چه ضد آفتابی برای پوست چرب انتخاب كنيم؟
چه ضد آفتابی برای پوست چرب

چه ضد آفتابی برای پوست چرب | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

چه ضد آفتابی برای پوست چرب انتخاب كنيم؟ استفاده از ضد آفتاب چند سالی است كه به عنوان يك الزام جا افتاده و خوشبختانه تبديل به يك روتين مراقبت پوستی برای اكثر افراد شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید در هفت رژ

می دانيد كه محافظت نكردن از پوست در برابر آفتاب باعث ايجاد راديكال های آزاد شده كه با آسيب زدن به سلولهای پوست التهاب را افرايش ميدهد والتهاب عامل اصلی بسياری از مشكلات پوستی از جمله آكنه است.

اشعه ی UV از طريق ديگر نيز سبب ایجاد جوش و آكنه ميشود. ترشحات روی پوست حاوی انواع روغن هاست. يكی از اين روغن ها اسكوآلن است كه وقتی در معرض اشعه ی آفتاب قرار ميگيرد اكسيد شده و ماده ای تشكيل ميدهد به نام اسكوآلن مونوهيدروپروكسيد كه به شدت كمدوزنيك و جوش زاست و باعث بسته شدن منافذ ميشود.

با اين تفاسير اگر قرار است از پوستی چرب در مقابل آفتاب و اشعه ی مضر آن محافظت كنيم بايد بدانيم كه از چه نوع ضدآفتابی استفاده كنيم تا همزمان چربی پوستمان را هم كنترل كنيم.

چه ضد آفتابی برای پوست چرب

چه ضد آفتابی برای پوست چرب

 

از آنجايی كه منافذ پوستهای چرب باز است استفاده از ضد آفتاب چرب موجب بروز جوش و افزايش دانه های سرسياه ميشود.اين امر موجب شده بعضی افراد كه پوست چربی دارند تمايلی به زدن ضدآفتاب نداشته باشند در حاليكه فرار از محصولات مراقبتی پوست و زدن ضدآفتاب كه از مهمترين آنهاست نه تنها كمكی به آنها نميكند بلكه همانطور كه گفتيم به اين مشكل و همچنين ايجاد معضلات ديگر پوستی دامن ميزند.چرا كه يك ضد آفتاب تنها وظيفه اش جلوگيری از آفتاب سوختگی نيست.ضدآفتاب يك ضد چروك به حساب می آيد كه از پوست در برابر راديكالهای آزاد و ساير اشعه های مضر آفتاب كه موجب پيری زودرس ميشود جلوگيری كرده واز شادابی پوست محافظت ميكند.به طور كلی عدم استفاده از ضدآفتاب ممكن است موجب خشكی و چروك، ايجاد كك ومك و افزايش لك های پوستی شود و در ابعاد وسيعتر صدمات جدی تری چون سرطان پوست را به همراه داشته باشد.در حاليكه امروزه ضدآفتاب هايی طراحی شده اند كه افرادی كه پوست چرب دارند ميتوانند بدون نگرانی از تعرق و ايجاد چربی بيشتر روی پوست از آن استفاده كنند.

چه ضد آفتابی برای پوست چرب

چه ضد آفتابی برای پوست چرب

 

ضدآفتاب هايی كه مخصوص پوست چرب فرموله شده اند نه تنها باعث چرب شدن پوست نمی شوند كه به خاطر مواد داخل آن جاذب چربی اضافی پوست هستند و بافت سبك و غير چرب دارند و مقاومت آنها در برابر تعرق بالاست و درعين حال پوشش دهی خوبی دارند.

ضد آفتاب ها در دو مدل مينرال و شيميايی توليد ميشوند. ضدآفتاب های شيميايی با جدب اشعه یUV و كاهش ميزان انرژی آن اين اشعه را به گرما تبديل كرده و به پوست منتقل ميكنند و اين كار را از طريق فيلترهای شيميايی يعنی اوكسی بنزون، آووبنزون واكتينوكسات انجام ميدهند.به همين دليل لازم است حدود بيست تا سی دقيقه پيش از قرار گرفتن در معرض اشعه ی آفتاب استفاده شوند تا جذب پوست شوند و بتوانند از پوست محافظت كنند.

ضدآفتاب های مينرال يا فيزيكال در سطح پوست قرار ميگيرند و با جذب و انعكاس اشعه ی UV از پوست محافظت ميكنند.تركيبات فعال و مواد موثر آنها زينك اكسايد و تيتانيوم دی اكسيد است.

بنابراين ميتوان گفت براي پوست هاي چرب ومستعد آكنه انتخاب مناسب تري هستند چرا كه كمتر سبب تحريك والتهاب پوست ميشوند مگر ضدآفتابهاي شيميايي با فيلترهاي پايدار.

چه ضد آفتابی برای پوست چرب

چه ضد آفتابی برای پوست چرب

 

در گذشته خيلی از افراد به خاطر ظاهر گچی ضدآفتابهای مينرال علاقه ای به استفاده از آنها نداشتند و بافت سنگين آن روی پوست حالت چسبندگی ايجاد ميكرد آنها را آزار ميداد.البته با پيشرفت صنايع آرايشی و بهداشتی واستفاده از نانوذرات بافت ضد آفتاب های مينرال سبك تر از قبل شده اما نميشود انكار كرد كه اين ضد آفتاب ها به هرحال به سبك ضدآفتاب های شيميايی نيستند.

پس در نهايت اگر پوست چربی داريد و قصد داريد از ضد آفتابهای شيميايی استفاده كنيد، ضد آفتابی را انتخاب كنيد كه حاوی فيلترهايی باشد كه جذب پوست نشده و در برابر نور پايدار هستند و سبب ايجاد راديكال آزاد والتهاب نمی شوند.

چند نكته ی ديگر در انتخاب کرم ضد آفتاب برای پوستهای چرب مقاوم بودن در برابر تعريق و رطوبت، خاصيت مات كنندگی، كنترل ترشح چربی پوست و در عين حال حفظ رطوبت آن و فاقد چربی بودن oil free است كه معمولأ در تركيبات و توضيحات آن ذكر شده و موقع خريد با كنترل موارد فوق ميتوانيد انتخاب مناسبی داشته باشيد.

5/5 - (18 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *