منافذ باز پوست را چگونه ببندیم؟

منافذ باز پوست را چگونه ببندیم؟ | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

منافذ باز پوست را چگونه ببندیم؟ منفذهای پوست‌ همه‌ جا وجود خواهد داشت ، پوست‌ صورت‌ ، دستها ، پا‌ها‌ و هر جایگاه دیگر تن را می پوشاند . منافذ پوست‌ کارکرد مهمی دارند . آنها اجازه‌ می دهند عرق‌ و چربیها از راه پوست‌ شما بیرون گردد ، سبب خنک‌ گردیدن شما و محافظت از صحت پوست‌ شما می گردد و سم‌ها را از تن بیرون می نماید . همچنین منفذها دهانه فولیکولهای مو می باشند . حتی چنانچه منفذهای پوستی بااهمیت می باشند ، بعضی از اشخاص شکل آنها را دوست‌ ندارند خصوصاً در مناطقی از تن که افزون‌تر به چشم می آیند ، نظیر دماغ و جبین .

هیچ پاسخی و اصلاً دلیلی برای بستن‌ جامع منفذهای پوست‌ وجود نخواهد داشت . منتها شیوه هایی وجود دارد‌ که یاری می نماید منفذهای شما کمتر گردد . در این مطلب شیوه ها و راه حل برای بستن‌ منفذهای پوست‌ به شما عرضه می گردد در دنباله ی این نوشته با ما همراه باشید در سایت هفت رژ

روشهای فراوانی وجود خواهد داشت که می تواند شکل منفذهای پوست‌ شما را به دست‌کم برساند .

۱- با پاک‌ کننده ها پوستتان را بشویید

پوستی که اکثراً چرب‌ می باشد و منفذهای پوستی آن بسته است ، امکان‌پذیر می باشد از بکارگیری از پاک‌ کننده روزانه‌ بهره ببرد . یک بررسی نشان‌ داد‌ که بکارگیری از پاک‌ کننده می تواند بعضی از علائم آکنه‌ را به دست‌کم برساند و منفذهای پوست‌ شما را پاکیزه نگه دارد‌ . صورت خودتان را هر شب پیش از خوابیدن بشویید ، مراقب‌ باشید که صورت‌ خویش را با ماده‌های شوینده زیادتر از حد نشویید برای‌اینکه امکان‌پذیر خواهد بود سبب خشک گشتن پوست‌ شما گردد .

منافذ باز پوست را چگونه ببندیم؟

منافذ باز پوست را چگونه ببندیم؟

 

۲- از رتینوئیدهای موضعی بکارگیری نمائید

محصولات با ترکیب رتینوئید – یک نام جالب برای ویتامین A است .تجربه نشان‌ داده که ویتامین A در کم حجم گشتن منفذهای باز پوست‌ خیلی اثرگذار عمل‌ کرده . هنگام بکارگیری مراقب باشید . این تولیدات معمولاً خوب تر خواهد بود یک مرحله در روز‌ بکارگیری گردند . مصرف بیشتر از حد از رتینوئیدها می تواند پوست‌ شما را تحریک‌ نماید ، موجب قرمزی ، خشکی و لایه‌لایه گردیدن گردد و نیز احتمال‌ آفتاب‌ سوختگی‌ شما را زیادتر نماید .

۳- بخور پوست‌ انجام‌ دهید

بنظر می رسد نشستن در یک اتاق بخار‌ برای بستن‌ منفذهای پوستتان خوب نباشد . به هر حال‌ بخار‌ منفذهای پوست‌ را باز کرده و موجب به وجود آوردن عرق‌ در تن می گردد . منتها این گمان هم وجود خواهد داشت که وقتی منفذهای پوست‌ شما بزرگ‌ شده‌ است برای‌ این باشد که درون آنها آلودگی‌ ، چربی یا میکرب وجود دارد‌ .

منافذ باز پوست را چگونه ببندیم؟

منافذ باز پوست را چگونه ببندیم؟

 

۴- یک روغن‌ اساسی‌ بمالید

استفاده از روغن‌های‌ اساسی‌ به عنوان یک مداوا خانگی‌ این زمان ها بسیار خوب می باشد ، ولی در مورد‌ کم حجم گشتن منفذهای پوست‌ ، امکان‌پذیر خواهد بود شواهدی برای پشتیبانی از آن وجود داشته باشد‌ . به تایید رسیده است‌ که روغن‌های‌ اساسی‌ ضد التهاب مشابه روغن‌ میخک و پوست‌ دارچین میکرب ها را از روی پوست‌ شما رفع می نماید . به اضافه اینکه می تواند پوستی متعادل‌ و بلکه منافذی با ظاهری‌ کوچکتر به شما بدهد .

۵- پوست خودتان را لایه‌ برداری نمائید

لایه برداری می تواند سم‌ها گرفتار گشته را که می توانند منفذها را بزرگتر نمایش دهند ، از میان ببرد . اسکراب ملایم‌ صورت‌ با زردآلو یا چای سبز تسکین‌بخش احتمالاً عالی ترین مورد است . با پاکیزه گردانیدن صورت‌ ، هرگونه ناپاکی یا آلودگی‌ در روی پوست‌ شما ، همراه با سلول‌های‌ پوستی مرده‌ که امکان‌پذیر خواهد بود تجمع‌ یافته باشند ، از میان می روند‌.

منافذ باز پوست را چگونه ببندیم؟

منافذ باز پوست را چگونه ببندیم؟

 

۶- یک لایه‌ برداری غیرطبیعی شیمیایی را تست نمائید

اگر منفذهای پوست‌ شما بزرگ‌ گشته به علت پدیدآوری زیاد از حد سبوم هست ، امکان‌پذیر خواهد بود زمان آن باشد‌ که یک لایه‌ بردار‌ غیرطبیعی را تست بکنید . لایه‌ بردار‌ با اسید هیالورونیک می تواند به تنظیم‌ پدیدآوری سبوم امداد نماید و پوست‌ با اسید سالیسیلیک رشد‌ سلول‌های‌ نو پوست‌ را جانشین سلول‌های‌ معیوب و پیر نماید . از این لایه‌ بردار‌ها‌ به اندازه میانه بکارگیری بکنید ، برای‌اینکه با سپری شدن زمان‌ سبب آلرژی افزون‌تر پوست‌ شما در مقابل آفتاب‌ سوختگی‌ می گردد .

5/5 - (27 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *