پچ دور چشم و روش های استفاده آن
پچ دور چشم و روش های استفاده آن

پچ دور چشم و روش های استفاده آن | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

پچ دور چشم و روش های استفاده آن : امروزه می‌توان ماسک‌های دور چشم را تحت عنوان پچ زیر چشم در هر فروشگاهی پیدا کرد. این ماسک‌های دوست داشتنی و مفید در حال تبدیل شدن به یکی از پایه ثابت‌های روتین مراقبت از پوست هستند. روتین پوستی همان مراحلی است که هر روز برای مراقبت از پوست خود انجام می‌دهید. اما دلیل محبوبیت پچ زیر چشم چیست و این محصول چه فوایدی برای ناحیه دور چشم دارد؟ در ادامه این مقاله ، با خواص و نحوه استفاده از پچ زیر چشم آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید در هفت رژ

پچ ماسک دور چشم چیست؟

پچ زیر چشم برای اولین بار توسط دانشمندی از کره جنوبی اختراع شد. این پچ‌ها در ابتدا تکه‌هایی مانند پانسمان بودند. از پارچه ساخته می‌شدند و در مواد مغذی و امولسیون قرار می‌گرفتند. این باعث می‌شد تا پچ‌ به یک ماسک چسبناک مخصوص دور چشم تبدیل شود. پچ‌های دور چشم در ابتدا بسیار گران قیمت بودند و افراد زیادی توانایی خرید آن‌ها را نداشتند. اما امروزه پچ‌ها نسبتاً مقرون به صرفه هستند و هرکسی با هر بودجه‌ای می‌تواند آن‌ها را خریداری کند. پچ‌های امروزی دقیقاً ماسک‌های کوچکی هستند که مخصوص پوست لطیف و حساس دور چشم طراحی شده‌اند. اکثر پچ‌های زیر چشم از هیدروژل ساخته شده‌اند و به انواع ویتامین، مواد مغذی، ترکیبات آبرسان و مواد مفید دیگر آغشته هستند. با این حال، می‌توان پچ‌هایی را نیز یافت که از پارچه، سلولز زیستی و سایر مواد اولیه مشابه ساخته شده‌اند.

عملکرد ماسک دور چشم به چه شکلی است؟

کلاژن یکی از اصلی ترین نیازهای موجود در پوست، مو و ناخن هر فرد است که می تواند ضامن زیبایی باشد چرا که وجود کلاژن الخصوص در پوست سبب افزایش احتباس رطوبت، احیاء سلول های پوستی و کاهش چین و چروک و خطوط ریز پنجه کلاغی اطراف چشم می شود و رنگ پوست را روشن نگه می دارد. در حقیقت انواع ماسک دور چشم تقویت کننده رطوبت اطراف چشم و سرشار از کلاژن هستند که پوست را نرم و شاداب می کنند و پوست را مرطوب و آبرسانی می کنند و نواحی حساس چشم را تسکین می دهند. انواع ماسک های دور چشم به عنوان تقویت کننده رطوبت عمل می کنند و رسوبات ایجاد شده را به شکل عجیبی از بین می برند به گونه ای که هیچ اثری از تیرگی اطراف چشم باقی نمی ماند. تاثیرات ماسک پس از استفاده سریعا دیده می شود و چین و چروک های خستگی به وضوح کاهش می یابد.

از ماسک دور چشم بیشتر بدانیم

پچ دور چشم و روش های استفاده آن

پچ دور چشم و روش های استفاده آن

 

مهم نیست که چقدر از روال مراقبت از پوست پیروی می کنید، بالاخره روزی فرا خواهد رسید که با چشم های پف کرده و یا تیرگی اطراف چشم بیدار می شوید. دلایل تورم و تیرگی آن می تواند نداشتن خواب کافی، یا به سادگی یک آلرژی فصلی باشد. در حالی که سعی می کنید با استفاده از کرم های چشم، پوست را درمان کنید نتیجه مطلوب را دریافت نمی کنید! استفاده از بهترین ماسک های اطراف چشم می تواند نتایج فوری و عالی را به دنبال داشته باشد. دو نوع ماسک دور چشم با ویژگی های متفاوت وجود دارد که می توان از آنها برای درمان سیاهی دور چشم و از بین بردن پف چشم استفاده کرد.

نوع اول از ماسک دور چشم ژله ای هستند که به بسته های یخی شباهت زیادی دارند و به شکل خاصی طراحی شده اند که با قرار گرفتن در اطراف چشم تمام مزایا را به این قسمت تزریق می کنند. این نوع از ماسک ها برای کاهش تورم بسیار ضروری هستند، برای نتیجه بهتر سعی کنید قبل از استفاده آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید، این نوع از ماسک دور چشم ژله ای برای مدت طولانی می توانند سرد بمانند.

نوع دوم ماسک دور چشم تکه های کوچکی هستند این ماسک ها که با مواد مختلفی تهیه شده اند به طور معمول برای حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی تیرگی و پف اطراف چشم استفاده می شوند. ماسک زیر چشم اغلب با مواد نرم کننده پوست تهیه شده اند که باعث می شوند آرایش شما نیز راحت تر پاک شود. پیشنهاد می شود اگر از هر گونه لوازم آرایشی استفاده کرده اید برای نتیجه دلخواه، قبل از استفاده ماسک دور چشم آرایش خود را بشویید. ماسک دور چشم از بهترین و کاربردی ترین محصولاتی هستند که به مواد خاصی آغشته شده اند و برای درمان سیاهی دور چشم یا پیشگیری از آن مورد استفاده قرار می گیرند.

فواید و خواص پچ زیر چشم چیست؟

پچ دور چشم و روش های استفاده آن

پچ دور چشم و روش های استفاده آن

 

هدف اصلی پچ‌ها آبرسانی و مرطوب کردن پوست لطیف زیر چشم است. پوست اطراف چشم نسبت به دیگر نواحی صورت غدد چربی‌ کمتری دارد که باعث می‌شود پوست این ناحیه به شدت مستعد خشکی باشد. همچنین پوست این ناحیه بسیار نازک است؛ ویژگی‌ای که آن را مستعد چین و چروک، پف و تیرگی می‌کند. پچ‌ها می‌توانند با مرطوب کردن و تغذیه پوست دور چشم چین و چروک، تیرگی و پف را تا حد زیادی برطرف کنند. برخی از مفیدترین موادی که پچ‌های زیر چشم به آن آغشته می‌شوند عبارت است از:

مواد برطرف کننده سیاهی زیر چشم: کافئین، پانتنول و روغن‌های اساسی تسکین دهنده مانند روغن نعناع، روغن اسطوخودوس و روغن بابونه

مواد از بین برنده پف زیر چشم: هیالورونیک اسید و کافئین

مواد موثر در درمان چین و چروک دور چشم: انواع آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین C، رتینول و انواع پپتیدها

مواد مرطوب کننده و آبرسان: هیالورونیک اسید، سرامیدها، رتینول، کافئین، آلوئه ورا و نیاسینامید

همچنین جالب است بدانید که می‌توان بعد از یک روز شلوغ و خسته کننده از ماسک زیر چشم برای ریلکس کردن استفاده کرد.

روش استفاده از پچ زیر چشم چگونه است؟

پچ دور چشم و روش های استفاده آن

پچ دور چشم و روش های استفاده آن

 

روش صحیح و اصولی استفاده از پچ‌های زیر چشم به شکل زیر است:

✔️ آرایش خود را پاک کرده و صورت خود را با شوینده مخصوص (ژل، فوم، پن و …) بشویید.

✔️ از یک تونر ملایم استفاده کنید. (اختیاری)

✔️ پچ زیر چشم را از بسته بندی خارج کرده و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زیر چشم قرار دهید.

مدت زمانی که باید پچ روی ناحیه بماند بستگی به مدت زمان پیشنهادی تولید کنندگان محصول دارد. بنابراین حتماً برچسب دستورالعمل پشت محصول را بررسی کنید. پچ‌ها را برداشته و سرم، اسنس یا کرم دور چشم بزنید. می‌توانید در هر زمان از روز و به تعداد دفعات دلخواه در هفته از پچ زیر چشم استفاده کنید. یادتان باشد که دستورالعمل‌های استفاده از محصول را با دقت بخوانید و به آن‌ها عمل کنید؛ چرا که این توضیحات ابتدا توسط متخصصان و پزشکان نوشته شده و سپس در بسته بندی محصولات درج می‌شوند. اگر پچ را طولانی‌تر از زمان توصیه شده زیر چشم قرار دهید، خشک می‌شود و احتمال ایجاد چین و چروک را افزایش می‌دهد. هرگز قبل از استفاده از پچ‌های زیر چشم از محصولاتی مانند کرم‌، سرم و ژل استفاده نکنید. پوست باید کاملاً تمیز باشد؛ در غیر این صورت اثربخشی پچ به شدت کاهش خواهد یافت. نکته بعدی این است که هرگز با پچ زیر چشم نخوابید. پچ‌ها نباید در طول شب روی پوست باشند.

چگونه از پچ ماسک دور چشم نگهداری کنیم؟

پچ‌های زیر چشم معمولاً در دمای اتاق نگهداری می‌شوند. با این حال، پیشنهاد می‌شود قبل از استفاده پچ‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال خود قرار دهید. سرد بودن پچ‌ها باعث می‌شود پف زیر چشمتان بهتر و سریع‌تر از بین برود. اما به خاطر داشته باشید که پچ‌ها نباید برای مدت طولانی در یخچال و فریزر باشند؛ چرا که خاصیت مواد موجود در آن از بین خواهد رفت. در آخر، لازم است بدانید که پچ زیر چشم محصولی یک بار مصرف است و می‌توانید از هر پچ تنها یک بار استفاده کنید. گاهی اوقات در اینترنت دستورالعمل‌هایی برای استفاده مجدد از پچ‌ها می‌بینیم که یکی از آن‌ها قرار دادن پچ در مایکروویو است. اما اکیداً توصیه می‌کنیم چنین ترفندهایی را انجام ندهید؛ پچ استفاده شده باید حتماً دور انداخته شود.

5/5 - (23 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *