۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل) در سال ۲۰۲۲
۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل)

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل) | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل) در سال ۲۰۲۲ : زیبایی دست‌ها و ناخن‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در استایل خانم‌هاست. در هر سن و سالی از دختران جوان گرفته تا خانم‌های سالمند، ناخن‌هایی زیبا با طرح‌ها و رنگ‌هایی دوست‌داشتنی بر جذابیت و ظرافت استایل زنانه می‌افزاید. اما یکی از روش‌هایی که اخیرا در بسیاری از سالن‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ژلیش ناخن است. در این مطلب تکنیک ژلیش ناخن را معرفی می‌کنیم و پس از آن چند نمونه از طراحی‌های ترند و مد روز ژلیش ناخن را به شما معرفی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید در مجله زیبایی هفت رژ

ژلیش ناخن چیست؟

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل)

ژلیش ناخن (GEL POLISH) یا لاک موقت یک روش بلند‌ مدت برای داشتن لاک روی ناخن است که اخیرا به یک روش بسیار ترند و پرطرفدار برای طراحی ناخن‌ها تبدیل شده است. ژلیش ناخن، همان لاک کلاسیک است که با یک نوع اکریلیک ژل‌مانند مخلوط شده و دوام و کارایی بیشتری از لاک کلاسیک دارد.

لاک ژل‌ها معمولا در سه مرحله روی ناخن انجام می‌شوند: ژل بیس، ژل رنگی و تاپ ژل. لاک ژل برای ناخن‌های طبیعی استفاده می‌شود، اما گاهی روی ناخن‌های کاشت هم قابل استفاده خواهد بود.

ژلیش ناخن به نسبت لاک معمولی، زمان و هزینه بیشتری می‌طلبد. لاک معمولی در هنگام شستن ظروف یا در معرض بودن مواد شوینده سریع تغییر حالت می‌دهد اما ژلیش، مقاومت بیشتری نسبت به تغییر رنگ در مدت کوتاه دارد و ترک‌خوردگی آن از لاک معمولی کمتر است.

لاک ژل‌ها برای قرارگیری روی سطح ناخن، باید با اشعه‌ی UV خشک شوند. ژلیش ناخن، براق‌تر بوده و شما با استون نمی‌توانید به‌راحتی آن را پاک کنید. دوام ژلیش به جنس و برند آن بستگی دارد که بین ۱۰ تا ۲۰ روز است.

مراحل انجام ژلیش بر روی ناخن‌ها به این شکل است که ابتدا با ابزار مانیکور کوتیکول ناخن‌ها را می‌گیرند و پس از آن ناخن‌ها را کاملا مرتب می‌کنند. اگر ژلیش سه مرحله‌ای باشد ابتدا ژل بیس را روی ناخن می‌زنند و سپس ژل رنگی و در نهایت تاپ کوت ژل را روی ناخن قرار می‌دهند. نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که در هر مرحله ژلیش ناخن در دستگاه LED یا UV قرار می‌گیرد تا خشک شود و سپس مرحله بعدی ژلیش روی آن قرار می‌گیرد.

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل)

ژلیش ناخن را با کاشت ناخن اشتباه نگیرید

ژلیش ناخن با کاشت ناخن فرق دارد. در کاشت ناخن، موادی از جنس پلاستیک یا پودرهای فشرده‌شده روی ناخن شما قرار می‌گیرد و سبب بلندتر و ضخیم‌تر شدن ناخن می‌شود که معمولا طرح و رنگ‌های گوناگونی دارند تا این ترکیب مصنوعی، سبب ظاهر خوب ناخن شود.

درحالی‌که در فرایند مانیکور ناخن با ژل (ژلیش ناخن)، از مواد ژل‌مانندی روی ناخن‌های طبیعی شما استفاده می‌شود و هدف از آن، بلندتر نشان‌دادن ناخن نیست. در ژلیش ناخن، بر خلاف کاشت ناخن، باید از نور لامپ‌های ال‌ای‌دی یا اشعه‌ی ماوراءبنفش برای خشک شدن ژلیش استفاده کرد که این فرایند در کاشت ناخن، کاربردی ندارد.

چگونه ژلیش را از روی ناخن پاک کنیم؟

مواد به‌کاررفته در ژلیش ناخن، سبب شکنندگی و تضعیف بافت ناخن در کوتاه‌مدت نمی‌شود. فقط روش پاک کردن آن است که ممکن است سبب آسیب به سطح ناخن ‌شود. اگر ناخن‌های طبیعی دارید نباید ژلیش با سوهان یا هر نوع ابزار تیزی از روی ناخن‌هایتان جدا شود چرا که در این صورت بافت ناخن‌هایتان آسیب خواهد دید. بهتر است پاک‌سازی را با مواد مرغوب پاک‌کننده‌ی ژلیش و به‌ کمک ناخن‌کار در آرایشگاه انجام دهید.

ژلیش بهتر است یا لاک کلاسیک؟

این که برای طراحی ناخن‌هایتان تکنیک ژلیش را انتخاب کنید یا لاک معمولی بستگی به سلیقه، سبک زندگی و استایل شما دارد. ژلیش برای افرادی که خواهان لاک براق باکیفیت با قدرت پوشانندگی و جذب خوب هستند، توصیه می‌شود. همچنین، ژلیش ناخن معمولا برای خانم‌های پرمشغله که فرصت رسیدگی مرتب به ناخن‌هایشان را ندارند، گزینه‌ی خوبی است.

همچنین اگر شما عادت ندارید که هنگام شست‌و‌شو و استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی، از دستکش استفاده کنید، توصیه می‌شود که به ژلیش ناخن فکر کنید.

اما لاک کلاسیک با همه‌ی ایراداتی که برای آن متصور هستیم، برای افرادی که دوست دارند رنگ و طرح ناخن‌هایشان را بسته به استایل روزانه یا هفتگی‌شان تغییر دهند مناسب‌تر است و هزینه‌ی کمتری هم دارد.

چند مدل جذاب و ترند طراحی ژلیش ناخن برای سال ۲۰۲۲

در ادامه‌ی این مطلب چند مورد از ترندهای مد روز طراحی ژلیش ناخن را به شما معرفی خواهیم کرد. لازم به ذکر است این مدل‌ها هم برای ناخن‌های ژلیش شده و هم برای لاک‌های کلاسیک مورد استفاده است.

۱- ژلیش با رنگ‌های نود مایل به سفید

مانیکور سفید به خصوص برای فصل زمستان همچنان یکی از کلاسیک‌ترین و محبوب‌ترین طرح‌های مانیکور ناخن است، اما امسال رنگ‌های دیگری هم به چرخه‌ی مد وارد شده‌اند که همان ملاحت رنگ سفید را دارند اما ملایم‌ترند. سفید شیری با ترکیب بسیار ملایمی از خاکستری روشن که به رنگ های نود شبیه است یکی از ترکیب رنگ‌های جذابی را ایجاد می‌کند که جزو رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است.

به خصوص اگر می‌خواهید ناخن‌هایتان را ژلیش کنید این رنگ برایتان فوق‌العاده است چون به رنگ ناخن‌تان نزدیک است. زمانی که ناخن‌ها رشد می‌کنند و ژلیش بالاتر از پایه‌ی ناخن قرار می‌گیرد باز هم ناخن‌هایتان جذابیت‌شان را از دست نمی‌دهند و بین سه تا چهار هفته می‌توانید همان ژلیش را روی ناخن‌تان نگه دارید.

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل)

۲- ژلیش با رنگ سال ۲۰۲۲

بنفش که به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ انتخاب شده یکی از رنگ‌های ترند و محبوب امسال برای طراحی ناخن‌هاست. رنگی شاد و آرامش‌بخش که بر روی ناخن‌ها هم جلوه‌ای بسیار زیبا و دوست داشتنی دارد. رنگ بنفش ملایم به خصوص در ژلیش اگر با لاک ژل تاپ‌کوت براق روی ناخن‌ها زده شود، جلوه‌ی بی‌نظیری خواهد داشت.

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل)

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل)

۳- طیف‌های آبی‌؛ ترند زمستان ۲۰۲۲

از جمله ترند‌های امسال به‌خصوص ترند‌های زمستان ۲۰۲۲ می‌توان تناژهای رنگ آبی را نام برد که در این میان آبی فام یا آبی کبالت محبوبیت بسیاری دارد. ترکیب رنگ آبی با رنگ سفید و یا کرم هم بسیار دوست‌داشتنی و شیک است. می‌توانید ناخن‌هایتان را با ترکیب رنگ سفید و آبی فرنچ کنید.

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل)

۴- ژلیش با رنگ‌های متالیک

رنگ‌های متالیک یکی از ترندهای طراحی ناخن هستند که از سال گذشته همچنان در چرخه‌ی مد مانده‌اند. رنگ‌های متالیک نقره‌ای و رزگلد بسیار ترند هستند و در این میان متالیک کهکشانی هم که بسته به نور جلوه‌ای از رنگ‌های بنفش و سبز کله غازی دارد، بسیار محبوب و پرطرفدار است و در سال آینده هم جزو طرح‌های ترند و مد روز باقی خواهد ماند.

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل)

۵- ژلیش ناخن به روش تُنالیته

این روش طراحی ناخن هم از جمله ترند‌هایی است که از سال گذشته در چرخه‌ی مد وارد شده و بسیار محبوب و پرطرفدار است. در تکنیک تنالیته باید یک رنگ خاص را انتخاب کنید و سپس تنالیته‌های مختلف آن رنگ خاص را انتخاب کرده به ترتیب روشن به تیره یا برعکس به روی ناخن‌هایتان بزنید. به عنوان مثال می‌توانید تناژ‌های سبز را از روشن به تیره روی ناخن‌هایتان قرار دهید به گونه‌ای که اولین ناخن سبز پررنگ و آخرین ناخن کرم و یا سبز بسیار کمرنگ باشد.

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل)

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل)

۶- طراحی با استفاده از ایربراش

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل)

دستگاه ایربراش ناخن یکی از جدیدترین دستگاه‌ها در طراحی ناخن است که با آن رنگ را روی سطح ناخن اسپری می‌کنند. در این ابزار رنگ به حالت مایع در مخزنی قرار دارد و این مخزن با یک لوله به منبع هوای فشرده متصل است. هوای فشرده هنگام فشردن دسته‌ی قلم‌بادی خارج می‌شود و ذرات رنگ را همراه خود به بیرون می‌پاشد. به این ترتیب رنگ‌آمیزی بسیار یک‌دست و منظمی به دست می‌آید.

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل)

این روش یکی از محبوب‌ترین ترندهای طراحی ناخن است که طرفداران بسیاری دارد. یکی از جذاب‌ترین طراحی‌ها با ایربراش طرح‌های آمبره است که در آن ناخن‌ها با دو رنگ طراحی می‌شوند و در قسمت میانی ناخن رنگ‌ها به شکل بسیار زیبایی در یکدیگر محو می‌شوند.

۷- ژلیش و طراحی با روش نگاتیو اسپیس

مدل نگاتیو اسپیس هم از جمله مدل‌های ترند و بسیار محبوب ناخن است. در این تکنیک ناخن ژل بیس یا یک رنگ پایه روی ناخن قرار می‌گیرد و سپس با لاک ژل یا لاک رنگی طرح‌هایی انتزاعی روی ناخن طراحی می‌شود. این طرح مانیکور ناخن هم بسیار مد روز و شیک است.

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل)

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل)

۸- طرح موج‌دار

یکی دیگر از طرح‌های ترند ۲۰۲۲ طرح‌های موج‌دار است. در این مدل هم یک رنگ پایه روی ناخن قرار می‌گیرد و یک یا چند رنگ برای طراحی موج روی ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرند. ترکیب رنگ‌های روشن و تیره برای ایجاد طرح موج این مدل طراحی ناخن محبوب را جذاب‌تر و چشم‌نواز‌تر می‌کند.

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل)

۹- طرح فرنچ دوبل ناخن

این مدل فرنچ شیک و خاص هم از جمله طرح‌های محبوب سال ۲۰۲۲ است. در روش فرنچ دوبل دو لایه طرح فرنچ روی ناخن قرار داده می‌شود. می‌توانید رنگ‌های روشن و تیره را این مدل در کنار هم قرار دهید و ناخن‌هایی جذاب و شیک داشته باشید.

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل)

۱۰- لاک‌های ژلیش اکلیلی

لاک‌های ژلیش اکلیلی هم از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین لاک ژل‌های سال ۲۰۲۲ هستند. این مدل لاک‌ها در چند سال اخیر جزو پرفروش‌ترین مدل‌های لاک ناخن محسوب می‌شوند.

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل)

۱۰ ترند جذاب ژلیش (لاک ژل)

 

4.7/5 - (46 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

1 نظر در حال حاضر

  1. اصلا حرف نداشت منم رفتم آرایشگاه یدونه اکلیلی روی ناخنم زدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *