راهکارهایی برای افزایش‌ ماندگاری عطر‌

راهکارهایی برای افزایش‌ ماندگاری عطر‌ | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

راهکارهایی برای افزایش‌ ماندگاری عطر‌ : تا به الان عطری داشته اید که رایحه آن را بی‌نهایت دوست‌ داشته باشید ولی بیشتر‌از‌یک ساعت روی پوست‌ تان برجای نماند ؟ در این نوشته می خواهیم بررسی کنیم دلیل این رخ داد چه چیزی است و چند راهکار برای شما داریم که یاری می کنند عطرتان ماندگاری بسیاری داشته باشد‌ با ما همراه باشید در هفت رژ

چرا رایحه عطرم سریعاً می پرد ؟

از دقیقه ای که عطر‌ را می زنید ، نوتهای اولیه آن پس از ۵ تا ۱۵ دقیقه از میان می روند‌ . به همین دلیل هم است که اصلاً نباید فوراً پس از زدن‌ یک ادکلن درمورد عطر آن نظر بدهید . نتهای میانی ۲ تا ۴ ساعت برجای می مانند‌ و ماهیت‌ واقعی رایحه را پدیدار می کنند . نتهای نهایی هم معمولاً ۴ تا ۶ ساعت ماندگاری دارند .

عطرها به صورتی می باشند که دوست دارند به پوست‌ « بچسبند » به همین علت معمولاً روی پوست‌ اشخاصی که پوست‌ حاوی چربی دارند زمان زیادی برجای می مانند‌ . مقدار شدت بوی‌خوش و به همین حالت ، نوتهای آن هم در این قضیه اثرگذار خواهد بود : نوتهای انتهایی عمق‌دار نظیر چوب‌ ، صمغ‌ ، چرم‌ و تنباکو موادی که بتدریج ، با دود منتها بی شعله‌ می سوزند از زاویه ساختاری « وزین تر » به حساب‌ می آیند ، ازاین‌رو آهسته تر تبخیر می گردند . عطری با بوی مرکبات‌ اصلاً ماندگاری عطری با بو ی شرقی را نخواهد داشت .

راهکارهایی برای افزایش‌ ماندگاری عطر‌

راهکارهایی برای افزایش‌ ماندگاری عطر‌

 

یک رایحه می تواند ۴ تا ۶ ساعت (یا حتی بیشتر) ماندگاری داشته باشد ، ولی این مسأله به مقدار شدت رایحه و مقدار خشکی پوست‌ شما یا حتی گونه آب و هوا‌ ارتباط خواهد داشت؛ رایحه از پوست‌ خشک یا وقتی که هوا‌ خشکی بسیاری خواهد داشت ، زودتر می پرد .

اما درصورتی‌که حتی در زمستان هم رایحه عطرتان زودتر‌از‌آنچه انتظار دارید از میان می رود‌، چه کاری‌ از دست تان برمی آید ؟

راهکارهایی برای افزایش‌ ماندگاری عطر‌

راهکارهایی برای افزایش‌ ماندگاری عطر‌

 

 

چه کار‌ کنم ماندگاری عطرم زیادتر گردد ؟

۱ – از تولیدات جسمی ای بکارگیری نمائید که عطر آنها با هم جور‌ هستند ، یقیناً این‌گونه محصولات موجود‌ هستند ، چنانچه پیدا نکردید از تولیدات بی بو بکارگیری نمائید . این شیوه خیلی عالی برای ماندگاری رایحه ادکلن خودتان است؛ به‌ویژه کرمها و لوسیونهای تن شامل ماده‌های نرم کننده ای می باشند که رایحه ادکلن را نگه می دارند . درصورتی‌که این‌گونه محصولاتی موجود‌ نبود ، دنبال کالاهای بی بو بروید تا تداخلی در بوی‌ عطرتان خلق نکنند . به آنها به چشم یک پرایمر یا همان زیرساز برای ادکلن خودتان نگاه‌ نمائید .

۲ – دنبال یک عطر با فرمول ساخت قوی بروید . ادوپرفیوم ، پیور پرفیوم و اکستریت ، فرمولاسیون خیلی غلیظی دارند ، به همین علت عطر آنها با قدرت بسیاری حس خواهد شد و زمان بسیاری هم ماندگاری دارند . احتمالا قیمت آنها بالا تر باشد ، ولی خیلی کمتر ناچار به بکارگیری از آنها خواهید بود .

راهکارهایی برای افزایش‌ ماندگاری عطر‌

راهکارهایی برای افزایش‌ ماندگاری عطر‌

 

۳ – کوشش نمائید به موهایتان هم همانند پوست‌ تان ادکلن بزنید هرچند بایستی حواس‌ تان باشد‌ که چنانچه ادکلن رنگ تیره‌ ای داشته باشد‌ امکان‌پذیر خواهد بود نخواسته موهایتان را رنگ نمائید (اول آن را روی یک دستمال‌ کاغذی تست کنید بعد استفاده کنید) . مو ساختاری متخلل خواهد داشت و در خیلی از موردها بوی ادکلن را بسیار زیادتر از‌ پوست از خودش ساطع می نماید .

۴ – به یک شال‌ ادکلن بزنید؛ گرمای تن تان بوی آن را ساطع‌ خواهد نمود . این راه خوبی‌ هم هست برای تست نمودن یک ادکلن تازه که از عطر آن خاطرجمع نیستید . هر وقت هم که از رایحه ادکلنی خسته‌ شدید‌ کفایت می کند شال‌ را در آورید و یکی دیگر استفاده کنید .

۵ – یادتان باشد‌ که دماغ ما پس از مدت زمانی حساسیت‌ خود‌ را از دست می دهد‌ و بسیار سریع به نوتهای رایحه عادت‌ می نماید . احتمالا خودتان پس از نیم ساعت دیگر اساساً عطر آن را حس نکنید ، منتها امکان‌پذیر خواهد بود هنوز برای اطرافیان قابل‌ استشمام باشد‌ ، ازاین‌رو پیش از آنکه یک مرحله دیگر با عطرتان دوش‌ بگیرید ، از آنها بپرسید عطر آن را احساس می کنند یا نه .

5/5 - (31 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *