مراحل کامل آرایش صورت
مراحل کامل آرایش صورت

مراحل کامل آرایش صورت | هفت رژ ❤️ فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی ایرانی و خارجی اصل

زمان مطالعه این مطلب: 8 دقیقه

مراحل کامل آرایش صورت : اگر چه که آرایش کردن برای خانم ها خیلی هم ضروری نیست، اما برای بسیاری از آنها امری مطلوب محسوب شده و باعث بالاتر رفتن اعتماد به نفس شان می شود. از این رو دانستن نحوه ی اجرای یک آرایش خوب و درست، برای خانم ها مهم است. آرایش خوب نه تنها چهره ی فرد را زیباتر می کند بلکه باعث می شود فرد بتواند مدت طولانی تری آن را روی صورت خود داشته باشد. آرایش ساده یا آرایش غلیظ، هر دو مراحل نسبتا یکسانی دارند و تنها در نوع رنگ ها و میزان آنها با هم تفاوت دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با مرحله به مرحله ی یک آرایش اصولی آشنا کنیم. پس با ما تا انتها همراه باشید در هفت رژ

شستن صورت و استفاده از تونر و مرطوب کننده

وقتی شما آرایش می کنید، منافذ باز صورت تان را می بندید، از این رو بهتر است قبل از هر آرایشی، ابتدا صورت تان را خوب بشورید و از تونر استفاده کنید. استفاده از کرم های مرطوب کننده نیز منجر به نرم تر شدن پوست می شود و از پوست در برابر خشک شدن زیر آرایش جلوگیری می کند. در هنگام استفاده از کرم های مرطوب کننده یادتان باشد قسمت هایی که بیشتر در معرض خشکی هستند را مرطوب تر کنید. در صورتی که پوست چربی دارید نیز از کرم های مرطوب کننده ی سبک تر می توانید استفاده کنید.

استفاده از پرایمر

پرایمر جزو لوازم آرایش ضروری برای هر فردی نیست اما به بهتر جلوه دادن آرایش خیلی کمک می کند. حتی استفاده ی مقدار کمی از پرایمر می تواند انعکاس نور از منافذ پوست را کاهش دهد و در عکاسی یا موقعیت های مهم، پوست را خیلی بهتر نشان دهد. به طور کلی بیشتر پرایمرها باعث بسته شدن منافذ پوست فرد نمی شوند.

مراحل کامل آرایش صورت

مراحل کامل آرایش صورت

 

زیرسازی مناسب با پوست

برای یک زیرسازی مناسب، محصولات متنوعی وجود دارد؛محصولاتی که در حالت های پودری و مایع و کرمی در دسترس هستند. اگر پوست چربی دارید، بهتر است از محصولات پودری استفاده کنید و در صورتی که پوست تان خشک است بهتر است نمونه های کرمی و مایع را انتخاب کنید. وجه تمایز دیگر محصولات زیرسازی، تنالیته ی رنگ آنها است. این محصولات دارای تناژ رنگی گرم و سرد هستند که با رنگ اصلی پوست شما مرتبطند. نکته ی دیگری که در رابطه با محصولات زیرسازی باید به خاطر داشته باشید تراکم این محصولات است. هر چه یک محصول پرتراکم تر باشد یعنی قدرت پوشانندگی بیشتری نیز دارد. در صورتی که می خواهید ظاهری طبیعی داشته باشید می تواند از بی بی کرم ها استفاده کنید. پس از تهیه ی محصول مناسب برای زیرسازی، باید به کمک براش ها یا پدهای آرایشی، با ضربه زدن و به آرامی آن ها را به صورت خود بزنید و این کار را تا زمانی ادامه دهید که کاملا محو و  صاف شوند.

استفاده از کانسیلر

یکی از مهم تین مراحل در آرایش صورت، استفاده از کانسیلر است. در صورتی که روی صورت تان جای جوش، زخم یا لکی وجود دارد، می توانید برای رفع آن از کانسیلر استفاده کنید. در انتخاب رنگ کانسیلر باید به تناژ رنگ پوست خود دقت کنید تا با هم همخوانی داشته باشند و آرایش تان طبیعی به نظر برسد. در صورتی که می خواهید با کانسیلر سیاهی زیر چشم خود را بپوشانید، ابتدا یک مثلث وارونه از زیر چشم تا بالای گونه هایتان بکشید و سپس به آرامی با دست یا اسفنج آرایشی، آن را محو کنید. و اگر می خواهید به کمک کانسیلر جوش های صورت تان را بپوشانید، بهتر است از کانسیلر سبز برای رفع قرمزی جوش ها استفاده کنید و بعد از آن کانسیلر عادی و روزانه تان را استفاده کنید.

مراحل کامل آرایش صورت

مراحل کامل آرایش صورت

 

تثبیت آرایش

یکی از فاکتورهای مهم یک آرایش خوب، دوام و ماندگاری آن است. برای این کار می توانید از تثبیت کننده ها استفاده کنید تا انعکاس نور از پوست شما را کم کرده و دوام آرایش تان را بیشتر کنند. اگر تثبیت کننده ی شما به صورت اسپری است که استفاده از آن بسیار ساده است و در صورتی که از تثبیت کننده های پودری استفاده می کنید، باید به آرامی با کمک براش های مخصوص، آن را به صورت خود بزنید.

استفاده از برنزه کننده برای افزودن رنگ به صورت

برنزه کننده ها به تنهایی یا با کمی رژ گونه استفاده می شوند و باعث اضافه کردن رنگ به صورت می شوند. برای پخش کردن یک دست برنزه کننده باید از یک براش آرایشی نرم استفاده کنید و در صورتی که احساس کردید خیلی از برنزه کننده استفاده کردید، می توانید به کمک پودر مات کننده، آن را کمرنگ تر کنید. در صورت تمایل به استفاده از برنزه کننده با رژ گونه، آن را راستای خط رویش مو، داخل فرورفتگی های گونه و زیر چانه تان بزنید.

استفاده از رژ گونه

رژ گونه هم مانند محصولات زیرسازی در حالت مختلف پودری و کرمی و مایع در دسترس است. برای پوست های چرب عموما از رژ گونه های پودری استفاده می شود و نمونه های مایع و کرمی برای پوست های خشک مناسب ترند. برای استفاده از رژ گونه نکات زیر را رعایت کنید:

✔️در صورتی که پوست شما سفید و روشن است بهتر است از رژ گونه های هلویی و کم رنگ استفاده کنید.

✔️اگر پوست شما نه تیره و نه روشن است، رنگ های صورتی و هلویی مناسب شما هستند.

✔️در صورتی که پوست شما تیره است بهتر است از رژ گونه هایی با تناژهای نارنجی و قرمز و برنز استفاده کنید.

نحوه ی استفاده از رژ گونه

بعد از انتخاب رژ گونه مناسب، باید آن را به درستی روی صورت خود استفاده کنید. در صورتی که از رژ گونه پودری استفاده می کنید باید از براش استفاده کنید در حالی که اگر از رژ گونه های کرمی یا مایع استفاده می کنید می توانید به کمک انگشتان دست آن را روی گونه هایتان بزنید. به طور کلی رژ گونه باید از ابتدای گونه شروع شود و تا قسمت شقیقه ها ادامه پیدا کند. می توانید از رژ گونه برای کانتور صورت نیز استفاده کنید.

✔️اگر صورت گردی دارید و می خواهید آن را لاغرتر نشان دهید، ابتدا گونه هایتان را از داخل به درون بکشید و رژ گونه را به قسمت فرورفتگی بزنید و تا قسمت شقیقه ها پیش روید.

✔️در صورتی که حالت صورت شما قلبی است، برای برطرف کردن آن براش رژ گونه را باید روی سیب گونه زده و تا خط رویش مو ادامه دهید.

✔️برای کاهش کشیدگی صورت تان، می توانید براش رژ گونه را روی سیب گونه تان بزنید اما دیگر تا قسمت شقیقه ها ادامه ندهید.

پودر و اسپری تثبیت کننده

پس از استفاده از برنزه کننده و رژ گونه، بهتر است از اسپری یا پودر تثبیت کننده استفاده کنید تا از محو شدن آنها جلوگیری کند.

مراحل کامل آرایش صورت

مراحل کامل آرایش صورت

 

آرایش چشم

استفاده از پرایمر سایه

در صورتی که از پرایمر سایه استفاده کنید، سطح پلک شما صاف تر می شود و این امر سایه زدن را آسان تر می کند. هم چنین باعث می شود تا آرایش چشمتان ماندگاری بیشتری داشته باشد.

سایه ی چشم

در انتخاب رنگ سایه ی چشم، اگر می خواهید ظاهری یکپارچه داشته باشید باید از رنگ های یک خانواده استفاده کنید و در صورتی که می خواهید آرایش شما خاص تر به نظر برسد، می توانید از رنگ های متضاد استفاده کنید. در صورتی که از رنگ های خنثی با کرم و قهوه ای استفاده کنید، ترکیب رنگی طبیعی خواهید داشت. ترکیب رنگی های طلایی و نقره ای نیز رنگ های چشمگیری برای سایه هستند. در صورتی که می خواهید چشم خود را برجسته تر نشان دهید، از رنگ هایی متضاد با رنگ چشمتان استفاده کنید.

چطور سایه بزنیم؟

سایه زدن را باید از خط مژه شروع کرده و به سمت ابروها بروید. ترکیب این سایه ها باید نزدیک به رنگ پوست شما باشند. در صورتی که می خواهید آرایش ساده ای داشته باشید از سایه های مات و در غیر این صورت از سایه های براق استفاده کنید. می توانید در همین مرحله سایه زدن را تمام کنید اما در صورتی که می خواهید آرایش چشم پیچیده تری داشته باشید، مطالب بعدی را نیز بخوانید.

در صورتی که می خواهید به چشم خود ابعاد بدهید باید از تیره ترین سایه تان برای قسمت چین پلک تان استفاده کنید. اگر می خواهید سایه چشم اسموکی داشته باشید باید سایه را با کمک براشی باریک به قسمت بیرون چشم خود بزنید و سپس به داخل محو کنید. برای اسموکی تر شدن سایه تان، مقداری از سایه تیره را روی مژه های پایین چشمتان نیز بزنید.

اگر می خواهید چشمتان درشت تر به نظر برسد، سایه های روشن و براق را روی گوشه های داخلی چشم خود بزنید.

استفاده از خط چشم

برای کشیدن خط چشم باید سرتان را به عقب خم کنید و پلک خود را پایین بیاورید. سپس به آرامی و با دقت خط چشم بکشید. برای آرایش روزمره و طبیعی بهتر است از خط چشم هایی  با رنگ های ساده تر استفاده کنید. اگر هم می خواهید خط چشمی حرفه ای بکشید می توانید با خط چشم های مایع خط چشم کشیده و آن را تا قسمت بیرونی چشمتان ادامه دهید.

مراحل کامل آرایش صورت

مراحل کامل آرایش صورت

 

ریمل و مژه هایی بلندتر

برای زیباتر شدن مژه ها، بهتر است از ریمل حجم دهنده و بلند کننده استفاده کنید. ریمل زدن را از قسمت پایین مژه ها شروع کنید. می توانید برای داشتن ظاهری طبیعی تر از ریمل قهوه ای یا مشکی فقط برای ردیف بالای مژه هایتان استفاده کنید.

آرایش لب ها

قبل از هر کاری بهتر است برای صاف و مرطوب شدن و همچنین حجم دادن به لب از بالم لب استفاده کنید و سپس روی آن رژ بزنید. برای استفاده روزانه می توانید بالم لب را به تنهایی نیز استفاده کنید. برای انتخاب رژ لب شما می توانید از هر رنگی که دلخواهتان است استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید که رنگ رژ لب و خط لب شما باید با هم هماهنگی داشته باشند. برای طبیعی تر بودن آرایش تان بهتر است از رژ لب های براق استفاده نکنید. یادتان باشد در صورتی که آرایش چشم خیلی غلیظ و پررنگی دارید، بهتر است لب هایتان خیلی پررنگ و پرزرق و برق نباشد.

کشیدن خط لب دور لب ها

این کار نه تنها آرایش را زیباتر می کند بلکه باعث می شود رژ لب پخش نشود. اگر می خواهید لب های خود را درشت تر نشان دهید، می تواند خط لب را از بالاتر لبتان بکشید.

کشیدن خط لب روی لب ها

اگر می خواهید آرایش لب شما مدت طولانی تری ماندگاری داشته باشد، قبل از رژ زدن، خط لب را روی کل لبتان بزنید. این کار همچنین باعث می شود تا رژ لب شما پررنگ تر به نظر برسد.

رژ لب بزنید

رژ لب دلخواهتان را با کمک تیوب خودش یا با استفاده از براش مخصوص رژ لب، روی لبتان بزنید و سعی کنید از خط لب بیرون نزنید. برای ماندگارتر شدن رژ لبتان پس از یک دور رژ زدن، دستمالی را تا کردن و بین لب هایتان فشار دهید و سپس مجدد رژ لب بزنید. مراقب باشید دندان هایتان رژی نشده باشد. به منظور ماندگاری بیشتر رژ لب، همچنین می توانید دستمال تا کرده را روی لب خود گذاشته و با براش به آرامی روی دستمال پودر تثبیت کننده بزنید و سپس به آرامی دستمال را از لب تان جدا کنید. پس از پایان مراحل رژ زدن در صورت تمایل می توانید از برق لب استفاده کنید. این کار لب ها را بزرگ تر نشان می دهد. می توان از برق لب برای کل لب یا تنها برای قسمت میانی آن استفاده کرد.

مراحل کامل آرایش صورت

مراحل کامل آرایش صورت

 

نکات آرایشی

حال که تمام مراحل یک آرایش کامل را با هم بررسی کردیم بهتر است برخی نکات ریز آرایشی را نیز بدانیم:

  • بعد از استفاده از مرطوب کننده، بهتر است چند دقیقه صبر کنید و سپس از کرم پودر یا پنکیک استفاده کنید.
  • در کل آرایش انتخاب کنید که یا تمرکز روی لب هایتان باشد یا چشم هایتان. غلیظ آرایش کردن هر دوی این ها، ظاهر خوبی به آرایش شما نمی دهد.
  • در صورتی که از خط چشم مدادی استفاده می کنید، بهتر است سایه چشمتان نیز تقریبا همرنگ آن باشد.
  • بهتر است کرم های مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که ضد آفتاب نیز هستند.
  • در صورتی که می خواهید آرایش تان خیلی ساده باشد اصلا رژ لب نزده و تنها از برق لب استفاده کنید.
  • کرم پودرهای مایع نتیجه ی بهتری در مقایسه با سایر کرم پودرها به شما می دهند.
  • برای طبیعی و زیباتر شدن چشمانتان از فرمژه و مژه مصنوعی استفاده نکنید.
5/5 - (27 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *