فواید اسکراب برای پوست + معرفی بهترین اسکراب ها
فواید اسکراب برای پوست

فواید اسکراب برای پوست | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و آرایشی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

فواید اسکراب برای پوست + معرفی بهترین اسکراب ها : تاکنون برای شما پیش‌ آمده است‌ که مقابل آینه باشید و به پوست‌ چهره خویش نگاهی بیندازید و حس بکنید که پوستتان طراوت لازم‌ را ندارد‌ ، بی‌جلا می باشد و با اینکه روتین شستشوی روزمره خویش را خیلی خوب ادا می‌ کنید باز هم حس می‌کنید که قشری همچنان بر روی پوستتان برجای مانده‌ ؟ سفارش ما به شما بکارگیری از اسکراب خواهد بود . نخست شما را با معنی اسکراب آشنا‌ خواهیم کرد پس برای شما شرح خواهیم داد‌ که چه هنگامی و به‌چه‌نحو از آن بکارگیری بکنید ، چه فوایدی و اثراتی بر روی پوست‌ داراست و به اضافه عالی ترین مارک های اسکراب حاضر در فروشگاه ها را به شما معرفی‌ خواهیم نمود . پس با ما همراه باشید در هفت رژ

اسکراب چیست‌ ؟

اسکراب ماسک و کرم لایه‌‌ برداری خواهد بود که دربردارنده دانه‌‌هایی‌ کوچک می باشد و به واسطه‌ مالش آن بر روی پوست‌ ، سلول‌‌های‌ مرده‌ روی پوست‌ را از میان می‌برد و موجب تازگی ، شفافیت و طراوت پوست‌ می گردد . اسکراب‌ها هم برای صورت‌ و هم برای تن ارائه شده‌اند و اسکراب‌های تن برای کل بدن‌ به‌ویژه نواحی‌ مانند آرنج‌ ، زانو و قوزک‌ پا که پوستی ضخیم‌تر دارند خیلی به درد بخور خواهد بود و سبب لایه‌ برداری آهسته از روی پوست‌ ، پاکسازی ، طراوت و روشن‌ گشتن پوست‌ تن و این حوزه می‌شوند .

فواید اسکراب برای پوست

فواید اسکراب برای پوست

 

مزایای اسکراب

اسکراب‌ها که از تنوع‌ بسیار بالایی برخوردارند دارای مزایا و خواص فراوانی خواهند بود . این مزیت‌ها عبارتند از :

✅ لایه بردار‌ی آهسته پوست‌

✅ زدودن آلودگی‌‌ها‌ از روی پوست‌

✅ آماده نمودن پوست‌ برای جذب‌ خوب تر ماده‌های مغذی‌

✅ از میان بردن‌ چروک‌های غیرعمیق پوست‌

✅ رفع جوش‌‌های‌ زیر‌ پوستی

✅ کمرنگ نمودن لک‌‌های‌ پوستی

✅ آبرسان و مرطوب‌ کننده پوست‌

✅ شفاف و روشن‌ کننده پوست‌

✅ لطافت پوست‌

فواید اسکراب برای پوست

فواید اسکراب برای پوست

 

فرق اسکراب و کرم‌های لایه‌ بردار‌

ممکن خواهد بود این پرسش برای شما پیش‌ آمده باشد‌ هم اکنون که اسکراب کار‌ لایه‌ برداری اجرا می‌دهد پس چه فرقی با کرم‌های لایه‌ بردار‌ داراست ؟ بایست به شما جواب دهیم که اسکراب در حقیقت عمل پاکسازی پوست‌ را اجرا می‌ کند و با از میان بردن‌ سلول‌‌های‌ مرده‌ و لایه‌ شاخی پوست‌ سبب می گردد که لایه‌ بالایی و غیرعمیق پوست‌ حذف‌ گردد و به‌واسطه دانه‌‌های‌ حاضر در آن یک لایه‌ برداری غیرعمیق و فیزیکی را اعمال می‌ کند و بایست یک یا دو دفعه در هفته اجرا گردد و دفعات زیادتر امکان‌پذیر خواهد بود به پوست‌ لطمه بزند . ولی کرم‌های لایه‌ بردار‌ با یاری ماده‌های غیرطبیعی شیمیایی که در این کرم‌ها حاضر است‌ به عمق‌ پوست‌ رسوخ کرده و در طی یک دوره‌ درمانی موجب لایه‌‌ برداری پوست‌ خواهد شد این کرم‌ها به وسیله دکتر تجویز‌ می‌شوند و بکارگیری خودسرانه‌ آن‌ها پیشنهاد نخواهد شد . بعضی ترکیباتی که در کرم‌های لایه‌ بردار‌ بکارگیری می گردد دربردارنده آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) ، بتا هیدروکسی اسید (BHA) و اسید سالیسیلیک می باشد .

معرفی عالی ترین مارک های اسکراب موجود‌ در بازار

اسکراب لایه‌ بردار‌ بایودرما مدل‌ Gel Gommant

فواید اسکراب برای پوست

ویژگی‌های کالا

پاک کننده لطیف‌ پوست‌ با اثر لایه‌ برداری
رفع کننده جوش‌ و دانه‌‌های‌ سر سیاه‌
مناسب پوست‌ چرب‌ و مختلط‌
مناسب صورت‌ و تن
مناسب بزرگسالان و نوجوانان
شفاف کننده پوست
بدون پارابن و ضد آلرژی
حجم : ۱۰۰ میلی‌لیتر
کشور مبدا‌ مارک : فرانسه

اسکراب لایه‌ بردار‌ شون با عصاره‌ گردو‌ حجم‌ ۱۵۰ میلی‌لیتر

فواید اسکراب برای پوست

ویژگی‌های کالا

کمک به تفکیک سلول‌‌های‌ مرده‌ پوست‌
دربردارنده ویتامین E
دارای عصاره‌ گردو‌
حجم : ۱۵۰ میلی‌لیتر
کشور مبدا‌ مارک : ایران

ماسک و اسکراب فریمن مدل‌ Polishing حجم‌ ۱۷۵ میلی‌لیتر

فواید اسکراب برای پوست

ویژگی‌های کالا

رفع کننده ناخالصی‌های پوست‌
رفع کننده چربی‌های اضافی‌ پوست‌
از میان برنده‌ سلول‌‌های‌ مرده‌ پوست‌
مناسب برای اقسام پوست‌
مناسب برای صورت‌
مناسب برای آقایان‌ و بانوان
حاوی ویتامین E
حاوی ذغال چوب‌ فعال‌ ، شکر‌ سیاه‌ ، عصاره‌ نارگیل ، خاک رس کائولین ، عصاره‌ موز ، تمشک ، روغن‌ اسطوخدوس ، عصاره‌ چوب‌ صندل ، زنجبیل ، پاپایا ، گواوا ، عصاره‌ گل لادن
حجم : ۱۷۵ میلی‌لیتر

کرم اسکراب آقایان آردن حجم ۷۵ گرم

فواید اسکراب برای پوست

ویژگی‌های کالا

از میان بردن‌ سلول‌‌های‌ مرده‌ ، چربی و آلودگی‌‌ها‌ از روی پوست‌
لایه برداری آهسته از روی پوست‌
پاکسازی عمیق‌ پوست‌
کنترل چربی روی پوست‌
رفع دانه‌‌های‌ سر سیاه‌
برطرف کننده پوسته‌‌های‌ ناشی‌ از خشکی
نرم کننده و صاف‌ کننده پوست صورت
افزایش طراوت ، نرمی‌ و جوانی پوست صورت
مناسب برای اقسام پوست‌‌ها‌
حاوی عصاره‌ هاماملیس
کشور مبدا‌ مارک : ایران

اسکراب لایه‌ بردار‌ پوست‌ اوریاژ مدل‌ Integral حجم‌ ۲۰۰ میلی‌لیتر

فواید اسکراب برای پوست

ویژگی‌های کالا

مخصوص صورت‌ و تن
مناسب پوست‌ خشک
دارای خواص پاک‌ کننده
حجم : ۲۰۰ میلی‌لیتر
کشور مبدا‌ مارک : فرانسه

اسکراب صورت‌ سینت ایوز مدل‌ Fresc Skin Apricot حجم ۱۷۰ گرم

فواید اسکراب برای پوست

ویژگی‌های کالا

پاک کننده ، نرم کننده ، شفاف کننده
مناسب برای اقسام پوست‌
مخصوص صورت‌
دارای ویتامین A
حاوی عصاره‌ زردآلو
دارای AHA
وزن : ۱۷۰ گرم
کشور مبدا‌ مارک : آمریکا

نحوه بکارگیری و تعداد‌ دفعات بهره برداری از اسکراب

فواید اسکراب برای پوست

فواید اسکراب برای پوست

 

افرادی که دارای پوست‌ چرب‌ می باشند خوب تر خواهد بود هفته‌ای دو مرتبه و اشخاص با پوست‌ خشک هفته‌ای یکبار اسکراب را انجام‌ دهند . به مقصود عملکرد خوب تر اسکراب را در حمام‌ و در انتهای شستشو انجام‌ دهید زیرا در این وضعیت منافذ‌ پوست‌ باز می باشد و عمل‌ پاکسازی خوب تر و عمیق‌تر انجام‌ می گردد .

به قصد بکارگیری از اسکراب نخست صورت‌ خویش را نمناک نمائید ، اسکراب بایستی بر روی پوست‌ تمیز‌ و بدون‌ هیچگونه آرایشی گذاشته شود‌ . آن‌وقت اندکی از اسکراب به اطراف صورت‌ به‌جز‌ نواحی چشم بزنید و به آرامی و به شکل دورانی مالش دهید . توجه نمائید که مالش صورت‌ الزاماً باید آهسته صورت گیرد و محکم‌ کشیدن‌ آن بر روی چهره سبب خراش‌ افتادن پوست‌ و لطیف گشتن و التهاب و قرمزی خواهد شد . چنانچه جزو‌ آن گروه از افرادی می باشید که بعضی از نواحی‌ صورتتان مثل جبین ، دماغ و چانه‌ دارای چربی زیادی در مقابل مابقی بخش های صورت‌ است قادر خواهید بود اسکراب را بر روی این نواحی‌ مقداری محکم‌تر مالش دهید . پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه صورت‌ خویش را بشویید و از مرطوب‌ کننده ، یا کرم‌های آبرسان و یا ضد چروک و برای تن از لوسیون بکارگیری بکنید تا پوستتان خشک نگردد .

دانه‌های حاضر در اسکراب

دانه‌های حاضر در اسکراب به دو شکل خواهد بود یا از دانه‌‌های‌ عادی و میوه‌ای همچون هسته‌ زردآلو ، پوسته‌ گردو‌ ، بادام ، قهوه ، هلو می باشد و یا دانه‌‌های‌ تصنعی مشابه اکسید‌ آلومینیوم و پلی اتیلن خواهد بود .

فواید اسکراب برای پوست

فواید اسکراب برای پوست

 

در گزینش و بکارگیری از اسکراب مراقبت نمائید

در گزینش اسکراب توجه نمائید علی‌الخصوص چنانچه پوست‌ نرم و حساسی دارید . برای صورت‌ اسکرابی با دانه‌‌های‌ کوچک گزینش نمائید برای‌اینکه دانه‌‌های‌ درشت‌ اسکراب به بافت‌ پوست‌ صدمه می‌رساند . به اضافه اینکه اسکراب را به آرامی بر روی پوست‌ مشت‌ومال دهید تا موجب خشک و ضخیم گردیدن پوست‌ نشوید .

اسکراب برای چه افرادی مناسب نخواهد بود ؟

به صورت متداول اکثر اشخاص می توانند از اسکراب بکارگیری کنند منتها افرادی که دارای تبخال ، زگیل و یا جوش‌‌های‌ التهابی می باشند خوب تر خواهد بود که از اسکراب بکارگیری نکنند چون امکان‌پذیر می باشد موجب ظهور خارش و سوزش‌ و تشدید‌ بیماری گردد .

فواید اسکراب برای پوست

فواید اسکراب برای پوست

 

نکات بکارگیری از اسکراب

✅ نوع پوست‌ خویش را بشناسید که جزو‌ پوست‌‌های‌ چرب‌ ، خشک ، عادی یا خیلی حساس هست و برطبق آن گونه اسکراب را معین نمائید .

✅ به قصد واکنش زیادتر اسکراب با پوست‌ ، ‌حتما اسکراب را بر روی پوست‌ نمناک و پاکیزه بکارگیری بکنید .

✅ اصلا از اسکراب در پیرامون چشم استعمال نکنید .

✅ بعد از اسکراب از کالاهای مراقبتی پوست صورت شبیه آبرسان و کرم ویتامین C و… بکارگیری نمائید چون عالی ترین وقت برای اثرگذاری مثبت این تولیدات خواهد بود .

✅ تعداد دفعات اسکراب به جز بر گونه پوست‌ به گونه فصل‌ هم ارتباط خواهد داشت . پیش‌ از این گفته بودیم که پوست‌‌های‌ چرب‌ به دفعات زیادتر و هر هفته دو مرتبه به اسکراب احتیاج دارند و پوست‌‌های‌ خشک کمتر و هفته‌ای یکبار اسکراب کافیست . در موعد تابستان به جهت دما و عرق کردن ضرورت به اسکراب بیشتر می‌شود حال‌ آنکه می‌توان در فصول خنک سال اسکراب را در مسافت زمانی‌ زیادتر به‌طورمثال هر دو هفته یکبار اعمال نمود .

✅ در روز‌هایی‌ که صورت‌ خودتان را به کمک اسکراب پاکسازی و لایه‌ برداری کرده‌اید بکارگیری از ضد آفتاب‌را از خاطر نبرید .

✅ به تاریخ‌ ساخت و انقضاء کالا و به اضافه اینکه سفارش های تولید‌ کننده که در بروشور درون بسته‌بندی‌ وجود خواهد داشت ، توجه کنید .

سخن پایانی‌

رسیدگی به پوست‌ و مواظبت از آن تاثیرات خیلی مثبتی بر ظاهر‌ و روحیه شما خواهد داشت . به‌دلیل آلودگی‌‌های‌ محیطی و بکارگیری از وسایل آرایشی در خانم‌‌ها‌ معمولاً این عوامل در دراز مدت‌ سبب اثرات مخرب‌ بر روی پوست‌ می گردد و سبب می گردد پوست صورت شادابی و جوانی خویش را از دست بدهد و ظاهری‌ بی‌جلا به خودش بگیرد . ما به صورت‌ روزمره به شستشوی پوست‌ صورت‌ و تن خواهیم پرداخت منتها تنها با شستن نمی‌توانیم عمق‌ منافذ‌ پوست‌ را پاکیزه کنیم و لایه‌ مرده‌ پوست‌ را از آن سوا کنیم ، به‌این‌مناسبت بایستی هفته‌ای یکبار لایه‌‌ برداری آهسته از پوست‌ تن و صورت‌ داشته باشیم تا تماما آلودگی‌‌ها‌ از پوست‌ صورت‌ پاک‌ گردد و به اضافه اینکه بخش هایی از تن همچنین که به مرور‌ زمان‌ پوست‌ آن خشن‌ و زبر‌ و تیره‌ گشته با لایه‌ برداری از میان رفته و ظریف و روشن‌ گردد . اسکراب محصولی مراقبتی خواهد بود که به سبب آن می‌توانیم این عمل ها را انجام‌ دهیم . اسکراب با لایه‌ برداری آهسته موجب پوستی نرم ، یکدست و شفاف‌ خواهد شد که زن ها و مردها نیاز به بکارگیری از آن خواهند داشت .

5/5 - (29 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *