دلایل تشدید آکنه در تابستان
دلایل تشدید آکنه در تابستان

دلایل تشدید آکنه در تابستان | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

دلایل تشدید آکنه در تابستان : اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از آکنه رنج می‌برند، احتمالا تا به حال متوجه شده‌اید که در زمان فرا رسیدن فصل گرم تابستان علائم شما بدتر می‌شود! برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید در هفت رژ

در تابستان روزها طولانی تر شده و در نتیجه شما زمان بیشتری را در خارج از منزل سپری می‌کنید. همه در این فصل از سال همواره با عرق، رطوبت و گرمای غیر قابل تحمل همراه می‌شوند و کاملا عادیست که شما سطح بالاتری از آکنه را در سطح صورت و بدن تجربه کنید.

دلیل زیاد شدن آکنه در تابستان

در روزهای گرم تابستان، از تعریق بیش از حد گرفته تا کثیفی های انباشته شده روی سطح پوست همه دست به دست هم داده تا شرایط ایجاد آکنه فراهم شود. گرما و رطوبت، چربی را در پوست افزایش می‌دهند که این اتفاق منجر به مسدود شدن منافذ و ظاهر شدن آکنه روی پوست می‌شود و چون مقصر به وجود آمدن این کومدون ها و کیست ها در درجه اول، افزایش دما همراه با رطوبت است پس ممکن است در چنین زمانی، روتین مراقبت پوستی شما کمکی به این موضوع نکند. همچنین استفاده از محصولات مراقبت از پوست زمستانی، مانند مرطوب کننده های مبتنی بر چربی و… در ماه های تابستان، می‌تواند موجب ایجاد احساس سنگینی روی پوست شود و دلیل زیاد شدن آکنه را توجیه کند. در ادامه چند مورد دیگر از این دلایل را با هم بررسی می‌کنیم.

دلایل تشدید آکنه در تابستان

دلایل تشدید آکنه در تابستان

 

دلیل زیاد شدن آکنه در تابستان (عرق تابستانی، گرما و کثیفی)

جوش یا آکنه زمانی ایجاد می‌شود که منافذ روی پوست (که کومدون نامیده می‌شوند) چربی اضافی یا سبوم تولید کنند. این سبوم با عرق، خاک و سلول های مرده پوست مخلوط می‌شود و در نهایت در خود منافذ به دام می‌افتد. کومدونی که روی سطح آن بسته باشد، به عنوان جوش سرسفید شناخته می‌شود و فولیکول مسدود شده‌ای است که در معرض هوا قرار نمی‌گیرد.

جوش های سرسیاه یا کومدون های باز، منافذ مسدود شده‌ای هستند که در قسمت بالایی باز هستند. هنگامی که محتویات فولیکول مسدود شده در معرض هوا قرار می‌گیرد، اکسید می‌شود و باعث ایجاد رنگ سیاهی می‌شود که شبیه کثیفی است.

از آنجایی که در تابستان دما بالاتر است، تعریق بیش از حد شایع می‌باشد. علاوه بر این، اکثر مردم در طول ماه های تابستان زمان بیشتری را در خارج از منزل می‌گذرانند. اگر به طور منظم در شن، خاک، آب شور یا کلر هستید، ممکن است خود را در معرض محرک هایی قرار دهید که می‌توانند دلیل زیاد شدن آکنه در سطح پوست باشند. همچنین، بسیاری از ضد آفتاب ها بر پایه چربی و معمولا کمدوژن هستند که می‌توانند منافذ شما را مسدود کنند.

دست زدن به صورت

گرما و رطوبت تنها نیمی از مشکل هستند، شما نیمه دیگر هستید. ما تمایل داریم پوست خود را لمس کنیم مثلا موقع پاک کردن عرق روی صورت، پاک کردن یا اصلاح آرایش با انگشتان و… در نتیجه نه تنها باکتری ها و چربی های جدیدی به صورت وارد می‌شود، بلکه این کار موجب تحریک پوست شما هم می‌شود که در نهایت بروز آکنه را تشدید می‌کند.

دست‌ها پایین! سعی کنید که دستان خود را از روی پوستتان بردارید، مالیدن آن را متوقف کنید، در طول روز بیش از حد پوستتان را تمیز نکنید و برای پوشاندن چربی پوست، آرایش نکنید.

دلایل تشدید آکنه در تابستان

دلایل تشدید آکنه در تابستان

 

دلیل زیاد شدن آکنه در تابستان (نشستن جلوی کولر)

بله درست شنیدید، قرار گرفتن در مقابل باد سرد می‌تواند دلیل زیاد شدن آکنه باشد. اگر به مدت سه هفته جلوی کولر خود نشسته‌اید یا تهویه هوای ماشین خود را رو به صورت خود تنظیم می‌کنید یا فقط در کافی شاپ ها و کلاس های درسی که خیلی خنک هستند حضور دارید؛ باید بدانید که به زودی تعادل رطوبت پوستتان به هم می‌خورد!

معمولا بادهای سرد و خنک، رطوبت هوا را از بین می‌برند و باعث خشکی بیش از حد هوا و همینطور پوست می‌شوند، مخصوصا اگر دقیقا روبروی آن باشید. بنابراین پوست برای جبران این کمبود رطوبت، شروع به تولید بیش از حد چربی می‌کند. در نتیجه؟ پوست بسیار چرب می‌شود.

در حالی که ممکن است پوست شما کاملا مات و خشک به نظر می‌رسد اما منافذ از داخل، چربی تولید می‌کنند و این چربی ها خیلی سریع می‌توانند منافذ را قبل از رسیدن به سطح پوست، مسدود کنند.

پس سعی کنید تا حد امکان وزش باد را از صورت خود دور کنید. اگر در سفر هستید، دریچه های هوای خودرو را طوری قرار دهید که مستقیما روبرویتان نباشد و سعی کنید یک مرطوب کننده قابل حمل را روی میز خود، در جا لیوانی ماشین و یا هر کجا که هستید نگه ‌دارید. این گونه می‌توانید تا حدودی رطوبت از دست رفته را جبران کنید.

دلایل تشدید آکنه در تابستان

دلایل تشدید آکنه در تابستان

 

درمان و پیشگیری از آکنه

اگر در طول تابستان با جوش ها دست و پنجه نرم می‌کنید، چند اقدام پیشگیرانه وجود دارد که می‌توانید آنها را انجام دهید:

در بالا توضیح دادیم که گرما دلیل زیاد شدن آکنه است بنابراین ابتدا مدت زمانی که بیرون از خانه در گرمای شدید هستید را محدود کنید. به عنوان مثال، اگر در حیاط کار می‌کنید یا در یک روز گرم و آفتابی در ساحل کار می‌کنید، مرتبا به داخل خانه بروید تا خنک شوید و صورت خود را با یک پارچه تمیز و خشک، پاک کنید.

چربی و سنگینی محصولات مراقبت پوستی می‌تواند دلیل زیاد شدن آکنه در پوست باشد از این رو، به دنبال ضد آفتاب های فاقد چربی باشید که ممکن است شامل موادی مانند اکسید روی یا اکسید تیتانیوم باشند. ضد آفتاب مورد نظر شما باید دارای بافتی سبک باشد و بتواند به خوبی از پوست در برابر نور خورشید محافظت کند.

اگر فعالیت بدنی انجام می‌دهید که باعث تعریق شما می‌شود، به خصوص اگر در خارج از منزل است، حتما لباس مناسب بپوشید. الیاف طبیعی مانند پنبه سبک وزن را به جای لباس های پلی استر انتخاب کنید. پارچه هایی مانند پلی استر به از بین بردن رطوبت شناخته می‌شوند که عرق را جذب نمی‌کنند. در صورت نیاز در زمان ظهر لباس عوض کنید و همیشه لباس های عرق کرده یا مایو خیس خود را در اسرع وقت عوض کنید.

در روال مراقبت از پوست خود کوتاهی نکنید به خصوص وقتی نوبت به مرطوب کردن می‌رسد! بسیاری از مردم فکر می‌کنند که رطوبت کمتر برای آکنه بهتر است اما این موضوع حتی در تابستان هم صحت ندارد. اگر پوست شما به خوبی هیدراته نباشد، منافذ شما بیش از حد سبوم تولید می‌کنند که این می‌تواند دلیل زیاد شدن آکنه روی صورت باشد. پس مرتب از مرطوب کننده استفاده کنید و آب فراوان بنوشید.

همچنین، لایه برداری شیمیایی منظم را در طول تابستان در نظر بگیرید (به طور ایده آل هر ۶ هفته یا بیشتر). در روش لایه برداری شیمیایی، بالاترین لایه پوست از بین می‌رود (از جمله هرگونه کثیفی، عرق یا چربی اضافی) و می‌تواند خطر ایجاد جوش را به شدت کاهش دهد.

دلایل تشدید آکنه در تابستان

5/5 - (31 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *