آیا تزریق بوتاکس در دوران بارداری مشکل ساز است؟
بوتاکس در بارداری

بوتاکس در بارداری :✔️آیا تزریق بوتاکس در دوران بارداری مشکل ساز است؟ | ❤️هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

بوتاکس در بارداری مبحثی می باشد که در دنباله به مطالعه آن می پردازیم ، بوتاکس سم بوتولینوم می باشد که بر روی عضلات اثر می گذارد و موجب فلجی یا آهستگی جنبش آنها خواهد شد ، در جریان هستید که جنبش زیادتر از حد عضلات چهره موجب خلق چین و چروک و خطوط بر روی پوست صورت می گردد از این رو یکی از راه هایی که می تواند در ظاهر زیبا صورت و از بین بردن این خطوط به شما یاری نماید بوتاکس خواهد بود. چین و چروک های پیشانی و خطوط پیرامون چشم که به خطوط پنجه‌ کلاغی مشهور اند با اهمیت ترین بخش های صورت به منظور اعمال بوتاکس می باشند . برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید در هفت رژ

چه افرادی شرایط‌ اعمال بوتاکس را دارند ؟ آیا بانوان حامله قادرند بوتاکس کنند و اجرای این عمل‌ ( به سبب این که بوتاکس از سم بوتولینوم است) برای‌ جنین خطری نخواهد داشت ؟ به این دلیل که پاسخ به این سوالات بااهمیت می باشد در این مطلب تصمیم داریم به وارسی این مبحث بپردازیم که آیا اجرای این کار در این زمان ریسکی در پی خواهد داشت یا نه ؟

در زمان حاملگی هورمون های خانم ها مقید تبدل و دگرگونی می گردد و امکان‌پذیر خواهد بود برای‌ آنها مشکلات پوستی هم ایجاد شود که این مشکلات پس از حاملگی محتمل از میان می رود ، زمان حاملگی و شیر دهی زمان خوبی برای‌ پوست‌ شما نخواهد بود بنابراین تلاش بکنید بوتاکس انجام ندهید الا به سبب وجود یک لزوم و آن هم بنا بر گفته دکتر باشد‌ .

بوتاکس در بارداری

بوتاکس در بارداری

 

آیا بکارگیری از سم بوتولینوم در حاملگی برای‌ جنین زیان‌بار خواهد بود ؟

تا حالا هیچ تستی بر روی خانم های حامله و بکارگیری از این سم شکل نگرفته است‌ و نمی توان‌ قطعا عنوان کرد که استعمال از این سم در زمان حاملگی خطری نخواهد داشت . مورد دیگر این که مقدار ریسک و یا این که شک وجود ریسک بسته به خود‌ شخص و هفته های بارداری او خواهد داشت به همین علت خوب تر خواهد بود پیش از اعمال بوتاکس درباره هفته حاملگی و وضعیت خودتان با دکتر کارشناس مشاوره نمائید .

آیا زن هایی که از حاملگی خودشان آگاهی نداشته اند و از بوتاکس بکارگیری نموده اند خطری جنین آنها را تهدید می کند‌ ؟

هیچگونه دلیل‌ مسلمی وجود نخواهد داشت که بیانگر این باشد که استفاده از بوتاکس سبب به مخاطره انداختن جنین گردد. به‌دفعات دیده شده است که مادرانی بودند که پس از وضع‌حمل آگاه شدند در نوبت‌ پایانی بوتاکس خودشان حامله بوده اند و کودکان سرحال و خوبی به‌دنیا‌ آورده اند . از این رو قطعا نمی توان‌ جواب این پرسش را داد .

بوتاکس در بارداری

بوتاکس در بارداری

 

متداول ترین عوارض‌ بوتاکس در حاملگی

در این بخش قصد داریم به شرح بعضی از عوارض‌ متداول بوتاکس در زمان حاملگی بپردازیم .

 پخش گردیدن سم بوتولینوم در تن فرد حامله

به هیچ وجه سند و مشاهداتی دلیل‌ بر زیان‌بار یا بی ضرر بودن این سم و عدم منتشر شدن آن در همه تن وجود نخواهد داشت بنابراین به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی ضروری خواهد بود فرد حامله این کار را به پس از وضع‌حمل به تعویق بیاندازد .

ازدیاد هورمون های بارداری

از عوارض‌ بکارگیری از سم بوتولینوم در حاملگی می توان‌ به مواردی نظیر ازدیاد حجم‌ خون و بیشتر شدن هورمون های حاملگی اشاره‌ نمود .

به دنیا آوردن نوزاد با وزن‌ کم

بر پایه آزمایشات اجرا گشته بر روی جانواران ، نشان‌ داده شده‌ است‌ که تزریق‌ سم بوتولینوم به جانواران حامله موجب زاده گردیدن کودکانی با وزن‌ کم و در بعضی حالات سبب از بین رفتن جنین گشته است‌ . اگر چه نمی توان‌ قطعا این نتیجه ها را به آدم و جنین او نسبت‌ داد‌ اما بر پایه این مشاهدات خوب تر خواهد بود که زنان حامله از اعمال بوتاکس در موعد حاملگی اجتناب کنند .

بوتاکس در بارداری

بوتاکس در بارداری

 

زیبایی‌ طبیعی در زمان حاملگی

بعضی خانم ها در زمان حاملگی ، اعمال بوتاکس را به منظور خوشگلی چهره خودشان حس نمی کنند ، برای‌اینکه در زمان حاملگی خطوطی که بر روی چهره آنها وجود دارد‌ پر می گردد و به اضافه اینکه چهره خانم های حامله درخشش ویژه ای خواهد داشت . از این رو احتیاجی نخواهد بود که مادران در دوره حاملگی بوتاکس انجام دهند و ریسکی را برای‌ جنین خودشان ایجاد کنند.

حرف آخر

نمی توان‌ قطعا درباره اثرگذاری و یا ریسک اعمال بوتاکس در زمان حاملگی صحبت کرد و مورد دیگر این که نمی توان‌ نقل کرد که اعمال بوتاکس در حاملگی می تواند بر روی مغز و هوش‌ نوزاد اثر بگذارد یا نه ، در هر حال برای‌ اینکه خیالتان از این بابت راحت باشد از اجرای بوتاکس در دوره حاملگی اجتناب نمائید .

5/5 - (11 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *