راهنمای رشد سریع موها در یک ماه
راهنمای رشد سریع موها در یک ماه

راهنمای رشد سریع موها در یک ماه | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

راهنمای رشد سریع موها در یک ماه : در این نوشته ۹ مورد از راهکارهای رشد سریع موها را به شما آموزش می دهیم با ما همراه باشید در مجله زیبایی هفت رژ

از خاطر نبرید که موهایتان یک شبه رشد‌ نمی‌کنند

نخستین مورد‌ از راهنمای رشد‌ فوری موها در یک ماه ، عجله‌ نداشتن خواهد بود . موها در اکثر موارد حدود یک‌تا‌ دو سانتی‌متر در ماه رشد‌ می‌کنند و این تنها در صورتی خواهد بود که در وضعیت کاملا بدون مشکل باشند و به علت های متعدد از وسط‌ قطع‌ نشوند . ازاین‌رو نخستین گام این خواهد بود : تمرین‌ صبر .

نوک‌ گیری موها

قیچی‌ نمودن نوک‌ موها به صورت منظم و در فواصل زمانی‌ معلوم ، سبب رویش سریع‌تر موها نمی گردد ولی منتهی به بدون مشکل ماندن‌ نوک‌ موها گشته و از موخوره و قطع‌ شدن‌ ساقه‌ مو در لحظه رشد‌ پیشگیری خواهد کرد؛ این مساله به داشتن موهای بلند‌ بدون مشکل امداد می نماید . پس هر ۱۰ تا ۱۲ هفته حدود یک الی یک و نیم‌ سانت از نوک‌ موهای خودتان را بزنید .

راهنمای رشد سریع موها در یک ماه

راهنمای رشد سریع موها در یک ماه

 

پس از شامپو ، حتما از اقسام نرم کننده مو بکارگیری نمائید

در طول زمان‌ بر اثر‌ رنگ نمودن منظم موها و یا بکارگیری از سشوار و اتومو ، موها خشک گشته و ساقه‌ آن‌ها نزدیک‌ می گردد . نرم کننده مو ، چربی و پروتئین ضروری برای ساقه‌ مو را فراهم کرده و از صدمه زیادتر به کوتیکول مو خودداری خواهد نمود و در نهایت به داشتن موهای بلند‌ بدون مشکل یاری می نماید .

هربار که حمام می کنید ، موهای خودتان را شامپو نکنید

چنانچه واقعا قصد دارید موهای بلند‌ خوشگلی داشته باشید و به رویش فوری موها در زمان‌ محدود دست پیدا‌ نمائید ، هر دفعه که حمام می کنید از نرم کننده بکارگیری نمائید و هیچوقت آن را فراموش نکنید منتها تا جایی که قادر خواهید بود کمتر‌ از‌ شامپو بکارگیری نمائید . برای‌اینکه شامپو آن طور که ناپاکی ها را از روی مو منزه خواهد نمود ، چربی‌های ضروری برای سرحال ماندن‌ مو را هم از میان می‌برد . هنگامی که از شامپو بکارگیری می‌کنید ، آن را به کف سر‌خود‌ بمالید و صبر کنید میزان کمتری از آن به ساقه‌ موهایتان برسد .

راهنمای رشد سریع موها در یک ماه

راهنمای رشد سریع موها در یک ماه

 

آبکشی با آب خنک

چنانچه آب خنک بر روی بستر بیرونی موهای شما قرار بگیرد به محافظت رطوبت‌ در مو و پیشگیری از صدمه در برابر گرما یاری می نماید . این عمل را برای چند ثانیه‌ ارتکاب دهید تا تفاوت‌ بسیاری را با گذشت زمان‌ ببینید .

بکارگیری از اقسام ماسک مو و روغن‌‌های‌ طبیعی

شگفت آور خواهد بود بدانید رویش فوری موها با روغن زیتون و موارد‌ این چنینی همچنین میسر خواهد بود . موهایی که به زیر‌ شانه‌هایتان می‌رسند به رطوبتی زیادتر از رطوبت‌ نرم‌کننده‌ها احتیاج دارند و بایستی هر هفته به وسیله ماسک مو و اقسام روغن‌ مو طبیعی‌ آبرسانی و تغذیه‌ گردند . آن طور که گفتیم ، شما قادر خواهید بود از اقسام روغن‌‌های‌ طبیعی‌ نظیر روغن زیتون ، روغن‌ نارگیل و روغن‌ بادام بکارگیری بکنید . پیش از شامپو نمودن موهای خویش ، آن‌ها را روی سر مالش داده و لااقل ۱۰ دقیقه صبر کنید و آن‌گاه شستشو دهید .

راهنمای رشد سریع موها در یک ماه

راهنمای رشد سریع موها در یک ماه

 

از مکمل‌‌های‌ نیرودهی کننده مو بکارگیری بکنید

تن شما برای رویش موهای تازه به خیلی از ماده‌های انرژی‌زا اساسی از جمله پروتئین ، اقسام ویتامین و ماده‌های معدنی احتیاج خواهد داشت . به نظام غذایی خویش نگاهی بیندازید؛ چون یک نظام غذایی متداول ، امکان‌پذیر خواهد بود میزان لازم ماده‌های مقوی واجب برای نیرودهی و رویش موها را نداشته باشد . به این دلیل بایستی از این مکمل‌‌ها‌ بکارگیری نمائید . برای گزینش صحیح آن‌ها و مقدار استفاده مناسب‌ ، خوب تر خواهد بود با دکتر خودتان صحبت بکنید .

موهای خودتان را با کش نبندید

چنانچه قصد دارید موی بلند‌ و بدون مشکلی داشته باشید تا جایی که امکان‌ خواهد داشت از دم اسبی نمودن موها و بستن‌ آنها با کش پرهیز نمائید . به‌ویژه درصورتی‌که موهای دکلره یا خیلی خشکی دارید ، آسیبی که این کار‌ میزند در حدی خواهد بود که مو از نقطه‌ای که کش بسته‌ می گردد ، قطع‌ خواهد شد . بدین‌لحاظ ترجیحا موهای خویش را با کلپسی ظریف در عقب سر‌خود‌ جمع‌ نمائید .

راهنمای رشد سریع موها در یک ماه

راهنمای رشد سریع موها در یک ماه

 

از ابزار های حرارتی کمتر بکارگیری نمائید

تا جایی که امکان‌ خواهد داشت از سشوار ، اتوی مو و بابلیس بکارگیری نکنید و یا میان هر مرحله بکارگیری از آنها فاصله‌ بسیاری بیاندازید . دما این ابزار کراتین روی مو را از میان برده و منتهی به خشکی مو خواهد شد . پس برای داشتن موی بلند‌ بدون مشکل و براق ، این مورد‌ را حتما مراعات نمائید .

5/5 - (21 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *