۱۰ نکته در مورد آرایش بهاری
۱۰ نکته در مورد آرایش بهاری

۱۰ نکته در مورد آرایش بهاری | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 9 دقیقه

۱۰ نکته در مورد آرایش بهاری : با آغاز سال جدید و رسیدن فصل بهار، بد نیست که کمی روتین آرایشی خود را تغییر دهید. تغییر فصل، فرصت خوبی برای امتحان کردن محصولات جدید و رنگ‌های جدید است. اگر دوست دارید برای فصل بهار و آغاز سال نو، ظاهری جدید و جذاب داشته باشید، در ادامه هفت رژ را همراهی کنید تا چند نکته در مورد آرایش بهاری را یادآوری کنیم.

فصل بهار و تغییر روتین آرایشی

آغاز فصل بهار فرصت خوبی برای تغییر است. این تغییر می‌تواند در آرایش روزانه‌ی شما هم دیده شود. اگر احساس می‌کنید که وضعیت پوست شما مناسب نیست یا آرایشی که به آن عادت دارید، تکراری شده، از این فرصت استفاده کنید تا تغییری اساسی در ظاهر خود ایجاد کنید.

در ادامه ده نکته‌ی مهم را یادآوری می‌کنیم که بد نیست در آغاز سال جدید به آن توجه کنید. با کمی تغییر در روند آرایش روزانه و حتی محصولاتی که استفاده می‌کنید، می‌توانید چهره‌ای متفاوت از همیشه و ظاهری جذاب و شاد داشته باشید.

۱- مراقبت از پوست با شیوه‌ی صحیح

۱۰ نکته در مورد آرایش بهاری

برای اینکه آرایش شما زیبا و طبیعی به نظر برسد لازم است که پوست سالم و خوبی داشته باشید. برای اینکه پوست سالمی داشته باشید که مواد آرایشی به‌خوبی روی آن بنشینند و زیباتر شوید، باید هر روز از پوست خود مراقبت کنید. داشتن پوست تمیز و سالم، چیزی نیست که یک شبه به دست بیاید. برای اینکه پوست سالم و زیبایی داشته باشید، نکات زیر را همیشه در نظر بگیرید.

تمیز کردن پوست

پوست خود را دو بار در روز تمیز کنید؛ به‌خصوص در شب. در طول روز علاوه بر مواد آرایشی، مواد دیگری مثل آلودگی‌های محیط، روی پوست می‌نشیند و گاهی به عمق منافذ پوست نفوذ می‌کند. اگر نمی‌خواهید صورت شما جوش بزند و سطح ناصافی پیدا کند، حتما باید صورت را از این آلودگی‌ها پاک کنید. هیچ‌وقت با صورتی که تمیز نیست و آرایش دارد، به خواب نروید.

پاک کردن مواد آرایشی

پوست خود را از مواد آرایشی پاک کنید. باقی ماندن لوازم آرایشی روی پوست باعث کدر شدن پوست، باقی ماندن مواد در منافذ پوست و حتی ایجاد جوش می‌شود.

استفاده از پاک‌کننده‌های باکیفیت بسیار مهم است. بعضی از پاک‌‌کننده‌ها فقط ظاهر پوست را تمیز می‌کنند و داخل منافذ را از مواد آرایشی پاک نمی‌کنند. حتما از پاک‌کننده‌هایی استفاده کنید که مخصوص لوازم آرایشی هستند و این مواد را به‌خوبی حل می‌کنند و از منافذ پوست بیرون می‌کشند.

اگر از محصولات آرایشی ضدآب استفاده می‌کنید، تمیز کردن صورت، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر شوینده‌های عادی کافی نیست، حتما از شیرپاک‌کن‌ها و تمیزکننده‌های مواد آرایشی ضدآب استفاده کنید.

لایه‌برداری پوست

برای اینکه از شر پوست‌های مرده، خلاص شوید و پوست صورت شما کدر و تیره نشود، حتما چند وقت یک بار آن را لایه‌برداری کنید. کار لایه‌برداری پوست را می‌توانید در خانه و با محصولاتی که مخصوص این کار طراحی شده، انجام دهید. بعضی از ماسک‌های خانگی هم کار لایه‌برداری پوست را انجام می‌دهند.

استفاده از کرم مرطوب‌کننده

استفاده از کرم مرطوب‌کننده قبل از آرایش، باعث می‌شود که محصولاتی مثل کرم‌پودر و پنکیک، راحت‌تر و بهتر روی پوست قرار بگیرند. علاوه‌بر‌این، استفاده از کرم مرطوب‌کننده باعث می‌شود که سطح پوست شما کمی صاف‌تر شود.

استفاده از مرطوب‌کننده به طور مرتب، مانع از خشک شدن پوست می‌شود. خشکی پوست هم یکی دیگر از عواملی است که باعث می‌شود آرایش، به‌خوبی روی سطح پوست شما قرار نگیرد. تامین رطوبت پوست با یک بار کرم زدن انجام نمی‌شود. باید مرتب با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده، از پوست خود مراقبت کنید و مانع از خشک شدن آن شوید.

اگر پوست چرب دارید حتما از مرطوب‌کننده‌های فاقد چربی استفاده کنید تا باعث جوش زدن صورت نشود.

۲- شناسایی نوع پوست

۱۰ نکته در مورد آرایش بهاری

۱۰ نکته در مورد آرایش بهاری

 

مهم‌ترین مرحله در مراقبت از پوست صورت این است که ابتدا نوع پوست خود را شناسایی کنید. پوست شما خشک است یا چرب؟ حساس است یا با بیشتر محصولات آرایشی سازگار است؟ آیا نشانه‌هایی از پیری، چین و چروک، تغییر رنگ و… در آن مشاهده می‌کنید؟

برای انتخاب کرم‌پودر مناسب، فقط توجه کردن به رنگ پوست کافی نیست. باید نوع پوست خود را هم بشناسید تا محصولی مناسب با آن تهیه کنید.

اگر پوست چرب دارید حتما باید محصولی انتخاب کنید که متناسب با پوست چرب باشد و چربی اضافه نداشته باشد. علاوه‌بر‌این، استفاده از پرایمر هم ضروری است چون منافذ پوست را جمع و کوچک می‌کند و مانع از این می‌شود که چربی پوست از داخل منافذ به سطح پوست راه پیدا کند و آرایش شما را خراب کند.

افرادی که پوست‌های خشک دارند یا پوست آن‌ها کمی دچار چین‌وچروک‌های ریز شده هم باید حتما از پرایمر استفاده کنند. پرایمرها می‌توانند چین و چروک‌ها و ناهمواری‌های پوست را بپوشانند و پوستی صاف و یکدست تحویل شما بدهند تا با خیال راحت از سایر لوازم آرایشی استفاده کنید.

لازم نیست پرایمر را روی کل صورت بزنید. از این محصول فقط می‌توانید روی قسمت‌هایی از پوست که دچار ناهمواری و تغییر رنگ شده استفاده کنید. با این توضیحات، یکی از مهم‌ترین محصولات آرایشی که باید به کیف آرایشی خود برای سال جدید اضافه کنید، پرایمر است.

۳- شناسایی ته‌رنگ پوست

۱۰ نکته در مورد آرایش بهاری

رنگ پوست افراد مختلف، دارای نوعی ته‌رنگ است که باید شناسایی کنید. پوست شما تون گرم دارد یا سرد؟ شناسایی این ته‌رنگ برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی، اهمیت زیادی دارد. دانستن این ته‌رنگ فقط برای انتخاب رنگ کرم‌پودر مهم نیست بلکه با کمک آن می‌توانید بهترین رژ گونه، سایه، رژلب و حتی کانسیلر را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید.

رنگ این محصولات معمولا در دسته‌ی رنگ‌های گرم، سرد یا خنثی قرار می‌گیرد. اگر در انتخاب رنگ محصولات آرایشی شک دارید، بهتر است از آن رنگ‌هایی انتخاب کنید که متناسب با ته‌رنگ پوست شما است.

چطور ته‌رنگ پوست را شناسایی کنیم؟

برای اینکه متوجه شوید ته‌رنگ پوست شما گرم است یا سرد یا خنثی از نکات زیر استفاده کنید:

✔️ قسمت داخل مچ دست خود را نگاه کنید و رنگ رگ‌های دست را بررسی کنید. اگر رگ‌ها آبی یا بنفش به نظر می‌رسند، ته‌رنگ پوست شما سرد است و اگر رگ‌ها سبز به نظر می‌رسند، پوست شما گرم است.

✔️ رنگ موردعلاقه‌ی شما برای زیورآلات طلایی یا نقره‌ای است؟ اگر طلایی بیشتر به شما می‌آید، پوست شما گرم و اگر نقره‌ای بیشتر به شما می‌آید، پوست شما تون سرد دارد.

✔️ کدام رنگ لباس بیشتر به شما می‌آید؟ اگر رنگ‌های آبی، بنفش یا سبز متمایل به آبی باشد، پوست شما سرد است و اگر رنگ‌های قرمز، زرد، قهوه‌ای و زیتونی را بیشتر می‌پوشید، پوست شما تون گرم دارد.

✔️ پوست شما در آفتاب می‌سوزد یا برنزه می‌شوید؟ کسانی که خیلی زود دچار سوختگی پوست صورت می‌شوند احتمالا پوست سرد دارند و کسانی که برنزه می‌شوند، پوست آنها دارای ته‌رنگ گرم است.

۴- تجربه کردن رنگ‌های جدید

شما باید استایل و سلیقه‌ی خود را دوست داشته باشید ولی بد نیست اگر گاهی ریسک کنید و رنگ‌ها و سبک‌های جدید آرایش را هم تجربه کنید. این روزها ترندهای زیادی در دنیای مد و آرایش از راه می‌رسند و بعد از مدتی از بین می‌روند. همگام شدن با این ترندها می‌تواند تجربه‌ای جذاب و متفاوت باشد ولی این نکته را هم فراموش نکنید که هر استایل و آرایشی، قبل از هر چیز باید به شما بیاید و با آن احساس راحتی و زیبایی داشته باشید.

اگر دوست دارید مدل‌های جدید آرایش و رنگ‌های خاص را امتحان کنید، لازم نیست تمام لوازم آرایشی مورد نیاز آن را بخرید. چون معمولا بعد از مدت کوتاهی به کار شما نمی‌آیند و شاید از آن خوشتان نیاید. برای امتحان کردن ترندها، می‌توانید از آرایشگرهای حرفه‌ای کمک بگیرید. مثلا می‌توانید برای یک جشن یا مراسم، با مشورت آرایشگر، مدل‌ها و رنگ‌های جدید را امتحان کنید. در این صورت لازم نیست لوازم آرایش متعدد بخرید.

۵- توجه به فصل

توجه کردن به فصل یکی از نکاتی است که باید برای آرایش صورت در نظر بگیرید. معمولا افراد در فصل زمستان برای آرایش از رنگ‌های تیره‌تر و کدرتر استفاده می‌کنند. فصل بهار فرصت خوبی است که از رنگ‌های روشن و شاد استفاده کنید.

افراد معمولا در فصل بهار، لباس‌هایی با رنگ روشن‌تر انتخاب می‌کنند. بد نیست که لوازم آرایش خود مثلا رژ لب‌ها و رژ گونه‌ها را هم برای فصل بهار، روشن‌تر کنید تا با لباس‌های جدید شما تطابق داشته باشند. در استفاده از رنگ‌های شاد جسارت به خرج دهید و نگران نباشید. مطمئنا از ظاهر بهاری خود با رنگ‌های شاد و روشن لذت می‌برید.

۶- انتخاب رنگ رژ لب

۱۰ نکته در مورد آرایش بهاری

۱۰ نکته در مورد آرایش بهاری

 

رژ لب از آن محصولات آرایشی بسیار پرطرفدار و جذاب است. حتی کسانی که زیاد آرایش نمی‌کنند، معمولا رژ لب را دوست دارند و از آن استفاده می‌کنند. با تغییر رنگ رژ لب در آرایش بهاری خود می‌توانید تغییری اساسی در چهره‌ی خود ایجاد کنید.

علاوه بر انتخاب رنگ بر اساس ته‌رنگ پوست صورت، می‌توانید با توجه به فصل هم، رنگ رژ لب را انتخاب کنید. برای فصل بهار رنگ‌هایی مثل صورتی و هلویی انتخاب خوبی است. اگر در انتخاب رنگ رژ لب شک دارید، به‌جای خرید یک رنگ جدید، می‌توانید یک پالت رژ لب بخرید.

این پالت‌ها چند رنگ مختلف رژ را در یک مجموعه در اختیار شما می‌گذارند. می‌توانید آن‌ها را تنها استفاده کنید یا اگر رنگ آن را دوست ندارید با رنگ‌های دیگر ترکیب کنید. برای استفاده از این پالت‌ها به براش مخصوص رژ لب نیاز دارید. یکی از مزایای این پالت‌ها این است که اگر یکی دو رنگ آن را دوست نداشته باشید، باز هم قابل استفاده هستند.

۷- استفاده از تصحیح‌کننده‌های رنگ

۱۰ نکته در مورد آرایش بهاری

یکی از محصولات آرایشی جدیدی که می‌توانید امسال به کیف آرایشی خود اضافه کنید، تصحیح‌کننده‌های رنگ است. یکی از اهداف آرایش چهره این است که تغییر رنگ آن را اصلاح کنید و این محصول، این کار را به‌خوبی انجام می‌دهد. خوشبختانه این روزها محصولات اصلاح‌کننده‌ی رنگ پوست کیفیت بسیار خوبی دارند و نتیجه‌ی استفاده از آن‌ها بسیار طبیعی و زیبا است.

این بهار، سعی کنید کمتر از کرم‌پودر استفاده کنید یا کرم‌پودرهای سبک را انتخاب کنید. اگر پوست شما دچار تغییر رنگ شده مثلا بخش‌هایی از آن به خاطر جوش و التهاب، قرمز شده، به جای پوشاندن پوست با لایه‌های متعدد از کرم‌پودر و پنکیک، از تصحیح‌کننده‌های رنگ استفاده کنید.

این تصحیح‌کننده‌های رنگ معمولا به شکل پالت عرضه می‌شوند و رنگ‌های مختلفی دارند. با توجه به تغییر رنگ پوست، می‌توانید یکی از رنگ‌های پالت را استفاده کنید تا پوست شما یکدست و هم‌رنگ شود. کانسیلرهای خاصی هم در بازار وجود دارند که مخصوص پوشاندن لک‌های پوست یا سیاهی زیر چشم هستند.

این محصول را کم مثل پرایمر، نباید روی تمام صورت بزنید. فقط جایی که مشکل دارد با کانسیلر اصلاح رنگ کنید.

۸- هایلایت و کانتور

۱۰ نکته در مورد آرایش بهاری

۱۰ نکته در مورد آرایش بهاری

 

یکی از ترندهای رایج آرایشی که مدت‌ها است وجود دارد و محبوبیت زیادی پیدا کرده، کانتورینگ است. کانتورینگ یعنی با استفاده از رنگ‌های مختلف، به چهره‌ی خود شکل بدهید و به آن سایه و روشن اضافه کنید. با کانتورینگ می‌توانید بینی خود را باریک‌تر کنید، چانه را زاویه‌سازی کنید و فرم چهره را کمی تغییر دهید. اگر تا به حال کانتورینگ را امتحان نکرده‌اید، این بهار فرصت خوبی برای تجربه کردن آن است.

برای کانتورینگ لازم نیست پودرها و کرم‌های متعدد و جداگانه بخرید که حجم زیادی دارند. می‌توانید از پالت‌های کانتور استفاده کنید. این پالت‌ها معمولا دو یا سه رنگ دارند. یکی رنگ روشن برای هایلایت‌ها، یکی رنگ تیره برای سایه‌ها و یک رنگ متوسط یا رژ گونه.

استفاده از هایلایترها هم مدت زیادی است که محبوب شده و این ترند آرایشی هنوز ادامه دارد. با استفاده از هایلایتر می‌توانید کمی بُعد و پستی و بلندی به پوست خود بدهید. هایلایتر را معمولا روی گونه‌ها، روی پیشانی، نوک بینی و نوک لب می‌زنند.

۹- اکستنشن مژه

۱۰ نکته در مورد آرایش بهاری

مژه‌ها نقش مهمی در زیبایی چهره دارند؛ به‌همین دلیل است که ریمل یکی از پرفروش‌ترین محصولات آرایشی است. اما اگر از ریمل‌ها خسته شدید و دنبال روشی هستید که به شست‌وشوی مرتب نیاز نداشته باشد، می‌توانید اکستنشن مژه را تجربه کنید.

با اکستنشن، مژه‌های شما پرپشت‌تر و بلندتر می‌شوند و بدون استفاده از ریمل، زیبا به نظر می‌رسند.

اگر اکستنشن مژه را دوست ندارید، سعی کنید از ریمل‌های ضدآب استفاده کنید تا در تمام طول روز و در موقعیت‌های مختلف، حتی زمانی که عرق می‌کنید، مشکلی برای آرایش بهاری چهره‌ی شما پیش نیاید.

۱۰- توجه به ترند ابرو

۱۰ نکته در مورد آرایش بهاری

۱۰ نکته در مورد آرایش بهاری

 

این روزها ابروهای پرپشت و پهن مد شده‌اند. دیگر خبری از ابروهای باریک نیست. اگر ابروهای پرپشتی ندارید می‌توانید با استفاده از محصولات تقویت ابرو، سعی کنید ابروهای پهن‌تری داشته باشید. اگر از ابتدا ابروهای شما نازک بوده، می‌توانید از روش‌های دیگری که این روزها زیاد شده برای داشتن ابروی پهن استفاده کنید؛ مثلا از روش میکروبلیدینگ. در این روش با کمک ابزارهای خاص، تارهای ریز ابرو به صورت تقریبا دائمی، روی پوست کشیده می‌شوند.

اگر خودتان ابروهای پرپشت دارید، می‌توانید برای مرتب کردن آن‌ها و شانه کردن رو به بالا، از صابون ابرو استفاده کنید. صابون ابرو محصولی است که کمک می‌کند ابروهای شما در جهتی که دوست دارید، در جای خود ثابت و محکم شوند.

5/5 - (17 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *