باید و نباید های رنگ کردن مو در دوره قاعدگی‌

باید و نباید های رنگ کردن مو در دوره قاعدگی‌ | هفت رژ ✅ مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

باید و نباید های رنگ کردن مو در دوره قاعدگی‌ : تقریبا از موقعی که بخاطر داریم دایماً این پرسش میان اغلب ما زن ها متداول بوده که آیا میتوانم در زمان قاعدگی‌ موها را رنگ کنم یا نه و یا رنگ مو در زمان قاعدگی‌ خوب می باشد یا نه ؟ چنانچه خانمی خواهان پاسخ این پرسش می باشد می‌تواند با خواندن این مطلب جواب خودش را دریافت‌ نماید فراخوان می‌کنیم‌ برای جواب به این پرسش ، نوشته را تا انتها و با نکته‌بینی مطالعه‌ کنید با ما همراه باشید در هفت رژ

آیا می‌توانیم در طول زمان قاعدگی‌ موهای خویش را رنگ کنیم ؟

در جواب به این پرسش حتما باید نقل کرد که نمی‌توان پاسخ آشکار و کاملا واضحی داد‌ ، برای‌اینکه بدلیل مغایر بودن‌ تغییرات هورمونی روی تن از شخصی به شخص دیگر و به اضافه جنس مو ، پوست‌ و ژن اشخاص ، اثرگذاری رنگ مو در زمان قاعدگی‌ از شخصی به شخص دیگر متغیر خواهد بود . اما در دنباله این مطلب تلاش کردیم ، در حالت مفصل‌ و با رجوع به بررسی‌ها شکل گرفته در چند دانشگاه ، به توضیح جواب این پرسش بپردازیم .

باید و نباید های رنگ کردن مو در دوره قاعدگی‌

باید و نباید های رنگ کردن مو در دوره قاعدگی‌

 

تاثیر دوره قاعدگی‌ بر تن چیست‌ ؟

ابتدا بدانید که یک دختر در دوره قاعدگی‌ چه عمل هایی می‌تواند یا نمی‌تواند انجام‌ دهد‌ ، به عنوان مثال رنگ مو در دوره قاعدگی‌ چه تاثیری بر تن خواهد داشت و همینطور بدانید که در طول این زمان چه اتفاقی‌ در تن می افتد .

هر دختر‌ از زمان به دنیا آمدن با اندوخته تخمک‌‌ها‌ در تخمدان زاده می گردد . از دوران بلوغ‌ تا وقت یائسگی ، هر ماه اندوخته تخمک‌ها‌ و به مرور‌ و با رها گردیدن این تخمک‌ها‌ کاهش‌ می‌یابد . براین‌اساس برای حاملگی احتمالی ، در طی این زمان تخمک‌ گذاری ، دیواره‌ رحم‌ زن کلفت تر می گردد تا خودش‌ را برای حفاظت از جنین آماده‌ نماید .

باید و نباید های رنگ کردن مو در دوره قاعدگی‌

باید و نباید های رنگ کردن مو در دوره قاعدگی‌

 

دوران قاعدگی‌

این بافت برای یک جنین ایجاد خواهد شد ، تا بر روی رحم‌ نگه داشته گردد و خودش را تغذیه‌ نماید . هنگامی که حاملگی رخ نمی دهد ، این بافت از میان می رود‌، تخمک‌ از تخمدان رها می گردد و از راه گشودن رگ‌‌های‌ خونی‌ از تن بیرون می گردد . این روال که در طی آن بافت تخریب‌ گشته تخمک‌ از تن بیرون می گردد ، زمان عادت‌ماهانه نامیده می گردد . این دوره یک روال طبیعی‌ برای یک زن خواهد بود .

باید و نباید های رنگ کردن مو در دوره قاعدگی‌

باید و نباید های رنگ کردن مو در دوره قاعدگی‌

 

تاثیر رنگ مو در دوره قاعدگی‌ بر موها

دوره عادت‌ماهانه ، وقتی خواهد بود که اعتدال هورمون‌های زنانه تبدل می نماید ، بی‌نظمی‌ هورمونی و زیاد شدن دمای تن و در نهایت عکس‌العمل تن به تغییرات غیرطبیعی شیمیایی شبیه رنگ نمودن مو در دوره عادت‌ماهانه ، مغایر و ویژه خواهد بود .

به همین علت موقعی که بعضی از زنان در زمان قاعدگیشان موهایشان را رنگ می‌کنند ، رنگ خیلی خوب روی موها نگه داشته نخواهد شد و بیشتر‌از‌ زمان متداول ، رنگ کردن موها طول می‌کشد که این مبحث می‌تواند به دلیل ظریف ترشدن پوست‌ تن ، سبب سوزش‌ یا خارش در لحظه رنگ کردن مو گردد .

البته این مبحث در تمام زن ها به صورت یکسان نخواهد بود ، ولی غالبا و با نگاهی به محک خیلی از آرایشگران این مبحث صدق‌ می نماید ، حتی در خیلی از موردها محتمل می باشد رنگی که برای موهای خودتان تعیین کرده اید رنگ مورد‌نظر‌ در نیاید .

باید و نباید های رنگ کردن مو در دوره قاعدگی‌

باید و نباید های رنگ کردن مو در دوره قاعدگی‌

 

رنگ مو در دوره قاعدگی‌

این اتفاق یکبار برای خودم هم رخ داد و رنگی که در آخر دیدم اصلا چیزی نبود که میخواستم . به‌ویژه اینکه در روز‌های‌ آغازین ، که اعتدال هورمون تبدل می نماید این مبحث زیادتر می تواند رنگ مو را بر بستر اثربخشی قرار دهد‌ .

اکثر خانم ها که موهایشان را با رنگ‌های روشن‌ تر از قبیل بلوند ، سرخ یا پلاتین رنگ می‌کنند ، از رنگ پایانی ناخرسند می باشند . از آنجا که توان نفوذ‌ پذیری رنگ در این زمان کمتر می شود ، نمی‌تواند موهای سفید‌ روی سر را به صورت جامع پوشش‌ دهد‌ .

این مبحث برای هنگامی که قصد دارید موهایتان را از رنگ تیره‌ به روشن‌ در بیاورید ، زیادتر جلوه‌گر می باشد پس ، خوب تر خواهد بود منتظر‌ پایان‌ زمان عادت‌ماهانه خودتان باشید و پس‌ازآن مبادرت به رنگ مو کنید . هرچند اصلاً تبیین علمی دقیقی درمورد اثربخشی دقیق‌ رنگ مو در زمان عادت‌ماهانه و اندازه اثرگذار بودن‌ آن روی مو وجود نخواهد داشت ، منتها زنان زیادی می باشند که از این مبحث شاکی هستند.

4.8/5 - (17 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *