۲۰ سوال‌ ضروری‌ تزریق‌ بوتاکس چیست‌ ؟

۲۰ سوال‌ ضروری‌ تزریق‌ بوتاکس | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه



۲۰ سوال‌ ضروری‌ تزریق‌ بوتاکس چیست‌ ؟ تزریق بوتاکس یکی از متد های زیبایی‌ می باشد . درباره تزریق‌ بوتاکس سوالات بسیاری وجود خواهد داشت . بنابراین در نوشته حاضر با اقسام سوال و جواب های تزریق‌ بوتاکس آشنا‌ می شوید . چنانچه شما باز سوالات بسیاری درباره تزریق‌ بوتاکس دارید در سایت هفت رژ بخش عمل های زیبایی با ما همراه باشید تا با سوالات اساسی این حیطه آشنا‌ شوید .

۱ -آیا تزریق‌ بوتاکس دردآور خواهد بود ؟

خیر تزریق‌ بوتاکس دردی را متوجه‌ شما نمی نماید . درد‌ ناشی‌ از تزریق‌ بوتاکس زودگذر و موقت خواهد بود . حتی طبیب پیش از تزریق‌ در شکل خیلی حساس بودن‌ شما به درد‌ از کرمهای بی حسی‌ موضعی بکارگیری خواهد نمود .

۲ -بوتاکس را در چه نواحی‌ می توان‌ تزریق‌ کرد ؟

از تزریق‌ بوتاکس در همه نواحی‌ چهره نظیر بالای دماغ ، خط لبخند و دیگر نواحی‌ که با تغییرات وضعیت چهره مقید چروک می گردند می توان‌ بکارگیری کرد . مورد دیگر این که در اطراف گردن ، پیرامون چشم و بالای لب همچنین بوتاکس می تواند اثرات موفقی داشته باشد‌ . تزریق بوتاکس در زیر‌ بغل‌ و اطراف که گرفتار عرق کردن فراوان است می تواند این مساله را عافیت ببخشد .

۲۰ سوال‌ ضروری‌ تزریق‌ بوتاکس

۳ -تزریق بوتاکس برای چه کسانی منع‌شده است‌ ؟

در بیماران با پیشینه آلرژی به بوتاکس یا پیشینه عارضه های عصبی‌ تزریق‌ بوتاکس منع‌شده است‌ . به اضافه برای زن های حامله یا در حال‌ شیردهی بکارگیری از این ماده‌ تائید نشده است‌ . در صورتی که در جایگاه تزریق‌ جوش‌ چرکی وجود داشته باشد‌ یا دیگر مریضی های پوستی رویت گردد تزریق‌ بوتاکس تا معالجه جامع آن ناراحتی‌ پوستی به تعویق می افتد .

۲۰ سوال‌ ضروری‌ تزریق‌ بوتاکس

۴ -آیا ورم و کبودی‌ پس از تزریق‌ بوتاکس رخ خواهد داد ؟

کبودی و ورم در جایگاه تزریق‌ بوتاکس متداول نخواهد بود و تنها در بعضی اشخاص رخ می دهد‌ . مویرگهایی که در ذیل پوست صورت پخش اند امکان‌پذیر می باشد گرفتار پارگی‌ گردند که در این شکل کبودی‌ ناچیز برآیند می گردد و طی دو یا سه روز‌ رفع خواهد شد .

۵ – آیا ماساژ بخش تحت‌ معالجه به مداوا ان یاری می سازد ؟

خیر؛ پس از تزریق‌ بوتاکس خوب تر خواهد بود یک یا دو روز‌ از مالش‌دادن و هر نوع فشار‌ به پوست‌ امتناع کنید چون امکان‌پذیر خواهد بود بوتاکس تکان بخورد و روی عضله های پیرامون اثر‌ بگذارد .

۲۰ سوال‌ ضروری‌ تزریق‌ بوتاکس

۲۰ سوال‌ ضروری‌ تزریق‌ بوتاکس

 

۶ -چه مواظبت هایی پیش از تزریق‌ بوتاکس بایستی اعمال نمود ؟

قبل از تزریق‌ بوتاکس عمل ویژه ای احتیاج نخواهد بود انجام گردد منتها خوب تر می باشد از یک هفته پیش استفاده سیگار ، الکل و موادی که خونریزی را زیادتر می کند مشابه بروفن ، آسپرین ، ویتامینE و ماده‌ها طبیعی‌ مانند سیر‌ و جنسینگ قطع‌ گردد . در تاریخ معالجه همچنین چهره تمیز و فاقد آرایش‌ باشد‌ و با صابون تمیز گردد .

۷ -بعد از تزریق‌ بوتاکس چه مواردی بایست مراعات گردد ؟

بعد از تزریق‌ بوتاکس میان ۱ تا ۳ ساعت با عضلات بخش هدف بازی‌ گردد بعنوان نمونه با اخم‌ نمودن و باز‌کردن‌ اخم‌ عضلات بخش هدف را انقباض‌ و انبساط‌ دهید . انجام‌ دادن‌ این عمل در گرفتن‌ عالی ترین نتیجه‌ از تزریق‌ بوتاکس خیلی اثرگذار می باشد . پس از تزریق‌ بوتاکس از دستکاری گشتن جایگاه تزریق‌ اجتناب کنید و به هیچ وجه بخش تزریق‌ را مالش ندهید . در زمان فراغت پایین سر الزاماً باید بلند‌ باشد‌ قادر خواهید بود از تعداد زیادی بالش بکارگیری بکنید تا سر در وقت خفتن بالاتر‌از‌بدن قرار گیرد . پس از تزریق‌ بوتاکس نباید تا ۴ ساعت سر‌خود‌ را به طرف زیر خم نمائید از ادا بی‌جهت سر امتناع کنید .

۲۰ سوال‌ ضروری‌ تزریق‌ بوتاکس

۸ -تزریق بوتاکس هر‌چند‌ مدت‌ یکبار بایستی انجام‌ گردد ؟

این مقدار در اشخاص گوناگون متمایز می باشد و تحت‌ اثربخشی عواملی مانند تن بیمار‌ ، مارک بوتاکس و تجزیه‌ دارو‌ کنترل‌ می گردد . اثر‌ بوتاکس رفته‌رفته کسر پیدا‌ می نماید برای‌اینکه دارو‌ جذب‌ می گردد و اثر‌ آن از میان می رود‌. میانگین تایم تکرار‌ تزریق‌ حدود سه ماه خواهد بود‌ .

۹ -آیا بوتاکس پس از دفعات بسیار تزریق‌ اثر‌ خودش را از دست خواهد داد‌ ؟

خیر اثر‌ بوتاکس از میان نمی رود‌ ولی سیستم‌ ایمنی‌ بعضی اشخاص در پیش آن آنتی بادی ایجاد می نماید که سبب می گردد بوتاکس اثربخشی آغازین را نداشته باشد‌ .

۱۰ -آیا امکان‌پذیر خواهد بود تزریق‌ بوتاکس بر روی مریضی فشار‌ خون هم اثر‌ بگذارد ؟

خیر؛ ولی پیش از معالجه این مبحث را با طبیب کارشناس پوست‌ و مو خویش در جریان بگذارید .

۲۰ سوال‌ ضروری‌ تزریق‌ بوتاکس

۱۱ -آیا می توان‌ به کمک بعضی مکمل‌ها‌ اثربخشی بوتاکس را طویل تر نمود ؟

بله بکارگیری از مکمل‌های‌ خوردنی دربردارنده زینک می تواند اثر‌ بوتاکس را طویل تر نماید. به اضافه مواظبت های پس از معالجه در مدت‌ زمان‌ اثر‌ دارو‌ تاثیر‌ گذارند . در کل می توان‌ نقل کرد طرز زندگی اشخاص در این مدت‌ زمان‌ اثر‌ گذار‌ خواهد بود.

۱۲ – آیا بوتاکس سن ویژه ای را شامل‌ می گردد و یک شخص بیست ساله برای چروکهای پیرامون چشم زود‌ است‌ که از بوتاکس بکارگیری نماید ؟

خیر بوتاکس سن ویژه ای را شامل‌ نمی گردد در حقیقت بکارگیری از این ماده‌ در سنون پایین‌ تر نقش‌ جلوگیری‌کننده در بروز خطوط صورت‌ هم خواهد داشت . به اضافه اینکه سازمان‌ خوراک و دارو‌ تزریق‌ بوتاکس میان سنین‌ ۱۸ و ۶۵ سال را بی مشکل‌ دانسته‌ است‌ .

۲۰ سوال‌ ضروری‌ تزریق‌ بوتاکس

۲۰ سوال‌ ضروری‌ تزریق‌ بوتاکس

 

۱۳ – آیا بوتاکس را می توان‌ در لب‌ها‌ و ابروها اجرا نمود ؟

بوتاکس لب مانعی نخواهد داشت منتها امکان‌پذیر می باشد تسلط آشامیدن یا نگه داشتن چیزی با لب‌ها‌ را از دست بدهید و به همین دلیل سفارش می گردد این تزریق‌ را اجرا نکنید . بوتاکس ابرو چنانچه به وسیله طبیب آزموده اعمال گردد خیلی سودبخش خواهد بود‌ منتها تزریق‌های‌ پیرامون چشم به مراقبت زیادی نیازمندند و درصورتی‌که اشتباهی در تزریق‌ رخ دهد‌ احتمال افتادگی‌ پلک وجود خواهد داشت .

۲۰ سوال‌ ضروری‌ تزریق‌ بوتاکس

۱۴ -بعد از تزریق‌ بوتاکس گرفتار سردرد‌ شده‌ ام . آیا این وضعیت طبیعی‌ می باشد ؟

بله کاملا طبیعی‌ و رایج خواهد بود . بسیاری‌ از اشخاص در بخش جبین خویش حس درد‌ خواهند داشت ولی درصورتی‌که پس از مدت‌ یک هفته رفع نشد حتما به دکتر خودتان خبر دهید .

۲۰ سوال‌ ضروری‌ تزریق‌ بوتاکس

۱۵ – عوارض‌ بوتاکس چه چیزی است ؟

الزاماً باید دقت داشت عوارض‌ هیچگونه دارویی حتی بوتاکس صفر‌ نخواهد بود ولی این دارو‌ مورد‌ تایید موسسه بهداشت‌ و غذای آمریکا می باشد و عوارض‌ عمده‌ ای از آن اعلام نشده است‌ و عوارض‌ مختصر و موقت است .

۱۶ – آیا تزریق‌ بوتاکس زمان‌ بر خواهد بود ؟

تزریق بوتاکس زیادتر از سی دقیقه به طول نمی انجامد و حتی در شکل کم بودن‌ نواحی درمان‌ در کمتر از ده دقیقه هم اجرا خواهد شد .

۱۷ -آیا بوتاکس هر گونه چین‌ و چروکی را از میان می برد ؟

مسلما این طور‌ نخواهد بود و تزریق‌ بوتاکس به همه نواحی‌ صورت‌ امکان‌پذیر نیست‌ برای‌اینکه فرم‌ غیرطبیعی حاصل‌ خواهد شد. برای بعضی از چروکهای عمق‌دار بایستی از فیلر و ژلهای تزریقی همچنین برای بیمار‌ بکارگیری گردد تا اثر بهتری برآیند گردد.

۲۰ سوال‌ ضروری‌ تزریق‌ بوتاکس

۱۸ – آیا بکارگیری دراز مدت‌ از بوتاکس سبب فلج‌ دائم ماهیچه می گردد و قطع‌ آن موجب افتادگی‌ ماهیچه‌ ؟

عضله به هیچ‌ عنوان به صورت دائم فلج‌ نمی گردد اگر چه پس از بکارگیری مکرر بوتاکس امکان‌پذیر خواهد بود استقامت آن زیادتر گردد و اثر تزریق‌ را کسر دهد‌ . حس افتادگی‌ عضله از این رو است‌ که شخص برای مدتی تحرک بسزا در جایگاه تزریق‌ نخواهد داشت و احساس‌ سنگینی‌ و کشیدگی پوست‌ می نماید هرچند با از میان رفتن‌ اثر‌ حس می نماید ماهیچه افتاده‌ گشته است‌ که با گرفتن‌ تصویر هایی متوجه‌ خواهد شد که این طور‌ نخواهد بود .

۱۹ – به طبیب نامناسبی رجوع کردم و از تزریق‌ بوتاکس خود‌ راضی‌ نیستم آیا راه حلی برای از میان بردن‌ اثرات آن وجود خواهد داشت ؟

خیر شما تنها قادر خواهید بود تا مدت‌ از میان رفتن‌ اثر آن صبر نمائید و مرتبه بعد‌ در تعیین طبیب صبر بیشتری‌ به خرج‌ دهید.

۲۰ – بوتاکس پوست صورت را روشن‌ می نماید ؟

خیر بوتاکس هیچ‌ نوع تاثیری روی رنگدانه های پوستی نخواهد داشت .

۲۰ سوال‌ ضروری‌ تزریق‌ بوتاکس

5/5 - (32 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *