رشد‌ طبیعی‌ مژه‌ها با درمان های خانگی
رشد‌ طبیعی‌ مژه‌ها با درمان های خانگی

رشد‌ طبیعی‌ مژه‌ها با درمان های خانگی | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

رشد‌ طبیعی‌ مژه‌ها با درمان های خانگی : احتمالا اندکی عجیب به نظر برسد ، ولی در حقیقت شیوه های بسیاری به منظور رشد‌ مژه‌ها وجود دارند که قادر خواهید بود در منزل انجام‌ دهید و آن‌ها را جایگزین‌ شیوه های پیچیده و گرانبها نمائید. بیشتر راه هایی که در این مقاله از هفت رژ ملاحظه خواهیم کرد، حدود ۲ تا ۴ ماه بایستی انجام گردند تا نتیجه‌ی قابل قبول و مورد‌ نظرتان را از آن‌ها بگیرید.

۱- رژیم‌ غذایی سالم‌

همه در جریان هستید که داشتن یک رژیم غذایی سالم تا چه میزان می‌تواند بر روی زیبایی‌ شما اثرگذاری داشته باشد . به منظور داشتن یک رژیم غذایی سالم شما حتما باید خاطرجمع شوید که همه پروتئین‌ها و ویتامین‌های الزامی و مورد‌ احتیاج بدنتان را دریافت‌ می‌کنید. میل کردن خوراکی هایی از جمله ماهی ، تخم‌ مرغ‌ ، لوبیا ، انواع لبنیات ، اقسام مغزها ، موز و غلات به شما در روال رشد‌ مژه یاری بسیاری خواهند نمود . به اضافه به منظور اینکه همیشه تندرست باشید در رژیم‌ غذایی خودتان آنتی‌اکسیدان‌ها را هم جای دهید . این موردها افزون بر رشد‌ مژه بر روی رشد‌ موهای شما هم اثرگذاری دارند ازاین‌رو میل کردن میوه‌ و سبزیجات‌ را از خاطر نبرید.

۲- روغن زیتون

روغن زیتون همواره یک مورد‌ الزامی برای‌ خانه به حساب‌ می آید ، منتها روغن زیتون خواص خیلی فوق العاده ای دارد که امکان‌پذیر خواهد بود برای‌ شما شگفت آور باشد‌ . به این دلیل که روغن زیتون پر از ویتامین‌ها ، خصوصاً ویتامین E می باشد ، یک مورد بسیار خوب به منظور رویش مژه‌های شما می باشد . به اضافه روغن زیتون دربردارنده اولئیک‌اسید خواهد بود که موجب پرپشت‌ گردیدن و پررنگ‌ گردیدن مژه‌های شما می‌شود‌ . به منظور بکارگیری از روغن زیتون کفایت می کند چند قطره‌ از آن را روی یک پد پنبه‌ای بریزید به آهستگی آن را روی مژه‌هایتان بکشید . این عمل را پیش از خوابیدن انجام‌ دهید و صبر کنید تا یک شب روی مژه‌هایتان بماند و صبح‌ آن را با آب ولرم‌ شستشو دهید . تکرار‌ نمودن این عمل رفته‌رفته سبب می گردد تا نتیجه‌ ای مطلوب را در مژه‌هایتان مشاهده کنید.

رشد‌ طبیعی‌ مژه‌ها با درمان های خانگی

رشد‌ طبیعی‌ مژه‌ها با درمان های خانگی

 

۳- روغن‌ نارگیل

روغن‌ نارگیل به دلیل اثرگذاری عالی که دارد‌ در بیشتر موارد به منظور حفاظت از مو و ممانعت از ریزش‌ پروتئین مو بکارگیری می‌شود‌. به همین خاطر یک راه مطلوب به منظور درمان‌ مژه‌های نازک‌ و صدمه دیده‌ خواهد بود‌ و به رشد‌ آن‌ها یاری بسیاری خواهد نمود . به منظور بکارگیری از روغن‌ نارگیل ، شما به یک پد پنبه‌ای و یک قاشق چای‌خوری روغن‌ نارگیل سرد‌ و فشرده احتیاج دارید . پیش از بکارگیری حتما بایستی مژه‌هایتان را با آب و صابون ویژه یا شوینده‌ ای مطلوب شستشو دهید و پاک نمائید. بعد از این مرحله پد را به کمی روغن‌ نارگیل آغشته‌ نمائید و آن را در راستای خط مژه‌ی بالا‌ و پایین‌ چشم ها بکشید. دقت کنید تا روغن‌ وارد چشم‌ها نگردد . اجازه دهید تا روغن‌ یک شب روی چشمان شما بماند. صبح‌ روز‌ بعد‌ می‌توانید‌ آن را شستشو دهید.

۴- روغن‌ کرچک

بیشتر روغن‌ کرچک ، از ماده‌ای به اسم اسید ریسینولئیک ایجاد شده است. در طی بررسی‌ها ، معلوم شده‌ است‌ که این اسید اثربخشی فراوانی بر روی رویش و ضخیم‌ گشتن موها دارد. از روغن‌ کرچک در اکثر موارد به منظور تقویت‌ موهای سر بکارگیری می گردد، منتها به نظر‌ می‌رسد که یک راه‌حل‌ خوب به منظور رویش مژه‌ها هم باشد‌. پس از اینکه پیرایش چشم خودتان را به صورت کامل شستشو دادید ، اندکی از روغن‌ کرچک را به وسیله یک تکه‌ پد پنبه‌ای بر روی مژه‌هایتان بمالید. اجازه دهید تا یک شب باقی بماند و صبح‌ روز‌ بعد‌ با آب ولرم‌ آن را شستشو دهید. از روغن‌ کرچک به منظور تقویت‌ ابروها هم قادر خواهید بود بکارگیری نمائید.

رشد‌ طبیعی‌ مژه‌ها با درمان های خانگی

رشد‌ طبیعی‌ مژه‌ها با درمان های خانگی

 

۵- ماساژ‌ پلک

ماساژ‌ دادن‌ پلک شاید‌ یک روش شگفت‌آور به منظور رشد‌ مژه‌ها به نظر‌ برسد ، منتها برای‌ خیلی از اشخاص کارگشا خواهد بود. ماساژ‌دادن‌ سبب بهبود‌ جریان خون در فولیکول‌های مو خواهد شد . ازاین‌رو از شکستن‌ و نازک‌ گردیدن موها ممانعت به عمل می آورد. برای‌ ماساژ‌ قادر خواهید بود از چند قطره‌ روغن‌ یا وازلین بکارگیری نمائید و اندکی از آن را روی خط مژه بریزید. پس‌ازآن با حرکات‌ دایره‌ای کوچک به مدت‌ زمان ۵ تا ۷ دقیقه روی پلک و خط مژه‌ی خود‌ را ماساژ‌ دهید . حتماً خاطرجمع شوید که پیش از ماساژ‌دادن‌ دست‌هایتان پاکیزه است . این عمل را قادر خواهید بود دو مرتبه در روز‌ و به مدت‌ چند ماه انجام‌ دهید و پس از آن نتیجه‌ی شگفت انگیز آن را مشاهده می کنید.

۶- ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد که قادر است در پیشگیری از ریختن مو اثرگذاری فراوانی داشته باشد‌. به اضافه اینکه دربردارنده ترکیباتی نظیر توکوترینول می باشد که به زیادتر شدن تار‌های‌ مو یاری می نماید . ویتامین E را قادر خواهید بود به شکل موضعی روی مژه‌هایتان بکارگیری نمائید . به اضافه اینکه کاربرد آن به عنوان مکمل‌ خوراکی‌ ایمن خواهد بود، ولی پیش از استفاده حتما با طبیب خود‌ درباره‌ی آن مشاوره نمائید.

رشد‌ طبیعی‌ مژه‌ها با درمان های خانگی

رشد‌ طبیعی‌ مژه‌ها با درمان های خانگی

 

۷- آلوئه‌ورا

به احتمال زیاد شنیده اید که آلوئه‌ورا فواید بسیار‌ی خواهد داشت . به این دلیل که آلوئه‌ورا دربردارنده ویتامین‌ها و ماده‌های مغذی‌ فراوانی می باشد ، در تقویت‌ تار‌های‌ مژه و رشد‌ و ضخیم‌ گردیدن آن‌ها کمک‌ زیادی‌ می نماید . افزون بر این موردها ، به مرطوب‌ ماندن‌ مژه‌ها یاری نموده و از خشک گردیدن و ریختن آن‌ها پیشگیری می نماید. به منظور بکارگیری از آن قادر خواهید بود اندکی از ژل آلوئه‌ورا را پیش از خوابیدن توسط یک برس مژه به مژه‌های خودتان بزنید.

۸- چای سبز

چای سبز یک منبع‌ غنی‌ از پلی فنل خواهد بود که قادر است در رویش مو و مژه به شما یاری نماید. به منظور بکارگیری شما به یک قاشق چای‌خوری از برگ‌ چای سبز و یا یک عدد چای کیسه ای و یک فنجان آب گرم احتیاج دارید این دو ماده‌ را با هم‌ ترکیب بکنید و اجازه دهید دم بکشد و بعد آن را نوش جان کنید. مورد دیگر این که قادر خواهید بود یک پد پنبه‌ای را آغشته‌ به چای سرد نمائید و آن را روی خط مژه‌هایتان بکشید. دو مرتبه در روز‌ چای سبز بنوشید و درصورتی‌که قصد دارید از راه موضعی بکارگیری نمائید، یک مرتبه در روز‌ این عمل را انجام‌ دهید.

رشد‌ طبیعی‌ مژه‌ها با درمان های خانگی

رشد‌ طبیعی‌ مژه‌ها با درمان های خانگی

 

۹- مژه‌هایتان را برس بزنید

به منظور اینکه مژه‌های شما به صورت طبیعی‌ رشد‌ نماید ، برس کشیدن مژه‌ها خیلی موثر می باشد. این عمل مژه‌های شما را از کثیفی ها پاک می کند ، منفذهای بسته شده‌ را پاکسازی و جریان مواد‌ مغذی‌ را به منظور رسیدن‌ به فولیکول‌های مو راحت تر می نماید. برای‌ این عمل قادر خواهید بود چند قطره‌ از ویتامین E را روی یک برس پاکیزه مژه بریزید و خیلی آهسته روی مژه‌هایتان از سوی بن مژه به بیرون‌ بمالید. این عمل را به مدت‌ زمان پنج دقیقه و دو مرتبه در روز‌ انجام‌ دهید تا نتیجه‌ شگفت انگیز آن را ببینید.

۱۰- بیوتین یا ویتامین B7

فقدان بیوتین یا ویتامین B7 می‌تواند سبب ریختن موی سر، ابروها و مژه‌ها گردد . استفاده از بیوتین می‌تواند از این رخداد ممانعت نماید . بیوتین در خوردنی های فراوانی وجود دارد‌ که قادر خواهید بود استفاده نمائید . منتها چنانچه قصد داشتید از مکمل‌ آن بکارگیری بکنید حتما با طبیب خودتان درباره‌ی استفاده درست از آن مشاوره نمایید.

رشد‌ طبیعی‌ مژه‌ها با درمان های خانگی

رشد‌ طبیعی‌ مژه‌ها با درمان های خانگی

 

5/5 - (19 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *