خصوصیات لوازم آرایشی مناسب برای تابستان
لوازم آرایشی مناسب تابستان

لوازم آرایشی مناسب تابستان | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

لوازم آرایشی مناسب تابستان : با آغاز فصل تابستان این سوال برای برخی از افراد به ویژه خانم‌ها ایجاد می‌شود. خصوصیات لوازم آرایشی برای تابستان کدام است؟ آرایش در فصل تابستان با سایر فصل‌های دیگر چه فرقی دارد؟ اگر برای شما هم پاسخ این سوالات مهم و جالب است در ادامه با هفت رژ همراه باشید.

تفاوت آرایش در تابستان با سایر فصول سال

پیش از اینکه بخواهیم در مورد لوازم آرایشی در تابستان صحبت کنیم. قصد داریم در خصوص تفاوت آرایش در این فصل با سایر فصول سال بپردازیم. در فصل تابستان به دلیل تابش شدید نور خورشید نسبت به سایر فصل‌های دیگر سال منجر به تغییر دمای هوا روی پوست افراد می‌شود. افرادی که دارای پوست‌های حساسی هستند نسبت به سایر افراد دیگر بیشتر دچار آفتاب سوختگی می‌شوند. پوست‌های چرب بیشتر از قبل چربی ترشح می‌کنند و باعث می‌شوند که سطح پوست براق‌تر شود. به همین علت الزامی است که از لوازم آرایشی استفاده کنید که متناسب با این فصل سال باشد تا ترشح چربی یا میزان حساسیت پوست را کنترل کند.

ضد آفتاب

با توجه به اینکه فصل تابستان، تابش خورشید بسیار شدید است و می‌تواند خطرات و آسیب‌های زیادی را برای پوست شما داشته باشد. انتخاب مناسب‌ترین کرم ضد آفتاب برای پوست در فصل گرم سال اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. به همین علت استفاده از ضد آفتاب برای شما در این فصل بسیار ضروری و مهم است. مواد تشکیل دهنده دارای حاوی دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی است که به خوبی از پوست شما در معرض نور خورشید محافظت می‌کند. این مواد باعث ماندگاری و تثبیت آرایش صورت شما می‌گردد.

لایه‌برداری هفتگی

برای اینکه پوست سالم و زیبایی داشته باشید می‌بایستی حداقل هفته‌ای یک مرتبه لایه‌برداری انجام دهید. لایه‌برداری‌ها باعث ایجاد یک میکاپ خوب و موثر می‌شود. با استفاده از لایه‌بردار مطابق با نوع پوست خود می‌توانید سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین ببرید و باعث شادابی و درخشان شدن پوستتان گردید. آرایش کردن بر روی پوست که به خوبی اسکراب یا لایه برداری شده است، جلوه‌ی زیباتری دارد.

لوازم آرایشی مناسب تابستان

لوازم آرایشی مناسب تابستان

 

پرایمر

یکی از لوازم آرایشی ضروری در تابستان پرایمر است. برای یک آرایش درست داشتن پرایمر ضروری است. این لایه محافظ‌کننده از مسدود شدن منافذ پوست شما جلوگیری می‌کند. خوب است که بعد از لایه‌برداری از پوست و تمیز کردن صورت، از پرایمر استفاده کنید. در صورتی که پوست شما قرمز است بهتر است از پرایمر سبز رنگ استفاده کنید.

در زمان انتخاب پرایمر از فروشگاه لوازم آرایشی در رشت توجه داشته باشید که حاوی مواد سیلیکونی نباشد به دلیل اینکه این مواد سنگین هستند و برای آرایش در تابستان مناسب نیست. در ضمن نیز استفاده از این مواد منجر به بالا رفتن حساسیت پوست می‌شود. پرایمرهای حاوی اسیدسالیسیلیک باعث درمان و برطرف شدن جوش و رطوبت‌رسانی بیشتر پوست در تابستان می‌شود.

لوازم زیرسازی آرایش بدون چربی

در فصل تابستان به دلیل افزایش دمای هوا پوست نسبت به سایر فصل‌های دیگر چرب تر می‌شود و باعث خیس شدن آرایش می‌گردد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی می‌بایستی از مواد آرایشی زیرسازی مناسب که فاقد چربی است و بر پایه آب است استفاده کنید. با انتخاب یک آبرسان یا کرم پودر مناسب رنگ پوست می‌توانید مانع از ترشح چربی‌ها به سطح پوست شوید. یکی از لوازم آرایشی مهم در فصل تابستان برای پوست‌های چرب، کرم پودر یا استفاده از پنکیک مات می‌باشد.

کاغذ جذب‌کننده چربی پوست

از دیگر لوازم آرایشی موثر برای فصل گرم سال استفاده از کاغذهای جذب‌کننده چربی پوست است. این کاغذها را همیشه همراه خود داشته باشید. در هنگام تعریق یا براق شدن آرایش به آرامی روی پوست خود قرار دهید تا چربی‌های اضافی را به خود جذب کند و از خراب شدن آرایشتان جلوگیری شود. از مزیت‌های استفاده از کاغذهای جذب‌کننده سهولت در حمل آن است که به راحتی داخل کیف آرایش می‌توانید نگهداری کنید.

لوازم آرایشی مناسب تابستان

لوازم آرایشی مناسب تابستان

 

رژلب مناسب

توصیه می‌شود که در فصل تابستان از انواع رژ لب ۲۴ ساعته استفاده نکنید؛ زیرا لب‌ها در اثر گرمای هوا خشک می‌شوند. بهترین گزینه استفاده از برق لب است که باعث ماندگاری بیشتر همچنین تقویت لب‌هایتان می‌گردد و جلوه‌ی زیباتری به صورت شما می‌دهد.

استفاده از سایه چشم و رژگونه مات

یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی در فصل تابستان سایه چشم و رژگونه مات است. گرمای هوا منجر به تعریق بدن می‌شود که در نهایت آرایش را براق‌تر و سریع‌تر خراب می‌کند و ظاهر نازیبایی به فرد می‌دهد.

لوازم آرایشی مناسب تابستان

لوازم آرایشی مناسب تابستان

 

پودر آرایشی

یکی از الزامات استفاده از لوازم آرایشی در فصل تابستان استفاده از پودرهای آرایشی است که باعث ثابت کردن و ماندگاری بالایی آرایش شما می‌گردد. بعضی از افراد اطلاع کافی ندارند که بعد از زیرسازی آرایش صورت از پودر فشرده استفاده کنند یا پودر صورت معمولی. توصیه می‌کنیم که بعد از استفاده از کرم پودر، از پنکیک برای تثبیت آرایش خود استفاده کنید تا مدت ماندگاری آرایش شما بیشتر شود.

ریمل ضد آب

در صورتی که پوست شما چرب است بهتر است که از انواع ریمل ‌ها که ضد آب هستند، استفاده کنید. این نوع لوازم آرایشی به شما کمک خواهد کرد که از ریختن ریمل زیر چشم جلوگیری کند. برای جلوگیری از چسبیدن تارهای مژه به یکدیگر نیز باید شانه مناسب یا برس مژه‌ی مناسبی انتخاب کنید.

مداد چشم و ابرو

ترجیحاً هنگام استفاده از مداد چشم یا ابرو چرب، در فصل تابستان استفاده نکنید؛ زیرا دمای هوا باعث ریخته شدن مواد آرایشی زیر چشم شما می‌گردد.

5/5 - (18 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *