سه اشتباه رایج در خرید لوازم آرایش !

سه اشتباه رایج در خرید لوازم آرایش ✔️ مجله آرایشی هفت رژ ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

بسیاری از کسانی که به لوازم آرایش و میکاپ علاقمند هستند دچار اشتباه در خرید لواز آرایش می‌شوند که برای آنها منجر به تجربه ای بد می‌شود. با ادامه این مطلب در سایت هفت رژ همراه باشید تا از این اشتباهات در امان بمانید!

لوازم آرایشی از گذشته تاکنون طرفداران بسیار زیادی داشته است. شما برای تهیه لوازم آرایش به داروخانه ها، فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی و یا دست فروش ها مراجعه می‌کنید. اما چه اشتباهاتی باعث می‌شود نتوانید به درستی از آرایش خود لذت برده و احساس رضایت کنید؟

خرید محصولات فِیک

حتما برایتان پیش آمده که با دیدن برچسب کنترل کیفیت وزارت بهداشت خیالتان از سالم و بهداشتی بودن محصولی راحت شده و با آرامش آن را بخرید اما بهتر است بدانید که این برچسب به معنای اطمینان کامل از کیفیت محصول نیست.

دکتر سیدجمال سعید واقفی، دبیر انجمن داروسازان می‌گوید: «گاهی مواد آرایشی بهداشتی که حتی از کانالهای رسمی‌و با مجوز وزارت بهداشت و درمان وارد کشور می‌شوند بسته بندی پلمپ شده ندارند و براحتی به وسیله افراد سودجو تخلیه و با مواد دیگری پر می‌شوند که ممکن است عوارض بدی روی سلامت پوست شما برجای بگذارند. درا ین صورت شما پول زیادی بابت یک مارک معتبر پرداخته‌اید ولی لوازم آرایشی قلابی را مصرف می‌کنید. در برخی از موارد متخلفان حتی قالب ظروف و برچسب مواد خارجی راساخته و با موادی بسیار متفاوت با موادی که روی ظرف درج شده است، پر می‌کنند که این مساله سلامت مصرف کنندگان را تهدید می‌کند.این در حالی است که با وجود پرداخت هزینه بسیار زیاد برای تهیه مواد خارجی و با اطمینان از برچسب وزارت بهداشت باز هم معلوم نیست که واقعا چه چیز مصرف می‌کنند.»

اشتباه در خرید لوازم آرایش

بنابراین توصیه ما به شما این است که برای اینکه دچار این اشتباه در خرید لوازم آرایش نگردید ابتدا لوازم آرایشی معتبر را پیدا کنید و سپس از برچسب وزارت بهداشت و پلمپ بودن آن محصول اطمینان حاصل نمایید.

مدتی ست که شما برچسب های سفید رنگ که متونی به رنگ سیاه روی آن نقش بسته است را روی محصولات آرایشی و بهداشتی مشاهده می‌کنید. براساس ماده ۱۱ قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی باید روی تمام محصولات خارجی برچسب فارسی حاوی نام محصول، نام تجاری، تاریخ تولید و انقضا،شماره مجوز ورود از وزارت بهداشت و نام شرکت وارد کننده درج شده باشد. توجه داشته باشید شماره ثبت، شماره بهره برداری و بارکد به هیچ عنوان نشانه مجوز تولید بهداشتی نیست و مواد آرایشی باید دارای پروانه ساخت یا مجوز رسمی ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند. بد نیست بدانید موارد درج شده وزارت بهداشت روی مواد وارداتی به سه شکل برچسب، مهر (مانند تاریخ تولید و تاریخ انقضا) یا به صورت فارسی روی برچسب اصلی ظرف است که مورد آخر، بهترین نوع ممکن برای تایید اصل بودن آن محصولات است.

اشتباهات در خرید لوازم آرایشی

بی‌توجهی به امکان مسمومیت

یک اشتباه در خرید لوازم آرایش دیگر این است که بسیاری از افراد، طرفدار محصولاتی هستند که روی پوست آنها ماندگاری بیشتری نشان دهد. که البته فروشندگان نیز با در نظر گرفتن این نیاز، محصولات خود را به عنوان، رژلب ۲۴ ساعته و یا کرم پودر گریم به مشتریان ارائه می‌دهند. بد نیست بدانید محصولات آرایشی ای که دارای ماندگاری طولانی روی پوست هستند حاوی درصد بالایی سرب اند. زیرا این فلز تاثیر زیادی در باقی ماندن پارافین و رنگهای صورت روی پوست دارد. هر چه مقدار عنصر سرب در این مواد آرایشی بیشتر باشد ماندگاری این محصولات روی پوست هم طولانی تر خواهد بود.

حال برای فهمیدن اینکه محصولات آرایشی ای که قصد خرید آن را دارید دارای سرب است یا خیر، می‌توانید از آزمایش بسیار آسانی استفاده کنید. کمی از رژ لب‌تان را روی دستتان بمالید،با یک انگشتر طلا روی آن خراش ایجاد نمایید. اگر رنگ آن به مشکی تبدیل شود، مطمئن باشید که آن محصول حاوی درصد بالایی از سرب است. خوب است آگاه باشید که لوازم آرایشی معتبر که مواد مصرف شده در تولید آن روی برچسبشان ذکر شده است، سرب ندارد و وزارت بهداشت نیز برای لوازم آرایشی و بهداشتی که حاوی سرب باشند، برچسب فارسی تایید شده صادر نمی‌کند.

اشتباه در خرید لوازم آرایش

بی‌توجهی به تاریخ مصرف

بسیار از افراد پس از ایجاد علاقه و وابستگی به یک محصول آرایشی آن را سالها در کنار خود نگه می‌دارند اما حتما مشاهده کرده اید که آن ماده آرایشی دیگر مانند روز اول خود نیست و پس از مدتی دچار مشکلات می‌گردد. نکته‌ ای که هنگام خرید لوازم آرایش باید توجه زیادی به آن اختصاص دهید، تاریخ مصرف ذکر شده روی لوازم آرایشی است. به گفته محققان روسی بیش از نیمی از افرادی که برای خرید محصولات آرایشی به فروشگاه ها می‌روند کمترین اهمیتی به تاریخ مصرف این محصولات ندارند و همچنین تا وقتی تمام نشود آن را دور نمی‌ریزند. به خصوص آن که بسیاری از این محصولات ماهها نیز در فروشگاه ها، گمرک و… باقی می‌مانند و وقتی به فروش می‌رسند چیزی به پایان تاریخ مصرفشان باقی نمانده است.

بنابراین موقع خرید لوازم آرایشی قبل از رنگ مورد پسند این محصولات، به دنبال تاریخ مصرف آن باشید. محصولات معتبر حتما دارای تاریخ تولید و تاریخ انقضا هستند. معمولا با احساس بوی بد و از بین رفتن پوشانندگی اولیه به شما اطلاع می‌دهد که تاریخ مصرف محصول‌تان به پایان رسیده و باید آن را دور بیاندازید.

در این مطلب از مجله آرایشی هفت رژ سه اشتباه در خرید لوازم آرایش را به شما یادآور و نحوه جلوگیری از آن را با شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم برایتان مفید باشد.

5/5 - (10 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *