نکاتی که آرایش شما را زیباتر و ماندگارتر می کنند
نکات ماندگاری آرایش صورت

نکات ماندگاری آرایش صورت | هفت رژ ❤️ فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی ایرانی و خارجی اصل

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

نکات ماندگاری آرایش صورت : تنها کافیست که در فضای مجازی کلمه ی میکاپ را سرچ کنید، سپس با حجم عظیمی از ویدئوهای مختلف در این زمینه مواجه می شوید. احتمال بعد از تماشای این ویدئوها به این فکر می کنید که اگر خودتان بخواهید میکاپ را انجام دهید، کار سختی پیش رو نخواهید داشت؛ اما وقتی شروع به کار می کنید احتمالا اوضاع فرق خواهد کرد. در این مرحله هزاران سوال ممکن است به ذهن شما برسد. اینکه چقدر از فلان ماده ی آرایشی را استفاده کنیم، دستمان را در چه حالتی قرار دهیم و یا چه کار کنیم که آرایش مان تکراری نباشد. حتی گاهی پس از حرفه ای شدن در امر میکاپ نیز احساس می کنیم کار ما با آنچه در ویدئوها می بینیم تفاوت دارد. نکات ریزی که ما انجام نمی دهیم و انجام دادن آن می تواند تغییری اساسی در میکاپ ما داشته باشد. در این مقاله قصد داریم هفت نکته ی آرایشی از این قبیل را با هم بررسی کنیم تا میکاپ حرفه ای تری داشته باشیم. با ما همراه باشید در هفت رژ

استفاده از سایه چشم رنگی به عنوان خط چشم رنگارنگ

شما به راحتی می توانید چشمان بی حال و خسته ی خود را با یک خط چشم پر از نشاط و شادابی کنید. عموما خط چشم ها با رنگ مشکی شناخته شده اند. اما گاهی نیاز داریم به تناسب لباس مان رنگ دیگری برای خط چشم داشته باشیم. اینجاست که سایه ها به کمک ما می آیند. برای اینکه از سایه ی چشم به عنوان خط چشم استفاده کنید ابتدا نیاز به براشی سفت و زاویه دار دارید. در مرحله ی بعد چند قطره روغن آرایشی روی دستتان بزنید و رنگ سایه ی مورد نظر را روی آن بریزید. سپس با براش مورد نظرتان روغن و سایه را خوب با هم مخلوط کنید. حالا آن مدل خط چشمی که دوست دارید را با این ترکیب بکشید. این نوع خط چشم نه تنها جذابیت شما را دو چندان می کند بلکه زمان طولانی تری نیز بر روی چشمان شما خواهد ماند.

نکات ماندگاری آرایش صورت

نکات ماندگاری آرایش صورت

 

استفاده از محصولات کرمی برای مرطوب ماندن میکاپ

محصولاتی که حالت پودری دارند مانند پنکیک، باعث خشکی و پوسته پوسته شدن صورت شما می شوند و باعث می شوند تمام زحمت شما برای میکاپتان هدر برود. اما اگر این محصولات را با محصولات کرمی جایگزین کنید دیگر چنین مشکلی نخواهید داشت. محصولات کرمی به آسانی در فرورفتگی های پوست شما نفوذ می کنند و در قسمت های حساس صورت مانند گوشه ها بینی یا زیر چشم به کمک شما می آیند. به یاد داشته باشید که بهتر است قبل از شروع میکاپ از مرطوب کننده یا آبرسان استفاده کنید. در پایان هم استفاده از اسپری فیکس را فراموش نکنید که باعث ماندگاری و لطیف تر شدن آرایش شما می شود.

نکات ماندگاری آرایش صورت

 

گردی صورت با مدل ابرو و هایلایتر

امروزه مد در دنیای میکاپ در چهره های کشیده و چشمان درشت است. از این رو افراد با صورت گرد به دنبال راهی برای داشتن صورتی کشیده هستند. هایلایتر وسیله ای آرایشی است که در این امر به کمک افراد می آید. کار اصلی این وسیله آرایشی، ایجاد اختلاف دید در زیبایی است. قسمت هایی از صورت مانند استخوان ابرو، نوک بینی، چانه و فرورفتگی بالای لب به کشیده تر دیده شدن صورت کمک می کنند. یکی دیگر از روش های کشیده تر نشان دادن صورت، قوس ابرو است. هر چه این قوس بیشتر باشد، چهره را کشیده تر نشان می دهد. علاوه بر این می توانید برای کشیده تر نشان دادن صورت تان، سایه چشمتان را تا حد معقولی به خارج از چشم ببرید.

نکات ماندگاری آرایش صورت

نکات ماندگاری آرایش صورت

 

جدا کردن تارهای مژه ها از هم

این سوال که چطور بدون این که مژه ها به هم بچسبند ریمل بزنیم، احتمالا سوال همه در میکاپ است. همه ی ما با این صحنه مواجه شده ایم که پس از ریمل زدن مژه هایی چسبیده به هم و نازیباتر داریم. اما این امر دلیل نمی شود که بی خیال ریمل زدن شویم. برای حل این مشکل باید از برس های ابرو استفاده کنیم. این برس ها کمک می کنند تا مژه ها مرتب تر شده و گره های آنها باز شوند. برس اسپولی بهترین گزینه برای این کار است. دندانه های مناسب این برس بدون اینکه به مژه آسیب بزنند، آنها را زیباتر کرده و اجازه می دهند تا از هر نوع ریملی به راحتی استفاده کنید.

نکات ماندگاری آرایش صورت

به مژه های مصنوعی دقت کنید

اگر همه ی مراحل میکاپ را به درستی انجام دادید و باز احساس خوبی ندارید، احتمالا باید حواس تان را به مژه مصنوعی هایتان جمع کنید. چشمان افراد منحصر به فرد هستند و مژه ای که چشمان یک فرد را زیبا می کند ممکن است در چشم فرد دیگری باعث نازیبا شدن شود. کاری که باید در این مرحله انجام دهید این است که مژه مصنوعی تان را برش دهید. قبل از اینکه به مژه تان چسب بزنید، ابتدا آن را روی پلک تان آزمایش کنید. اگر این مژه از گوشه ی چشمان شما بیرون زد، یعنی مژه مناسب چشمان شما نیست. برای حل این مشکل می توانید مژه را از قسمت داخلی اش ببرید و یا آن را چند تکه کنید. به این صورت که مژه را به دو یا سه قسمت مساوی تقسیم کنید و هنگام چسباندن هر تکه از مژه، قسمتی از لبه ها را روی هم قرار دهید. اگر چه راه حل دوم خیلی سخت است اما نتیجه ی کار بسیار زیباست.

نکات ماندگاری آرایش صورت

نکات ماندگاری آرایش صورت

 

دست و دلبازی در آرایش چشم

چشم ها نقش بسیار مهمی در آرایش صورت دارند. از این رو نکات زیادی نیز در رابطه با آرایش چشم ها وجود دارد. یکی از نکاتی که باید در آرایش چشم در نظر بگیرید این است که برای پشت چشمانتان از کانسیلر استفاده کنید. این راهکار مخصوصا برای افراد عینکی مناسب است. در انتخاب مدل ابرو برای چهره تان حساس باشید و دقت کنید که چه مدل ابرویی با صورت شما همخوانی دارد.

نکات ماندگاری آرایش صورت

کانسیلر یکدست

شما از هر نوع کانسیلری استفاده کنید، خواهید دید که در چین و چروک های صورت شما جمع خواهد شد. اما راه هایی برای کمتر کردن این ترک ها در چین و چروک ها وجود دارد. برای این منظور ابتدا زیر چشمانتان را مرطوب کنید. و سپس مقدار کمی کانسیلر روی آن بزنید. برای این که نفوذ کانسیلر بالاتر برود می توانید کانسیلر را با کمی پودر فیکس مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که استفاده کردن از پودر فیکس در انتهای کار به شدت از ترک خوردن کانسیلر جلوگیری می کند.

نکات ماندگاری آرایش صورت

نکات ماندگاری آرایش صورت

 

جمع بندی

در این مقاله با هم ۷ نکته را بررسی کردیم که به شما کمک می کنند تا آرایشی حرفه ای تر و بدون نقص تر داشته باشید. به شما پیشنهاد می کنیم تا در کنار رعایت کردن این نکات آرایشی، محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب و معتبری را که دارای ضمانت اصالت کالا نیز هستند برای خود تهیه کنید.

5/5 - (24 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *