انتخاب بهترین مدل ناخن بر اساس فرم انگشتان
انتخاب بهترین مدل ناخن

انتخاب بهترین مدل ناخن | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و آرایشی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

انتخاب بهترین مدل ناخن بر اساس فرم انگشتان : تا به حال پیش آمده است که بخواهید ناخن‌هایتان را درست کنید اما ندانید که کدام مدل ناخن مناسب انگشتان شماست؟ مدل‌‌هایی وجود دارند که شاید حتی اسم آن‌ها هم به گوشتان نخورده باشد و این موضوع ممکن است کار را سخت‌تر کند. به همین دلیل یک راهنمای انتخاب برای شما آماده کرده‌ایم تا بهترین مدل را برای خودتان انتخاب کنید و در خانه بتوانید درست کنید. با مجله‌ی هفت رژ همراه باشید.

انواع مدل ناخن

انتخاب بهترین مدل ناخن

انتخاب بهترین مدل ناخن

قبل از اینکه موضوعمان را شروع کنیم، مهم است که بدانید که مدل‌های ناخن در مقاومت آن‌ها تأثیرگذار هستند. قانون ساده‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که ناخن‌های کوتاه همیشه قوی‌تر هستند؛ هرچه قدر ناخن‌ها بلندتر شوند، شروع به ضعیف شدن می‌کنند. به همین دلیل است که مدل‌هایی مثل مدل «دشنه‌ای» یا «تابوتی» معمولا توسط ناخن مصنوعی ساپورت می‌شوند.

۱- ناخن گرد (Rounded Nails)

انتخاب بهترین مدل ناخن

انتخاب بهترین مدل ناخن

این مدل ناخن بهترین انتخاب برای کسانی است که به سادگی علاقه دارند. ناخن‌های گرد مانند ناخن طبیعی هستند؛ اما کمی برآمده‌تر. از آن‌جایی که از شکل گرد و اصلی ناخن خودتان پیروی می‌کنند، درست کردن این مدل ناخن‌ها بسیار آسان است. فقط کافی است ناخن‌هایتان را تا کمی بالاتر از گوشت انگشت کوتاه کنید و سپس توسط یک سوهان ناخن دور آن را گرد کنید. ناخن‌های گرد با یک لایه لاک پایه و لاک اکلیلی زیباتر می‌شوند. برای اضافه کردن به جذابیت آن‌ها می‌توانید از استیکرهای شکلی روی ناخنتان بچسبانید یا با قلموها روی آن‌ها طرح بیندازید. ناخن‌‌های گرد ظاهری خانمانه دارند و همین‌طور باعث بلندتر دیده شدن انگشت‌های شما می‌شوند.

۲- ناخن مربعی (Square Nails)

انتخاب بهترین مدل ناخن

انتخاب بهترین مدل ناخن

ناخن‌های مربعی دخترخاله‌ی ناخن گرد محسوب می‌شوند! اگر مطمئن نیستید که این مدل ناخن مناسب شماست یا خیر، فقط کافی است که توسط یک سوهان گوشه‌های ناخنتان را صاف کنید تا ظاهر مربعی ایجاد کنید. ناخن‌های مربعی بهترین انتخاب برای کسانی هستند که انگشتان کشیده و لاغری دارند. مانند ناخن‌های گرد، ناخن‌های مربعی هم با لاک‌های ساده، اکلیلی یا طرح‌دار زیبا می‌شوند. همچنین طرح فرنچ یکی از پرطرفدارترین طرح‌ها برای این مدل ناخن است.

۳- ناخن مربعی-گرد (Rounded Square Nails)

انتخاب بهترین مدل ناخن

انتخاب بهترین مدل ناخن

اگر به دنبال طرحی مابین گرد و مربعی هستید، مدل مربعی-گرد مناسب شماست. این مدل حالت کلاسیک‌تری دارد و اگر ناخن‌هایتان کمی بلند باشند بسیار جذاب خواهند بود. برای درست کردن این مدل ناخن کافی است گوشه‌های ناخن را مانند ناخن مربعی صاف و لبه‌های کناری ناخن را مانند ناخن گرد کمی هلال کنید. بهترین طرح برای این مدل ناخن فرنچ ساده یا فرنچ رنگی است که اتفاقا جز ترندهای امسال نیز می باشد.

۴- ناخن بیضی (Oval Nails)

انتخاب بهترین مدل ناخن

انتخاب بهترین مدل ناخن

این مدل ناخن در قسمت بالا و سرش حالت نیم دایره دارد و به همین علت لازم است که ناخن شما کمی بلند باشد. برای این مدل، باید توسط یک سوهان گوشه‌های ناخنتان را به سمت بالا هلال کنید و حالت نیم دایره درست کنید. دقت داشته باشید که هر دو سمت ناخن را به طور مساوی گرد کنید. ناخن‌های بیضی با رنگ‌های پاستلی مثل آبی یا صورتی جذابیت بسیار زیادی دارند.

۵- ناخن بیضی-مربعی (Squoval Nails)

انتخاب بهترین مدل ناخن

انتخاب بهترین مدل ناخن

ناخن‌های بیضی-مربعی بسیار خانمانه و جالب و در عین حال شیک هستند. همانند ناخن بیضی، برای این مدل هم لازم است که ناخن‌هایتان کمی بلند باشند تا بتوانید حالت مربعی را در آن نشان دهید. سپس توسط سوهان گوشه‌های ناخن را کمی گرد کنید. با این مدل ناخن طرح‌های متنوعی را می‌توانید به عنوان لاک یا طرح آن انتخاب کنید.

۶- ناخن دشنه‌ای (Stiletto Nails)

انتخاب بهترین مدل ناخن

انتخاب بهترین مدل ناخن

ناخن‌های دشنه‌ای لبه‌دارترین و تیزترین مدل ناخن هستند. این مدل جذاب مناسب کسانی است که دوست دارند مورد توجه باشند. ناخن‌های استیلتو مانند پاشنه‌ی کفش استیلتو (کفش‌های پاشنه بلند که در انتها نازک می‌شوند) هستند. محبوب‌ترین طرح برای این مدل ناخن، لاک‌های اکلیلی است. برای ناخن‌های دشنه‌ای می‌توانید خلاقیت زیادی به خرج بدهید و طرح‌ها و شکل‌های زیادی را روی آن‌ها امتحان کنید.

۷- ناخن دشنه‌ای-مربعی (‌Squared Stiletto Nails)

انتخاب بهترین مدل ناخن

انتخاب بهترین مدل ناخن

این مدل یک پله بالاتر از ناخن دشنه‌ای و یک پله پایین‌تر از مدل بالرین/تابوتی است. برای این مدل کافی است ناخن‌هایتان را مانند مدل دشنه‌ای تیز کنید و در نهایت سر آن را خیلی کم صاف کنید. زمانی که این کار را کردید ناخن‌هایتان چیزی بین مدل بالرین و بادامی خواهند شد. این مدل برای لاک‌های برجسته و پررنگ مثل زرشکی، مشکی، سبز تیره و قهوه‌ای تیره گزینه‌ی بسیار مناسبی خواهد بود.

۸- ناخن بالرین/تابوتی (Ballerina/Coffin)

انتخاب بهترین مدل ناخن

انتخاب بهترین مدل ناخن

این مدل درست مانند اسم خودش است. این ناخن از بغل شبیه به کفش باله وقتی که در حالت پوینت است دیده می‌شود و از بالا شبیه به یک تابوت دیده می‌شود. بهتر است برای تقویت ناخن‌هایتان در این مدل از محلول‌های استحکام ناخن استفاده کنید تا نشکند. برای این مدل باید ناخن بلند و تیز داشته باشید. سر ناخن باید کاملا صاف و گوشه‌هایش تیز باشد. در این مدل شما فضای زیادی برای طرح‌های مختلف دارید و می‌توانید خلاقیت زیادی به خرج دهید. محبوب‌ترین طرح‌ها برای این ناخن بالرینی رنگ‌های مات به همراه تزئیناتی مثل نگین و طراحی‌های دستی است.

۹- ناخن بادامی (Almond Nails)

انتخاب بهترین مدل ناخن

انتخاب بهترین مدل ناخن

ناخن بادامی ظریف، خانمانه و زیبا است. شبیه به یک بادام، وقتی که ناخن کمی بلندتر از گوشت انگشت شما شود، به سمت وسط هلال می شود؛ اما تیز نیست. این مدل ناخن هم کوتاه و هم بلند زیبا می‌باشد و بهترین گزینه برای زمانی است که می‌خواهید انگشتانتان کشیده و لاغرتر به نظر برسند. لاک‌های ملایم و طرح‌های ساده مثل طرح‌های مینیمال برای این مدل ناخن بسیار مناسب هستند.

۱۰- ناخن شیب‌دار (Edge Nails)

انتخاب بهترین مدل ناخن

انتخاب بهترین مدل ناخن

ناخن‌های شیب‌دار طرفداران کمتری نسبت به بقیه‌ی مدل‌ها دارند. از لحاظ تیز بودن، این مدل شبیه به مدل دشنه‌ای است. ویژگی این مدل این است که کناره‌های ناخن از ابتدا به سمت بالا می‌آیند و حالت برجستگی و شیب‌داری روی ناخن ایجاد می‌کنند. لاک‌های پررنگ و طراحی‌های جذاب برای ناخن‌های شیب‌دار بسیار مناسب هستند.

۱۱- ناخن رژ لب شکل (Lipstick Nails)

انتخاب بهترین مدل ناخن

انتخاب بهترین مدل ناخن

ناخن رژ لبی از خاص‌ترین مدل‌ها در لیست انواع ناخن‌ها است. درست کردن ناخن به شکل رژ لب، کار بسیار ساده‌ای است؛ فقط کافی است سر ناخن را مانند رژ لب‌های جامد شیب‌دار کنید. اگر ناخن‌هایتان کمی بلندتر باشند، این مدل بهتر به چشم خواهد آمد. طرح‌های مینیمال و ساده روی این مدل ناخن بسیار جذاب خواهند شد.

۱۲- ناخن ذوزنقه‌ای (Flare/Trapeze Nails)

انتخاب بهترین مدل ناخن

انتخاب بهترین مدل ناخن

ناخن‌های ذوزنقه‌ای به اسم ناخن‌های پای اردکی هم شناخته می‌شوند. ناخن ذوزنقه‌ای را با ناخن‌های عادی خودتان نمی‌توانید داشته باشید و اگر به این مدل علاقه دارید، باید روش‌های کاشت ناخن را امتحان کنید. طرح‌های فانتزی و رنگ‌های نئونی برای این مدل ناخن از محبوب‌ترین‌ها هستند.

چگونه بهترین مدل ناخن را انتخاب کنید؟

از آن‌جایی که مدل‌های بسیار زیادی وجود دارد، شاید انتخاب کردن بهترین مدل کمی دشوار باشد. در ابتدا گفتیم که ناخن‌های کوتاه قوی‌تر هستند. از بین مدل‌هایی که معرفی کردیم، مدل مربعی-گرد محبوب‌ترین و معروف‌ترین است؛ زیرا به حالت طبیعی ناخن شبیه‌تر است و درست کردن آن آسان است. در ادامه به بررسی چند نکته‌ی ساده برای انتخاب بهترین مدل ناخن می‌پردازیم:

✔️کوتیکول ناخنتان را با مدلی که دوست دارید تطبیق دهید. برای مثال اگر فرم و کوتیکول ناخن شما بادامی شکل هستند، بهترین مدل برای شما ناخن بادامی است.
✔️اگر فرم ناخن‌هایتان کوتاه و پهن است، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که انگشتانتان را کشیده‌تر نشان دهد؛ مثل ناخن دشنه‌ای یا بادامی. همچنین سعی کنید مدل‌هایی مثل مدل مربعی را انتخاب نکنید.
✔️ اگر ناخن‌های شما به طور طبیعی بلند هستند، مدل‌های کلاسیک مانند مدل گرد برای دستان شما بسیار جذاب خواهند بود.
✔️ اگر به ناخن‌های کوتاه علاقه دارید، مدل‌های گرد، مربعی و مربعی-گرد انتخاب‌های شیک و جذاب برای شما خواهند بود.
✔️ اگر دوست دارید بلندی ناخن‌هایتان متوسط باشد، مدل‌های بیضی، مربعی-گرد، رژ لبی، گوشه‌دار، و ذوزنقه‌ای مناسب شما هستند.
✔️ اگر دوست دارید انگشتانتان لاغرتر به نظر برسند، مدل‌های زیر مناسب شما هستند:

مدل بیضی
مدل بیضی-مربعی
مدل بادامی
مدل دشنه‌ای یا دشنه‌ای-مربعی
مدل بالرین/تابوتی
مدل پیکان‌دار

اگر به طور طبیعی انگشتان کشیده‌ای دارید، مدل‌های زیر برای شما انتخاب‌های خوبی خواهند بود:

گرد
شیب‌دار
مربعی
مربعی-گرد

اگر انگشتان لاغر و کوتاهی دارید و فرم ناخن‌هایتان کوچک است، مدل‌های زیر را انتخاب کنید:

مدل بادامی
بیضی
گرد
مربعی-گرد

اگر انگشتان کوتاه و گوشتی دارید و می‌خواهید که کشیده‌تر دیده شوند، مدل‌های زیر مناسب شما هستند:

مدل بادامی
مدل بیضی
مدل گرد
مدل بالرین/تابوتی
مدل دشنه‌ای

اگر انگشتان کشیده اما گوشتی دارید، مدل‌هایی انتخاب کنید که انگشتانتان را لاغرتر نشان دهد:

مدل بیضی
مدل بادامی

5/5 - (27 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *