پودر‌ بیک چه چیزی است شیوه بکارگیری از پودر‌ بِیک و فرق آن با فیکساتور
پودر‌ بیک چه چیزی است

پودر‌ بیک چه چیزی است | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

پودر‌ بیک چه چیزی است شیوه بکارگیری از پودر‌ بِیک و فرق آن با فیکساتور : درصورتی‌که اهل‌ فضای مجازی‌ باشید و اقسام آموزش‌‌های‌ آرایش و میکاپ را پیگیری بکنید متوجه‌ می‌شوید که این وقت ها اشخاص فراگیری دهنده پیرایش ، در خودآرایی خودشان از پودری به اسم پودر‌ بیک بکارگیری می‌کنند . آیا شما هم برایتان‌ سوال‌ پیش‌ آمده که این پودر‌ چه چیزی است ؟ برای چه کاری از این پودر‌ بکارگیری می گردد ؟ آیا اصلا بکارگیری از این کالا در خودآرایی نیاز خواهد بود یا نه ؟ برای اینکه پاسخ سوالات خودتان را پیدا‌ نمائید با این نوشته از هفت رژ همراه ما باشید .

پودر‌ بیک و بیک نمودن خودآرایی یعنی چه ؟

پودر‌ بیک چه چیزی است

پودر‌ بیک چه چیزی است

 

پودر‌های‌ بیک که این وقت ها سر و صدای بسیاری به پا کرده‌اند ، به عنوان نظم‌دهی خودآرایی مورد‌ بکارگیری خواهند بود . این پودر‌ با دانه‌‌های‌ خیلی ریزی که خواهد داشت به شما یاری می سازد تا آرایشتان کاملا تمیز‌ و یکدست گردد به این شکل که از جمع و ماسیده شدن کرم پودر‌ و کانسیلر در چروک‌های صورتتان ممانعت خواهد نمود . مورد دیگر این که این پودر‌ آرایشی قادر‌ خواهد بود چربی مازاد پوست‌ شما را گرفته و ماندگاری خودآرایی را تا حد فراوانی بالا‌ ببرد .

پودر‌های‌ بیک خیلی شل و پودری می باشند که همین خصوصیت یاری می نماید به سادگی روی پوست صورت بنشینند . در تایم بکارگیری از این کالا نظاره خواهید نمود که پوست‌ صورتتان بسیار غیر معمولی‌ سپید می گردد ! منتها اصلا جای‌ دلواپسی نخواهد بود ، چون‌که پس از پاک‌کردن‌ این پودر‌ ، پوستتان حالت‌ مات‌ و طبیعی‌ به خود‌ خواهد گرفت .

مطلب مهمی که زمان خریداری پودر‌ بیک بایستی به آن دقت بکنید این خواهد بود که در ترکیب این پودر‌ نباید از سیلیکا (silica) یا دی اکسید‌ تیتانیوم (minerals Titanium Dioxide) یا زینک اکساید (Zinc Oxide) بکارگیری گشته باشد‌ . می‌دانید علت این موضوع چه چیزی است ؟ زیرا این موادی که اسم بردیم مواد‌ معدنی می باشد و سبب فلش‌ بک (flashback) روی چهره شما می گردد . همین فلش‌ بک سبب می گردد چهره شما در کل تصویر ها غیرطبیعی و بیشتر از حد سفید‌ گردد .

شیوه بکارگیری از پودر‌ بیک

پودر‌ بیک چه چیزی است

پودر‌ بیک چه چیزی است

 

پس از این که با این ابزار آرایشی آشنا‌ شدیم اکنون به دنبال طریقه بکارگیری از این کالا می‌رویم :

✔️ نخست کرم پودر‌ خودتان را بزنید و آن را خیلی خوب محو‌ نمائید
✔️ برای نواحی تیره‌ نظیر پایین چشم و پیرامون لب از کانسیلر بکارگیری نمائید
✔️ اکنون به یاری یک ابر تر ، لایه‌ای‌ ضخیم‌ از پودر‌ بیک را بردارید و آن را بسیار آرام‌ و با ضربه‌‌های‌ آرام روی اطراف پایین چشم ، چانه‌ و تی زون (t -zone) بزنید .
✔️ در کل بایستی بگوییم این پودر‌ تثبیت‌ کننده آرایشی حتما باید روی بخش هایی از چهره بکارگیری گردد که با رنگ روشن‌ هایلایت شده‌اند .
✔️ پس از اینکه پودر‌ را در نواحی‌ مورد‌نظر‌ زدید ، حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر نمائید و سرانجام با بکارگیری از یک براش بادبزنی نرم ، پودر‌ مازاد و باقی‌ مانده‌ را از چهره پاک‌ نمائید علت اینکه پس از زدن‌ پودر‌ بایستی مدتی صبر نمائید و آن وقت آن را پاک‌ نمائید این خواهد بود که اجازه‌ دهید چربی کرم پودر‌ و کانسیلر جذب‌ پودر‌ گردد و ماندگاری خودآرایی را بالا‌ ببرد . افزون بر این احتمال‌ پیدایش خطوط ریز‌ و چین‌ و چروک در چهره کم می گردد .

فرق پودر‌ بیک با فیکساتور

پودر‌ بیک چه چیزی است

پودر‌ بیک چه چیزی است

 

فیکساتور به معنی‌ تثبیت‌ کننده خودآرایی می باشد و در رنگ‌های روشن‌ تا تیره‌ و در نمونه های گوناگون مات‌ و شاین در فروشگاه ها وجود دارد . از فیکساتور در آخرین‌ بخش خودآرایی بکارگیری می گردد تا سبب تثبیت‌ خودآرایی گشته و ماندگاری آن را بالا‌ ببرد . در حالت کلی‌ فیکساتور در دو گونه زیر‌ به خریداران ارائه می گردد :

✔️ فیکساتورهای پودری
✔️ فیکساتورهای محلول‌

اسپری فیکساتور و پودر‌ فیکس از رایج‌ترین تثبیت‌ کننده‌ها بشمار می‌آیند .

پودر‌ بیک برخلاف اسپری‌های تثبیت کننده که بی‌رنگ‌ می باشند ، دارای رنگ سپید یا نخودی می باشد که یقیناً تغییری در رنگ آرایش خلق نمی‌کند . بیک نمودن پوست‌ صورت‌ سبب مات‌شدن‌ چهره گشته و درخشش فیکساتور را نخواهد داشت . فرق دیگری که این دو کالا با هم دارند این خواهد بود که پودر‌ بیک‌ روی کرم پودر‌ و کانسیلر بکارگیری می گردد منتها پودر‌ و اسپری‌های فیکس روی همگی نواحی چهره زده‌ می‌شوند .

5/5 - (14 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *