زنانه به فروشگاه می‌روید، لباسی تهیه می‌کنید که متناسب با اندامتان است.

 

کشیدن خط چشم نیز باید به گونه‌ای باشد که با فرم چشمتان متناسب گردد. از این رو در این بخش از مقاله سعی کردیم انواع مدل خط چشم برای انواع چشم‌ها را توضیح دهیم.

 

۱٫ خط چشم برای چشم‌های ریز:

معرفی انواع مدل خط چشم مناسب چشم ریز و درشت

 

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که افرادی که چشم ریز و بادامی دارند، نباید خط چشم بکشند. اما آرایش صورت شما زمانی کامل می‌شود که به درستی و متناسب با فرم صورت و چشمتان آرایش کنید.

 

به همین دلیل معجزه خط چشم برای چشم‌های ریز را نمی‌توان دست کم گرفت.
اگر چشم بادامی یا کوچک دارید، توصیه می‌کنیم از خط چشم ماژیکی نازک استفاده کنید.

این مدل خط چشم کمک می‌کند تا خط ظریف و نازکی روی پلکتان بکشید. بهترین مدل خط چشم برای چشم‌های ریز به گونه‌ای است که از گوشه چشم نازک باشد و از میانه چشم به ندرت ضخیم‌تر گردد. همچنین خط چشم گربه‌ای نیز برای چشم بادمی مناسب خواهد بود.

با این حال نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که اگر چشمتان بادامی و کوچک است، هرگز از خط چشم، زیر یا داخل چشمتان استفاده نکنید، چرا که باعث می‌شود چشمتان بادامی و کوچک‌تر به نظر برسد و فرم آرایشتان را نامتناسب سازد.

 

۲٫ خط چشم برای پلک افتاده:

خط چشم برای پلک افتاده

 

افرادی که چشما‌ن پف کرده و پلک افتاده دارند، معمولاً خط رویش مژه و پلکشان کاملاً مشخص نیست. اما کشیدن صحیح خط چشم، به زیباتر شدن این فرم چشم کمک بسزایی می‌کند. بهترین مدل خط چشم برای پلک افتاده، خط چشم پهن است.

 

معمولاً خط چشم نازکی که نزدیک رویش مژه باشد، دیده نمی‌شود و حتی ممکن است به سرعت پاک شود. توصیه می‌کنیم مدل خط چشم برای پلک‌های افتاده را ضخیم و گرد بکشید، به گونه‌ای که خط چشم شکسته نباشد و چشم‌ها را گرد و کشیده‌تر نشان دهد.

 

همچنین خط چشم گربه‌ای و کشیده، به کشیده‌تر شدن چشم‌ها کمک می‌کند. ناگفته نماند، اگر پلک افتاده یا پف‌دار دارید، هرگز خط چشم زیر چشمتان نزنید. برای نتیجه بهتر کشیدن خط چشم پلک افتاده، می‌توانید چشم‌هایتان را باز نگهدارید تا اندازه و ضخامت دقیق خط چشم را ببینید و راحت و دقیق‌تر بکشید.

 

۳٫ خط چشم برای چشم‌های درشت:

خط چشم برای چشم‌های درشت

افرادی که چشم‌های درشت دارند، به دو گروه تقسیم می‌شوند: چشم کشیده، چشم سر پایین. چشم کشیده به چشم‌هایی می‌گویند که طول بلند دارد. چشم سرپایین به چشمی می‌گویند که گوشه چشم روبه پایین است و چشم حالت خواب‌آلودگی یا به اصطلاح خمار دارد.

 

معمولاً کشیدن خط چشم برای چشم‌های درشت متفاوت است. اگر چشمتان درشت و کشیده است، یک خط چشم نازک، نزدیک رویش مژه‌ها مناسب چشمتان خواهد بود و نیازی به کشیدن خط چشم کشیده یا گربه‌ای نیست.

 

اما اگر چشمتان رو به پایین است، توصیه می‌کنیم خط چشم نازک بکشید و دم خط چشم را رو به بالا ادامه دهید تا چشمتان خسته و خواب‌آلود به نظر نرسد. همچنین افرادی که می‌خواهند خط چشم برای چشم‌های درشت بکشند، می‌توانند خط چشم را از میانه چشم آغاز کنند و یک خط چشم نیمه بکشند.

 

۴٫ خط چشم برای چشم‌های گرد:

معرفی انواع مدل خط چشم مناسب چشم ریز و درشت

معرفی انواع مدل خط چشم مناسب چشم

 

افرادی که چشم‌های گرد دارند، می‌توانند به چندین روش خط چشم بکشند. در این صورت شما می‌توانید خط چشم نازک یا ضخیم را برای چشمتان انتخاب کنید، اما باید تناسب آن را با صورتتان بررسی نمایید تا آرایشتان نامتناسب نشود.

 

اگر می‌خواهید خط چشم برای چشم‌های گرد بکشید، توصیه می‌کنیم مدل خط چشم نازک را انتخاب کنید، اما آن را تا گوشه چشم ادامه ندهید، به بیان دیگر مدل خط چشمتان گربه‌ای نشود.

 

سپس از سایه چشم مشکی یا قهوه‌ای تیره استفاده کنید و گوشه چشمتان به صورت خط چشم کشیده یا گربه‌ای بکشید تا چشمتان کشیده‌تر شود.

 

در روش دوم می‌توانید خط چشم را از میانه چشم شروع کنید و در ادامه ضخامت خط چشم را بیشتر کنید و آن را به صورت کشیده و گربه‌ای بکشید تا چشمتان حالت کشیده‌تر پیدا کند. انتخاب هر دو روش به سلیقه و فرم صورتتان بستگی دارد.

 

ترفند ساده کشیدن خط چشم

اگر مبتدی هستید و می‌خواهید کشیدن خط چشم را بیاموزید، توصیه می‌کنیم به موارد زیر توجه کنید تا خط چشم زیبا، بی‌نقص و صافی روی پلکتان بکشید و چشم و آرایش صورتتان را زیبا، چشمگیر و حرفه‌ای‌تر نمایید.

 

• یکی از روش‌های ساده کشیدن خط چشم، استفاده از مداد چشم است. ابتدا مداد چشم را به صورت نازک و کمرنگ روی پلکتان بکشید و در صورت رضایت و تناسب با صورتتان، روی آن را خط چشم مایع یا ژله‌ای بکشید.

 

• دومین روش، استفاده از سایه چشم است. شما می‌توانید روی خط رویش مژه‌هایتان سایه چشم مشکی یا قهوه‌ای پررنگ بکشید و در نهایت یک خط چشم نازک روی خط رویش مژه‌هایتان بزنید.

 

• سومین روش، کشیدن خط چشم نیمه است. بنابراین برای کشیدن این مدل خط چشم، از میانه چشمتان شروع کنید و آن را ادامه دهید و سپس به گوشه چشم نزدیک بینی‌تان بازگردید و خط چشمتان را کامل کنید.

 

• چهارمین روش برای کشیدن خط چشم گربه‌ای، ایجاد یک مثلث کج کوچک (به صورت فرضی اگر این گوشه تیز مثلث را ادامه دهید به دُم ابرویتان می‌رسید) گوشه چشمتان است. پس از کشیدن خط چشم، می‌توانید داخل مثلث را پر کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *