تست حیوانی محصولات و لوازم آرایشی چیست؟
تست حیوانی محصولات و لوازم آرایشی

تست حیوانی محصولات و لوازم آرایشی | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

تست حیوانی محصولات و لوازم آرایشی چیست؟ انجام تست حیوانی لوازم آرایش، از سال ۱۹۳۷ معمول بوده است. قبل از این تاریخ یک داروی آنتی بیوتیک مایع آزمایش نشده، موجب مرگ بیش از صد نفر کودک و بزرگسال شد. از همان سال به بعد انجام تست حیوانی رواج پیدا کرد تا از بروز هرگونه خطری جلوگیری شود. اکثر شرکت‌های تولید که محصولاتشان به نوعی با سلامت بدنی افراد مرتبط است، شروع به انجام تست حیوانی نمودند تا بتوانند از ریسک بالای مرگ و میر و آسیب‌های انسانی جلوگیری کنند. تا جایی که حتی شرکت‌های تولیدی محصولات آرایشی نیز شروع به استفاده از تست حیوانی کردند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید در هفت رژ

اگر می‌خواهید در مورد تست حیوانی، چگونگی و ممنوعیت‌های آن اطلاعاتی به دست‌آورید، این مقاله از هفت رژ را مطالعه نمایید. انواع لوازم آرایشی از محبوب‌ترین محصولاتی هستند که تخمین‌ زده می‌شود حدود ۷۵ درصد افراد به نوعی از آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل تأیید سلامت این محصولات از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از روش‌هایی که عرضه محصولات آرایشی به بازار را ممکن می‌سازد، آزمایش کردن آن‌هاست. متاسفانه برخی از برند‌ها و کارخانجات تولید محصولات آرایشی، به منظور انجام این آزمایش‌ها، از مسیر جالبی عبور نمی‌کنند و انجام تست حیوانی را به منظور تایید محصولاتشان انتخاب می‌کنند. آن‌ها روی حیواناتی نظیر موش، خرگوش، خوکچه آزمایشگاهی آزمایش می‌کنند و سالانه جان هزاران دست از این حیوانات را به خطر می‌اندازند.

تست حیوانی چیست؟

شرکت‌های تولید محصولات آرایشی باید مراحل خاصی را جهت تایید ایمنی محصولات خود انجام دهند تا سازمان غذا و دارو اجازه تولید و عرضه محصولات آرایشی به بازار را بدهد. این شرکت مطابق با مسئولیتی که بر عهده دارد، باید افراد مصرف‌کننده را از ایمن بودن مواد به کار رفته در محصولات مطمئن کند تا امکان عرضه آن‌ها به بازار فراهم شود. به همین دلیل شرکت‌ها دست به انجام تست حیوانی می‌زنند و تمامی محصولاتشان را قبل از عرضه به بازار روی حیوانات آزمایش می‌کنند. این کار باعث می‌شود که محصولات آرایشی هیچ گونه خطری برای مصرف‌کنندگان نداشته باشند و یا سلامتی‌شان با استفاده از آن‌ها تهدید نشود.

تست حیوانی محصولات و لوازم آرایشی

تست حیوانی محصولات و لوازم آرایشی

 

علامت تست حیوانی؛ علائم روی لوازم آرایشی کدامند؟

همانطور که گفتیم، این محصولات معمولا روی حیواناتی نظیر خرگوش و موش و… آزمایش می‌شوند. به همین دلیل علامت تست حیوانی معمولا لوگوی خرگوشی در حالت پرش است که هاله‌ای دور آن را فرا گرفته و چند ستاره در اطراف آن در حال پروازند. این علامت به رنگ سفید است و معمولا رو‌ی همه محصولاتی که بدون تست حیوانی هستند (کرولتی فری)، دیده می‌شود.

تست حیوانی لوازم آرایشی در ایران

فرقی نمی‌کند که محصول، در کجای دنیا تولید شود. بسیاری از کشور‌ها به منظور تأیید سلامت محصولات آرایشی از تست حیوانی استفاده می‌کنند. به همین دلیل هم ممکن است برخی از شرکت‌های تولیدی ایرانی گواهینامه سیب سلامت خود را بدین ترتیب و مشروط به انجام تست حیوانی اخذ کنند.

تست حیوانی لوازم آرایشی روی چه موجودات و حیواناتی انجام می‌شود؟

حیواناتی که برای آزمایش تست حیوانی استفاده می‌شوند، خرگوش، خوکچه هندی، موش، سگ و… را شامل می‌شوند. حیوانات آزمایشگاهی به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که رایج‌ترین آن‌ها آزمایش‌های تحریک پوست و چشم است. در این آزمایشات، مواد شیمیایی آرایشی استفاده شده در محصولات، بر روی پوست تراشیده شده حیوانات مالیده می‌شوند یا به چشم حیوانات (معمولا خرگوش) ریخته می‌شوند. این روش به عنوان تست چشم خرگوش Draize شناخته می‌شود و هدف آن کشف این است که آیا یک محصول آرایشی یا ماده‌ای خاص باعث آسیب به چشم انسان می‌شود یا خیر.

تست حیوانی محصولات و لوازم آرایشی

تست حیوانی محصولات و لوازم آرایشی

 

محصولات آرایشی بدون ظلم یا بدون تست حیوانی کرولتی فری (Cruelty Free) یعنی چه؟

به گفته Humane Society International، هنگامی که شرکت تولیدی لوازم آرایشی، به منظور تأیید محصولات خود تست آزمایشگاهی انجام ندهد، عنوان Cruelty Free (لوازم آرایشی بدون ظلم) می‌گیرد. در واقع این شرکت‌ها به منظور تأیید ایمنی محصولات خود از روش‌های دیگری استفاده می‌کنند و سپس نشان سیب سلامت خود و یا ایمن بودن محصولاتشان را دریافت می‌کنند.

تفاوت محصولات کرولتی فری با محصولات وگان در چیست؟

محصولات کرولتی فری همانطور که عنوان کردیم محصولاتی هستند که برای تأیید‌شان تست حیوانی انجام نمی‌دهند. فرقی نمی‌کنند که از مواد ارگانیک یا غیر ارگانیک برای تولید استفاده کرده باشند، اما محصولات وگان همانطور که از نامشان پیداست، از مواد اولیه طبیعی ساخته می‌شوند.

دلایل استفاده از لوازم آرایشی بدون تست حیوانی چیست؟

از آنجایی که سالانه تعداد زیادی از حیوانات ذکر شده، جان خود را در راه آزمایشات حیوانی از دست می‌دهند، لذا انجمن حمایت از حیوانات، شروع به راه‌اندازی کمپین‌های مختلفی نموده تا از این طریق شاید بتواند از مرگ و میر تعدادی از این حیوانات جلوگیری کنند. این کمپین‌های مردمی به خاطر نجات دادن حیوانات بی‌گناه معمولا افراد را به سمت استفاده از محصولات آرایشی کرولتی فری سوق می‌دهند.

تست حیوانی محصولات و لوازم آرایشی

تست حیوانی محصولات و لوازم آرایشی

 

برند‌هایی که تست حیوانی لوازم آرایشی ندارند (علامت تست حیوانی ندارد)

در حال حاضر برند‌های مختلفی وجود دارند که محصولات کرولتی فری به بازار عرضه می‌کنند. البته این مورد یکی از دلایل معروفیت‌شان است. انجام ندادن تست حیوانی علاوه بر کیفیت محصولات یکی از معدود دلایلی است که این برند‌ها را مردم پسند و پرطرفدار نموده است. این برند‌ها شامل موارد زیر هستند:

برند نوت Note بدون تست حیوانی
برند ماریا نیلا MARIA Nila بدون تست حیوانی
برند بادی شاپ Body Shop بدون تست حیوانی
برند دبورا Deborah بدون تست حیوانی
برند تاچا Tatcha بدون تست حیوانی
برند شوگر بیر Sugar Bear بدون تست حیوانی
برند سیگما Sigma بدون تست حیوانی
برند کایلی Kylie بدون تست حیوانی
برند ریدیوید Redavid بدون تست حیوانی
برند پیکسی Pixi بدون تست حیوانی
برند اوردینری Ordinary بدون تست حیوانی
رند ترو بوتانیکالز True Botanicals بدون تست حیوانی
برند بی‌اچ BH بدون تست حیوانی
برند تارت Tarte بدون تست حیوانی
برند رولوشن Revolution بدون تست حیوانی
برند سندو Sendo بدون تست حیوانی
برند تایرز Thayers بدون تست حیوانی
برند اون Avene بدون تست حیوانی

برند‌های محصولات آرایشی کرولتی فری ایرانی

در حال حاضر محصولات آرایشی ایرانی مختلفی وجود دارند که کرولتی فری هستند، در این میان نام محصولات آرایشی کالیستا بیشتر از همه به چشم می‌خورد. چرا که دنیای رنگی رنگی این محصولات با کیفیت، هیچ نشانی از آ‌زار حیوانات و ظلم به آن‌ها ندارد. برند کالیستا یکی از معدود برند‌های ایرانی است که به منظور اخذ تایید سازمان غذا و دارو، از روش‌های آزمایشی حیوانی استفاده نمی‌کند.

بهترین برند لوازم آرایشی که تست حیوانی ندارد

اگر بخواهیم به محصولات آرایشی کرولتی فری (بدون تست حیوانی) ایرانی اشاره کنیم، برند کالیستا یکی از بهترین محصولات آرایشی ایرانی است که نشان کرولتی فری دارد. این برند علاوه بر کیفیت و مرغوبیت محصولاتش، نشان بدون تست حیوانی دارد که همین باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد.

برند‌هایی که تست حیوانی محصولات آرایشی دارند

در حال حاضر برند‌های معروف لوازم آرایشی هنوز هم به منظور تأیید محصولات خود از روش‌ های تست حیوانی استفاده می‌کنند که این برند‌ها شامل موارد زیر هستند:

برند نارس Nars
برند Estée Lauder
برند L’Oréal
برند MAC
برند Benefit
رند Shu Uemura
برند Dolce & Gabbana
برند Mary Kay
برند Avon
رند Guerlain
رند La Mer
برند Sephora
برند Max Factor
برند Revlon

5/5 - (32 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *