نکات مراقبت از موهای فر + مدل مو

نکات مراقبت از موهای فر + مدل مو ✔️ مجله آرایشی هفت رژ ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

هر کسی که موهای فر داشته باشد به دانستن نکات مراقبت از موهای فر نیاز دارد، چرا که موهای فر می‌توانند به سادگی آسیب ببینند. در این مطلب از سایت هفت رژ با ما همراه باشید.

هر کس که موهای فر داشته باشد این جمله را شنیده است: “موهای تو خیلی زیبا هستند، کاش موهای من هم فر بود!” این حرف برای تعریف و تمجید است، اما دختران فرفری می‌دانند که داشتن موهای مجعد بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. فرها می‌توانند غیرقابل پیش‌بینی و سرکش باشند. تفاوت فرهای شلخته ای که ظاهر زشتی دارند و فر های دلبر در روال مراقبت از موهایتان نهفته است. پیدا کردن محصولات و مدل موی مناسب، مدیریت موهای فر را بسیار آسان‌تر می‌کند، و درمان صحیح موهایتان نیز باعث سلامت و زیبایی بیشتر خواهد شد. در این مطلب، نکات مراقبت از موهای فر را مشاهده خواهید کرد که فرهای شما را براق و قوی نگه می دارد.

بهترین راه حل برای آرایش موی فر

موهای مجعد با سایر بافت های مو متفاوت اند. به آب رسانی بیشتر، شستن کمتر، و اگر صادق باشیم، نسبت به انواع موهای صاف‌تر به صبر بیشتری نیاز دارد. اما لازم نیست با موهای مجعد مانند یک نفرین رفتار شود!

۱- همیشه موهای خود را از پایین به بالا شانه کنید.

گره‌زدایی مو از پایین به بالا به شما این امکان را می‌دهد که به آرامی هر گره را باز کنید، نه اینکه گره‌ها را به سمت پایین بکشانید و به مو های خود آسیب بزنید. برای محافظت از مو در برابر آسیب و باز کردن موثر گره موها، کارشناسان اکیداً توصیه می کنند که برای شانه زدن موهای مجعد و فر همیشه به یک شانه دندانه پهن تکیه کنید. موهای مجعد شکننده ترین هستند و هر فر یک نقطه شکست بالقوه است. استفاده از یک شانه با دندانه پهن، ملایم ترین راه برای باز کردن فرها است و مانند یک برس، الگوی فر طبیعی را مختل نمی کند.

نکات مراقبت از موهای فر

۲- کوتاهی منظم

یکی از نکات مراقبت از موهای فر این است که موهای آسیب دیده هرگز ظاهر خوبی ندارند (البته ناگفته نماند موخره ها می تواند موهای شما را وز کند!). اگر می‌خواهید فرهای سالم و شاداب به نظر برسند، هر شش تا هشت هفته یکبار برای کوتاهی جزئی به آرایشگر مراجعه کنید.

نکات مراقبت از موهای فر

۳-از حالت دهنده استفاده کنید.

زمانی که موهای شما در مرحله خشکی یا کدر شدن قرار می‌گیرد، کاری که نباید انجام دهید این است که یک تن مواد شیمیایی روی آنها بمالید. به سادگی از نوک انگشتان خود استفاده کنید تا مقدار کمی از کرم حالت دهنده یا روغن را به انتهای موهای خود بمالید. اگر شما با افراد زیادی که موهای فر دارند برخورد داشته اید متوجه شده اید که فرهای آنها به طور معمول از انتها خشک یا وز به نظر می رسند، احتمالا باید یک نرم کننده را در روتین مراقبتی خود بگنجانند. اگر موهای شما نازک‌تر است یا به دنبال یک آبرسانی سبک هستید، یک اسپری حالت دهنده با کاربرد آسان را با تمرکز روی نوک موها اسپری کنید. برای آبرسانی و شفافیت بیشتر، یک نرم کننده بر پایه کرم را روی موهای خیس بزنید و مراقب باشید که از روش «دست دعا» استفاده کنید تا الگوی فر را به هم نزنید.

نکات مراقبت از موهای فر

۴-“ترفند آناناس” را امتحان کنید.

یکی دیگر از نکات مراقبت از موهای فر  استفاده از ترفند آناناس است. “آناناس” تکنیکی است که در آن موها معمولاً قبل از خواب در بالاترین نقطه سر جمع می شوند. این از الگوی فر محافظت می کند و در عین حال به موهای شما کمک می کند تا حجم طبیعی خود را حفظ کنند. به سادگی و مطابق شکل موهایتان را با کش ببندید. کارشناسان استفاده از اسکرانچی را برای این تکنیک توصیه می کنند تا از شکستگی مو و چین دم اسبی جلوگیری شود. و اگر قبلاً روی روبالشی ابریشمی نمی‌خوابیدید، وقت آن رسیده است که تغییری ایجاد کنید. ثابت شده است که این روبالشی‌های فوق‌العاده صاف با کاهش اصطکاک روی مو در طول شب، سر بستر را کاهش می‌دهند، که باعث می‌شود موها روز به روز براق و هیدراته به نظر برسند.

نکات مراقبت از موهای فر

۵-از دیفیوزر استفاده کنید.

از دیگر نکات مراقبت از موهای فر می‌توان به این اشاره کرد که اگر از لوازم جانبی همراه سشوارتان استفاده نمی کنید، فرصت را از دست می دهید. با پراکنده کردن جریان هوای گرم سشوار در فضای بزرگتر، میتواند به افزایش حجم فر ها و حفظ الگوی طبیعی آنها کمک بزرگی کند و به طور کلی راحت تر و سالم تر موهایتان را خشک کند.

نکات مراقبت از موهای فر

زیبا ترین و ساده ترین مدل ها برای موی فر

اکنون که می دانید چگونه با فرهای خود رفتار کنید، می توانید آنها را حالت دهید. برای مشاهده سبک‌های آسان، جذاب و محافظ، مناسب برای روز یا شب، ادامه مطلب را بخوانید.

۱-تاپ نات روزمره

موهایتان را به شکل دم اسبی جمع کنید و با کش محکم ببندید. دم اسبی خود را به دو قسمت تقسیم کنید، یک دسته را دور پایه دم اسبی بپیچید و سنجاق کنید. دسته دوم را دور دسته اول بپیچید و آن را با یک سنجاق محکم کنید، سپس در صورت لزوم به آرامی با انگشتانتان موهایتان را مرتب کنید تا ظاهری بی نقص و گرد به آنها بدهید.

نکات مراقبت از موهای فر

۲- تاپ نات بافته شده

 در حالی که گره گوجه ای خود را می‌یندید، تیکه کوچکی از مو را آزاد بگذارید. هنگامی که استایل اولیه شما کامل شد، تیکه مو را ببافید و آن را دور گره گوجه ای خود بپیچید. حال آن را با یک سنجاق محکم کنید و تمام.

نکات مراقبت از موهای فر

۳- مدل هدبند

یک فرق در موهای مرطوب باز کنید و موهایتان را در امتداد خط فرق به سمت شقیقه مقابل ببافید. وقتی از کنار گوش خود عبور کردید، گیس را زیر بقیه موهایتان سنجاق کنید.

نکات مراقبت از موهای فر

۴- بافت ساده

این ساده ترین و همه کاره ترین استایل محافظی است که یک دختر با مو های فر می تواند داشته باشد. موهای خود را کمی مرطوب کنید، سپس فرهای خود را به طور کامل باز کنید. موهای خود را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید، سپس هر قسمت را نیز به سه تکه تقسیم کنید. با شروع از جلو و بالا، یک بافت ساده مطابق شکل ایجاد کنید. تکه ای از مو ها را به همراه بافت ساده‌تان ببافید، سپس در سمت چپ این کار را تکرار کنید، به تدریج موهای بیشتری را در حالی که به سمت پایین می‌بافید اضافه کنید. هر گیس را با یک کش یا گیره محکم کنید.

نکات مراقبت از موهای فر

۵- دم اسبی

یک ژل حالت دهنده را روی موهای خود بمالید. سپس، با استفاده از یک برس، قسمت بالایی موهای خود را به یک دم اسبی سفت تبدیل کنید و آن را با یک کش محکم کنید. پشت را با انگشتان خود کمی خم کنید تا حجم بیشتری به موهای خود بدهید. این یکی دیگر از روش های مرتب کردن موهای فر در حالی که از صورتتان دور نگه داشته شده اند است.

نکات مراقبت از موهای فر

۶- سه بافت جمع

موهای خود را به سه قسمت جدا کنید و با هر قسمت یک بافت ساده مطابق شکل ایجاد کنید. قسمت بالایی را نگه دارید، آن را در پشت سر خود با یک سنجاق محکم کنید. این کار را با قسمت دوم و سوم تکرار کنید، سپس هر قطعه شل را سنجاق کنید.

نکات مراقبت از موهای فر

۷- فر های ویکتوری

در تصویر زیر مدل مویی را که که ظاهر پس از جنگ جهانی دوم که به عنوان “رول پیروزی” شناخته می شود، مشاهده می‌کنید. موهای خود را به پهلو جدا کنید، قسمتی از مو را از جلو بچرخانید، سپس آن را به سمت پشت سنجاق کنید. در طرف دیگر تکرار کنید. خط چشم گربه‌ای جذاب را اضافه کنید تا این ظاهر کلاسیک را برای خود بسازید.

نکات مراقبت از موهای فر

در این مطلب از سایت هفت رژ به بررسی نکات مراقبت از موهای فر  پرداختیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.

5/5 - (18 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *