آموزش آرایش لایت در ۴ مرحله
آموزش آرایش لایت در 4 مرحله

آموزش آرایش لایت در 4 مرحله | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

آموزش آرایش لایت در ۴ مرحله : اگر از علاقه مندان میکاپ های لایت هستید، در این مطلب ما به شما چند نکته و ترفند ساده برای انجام یک میکاپ ملایم را آموزش می‌دهیم. شاید جشن‌ها و ضیافت های رسمی مانند یک عروسی نیاز به یک آرایش سنگین‌تری داشته باشند؛ اما به عنوان یک آرایش روزانه یا آرایشی که مناسب یک مهمانی و دورهمی ساده باشد، آرایش لایت عالی ترین انتخاب خواهد بود. همچنین خیلی از شما امکان دارد روزهای پرمشغله و شلوغی را داشته باشید و زمان کافی برای یک آرایش کامل را نداشته باشید. از این رو با مجله‌ی هفت رژ همراه باشید تا به شما مراحل یک آرایش لایت و جذاب را آموزش دهیم.

لوازمی که برای یک آرایش لایت نیاز دارید

مرطوب کننده
پرایمر
ضدآفتاب رنگی یا کرم پودر
کانسیلر (این مورد اختیاری است.)
پودر فیکس
سایه
خط چشم
ریمل
رژ لب یا برق لب

۱- نحوه‌ی انجام آرایش صورت

آموزش آرایش لایت در 4 مرحله

آموزش آرایش لایت در ۴ مرحله

✔️ پیش از آغاز میکاپ، باید بدانید که انجام روتین مراقبت از پوست، قبل از انجام آرایش، اهمیت خیلی بالایی دارد؛ زیرا افزون بر محافظت از پوست شما، باعث می‌شود تا آرایشتان ماندگاری بیشتری نیز داشته باشد.

✔️  بعد از انجام روتین مراقبت از پوست، با مرطوب کننده شروع کنید. اگر دوست دارید ماندگاری آرایش شما بیشتر باشد، از یک پرایمر مناسب پوستتان حتما استفاده کنید.

✔️ بعد از استفاده از پرایمر، کمی صبر کنید تا کاملا روی پوستتان بنشیند و سپس از کرم پودر مناسب با پوستتان استفاده کنید. البته باید بدانید که کرم پودرها در دراز مدت می‌توانند باعث آسیب رساندن به پوست شوند؛ بنابراین می‌توانید به جای کرم پودر، از یک ضدآفتاب رنگی استفاده کنید. اگر پوست شفاف و سالمی دارید، می‌توانید از ضدآفتاب‌های بدون رنگ هم استفاده کنید تا آرایشتان طبیعی‌تر به نظر برسد.

✔️ از مرکز صورتتان شروع کنید و با اسفنج یا براش مخصوص، با حرکات دایره‌ای و آهسته، کرم پودر یا ضدآفتاب‌تان را به سمت بیرون محو کنید تا کل پوستتان کاملا یک‌دست شود.

✔️ در صورت نیاز، از یک کانسیلر استفاده کنید. برای نقاط زیر چشم که تیره هستند و روی تیغه‌ی بینی.

✔️ اگر دوست دارید به چشمانتان حالت کشیده‌تری بدهید، مقداری از کانسیلر را زیر و در قسمت بیرونی چشم به سمت بالا بکشید و سپس آن را توسط اسفنج به سمت بالا محو کنید.

✔️ بعد از اتمام مراحل کرم پودر و کانسیلر، حتما از پنکک یا پودر فیکس استفاده کنید و آرایشتان را فیکس کنید. اگر پوست چربی دارید، حتما روی قسمت‌هایی از صورتتان را که بیشتر در معرض چرب شدن هستند (زیر چشم، پیشانی، تیغه‌ی بینی و چانه) پودر فیکس بزنید تا ماندگاری آرایشتان بیشتر شود، مخصوصا در هوای گرم. برای انجام این کار از یک براش بزرگ و نرم استفاده کنید.

۲- نحوه‌ی انجام آرایش گونه

آموزش آرایش لایت در 4 مرحله

آموزش آرایش لایت در ۴ مرحله

✔️ با استفاده از یک براش مخصوص، یک رژگونه‌ی ملایم انتخاب کنید و به آرامی آن را روی سیب گونه‌هایتان بمالید.

✔️ بهتر است که رژگونه را روی استخوان گونه، در جهت بالا و در نزدیکی شقیقه‌هایتان محو کنید.

✔️ در صورت نیاز، می‌توانید دو تا از رژگونه‌هایی که دوست دارید را با یک‌دیگر ترکیب کنید تا رنگ مورد نظرتان را به دست آورید؛ اما نکته‌ی اصلی درباره‌ی یک آرایش لایت این است که همه‌ی رنگ‌ها باید طبیعی باشند. یعنی بهتر است که از رژگونه‌های قرمز و سرخابی دوری کنید. رنگ‌های صورتی روشن و بژ بهترین گزینه‌ها برای شما خواهند بود.

✔️ اگر دوست دارید کمی درخشش طبیعی و شاین به صورتتان بدهید، مقدار کمی هایلایتر را روی استخوان گونه، تیغه‌ی بینی و مرکز پیشانی خود بزنید. برای استفاده از هایلایتر می‌توانید از یک براش کوچک یا انگشتتان استفاده کنید.

۳- نحوه‌ی انجام آرایش چشم

آموزش آرایش لایت در 4 مرحله

آموزش آرایش لایت در ۴ مرحله

✔️ و خلاصه به هیجان‌انگیزترین مرحله‌ی آرایش رسیدیم. قبل از شروع، از پرایمر یا کانسیلر به عنوان پایه روی پلکتان استفاده کنید تا سایه‌ها بهتر روی پلکتان بنشینند و ماندگاری بیشتری هم داشته باشند. بعد از زدن پرایمر یا کانسیلر چند دقیقه صبر کنید تا کاملا جذب پوست شود و چروک ایجاد نکند.

✔️ برای آرایش چشم، یک رنگ سایه به دلخواه انتخاب کنید. البته چون مطلب درباره‌ی آرایش لایت است، سایه‌های روشن مانند کرم، بژ، یاسی، صورتی روشن و نارنجی روشن مناسب خواهند بود و به چشمان شما حالت سرحال‌تری می‌دهند.

✔️ با استفاده از یک براش مخصوص سایه، مقداری از سایه را بردارید و روی قسمت بیرونی چشم روی پلک بزنید و با حرکات آهسته و دایره شکل به سمت داخل آن را محو کنید.

✔️ اگر دوست داشتید گیرایی فوق العاده ای به چشمانتان بدهید، می‌توانید از یک سایه‌ی شاین یا مقداری هایلایتر برای قسمت درونی چشمتان هم استفاده کنید. حتی می‌توانید از سایه‌ی شاین یا هایلایتر به تنهایی به عنوان سایه‌ی چشمتان نیز استفاده کنید.

✔️ قدم بعدی، خط چشم است. بستگی به علاقه‌تان می‌توانید از یک خط چشم مدادی، مایع، ژلی یا هرچیز دیگری که با آن احساس راحتی می‌کنید استفاده کنید.

✔️ کشیدن خط چشم را از گوشه‌ی بیرونی چشمتان شروع کنید و به تدریج آن را تا گوشه‌ی داخلی چشمتان بکشید. در این مرحله از یک برس زاویه‌دار می‌توانید کمک بگیرید. اگر در کشیدن خط چشم تازه کار هستید، از یک خط چشم مدادی یا ماژیکی استفاده کنید تا تسلط بیشتری داشته باشید.

✔️ مطمئن شوید که در هنگام خط چشم کشیدن، آن را خیلی نزدیک به خط مژه‌ی خود می‌کشید. اگر دوست دارید چشمانتان کشیده‌تر باشد، قسمت بیرونی خط چشمتان را به سمت بالا بکشید. اگر چشمانتان درشت است، می‌توانید خط چشم را تا انتهای قسمت داخلی چشم ادامه ندهید و آن را تا وسط چشمتان بکشید.

✔️ برای تکمیل کردن آرایش چشم، ابتدا به کمک یک فرمژه می‌توانید به مژه‌هایتان حالت بدهید و سپس یک لایه ریمل مورد علاقه‌تان را بزنید. برای ریمل زدن از ریشه‌ی مژه شروع کنید و آن را به سمت بیرون بکشید. توجه کنید که از ریمل بیش از اندازه استفاده نکنید؛ زیرا مژه‌های شما را سنگین خواهند کرد. اگر دوست دارید مژه‌های پرپشت‌تری داشته باشید، از یک ریمل حجم دهنده استفاده کنید.

✔️ آرایش ابروها نیز بخش مهمی از آرایش شما هستند. با استفاده از یک سایه یا مداد ابرو می‌توانید جاهای خالی بین ابروهایتان را پر کنید و اگر دوست داشتید توسط ژل یا صابون ابرو به آن‌ها حالت بدهید. سعی کنید رنگ ابروهایتان را عادی نگه دارید و خیلی روشن‌تر یا تیره‌تر از حالت معمولی نباشند.

۴- نحوه‌ی انجام آرایش لب

آموزش آرایش لایت در 4 مرحله

آموزش آرایش لایت در ۴ مرحله

✔️ قبل از زدن رژ لب، لب‌هایتان را با یک بالم لب یا نرم کننده‌ی لب آماده کنید.

✔️ با توجه به رنگ سایه‌ای که انتخاب کردید، یک رژ لب با رنگ ملایم مانند نود یا صورتی روشن انتخاب کنید تا ظاهرتان را تکمیل کند.

✔️ برای داشتن ظاهری بی‌دردسر، می‌توانید از برق لب یا تینت لب هم استفاده کنید. برق لب علاوه بر درخشان کردن لب‌هایتان، حجم کمی هم به آن‌ها می‌دهند.

چند ترفند ساده برای انجام آرایش که به دردتان خواهد خورد

✔️ همیشه کرم پودر یا ضدآفتاب‌تان را قبل از کانسیلر بزنید. با این کار هر گونه قرمزی یا تغییر رنگ در صورتتان از بین می‌رود و یک پایه‌ی یک‌دست روی صورتتان ایجاد می‌شود.

✔️ در هنگام استفاده از کرم پودر، اگر می‌خواهید لایه‌ی شفافی از آن روی پوستتان بماند، از انگشتانتان استفاده کنید؛ اما اگر می‌خواهید کرم پودر کاور کاملی روی پوستتان داشته باشد، از براش برای محو کردن آن استفاده کنید. (البته این موضوع به میزان کاور خود کرم پودر هم بستگی دارد.)

✔️ اگر از سایه استفاده می‌کنید، می‌توانید در شروع، مرحله‌ی آرایش چشم را انجام دهید تا اگر پودر و سایه روی صورتتان ریخت آن را پاک کنید و سپس کرم پودرتان را بزنید.

✔️ قبل از استفاده از رژ لب می‌توانید لب‌هایتان را لایه برداری کنید تا پوسته‌های اضافه‌ی آن از بین بروند و لبتان صاف و یک‌دست باشد.

✔️ بیش از اندازه از پودر استفاده نکنید. قبل از استفاده از هر نوع پودری، ابتدا مقدار کمی از آن را بردارید و براشتان را تکان دهید تا مقدار اضافه‌ی آن بریزد. سپس آن را به صورت یا چشمتان بزنید.

✔️ اگر دوست دارید آرایش شما حالت دخترانه‌تر و بروزتری داشته باشد، می‌توانید از خط چشم‌های رنگی نیز استفاده کنید که امسال طرفداران بسیار زیادی دارند.

✔️ اگر در کشیدن خط چشم مشکل دارید، می‌توانید از یک قاشق کمک بگیرید. دسته‌ی صاف قاشق را در امتدا بیرونی چشمتان قرار دهید و یک دنباله کشیده و به سمت بالا برای خود بکشید و از قسمت هلالی سر قاشق نیز می‌توانید برای کشیدن قسمت داخلی خط چشم کمک بگیرید.

✔️ اگر می‌خواهید چشمانتان حالت کشیده‌تری بگیرند، می‌توانید مقدار کمی از هایلایتر را زیر قوس ابروهایتان بزنید.

✔️ اگر از فرمژه استفاده می‌کنید، ابتدا برای چند ثانیه باد گرم سشوار را جلوی آن قرار دهید تا گرم شود و سپس توسط آن مژه‌هایتان را فر کنید. این کار به ماندگاری بیشتر حالت مژه‌هایتان کمک خواهد کرد.

✔️ برای افزایش ماندگاری رژ لبتان، بعد از زدن رژ لب، یک دستمال کاغذی را به آرامی روی لبتان بگذارید و با براش مقدار کمی از پودر فیکستان را روی لب‌هایتان بزنید.

✔️ اگر سایه‌ی چشمی دارید که خیلی آن را دوست دارید و می‌خواهید از آن به عنوان رژ لب هم استفاده کنید، مقداری از سایه‌تان را با وازلین مخلوط کنید تا رنگ رژ لب مورد علاقه‌تان را به دست آورید.

✔️ از خط لب حتما برای اصلاح کردن فرم لبتان و بهتر زدن رژ لب کمک بگیرید. سعی کنید رنگ خط لبتان نزدیک به رژ لبتان باشد تا ظاهر طبیعی‌تری داشته باشد.

5/5 - (29 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *