رنگ موی بژ را با این فرمول‌های ساده بسازید
فرمول رنگ موی بژ

فرمول رنگ موی بژ | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

فرمول رنگ موی بژ : رنگ موی بژ یکی از پرطرفدارترین انواع رنگ‌ موهای بلوند در میان خانم‌هاست.این رنگ ترکیبی از رنگ‌های قهوه‌ای و سفید است.فرمول‌های زیادی برای ساختن این رنگ وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید در هفت رژ

رنگ موی بژ یکی از آن رنگ موهای طبیعی و جذاب است که تقریباً برای همه افراد با هر رنگ پوستی مناسب است. اگر شما هم مثل من به دنبال یک تغییر جذاب اما طبیعی می‌گردید، رنگ بژ انتخاب فوق‌العاده‌ای است. اما یک فرمول مناسب برای بژ کردن موها کدام است؟ آیا برای بدست آوردن رنگ بژ حتماً باید دکلره کرد؟ چند نوع رنگ بژ وجود دارد؟ برای دانستن جواب این سوالات تا پایان این نوشته با من همراه باشید.

رنگ‌های اصلی رنگ موی بژ کدامند؟

رنگ موی بژ از ترکیب رنگ‌های سفید، زرد و کمی‌ نارنجی بدست می‌آید. یک روش دیگر برای ساختن این رنگ ترکیب رنگ‌های سفید و قهوه‌ای به نسبت مساوی است. برای ساختن رنگ موی بژ می‌توان از چند روش مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال:

ترکیب رنگ موی ۱۰٫۳۱+ رنگ موی ماهگونی به نسبت ۹ به ۱

ترکیب رنگ موی ۷ شکلاتی+ روشن‌کننده ۰۰۰ به نسبت ۱:۱

ترکیب رنگ موی بژ طبیعی+ واریاسیون طلایی و قرمز

در ادامه با انواع تنالیته‌های رنگ موی بژ و نحوه ساختن آنها آشنا می‌شوید.

فرمول رنگ موی بژ

فرمول رنگ موی بژ

 

رنگ موی بژ با دکلره یا بدون دکلره؟

یکی از سوال‌های اساسی که در مورد این رنگ مو وجود دارد این است که آیا باید موها را دکلره کرد یا نه. جواب این سوال مثبت است. چرا که به طور طبیعی رنگ بژ، یک رنگ روشن به حساب می‌آید. بنابراین اگر شما موهای تیره و مشکی داشته باشید و قصد داشته باشید موهایتان را بژ کنید، تغییر دلخواه شما شکل نمیگیرد. یعنی بهتر است موها را حداقل تا پایه ۶ یا ۷ روشن کنید. برای بدست آوردن یک بژ خیلی روشن لازم است موها تا پایه ۹ و ۱۰ روشن شوند. همانطور که می‌دانید دکلره کردن یک کار کاملاً تخصصی است و نیاز به دانش و مهارت دارد. در نتیجه این کار را حتماً به یک فرد با تجربه بسپارید.

رنگ موی بژ مرواریدی

فرمول رنگ موی بژ

مرواریدی یکی از سایه‌های مورد علاقه اکثر خانم‌هاست. ترکیب بژ و مرواریدی می‌تواند برای موهای بلوند روشن در پایه ۱۰ ترکیبی بی‌نظیر باشد. می‌توانید این رنگ را با کمک این فرمول بدست آورید:

پایه دکلره: ۹ یا ۱۰

فرمول : ۹٫۲۲ مرواریدی+ بژ خیلی روشن ۱۰٫۸۷+ واریاسیون قرمز+ واریاسیون دودی

نسبت‌ها: مرواریدی نصف تیوب، بژ روشن نصف تیوب، واریاسیون قرمز ۲ سانتی‌متر، واریاسیون دودی ۵ سانتی‌متر

رنگ موی بژ صدفی

فرمول رنگ موی بژ

فرمول رنگ موی بژ

 

صدفی هم مثل مرواریدی یک ترکیب پرطرفدار است. اما تفاوت صدفی و مرواریدی در این است که مرواریدی دارای سایه‌های گرم مثل قرمز و صورتی است. صدفی اما از سایه‌های سرد مثل بنفش و آبی تشکیل شده است. برای ترکیب رنگ بژ صدفی می‌توانید از این فرمول استفاده کنید:

پایه دکلره: ۱۰

فرمول: ۱۰٫۲۸ صدفی+ بژ خیلی روشن ۱۰٫۳۱+ واریاسیون آبی+واریاسیون قرمز+واریاسیون دودی

نسبت‌ها: صدفی نصف تیوب، بژ روشن نصف تیوب، واریاسیون آبی ۴ سانتی‌متر، واریاسیون قرمز ۱ سانتی‌متر، واریاسیون دودی ۳ سانتی‌متر

رنگ موی بژ دودی

فرمول رنگ موی بژ

اگر طرفدار سایه‌های طلایی براق در موهایتان نیستید، یک روش عالی برای خنثی کردن رنگ زرد، اضافه کردن سایه‌های دودی است. بژ دودی برای پوست‌های روشن و گندمی ‌بسیار مناسب است. این ترکیب را می‌توانید با دستور زیر آماده کنید:

پایه دکلره: ۸، ۹، ۱۰

فرمول: بژ خیلی روشن ۹٫۳۱+ بلوند دودی C8+ رنگ موی مشکی N1+ واریاسیون قرمز

نسبت‌ها: بژ روشن نصف تیوب، بلوند دودی نصف تیوب، رنگ مشکی N1 یک سانتی‌متر، واریاسیون قرمز ۲ سانتی‌متر

رنگ موی بژ شامپاینی

فرمول رنگ موی بژ

فرمول رنگ موی بژ

 

در رنگ‌های بلوند شامپاینی سایه‌های طلایی و صدفی به کار رفته است. شامپاینی یکی از رنگ موهای بلوند است که درخشش و جلوه بسیار زیبایی دارد. رنگ موی شامپاینی برای پوست‌های روشن و سرد رنگ موی مناسبی است. این ترکیب را با کمک فرمول زیر بسازید:

پایه دکلره: ۱۰ یا ۱۱

فرمول: رنگ بلوند شامپاینی+بلوند بژ روشن ۱۰٫۳۱+روشن‌کننده ۰۰۰+واریاسیون آبی+واریاسیون طلایی

نسبت‌ها: بلوند شامپاینی نصف تیوب، بژ روشن نصف تیوب، واریاسیون آبی ۳ سانتی‌متر، واریاسیون طلایی ۴ سانتی‌متر

رنگ موی بژ سرد

فرمول رنگ موی بژ

به طور کلی رنگ بژ از خانواده رنگ‌های گرم است. به این معنا سایه‌های قرمز و طلایی در آن بیشتر از هر رنگ دیگری غالب هستند. اما اگر سایه‌های طلایی و قرمز را دوست ندارید می‌توانید با کمک یک رنگ دودی یا زیتونی یک رنگ بژ سرد داشته باشید. به این نوع بژ، بژ استخوانی یا کاهی هم گفته می‌شود. برای تهیه آن می‌توانید از دستور زیر استفاده کنید:

پایه دکلره: ۱۰ یا ۱۱

فرمول: روشن‌کننده ۰۰۰+ بژ روشن ۱۰٫۳۱+ ۱۰ پلاتینه+ واریاسیون بنفش+ واریاسیون آبی

نسبت‌ها: روشن‌کننده ۰۰۰ یک چهارم تیوب، رنگ ۱۰٫۳۱ نصف تیوب، رنگ پلاتینه ۱۰ یک چهارم تیوب+واریاسیون بنفش ۲ سانتی‌متر+ واریاسیون آبی ۲ سانتی‌متر

رنگ موی بژ هفت یا متوسط

فرمول رنگ موی بژ

فرمول رنگ موی بژ

 

اگر به هر دلیلی دوست ندارید موهایتان تا پایه‌های بالا دکلره شوند اما در عین حال هم به رنگ بژ علاقه دارید،پیشنهاد میکنم رنگ بژ متوسط را امتحان کنید. برای این رنگ مو می‌توانید موها را تا پایه ۶ یا ۷ روشن کنید. سپس با فرمول زیر رنگساژ بژ تهیه کنید:

پایه دکلره: ۶ یا ۷

فرمول: روشن‌کننده ۰۰۰+ رنگ بژ متوسط ۷BB+ رنگ موی مشکی N1+ صورتی کوارتز

نسبت‌ها: روشن‌کننده یک چهارم تیوب، رنگ بژ متوسط سه چهارم تیوب، رنگ موی مشکی ۱ سانتی‌متر+صورتی کوارتز یک چهارم تیوب

ترکیب رنگ موی کرم بژ

فرمول رنگ موی بژ

در واقع رنگ‌های کرم و بژ از یک خانواده هستند و شباهت زیادی دارند. اما تفاوت‌های کوچکی هم وجود دارد. رنگ بژ کمی ‌گرم‌تر از رنگ بژ است. به این معنا که سایه‌های قرمز و طلایی در رنگ بژ بیشتر هستند. برای اینکه یک ترکیب کرم بژ داشته باشید بهتر است موها را تا پایه ۷ یا ۸ دکلره کنید. زردی موجود در پایه ۸ به داشتن یک رنگ کرم بژ کمک می‌کند. سپس از این فرمول برای تهیه این رنگ استفاده کنید:

فرمول: روشن‌کننده ۰۰۰+ بژ روشن ۸BB+ رنگ بلوند زیتونی ۸٫۲۱+ واریاسیون آبی+واریاسیون بنفش

نسبت‌ها: روشن‌کننده یک چهارم تیوب+بژ روشن نصف تیوب+ بلوند زیتونی یک چهارم تیوب+ واریاسیون آبی ۲ سانتی‌متر+واریاسیون بنفش ۴ سانتی‌متر

4.7/5 - (26 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *