آشنایی با سبک های آرایش زیبا
آشنایی با سبک های آرایش زیبا

آشنایی با سبک های آرایش زیبا ✔️ سایت آرایشی هفت رژ 🥇

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

آشنایی با سبک های آرایش زیبا

آشنایی با سبک های آرایش زیبا  بسیار وسیع و پیچیده می باشد که برای تسلط پیدا کردن به همه قواعد و قانون آن در دنیای میکاپ و آرایش نیاز به تجربه فراوانی دارد. سبک های آرایشی را می توان بر اساس چگونگی استفاده از عمق و رنگ و همچنین توازن میان آرایش قسمت های مختلف اجزای صورت دسته بندی کرد. در دنیای میکاپ، چند استایل یا سبک معروف وجود دارد که از جمله آن ها می توان به سبک کلاسیک، اروپایی، عربی، هالیوودی و… اشاره کرد. در میان برخی سبک های آرایشی تفاوت بسیار کوچکی وجود دارد که تشخیص را برای افراد سخت می کند. در صورت داشتن ذوق و علاقه و خلاقیت به خرج دادن همراه با رعایت نکات و قواعد مربوط به هر سبکی می توان مهارت کافی را به دست آورد. هدف ما معرفی سبک های معروف آرایش به شما عزیزان میباشد.

آشنایی با سبک های آرایش زیبا

آرایش کلاسیک – Classic makeup

آرایش کلاسیک آرایشی است که بر پایه سبک معمولی با اصول خاص انجام می شود و هیچ گونه طراحی و دیزاین در آن دیده نمی شود. روش اصلی و اولیه در هرکاری را کلاسیک می گویند. آرایش کلاسیک همان آرایش های پایه و اصلی است که عاری از هرگونه نقش و نگار و طراحی، کاملاً ساده و بدون طرح های فشن است. یکی از ویژگی‌های جالب آرایش کلاسیک در این است که چهره خانم‌ها با آن، شبیه چهره معصومانه عروسک‌ها می‌شود و این از دوست ‌داشتنی ‌ترین معیارهای آرایشی است که خیلی از بانوان به دنبال آن هستند.

در آرایش کلاسیک زیرسازی و متعادل سازی چهره با فرمول های ثابت انجام شده و تنوع رنگ در چهارچوبی قانونمند به کار گرفته می شود. وزن آرایش در دو ناحیه چشم ها و لب ها در تناسب کامل با یکدیگر بوده و اگر آرایش چشم ها در این سبک سنگین و غلیظ باشد استفاده از رژ لب باید به شکلی ملایم انجام شود و برعکس.

آشنایی با سبک های آرایش زیبا

آرایش اروپایی یا لایت – European makeup

کلمه لایت یک کلمه انگلیسی به معنی روشن است. که به دلیل استفاده از رنگ‌های روشن در این سبک آرایش برای آن انتخاب شده است. و به دلیل رواج استفاده از این سبک در اروپا به سبک اروپایی نیز شناخته شده است. آرایش لایت یا آرایش اروپایی که با نام‌های آرایش ملایم یا آرایش دخترانه هم عنوان می‌شود سبکی از آرایش است که حالت طبیعی از آرایش را روی صورت ایجاد می‌کند.یعنی خبری از رژلب های پررنگ و تیره، مژه و آرایش چشم بولد و غلیظ نیست و همه چیز کاملا نچرال و طبیعی است.

آشنایی با سبک های آرایش زیبا

آرایش شرقی – Oriental makeup

در آرایش شرقی محدودیتی در زمینه استفاده از رنگ‌های متنوع وجود ندارد ولی استفاده از رنگ‌های شاد و زنده و گرم بیشتر به چشم می آید. سلیقه شخصی در میکاپ های شرقی بیشتر از میکاپ اروپایی و غیره اعمال می‌شود هارمونی داشتن رژلب، رنگ مو ،رنگ لباس و کل میکاپ از اهمیت زیادی برخوردار است.

آشنایی با سبک های آرایش زیبا

آرایش عربی – Arabic makeup

آشنایی با سبک های آرایش زیبا

در آرایش عربی به دلیل استفاده از رنگ های گرم و تیره به میزان بالا شاهد یک آرایش غلیظ خواهیم بود. استفاده زیاد از رنگ های چرب و براق باعث شلوغ شدن و تغییرات زیادی در چهره فرد می شود و اصلا هیچ شباهتی به سبک های آرایشی دیگر ندارد. در این سبک در تمام اجزای صورت ( چشم ، ابرو ، گونه و لب ) استفاده از رنگ های تیره بلامانع است. ابروهای پررنگ ، خط چشم بلد و سایه های گرم ، گونه های برجسته و رژ لب غلیظ از ویژگی های بارز سبک عربی می باشد.

آشنایی با سبک های آرایش زیبا

آرایش هالیوودی – Hollywood makeup

در آرایش به سبک هالیوودی معمولا تمرکز بر متعادل سازی چهره به نحوی نامحسوس انجام شده و تا حد ممکن از استفاده بی رویه از فوندانسیون در آن پرهیز می شود. در این سبک میکاپ استفاده از رنگ های پایه و نزدیک به رنگ طبیعی پوست شخص مورد توجه است و بازی با طیف ملایم از رنگ های زنده و شاد در آن تا جایی که طراوت طبیعی چهره را کاور نکند مجاز می باشد. در این سبک از میکاپ معمولا شاهد تضاد شدید وزن آرایش در ناحیه چشم ها و لب ها هستیم و گاه با افکت های جالب توجه از تیرگی هایی هنرمندانه در ناحیه چشم ها و بی رنگی و درخشانی قابل تحسین در ناحیه لب ها روبرو میشویم.

آشنایی با سبک های آرایش زیبا

آرایش خلیجی – Gulf makeup

در آرایش صورت خلیجی بیشترین تمرکز روی چشم ها است. این نوع آرایش که یکی از سبک های محبوب در جنوب کشور است، ولی در تمام ایران طرفدار دارد و به طور کل آرایشی غلیظ محسوب می شود. در این نوع آرایش که بیشتر تمرکز بر روی چشم ها است از رنگ های تیره و خیره کننده مانند مشکی، طلایی، بنفش و قهوه ای برای سایه زدن چشم ها استفاده می شود. برای انجام آرایش صورت خلیجی شما نیاز نیست حتما یک آرایشگر حرفه ای باشید و می توانید با رعایت کردن چند نکته آرایشی در منزل این کار را خودتان انجام دهید.

آشنایی با سبک های آرایش زیبا

آرایش هندی – Indian makeup

در اغلب مدل های میکاپ هندی برای میکاپ چشم ها از خط چشم پهن و سایه نقره ای و طلایی استفاده می شود همچنین در این سبک میکاپ صورت برای میکاپ لب ها از رژلب صورتی و یا قرمز استفاده می شود. میکاپ هندی به صورت غلیظ انجام می شود به همین دلیل است که برای عروسی ها و مجالس رسمی می تواند انتخاب ایده آل و مناسبی باشد.

آشنایی با سبک های آرایش زیبا

کشیدن خط چشم یکی از ضروری مراحل در میکاپ هندی است و اگر شما تمایل دارید چشم هایی دلفریب و جذاب داشته باشید بهتر است از مدل های خط چشم گربه ای و یا خط چشم پهن و دنباله دار برای میکاپ چشم های خود استفاده کنید این مدل خط چشم ها علاوه بر اینکه خاص و منحصر به فرد هستند باعث می شوند تا چشم های شما بزرگ تر به نظر برسند.

آشنایی با سبک های آرایش زیبا

به این مطلب امتیاز دهید

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *