همه چیز در مورد اکستنشن و لمینت مژه
همه چیز در مورد اکستنشن و لمینت مژه

همه چیز در مورد اکستنشن و لمینت مژه | هفت رژ ❤️ فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی ✔️

زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

همه چیز در مورد اکستنشن و لمینت مژه : در سال‌های اخیر اکستنشن و لمینت مژه در بین خانم‌ها محبوب شده است. این خدمات زیبایی که در واقع نوعی آرایش نیمه دائمی محسوب می‌شوند، امروزه در بسیاری از سالن‌های زیبایی عرضه می‌شوند و هم در بین سلبریتی‌ها و هم بین خانم‌های عادی طرفداران خاص خود را دارند. اما اکستنشن و لمینت مژه چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ کدام یک از این روش‌ها برای شما بهتر است؟ مزایا، معایب و عوارض جانبی این نوع خدمات زیبایی چیست و چه نوع مراقبت‌هایی را باید بعد پس از اکستنشن و لمینت مژه انجام داد؟ با ما در هفت رژ همراه باشید تا به بررسی این موارد بپردازیم.

انواع روش‌های زیبا‌سازی مژه

داشتن مژه‌های پرپشت در زیبایی چشم‌ها و جذابیت استایل‌تان اهمیت زیادی دارد اما برخی از افراد به دلیل مشکلات ژنتیکی و یا بر اثر عوامل محیطی مژه‌های کم‌پشت یا صاف دارند. با پیشرفت تکنولوژی روش‌های زیادی برای جبران کم‌پشتی یا کوتاهی مژه‌ها ارائه شده است. کاشت مژه یکی از بهترین روش‌ها است اما برای زیباتر شدن مژه‌ها روش‌های دیگری به نام اکستنشن و لمینت مژه هم وجود دارند که نسبت به کاشت مژه کم‌هزینه‌تر، راحت‌تر و در دسترس‌تر هستند.

اگرچه درمان‌های‌ خانگی مانند استفاده از انواع روغن‌ها و سرم‌های تقویت مژه برای زیبایی مژه‌ها وجود دارد، اما این شیوه‌ها زمان‌بر هستند و همچنین در بعضی موارد مژه‌ها انقدر کم‌پشت و یا صاف هستند که این روش‌ها جوابگوی افراد نیست. در این موارد افراد با توجه به نوع مژه‌ها می‌توان از روش‌های اکتنشن و یا لمینت مژه استفاده کرد.

همه چیز در مورد اکستنشن و لمینت مژه

همه چیز در مورد اکستنشن و لمینت مژه

 

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه می‌تواند مژه‌های شما را حالت‌دار‌تر، پر‌پشت‌تر و بلند‌تر کند. در این روش مژه‌های مصنوعی مجزا به صورت تک تک با استفاده از چسب مخصوص و بادوام به مژه‌های طبیعی شما وصل می‌شوند. هر مژه به طور جداگانه با استفاده از چسب نیمه‌دائمی به یک مژه طبیعی چسبانده می‌شود. جنس مژه‌های مخصوص اکستنشن می‌تواند از موی انسان، موی سمور، موی اسب، فیبرهای مصنوعی یا ابریشم باشد و برای هر پلک بین ۴۰ تا ۸۰ مژه‌ی مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به خاطر داشته باشید که اکستنشن مژه با «کاشت مژه» کاملا متفاوت است. کاشت مژه با مو‌های کاملا طبیعی به صورت شش ماهه کاشته می‌شود و معمولا دو هفته یک بار نیاز به ترمیم دارد؛ در صورتی که در روش اکستنشن از تار‌های مصنوعی استفاده می‌شود که طول عمر کوتاه‌تری هم دارند.

همه چیز در مورد اکستنشن و لمینت مژه

برای یک ست کامل از مژه‌ها، پروسه‌ی کامل انجام اکستنشن مژه در حدود دو ساعت طول می‌کشد و در طول این مدت برای اطمینان از کاربرد صحیح و ایمنی چشم‌ها باید چشمان‌تان را کاملاً بسته نگه دارید. اگر می‌خواهید مژه‌هایتان را با بودجه محدود‌تری اکستنشن کنید یا به دنبال جلوه‌ی ظریف‌تری هستید، به جای یک ست کامل، نیم‌ست مژه را در نظر بگیرید. به این صورت که حجم اکستنشن‌ها در میان مژه‌هایتان محدود باشد. در این حالت هم زمان کمتری خواهد برد، هم اکستنشن شما ظریف‌تر و ارزان‌تر خواهد شد.

همه چیز در مورد اکستنشن و لمینت مژه

همه چیز در مورد اکستنشن و لمینت مژه

 

آیا اکستنشن مژه به مژه‌های طبیعی آسیب می‌‎زند؟

در صورتی که برای اکتنشن مژه از مواد استاندارد استفاده شود و مژه‌های مصنوعی به درستی و ظرافت روی مژه‌های طبیعی چسبانده شوند مژه‌های طبیعی‌تان آسیبی نخواهند دید. با این وجود بهتر است حتما به سالن‌های زیبایی معتبر و آرایشگران ماهر مراجعه کنید. اگر شخصی که این کار را انجام می‌دهد ماهر نباشد ممکن است مژه‌های پلک بالا و پایین را به هم بچسباند و در نتیجه مژه‌های طبیعی هم کنده شوند. ورود چسب به چشم هم ممکن است باعث آلرژی و عفونت چشم شود. اگر مژه‌ی مصنوعی وارد چشم شود، باعث تحریک بسیار شدید خواهد شد.

چسبی که برای چسباندن مژه‌ها استفاده می‌شود ماده‌ای کاملا بی‌خطر است؛ با این وجود ممکن است برخی افراد به این ماده واکنش‌های آلرژیک نشان دهند. بنابراین اگر در فرایند اکستنشن احساس درد و یا سوزش کردید حتما به آرایشگرتان بگویید.

همه چیز در مورد اکستنشن و لمینت مژه

همه چیز در مورد اکستنشن و لمینت مژه

 

مزایا و معایب اکستنشن مژه

همانند تمامی خدمات زیبایی اکستنشن مژه هم مزایا و معایب خود را دارد. بزرگترین مزیت اکستنشن مژه جلوه‌ی زیبا و چشم‌گیری است که به چشمان شما می‌دهد. اکستنشن مژه شما را به طور کلی از فر‌مژه و ریمل بی‌نیاز می‌کند و بدون این که وقت‌تان را صرف آرایش چشم کنید چشمانی زیبا و جذاب با مژه‌هایی پرپشت و خوش‌حالت خواهید داشت. با این وجود اکستنش هم احتیاج به مراقبت و نگهداری دارد. براش کردن مژه‌ها با فرچه‌ی مخصوص، تمیز کردن مژه‌ها و در برخی اوقات سشوار کشیدن‌شان بعد از حمام از جمله‌ی مراقبت‌هایی است که باید به شکل روتین انجام دهید.

از سویی دیگر اکستنشن مژه برایتان محدودیت‌هایی به وجود می‌آورد از جمله این که بدون عینک شنا به هیچ وجه نمی‌توانید وارد استخر شوید چرا که اکستنشن‌های روی مژه‌تان کنده می‌شوند. سونا و بخور صورت هم می‌تواند اکستنشن‌ها را خراب کند. همچنین شما باید از مالیدن چشم‌هایتان با دست خودداری کرده و استفاده از محصولات و سرم‌های پاک‌کننده‌ی آرایش برای دور چشم‌هایتان را محدود کنید؛ چرا که این مواد باعث تضعیف چسب اکستنشن می‌شوند. اکستنشن مژه باید به شکل دوره‌ای هر چهار هفته یا شش هفته یک‌بار ترمیم شود و ترمیم اکستنشن مستلزم صرف هزینه است که جزو معایب این روش محسوب می‌شود.

با این حال با وجود هزینه‌بر بودن این روش و محدودیت‌هایی که به وجود می‌آورد بعضی خانم‌ها این روش را برای زیبایی مژه‌هایشان انتخاب می‌کنند و با توجه به جذابیت چشم‌گیر مژه‌ها در این متد و صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ی آرایش چشم‌ها، این روش برایشان مقرون به صرفه است.

لمینت مژه چیست؟

همه چیز در مورد اکستنشن و لمینت مژه

همه چیز در مورد اکستنشن و لمینت مژه

 

لمینت مژه شامل دو فرایند جداگانه است که هر یک به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا مژه‌هایی زیبا و خوش‌حالت ایجاد کنند. مرحله‌ی اول شامل لیفت مژه‌هاست که در این فرایند مژه‌ها با استفاده از لوسیون‌ها و محلول‌های کراتینه و دیگر مواد حالت‌دهنده فر و حالت‌دار می‌شوند. فرم‌گرفتن مژه‌ها باعث می‌شود که چشم‌ها شاداب‌تر و جذاب‌تر دیده شوند.

در این مرحله بسته به این که بخواهید مژه‌هایتان چقدر فر بخورد و چه حالتی داشته باشند از لوسیون‌هایی با فرمول کراتین قوی یا سبک استفاده می‌شود و این فرایند بین یک تا دو ساعت طول خواهد کشید. مواد شیمیایی نرم‌کننده ساختار ساقه‌ی مو را می‌شکنند و باعث می‌شوند که مژه ها هر فرم و حالتی که به آن‌ها داده می‌شود را به خود بگیرند.

پس از آن مژه‌ها رو به بالا حالت داده می‌شوند و با توجه به مدلی که مد نظرتان است فر می‌شوند. پس از آن از روغن‌ها و محلول‌های تقویت‌کننده‌ی مژه برای سفت‌شدن و شکل‌گرفتن ساختار مژه استفاده می‌شود. موادی که روی مژه‌هایتان قرار می‌گیرند باعث می‌شوند مژه‌ها بین چهار تا شش هفته همین حالت فر و فرم‌دار را حفظ کنند. اگر مژه‌هایتان صاف و رو به پایین هستند در این مرحله حالت چشم‌هایتان کاملا متحول می‌شود.

در مرحله‌ی دوم مژه‌ها رنگ می‌شوند تا کلفت‌تر و پرپشت‌تر به نظر برسند. اکر مژه‌هایی بلوند و قرمز دارید پس از انجام این مراحل تغییرات عمده‌ای را در چهره‌تان خواهید دید. برای رنگ کردن مژه‌ها معمولا از رنگ ابرو استفاده می‌شود.

همه چیز در مورد اکستنشن و لمینت مژه

همه چیز در مورد اکستنشن و لمینت مژه

 

آیا لمینت مژه به مژه‌های طبیعی آسیب می‌زند؟

در مرحله‌ی لیفت مژه از مواد شیمیایی برای تغییر شکل ساقه مو استفاده می‌شود. استفاده‌ی بیش از حد و یا نامناسب از این مواد ممکن است باعث خشکی یا شکنندگی مژه‌ها شود. همچنین گاهی برخی محلول‌هایی که برای لیفت مژه استفاده می‌شوند عوارض جانبی همچون تحریک پوست و التهاب و پلک‌ها خواهند داشت. بنابراین اگر می‌خواهید مژه‌هایتان را لمینت کنید حتما باید به سالن‌های زیبایی معتبر و آرایشگران ماهر مراجعه کنید.

مزایا و معایب لمینت مژه

همه چیز در مورد اکستنشن و لمینت مژه

همه چیز در مورد اکستنشن و لمینت مژه

 

یکی از مزایای اصلی لمینت مژه، جلوه‌ی زیبایی است که به مژه‌های شما می‌دهد. با لیفت مژه‌ها حالت چشم‌هایتان زیباتر می‌شود و با رنگ کردن آن‌ها مژه‌ها پررنگ‌تر شده و مانند مژه‌های ریمل زده به نظر می‌رسند، بنابراین با انجام این روش شما دیگر نیازی به استفاده از فرمژه و ریمل ندارید.

در لمینت مژه شما دیگر مژه‌های مصنوعی ندارید بلکه همان مژه‌های طبیعی خودتان است که مانند مژه‌های مصنوعی بلند و خوش‌حالت شده‌اند، بنابراین محدودیت خاصی را پس از انجام این روش ندارید. بر عکس روش اکستنشن می‌توانید در روتین‌های بهداشتی‌تان از همان مواد‌پاک‌کننده‌ای که قبلا استفاده می‌کردید استفاده کنید و در شنا کردن، سونا و بخور هم محدودیتی برایتان ایجاد نمی‌شود.

یکی دیگر از مزایای این روش این است که به دلیل به کاربردن مواد و لوسیون‌های مغذی ریشه و پیاز مو‌ها تقویت شده و باعث تقویت مژه‌های شما خواهند شد.

به هر حال هزینه‌ی انجام این کار نسبتا بالاست و اگر می‌خواهید مژه‌هایتان همیشه حالت داشته باشند باید هر ۴ یا ۶ هفته یک بار عمل لمینت را انجام دهید که جزو معایب این روش محسوب می‌شود. همچنین عوارض جانبی محلول‌های لیفت جزو معایب این روش است که در بخش قبل به آن اشاره شد.

5/5 - (26 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *