بدون‌ استفاده‌ از فرمژه ، مژه های خودتان را فر نمائید
فر کردن مژه ها

فر کردن مژه ها | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و آرایشی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

فر کردن مژه ها : همه ی زن ها دوست‌ دارند که صورتی زیبا و جوان‌ داشته باشند و یکی از شیوه های خوشگل شدن فر نمودن مژهها خواهد بود . برای فر نمودن مژهها حتما باید از فرمژه بکارگیری نمائید که چنانچه شیوه ی بکارگیری از آن را بلد‌ نباشید احتمال‌ صدمه رساندن‌ به مژهها وجود خواهد داشت . در این نوشته از هفت رژ شیوه ی صحیح بکارگیری از فرمژه و چند روش میسر برای فر گشتن مژهها را شرح داده ایم . با ما همراه باشید .

داشتن مژه‌های بلند‌ و فر موجب خواهد شد چشمان شما بازتر و زیباتر گردد و چهره‌ای جوان‌ و خوشگل داشته باشید‌ . فرکردن مژه‌ها یکی از شیوه های آرایش‌ چشم خواهد بود که برای زن هایی که مژه‌های بلندی‌ ندارند یا مژه‌های آنها صاف‌ یا به سوی پایین‌ خواهد بود پیشنهاد می گردد . بی‌تردید روش های متفاوتی برای فرکردن مژه‌ها وجود خواهد داشت و اصلی‌ترین آن بکارگیری از فرمژه خواهد بود که می‌تواند برای بعضی‌ها ترس‌آور باشد‌ اگرچه درصورتی‌که راه صحیح بکارگیری از آن را ندانید امکان‌پذیر خواهد بود به مژه‌های خویش صدمه برسانید . در این مطلب افزون بر شیوه درست به کار‌ بردن‌ فرمژه چند راه آسان دیگر هم برای فرکردن مژه‌ها بدون‌ احتیاج به فرمژه و با وسایل در دسترس در خانه به شما آموزش‌ می‌دهیم .

فرکردن مژه‌ها با بکارگیری از فرمژه

فر کردن مژه ها

۱ – فرمژه را باز کرده و روی بن مژه‌ها نگه دارید : درصورتی‌که راست‌ دست خواهید بود فرمژه را در دست راست‌ و درصورتی‌که چپ دست می باشید در دست چپ خودتان بگیرید و آن را باز نمائید . آن را روی چشم خودتان طوری بگیرید که بخش قوس‌دار آن به سوی بیرون و بن مژه‌های شما درست‌ در کناره آن میان دو پد فوقانی و تحتانی قرار بگیرد . خاطرجمع شوید که همگی مژه‌ها وارد فرمژه و به شکل مرتب روی پد قرار گرفته باشند . دقت داشته باشید که در این وضعیت نباید ریمل داشته باشید برای‌اینکه این ریمل به فرمژه شما می‌چسبد و پد آن غیرقابل بکارگیری می گردد . پس حتما پیش از فرمژه زدن‌ مژه‌ها را کاملا پاک نمائید .

۲ – فرمژه را ببندید و به آرامی فشار‌ دهید : هم اکنون خاطرجمع شوید که پوست‌ پلک پایین فرمژه قرار نگرفته باشد‌ برای‌اینکه سبب زخم‌ و یا کنده‌ شدن‌ مژه‌ها خواهد شد . فرمژه را پنج تا ده ثانیه‌ به این وضعیت نگه دارید و به وضعیت نبضی فشار‌ دهید .

۳ – فرمژه را باز نمائید و تا نصف مژه‌ها بالا‌ بیاورید : پس از آن که بن مژه‌ها را فر کردید فرمژه را باز کرده و اندکی به جهت بالا‌ تکان دهید تا به وسط های مژه برسد و مجدداً آن را ببندید و به وضعیت نبضی تکان دهید . پنج تا ده ثانیه‌ این عمل را امتداد دهید تا خاطرجمع شوید مژه‌ها حالت‌ گرفته‌اند .

۴ – این دفعه روی نوک‌ مژه‌ها این عمل را ارتکاب دهید : مجدداً فرمژه را باز نمائید و این دفعه آن را تا نزدیکی نوک‌ مژه‌ها تکان دهید و ببندید . باز هم به آرامی با ادا نبضی مژه‌ها را فشار‌ دهید تا نوک‌ آن هم فر گردد و مژه‌هایی فر با وضعیت طبیعی‌ داشته باشید .

۵ – با ریمل کار‌ خویش را تمام‌ نمائید : پس از آن که عمل فرکردن مژه‌ها به اتمام رسید یک ریمل بلندکننده بردارید و روی مژه‌ها بزنید . این عمل مژه‌ها را آراسته و پرحجم کرده و وضعیت آن را ثابت‌ خواهد نمود . در مورد‌ بکارگیری از ژل‌های وضعیت دهنده ابرو هشیار باشید برای‌اینکه اغلب این ژل‌ها شامل آب می باشند و وضعیت مژه‌ها را از میان می‌برند .

فرکردن مژه‌ها با قاشق

فر کردن مژه ها

فر کردن مژه ها

 

۱ – یک قاشق فلزی بردارید و آن را گرم نمائید : یک لیوان‌ یا ظرف را با آب گرم پر نمائید و یک قاشق فلزی را به مقدار سه تا پنج دقیقه درون آن بگذارید تا به صورت کامل گرم گردد . برای این عمل از قاشق بسیار درشت بکارگیری نکنید زیرا نگهداشتن آن جلوی چشم کار‌ ساده‌ای نخواهد بود و فر‌هایی‌ که با آن خلق می گردد آنقدر قشنگ نمی گردد . یک قاشق چای خوری در سایز چشم شما برای این عمل خوب خواهد بود .

۲ – قاشق را بالای مژه‌ها بگذارید : قاشق را از آب در بیاورید و با حوله خشک نمائید .قاشق را به شکل عمودی بالای چشم بگذارید به صورتی که کناره تحتانی قاشق روی حاشیه خط مژه شما قرار بگیرد و بخش برآمده قاشق به سوی خارج باشد‌ . پیش از این عمل دمای قاشق را آزمایش نمائید تا خاطرجمع شوید دست یا چشمتان را نمی‌سوزاند .

۳ – با دست خودتان مژه‌ها را به سوی قاشق فشار‌ دهید : با یک انگشت خویش مژه‌ها را به طرف قاشق فشار‌ دهید و ده ثانیه‌ نگه دارید تا در ارتباط با بخش انحنادار آن فرم بگیرند . این قاشق مانند یک فرکننده مو اقدام می نماید و مژه‌ها را وضعیت می‌دهد .

۴ – با ریمل وضعیت مژه‌ها را ثابت‌سازی نمائید : پس از آن که مژه‌ها وضعیت مقصود شما را گرفتند از یک ریمل بلندکننده بکارگیری بکنید تا خاطرجمع شوید وضعیت مژه‌ها پایدار برجای خواهد ماند . اضافات ریمل را پیش از خشک گشتن آن با یک برس ویژه مژه بردارید .

فرکردن مژه‌ها با مسواک‌

فر کردن مژه ها

فر کردن مژه ها

 

۱ – یک مسواک‌ را در آب داغ‌ گرم کرده و خشک نمائید : شیر آب گرم را باز نمائید تا به داغ‌ترین حد خودش برسد . پس‌ازآن یک مسواک‌ قدیمی منتها پاکیزه را که بکارگیری نشده است‌ زیر‌ آب بگیرید تا موهای برس آن گرم گردد . مسواک‌ را حرکت دهید تا اضافات آب آن گرفته گردد بعد روی یک حوله پاکیزه آن را فشار‌ دهید تا خشک گردد .

۲ – با این مسواک‌ مژه‌ها را به سوی بالا‌ شانه نمائید : در حالی‌ که مسواک‌ هنوز گرم می باشد با آن به آرامی مژه‌ها را شانه نمائید و وقتی به نوک‌ مژه‌ها رسیدید ده ثانیه‌ آن را به سوی مژه‌ها فشار‌ داده و نگه دارید تا خاطرجمع شوید مژه‌ها خیلی خوب وضعیت می‌گیرند . درصورتی‌که عاقبت به‌حدی متقاعد کننده نبود مسواک‌ را مجددا گرم نمائید و این عمل را تکرار‌ نمائید.

۳ – ریمل بزنید : مثل آن چه که در شیوه های پیش مطرح شد با ریمل زدن‌ وضعیت مژه‌ها را ثابت‌ نمائید .

فرکردن مژه‌ها با ریمل و انگشت

فر کردن مژه ها

فر کردن مژه ها

 

۱ – چند لایه‌ ریمل بزنید : در این شیوه عمل را با ریمل زدن‌ آغاز می‌کنید . منتها عالی خواهد بود از ریمل ضدآب بکارگیری نمائید زیرا ریمل‌های ضدآب خوب تر می‌توانند وضعیت مژه‌ها را نگهداری کنند . ریمل را بردارید و دو تا‌ سه‌ لایه‌ ظریف از آن را روی مژه‌ها بزنید تا مژه‌های شما در بلندترین و پرپشت‌ترین وضعیت خودشان قرار بگیرند .

۲ – انگشتانتان را به هم بمالید تا گرم گردند : هم اکنون برای فرکردن مژه‌ها بایستی آن‌ها را گرم نمائید . انگشت شست‌ و اشاره‌ خودتان را چند دفعه به هم بمالید تا گرم گردند .

۳ – با انگشت مژه‌ها را به سوی جهت مخالف وضعیت دهید : هم اکنون چشانتان را ببندید و با نوک‌ انگشتانتان که گرم می باشند مژه‌ها را به سوی پلک خویش فشار‌ دهید تا به ابروها برسند و آن را به وقت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه‌ نگه دارید . درصورتی‌که عملکرد متقاعد کننده نبود مجددا انگشتان خودتان را گرم نمائید و این مرحله‌ها را تکرار‌ بکنید تا به عملکرد دلپسند برسید .

4.8/5 - (24 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *