انواع روش های حجیم کردن لب ها
انواع روش های حجیم کردن لب ها

انواع روش های حجیم کردن لب ها | هفت رژ ❤️ سایت تخفیف لوازم آرایشی✔️

زمان مطالعه این مطلب: 8 دقیقه

انواع روش های حجیم کردن لب ها : لب‌های زیبا و خوش‌فرم در زیبایی صورت تاثیر بسیاری دارند. برخی از خانم‌ها به دلایل ژنتیکی یا بالا رفتن سن زیبایی لب‌هایشان را از دست می‌دهند؛ همچنین برخی از خانم‌ها دوست دارند لب‌هایشان حجیم‌تر و خوش‌فرم‌تر دیده شود. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به تمام روش‌های کلینیکال و یا خانگی برای حجم دادن به لب‌ها که می‌توانند لب‌های شما را به شکل دائمی، نیمه دائمی و یا کوتاه‌مدت زیباتر و خوش‌فرم‌تر کنند. با ما همراه باشید در هفت رژ

روش‌های کلینیکی و پزشکی برای تغییر فرم و حجم دادن به لب‌ها

قبل از هر چیز باید بدانید که روش‌های درمانی نسبتا تهاجمی افزایش لب مانند تزریق فیلر یا ژل حتما باید در کلینیک‌های معتبر پزشکی توسط پزشک ماهر و مسلط انجام شوند. اخیرا دیده شده برخی از سالن‌های زیبایی بدون داشتن تخصص پزشکی لازم اقدام به انجام خدماتی مانند تزریق ژل می‌کنند. این کار بسیار می‌تواند خطرناک باشد چرا که محل تزریق و مقدار تزریق در هر ناحیه اهمیت بسیاری دارد که در حوزه‌ی تخصصی پزشک زیبایی‌ست. روش‌های کلینیکال و درمانی افزایش حجم لب و تغییر فرم آن مانند سایر روش‌های زیبایی عوارض خود را دارند اما با مراجعه به پزشکان ماهر و کلینیک‌های پزشکی معتبر می‌توانید این عوارض تا حد زیادی کاهش دهید و به نتایج دلخواه‌تان برسید. در این بخش از مطلب روش‌های کلینیکال افزایش حجم لب را مرور می‌کنیم.

۱- تزریق ژل یا فیلر برای حجم دادن به لب‌ها

این روش محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش کلینیکی و درمانی برای افزایش حجم لب‌هاست که طرفداران بسیاری دارد. در این روش ژل‌های تزریقی اسید هیالورونیک بسته به شکل لب‌ها، درخواست زیباجو و همچنین نظر پزشک زیبایی به لب‌ها تزریق می‌شود تا به آن حجم و فرم بدهد. تکنیک‌های متنوعی برای فرم‌دهی به لب‌های وجود دارد، به عنوان مثال تکنیک لب روسی بیشتر از اندازه‌ی لب‌ها، بر روی کشیدگی و تیزی حاشیه‌ی لب‌ها توجه دارد و تکنیک تزریق ژل کلاسیک همان شکل طبیعی لب را حفظ می‌کند منتهی کمی پُرتر و حجیم‌تر.

برای افزایش دقت و به حداقل رساندن آسیب در لب‌ها، مقدار اندکی ژل به‌واسطه‌ی سوزن بسیار نازکی، به داخل لب تزریق می‌شود. بسته به ساختار و شکل لب‌های شما، می‌توان مقدار ژل و ناحیه‌ی تزریق ژل در لب‌ها را تنظیم کرد. برای مثال، بسیاری از افراد بر این باورند که ژل‌ها به‌طور مستقیم به داخل لب‌ها تزریق می‌شوند، اما به ‌صورت متداول ژل‌ها به داخل خط حاشیه‌ی لب تزریق می‌شوند تا ظاهر آن برجسته‌تر شده و حالت کمانی آن افزایش یابد.

به‌طور معمول برای افزایش اولیه‌ی حجم لب‌ها، تزریق حدود ۰.۵ الی ۱ میلی‌لیتر ژل، می‌تواند مناسب باشد. تزریق بیش از ۱ میلی‌لیتر بهتر است برای بیمارانی که قصد افزایش حجم زیادی در لب‌های خود دارند، انجام شود و اغلب بهتر است این کار دو هفته پس از تزریق اولیه صورت پذیرد.

اگر چه نتیجه‌ی درمان از شخصی به شخص دیگر متفاوت خواهد بود، اما نتیجه برجسته کردن لب‌ها به کمک تزریق ژل می‌تواند تا شش ماه دوام داشته باشد. ژل‌ها به‌تدریج توسط بدن تجزیه و جذب می‌شوند، در نتیجه در نهایت شکل لب‌ها به شکل قبلی خود بازخواهد گشت. برای این که بتوانید ماندگاری ژل لبتان را افزایش دهید هر روز بالم لب آبرسان بزنید و آب زیاد بنوشید.

ازجمله شایع‌ترین عوارض جانبی تزریق ژل می‌توان به کبودی و تورم اشاره کرد ولی این عوارض تنها چند روز باقی خواهند ماند. خطر عفونت، نامتقارن شدن و یا خشک شدن پوست از جمله عوارض دیگری هستند با انتخاب مواد با کیفیت به حداقل خواهد رسید.

انواع روش های حجیم کردن لب ها

انواع روش های حجیم کردن لب ها

۲- تزریق چربی برای حجم دادن به لب‌ها

یکی از بهترین گزینه‌های درمانی برای بزرگ و برجسته‌ کردن و داشتن لب‌های قلوه‌ای، فرآیند گرفتن بافت چرب از مناطق دیگر بدن (معمولا باسن یا شکم) و تزریق آن به لب برای افزایش حجم و برجسته کردن آن است، به این ترتیب بدن این پیوند را پس نخواهد زد.

در روش تزریق چربی برای حجم دادن به لب‌ها، سلول‌های چربی از قسمتی از بدن مانند شکم یا باسن استخراج می‌شوند و پس از فرآوری، مجدداً به ‌منظور افزایش حجم و بزرگ‌تر کردن لب‌ها به داخل آن‌ها تزریق می‌شوند. دلیل اصلی استفاده از تزریق چربی به‌جای ژل‌های صنعتی آن است که به‌واسطه‌ی آنکه چربی‌ها از بدن خود بیمار گرفته می‌شوند، احتمال واکنش یا آلرژی کاهش می‌یابد.

روش انتقال چربی نسبت به تزریق ژل تهاجمی‌تر است و نیاز به دوره‌ی نقاهت کوتاهی دارد، اما معمولا به روش سرپایی انجام می‌شود و نیازی به بستری شدن بیمار ندارد. نتایج حاصل از این روش در مقایسه با ژل‌های تزریقی دوام نسبتا بیشتری دارد، اما نتایج آن به شدت ژل‌های تزریق‌شونده، قابل کنترل نیست.

با آنکه تزریق چربی یک روش درمانی مناسب است، اما متأسفانه میزان ماندگاری چربی‌ها داخل لب، کاملاً قابل ‌اطمینان نیست. تزریق چربی به داخل لب‌ها به‌ منظور بزرگ و برجسته کردن آن‌ها می‌تواند چند سال یا بیشتر دوام داشته باشد، اما برخی از بیماران شش ماه پس از تزریق اولیه نیازمند تزریق دوم و یا سوم هستند تا نتیجه‌ی مورد نظر خود را به دست آورند.

شایع‌ترین عوارض احتمالی تزریق چربی عبارت‌اند از:

هماتوم (تجمع خون در زیر پوست)
عدم تقارن
وجود برجستگی در زیر پوست
بی‌حس شدن موقتی پوست
عفونت

انواع روش های حجیم کردن لب ها

انواع روش های حجیم کردن لب ها

۳- پروتز لب

پروتز لب از جمله روش‌های دائمی افزایش حجم لب‌هاست. که نسبت به سایر روش‌های نیمه دائمی مانند تزریق چربی و ژل هزینه ی بالاتری دارد اما به طور دائمی لب‌هایتان را پرحجم‌تر می کند. در این روش بسته به نوع پروتز استفاده شده پروتز وارد لب می‌شود و به آن حجم می‌دهد. پروتز لب استفاده شده ممکن است از نوع میکرو‌پروتزهای تزریقی، پروتزهای مصنوعی لب یا پروتز بافت انسانی باشد که روش آخری ماندگاری نسبتا کوتاهی به نسبت دو روش اول دارد.

مزایای پروتز لب (به خصوص پروتز‌های مصنوعی) ماندگاری طولانی آن است و معایب آن علاوه‌بر هزینه‌ی بالاتر، عوارض احتمالی است. عوارض احتمالی پروتز لب عبارت است از:

عفونت و سوزش در نواحی انتهای پروتز ممکن است رخ دهد.
پس زده شدن توسط بدن به دلیل اینکه بدن تلاش می‌کند که مواد خارجی را رد کند، ممکن است رخ دهد.
حرکت پروتز در لب نیز ممکن است یکی از مشکلات باشد.
ممکن است تغییر رنگ دائمی در اثر کبودی بوجود بیاید.

انواع روش های حجیم کردن لب ها

انواع روش های حجیم کردن لب ها

۴- لیفت لب

در عمل جراحی لیفت لب، لب بالایی به کمک جراحی به سمت بالا کشیده می‌شود تا لب‌ها هم حالت بهتری پیدا کنند، همچنین کشیده‌تر شوند. این نوع جراحی دو متد رایج دارد: لیفت لب به کمک روش گال وینگ (gull wing) و لیفت لب به کمک لیفت زیر بینی (Sub-nasa). این روش ماندگارترین روش برای تغییر حجم و فرم لب است اما هم از لحاظ اقتصادی هزینه‌تر است و هم این که شما نیاز به جراحی سرپایی و بیهوشی کامل دارید.

این نوع عمل جراحی زیبایی هم مانند سایر روش‌های جراحی با برخی خطرات احتمالی همراه است. برخی از خطرات احتمالی لیفت لب عبارت است از:

به جا ماندن اسکار ناشی از عمل جراحی
ناراحتی‌های موقتی، خونریزی و کبودی اطراف ناحیه تحت عمل قرار گرفته
آسیب‌دیدگی‌های عصب یا عروق خونی

انواع روش های حجیم کردن لب ها

انواع روش های حجیم کردن لب ها

روش‌های خانگی برای حجم دادن به لب‌ها

اگر می‌خواهید لب‌هایتان حجم بگیرند و خوش‌فرم‌تر شوند اما نمی‌خواهید به سراغ روش‌های درمانی تهاجمی بروید می‌توانید روش‌های خانگی افزایش حجم لب را امتحان کنید. روش‌هایی که کم‌هزینه‌تر و بی‌خطر‌تر هستند و می‌توانند به صورت موقت حتی در برخی موارد بلند مدت و دائمی حجم لب‌هایتان را افزایش دهند. در این بخش از مطلب روش‌های خانگی حجیم کردن لب‌ها را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

۵- استفاده از مواد طبیعی حجم‌دهنده‌ی لب

انواع روش های حجیم کردن لب ها

انواع روش های حجیم کردن لب ها

یکی از راحت‌ترین روش‌های افزایش حجم لب استفاده از مواد طبیعی است که با تحریک مویرگ‌ها و افزایش دادن سرعت گردش خون باعث حجم دادن موقت به لب‌ها می‌شوند. در این بخش از مطلب سه ماده طبیعی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با آن‌ها ترکیبات حجم‌دهنده لب بسازید و لب‌هایتان را برای چند ساعت حجیم‌تر و خوش‌فرم‌تر‌ کنید. پیش از استفاده از این مواد می‌توانید با استفاده از یک مسواک و یا مخلوط عسل، شکر قهوه‌ای و وازلین لب‌هایتان را لایه‌برداری کنید تا این مواد افزایش‌دهنده‌ی حجم، بهتر روی لب‌هایتان اثر کنند.

نعنا فلفلی

روغن نعنا فلفلی یکی از بهترین مواد طبیعی برای افزایش حجم لب است. این روغن علاوه بر این که خاصیت تسکین‌دهندگی دارد می‌تواند با افزایش گردش خون در لب‌ها آن‌ها را حجیم‌تر کند. می‌توانید این روغن را با بالم لبتان مخلوط کنید و یا آن را مستقیما به لب‌هایتان بمالید.

دارچین

دارچین یکی از مواد طبیعی دیگری است که در حجم دادن به لب‌ها موثر است. دارچین را به چند روش مختلف می‌توانید برای حجم دادن به لب‌هایتان به کار ببرید؛ می‌توانید پودر دارچین را با وازلین یا عسل را با یکدیگر مخلوط کرده و به لب‌هایتان بمالید و به صورت دورانی ماساژ بدهید تا متورم شود. همچنین می‌توانید به جای پودر دارچین از روغن دارچین برای حجم دادن به لب‌ها استفاده کنید.

فلفل قرمز یا همان فلفل کاین

فلفل قرمز و یا فلفل کاین یکی از مواد دیگری است که می‌تواند با افزایش گردش خون و تحریک مویرگ‌ها لب‌هایتان را حجیم‌تر کند. البته استفاده از فلفل قرمز مانند دارچین و نعنا فلفلی بی‌ضرر نیست و ممکن است به آن حساسیت داشته باشید. پودر و یا روغن فلفل قرمز را مستقیما به لب‌هایتان نزنید، مقدار کمی از آن را با وازلین و یا بالم لب‌تان مخلوط کرده و سپس استفاده کنید.

۶- یوگای صورت

بی‌ضررترین و بی‌هزینه‌ترین روش افزایش حجم دائمی لب‌ها یوگای صورت است؛ به این شرط که تمرینات یوگای صورت را به شکل مستمر و روتین انجام دهید. یوگای صورت در طولانی مدت علاوه بر تغییر فرم و افزایش حجم لب‌ها باعث بهبود عضلات صورت و در نتیجه کاهش علائم پیری می‌شود.

یکی از حرکات فوق‌العاده برای تقویت عضلات لب‌ها، حرکت جمع‌کردن لب‌ها است. این حرکت بسیار شبیه به بوسه‌زدن خواهد بود. برای انجام آن صاف بنشینید و لب‌هایتان را جمع کنید. سعی کنید لب‌ها را بالا آورده و به نوک بینی‌تان نزدیک کنید. تا حد ممکن لب‌ها را بالا آورده و در همین حالت نگه دارید. به لب‌های خود استراحت داده و حرکت را از نو شروع کنید. به مدت ۵ ثانیه لب‌های خود را در بالاترین نقطه نگه داشته و ۵ بار حرکت را تکرار کنید.

لب‌های خود را محکم به هم فشار دهید. در همین حال تا آنجایی که می‌توانید آن‌ها را به سمت راست حرکت دهید. این کشش را ۵ ثانیه نگه دارید و سپس لب‌های خود را به سمت چپ حرکت دهید. این حرکت را ۱۵ بار تکرار کنید.

لب‌های خود را بسته نگه دارید و تا آنجایی که می‌توانید لبخند زده و لب‌های خود را گسترش دهید. برای ۵ ثانیه لبخند خود را نگه دارید، سپس لب خود را جمع کرده و رو به جلو فشار دهید. تا آنجایی که ممکن است عضلات لب خود را منقبض نمایید. این تمرین را ۲۰ بار تکرار کنید.

انواع روش های حجیم کردن لب ها

انواع روش های حجیم کردن لب ها

۷- استفاده از لیپ پلامرها

لیپ‌پلامرها ابزار کوچکی هستند که می‌توانند برای چند ساعت به لب‌هایتان حجم بدهند. این دستکاه‌ها فرآیندی شبیه مکش را ایجاد می‌کنند و لب‌ها را برای چند ساعت با افزایش جریان خون و همچنین ایجاد مکش در بافت‌های لب حجم می‌دهند. البته در هنگام استفاده از لیپ‌پلامرها باید بسیار مراقب باشید که لب‌هایتان کبود نشود.

انواع روش های حجیم کردن لب ها

انواع روش های حجیم کردن لب ها

۸- استفاده از محصولات آرایشی حجم‌دهنده‌ی لب

برای حجم دادن به لب‌ها همچنین می‌توانید از انواع بالم‌ها، لوسیون‌ها و یا رژ لب‌های حجم‌دهنده استفاده کنید. این محصولات با افزایش جریان خون لب‌ها را متورم کرده و برای چند ساعت حجم می‌دهند.

انواع روش های حجیم کردن لب ها

5/5 - (24 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *